Ga naar inhoud

Van welk artikel uit je uitzet wordt je nog blij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaaaa het Opperdepop kookboek, wat een TOPPER!!

En idd ook de Dr Brown's flessen, nagenoeg gaan krampjes gehad hier (hooguit een keer of 3/4!)

Heb er nog 2 in de aanbieding, ongebruikt, brede hals met fase 1 en fase 2 spenen, splinternieuw! Interesse: pb me maar!

• 3 weken later...
Geplaatst

Kan iemand mij een goed dik boxkleed aanbevelen? Liefst met tochtrand

Verder twijfel ik over de aanschaf van een wipstoel. Mijn nicht adviseert mij de graco sweetpeace. Ik vind het nogal een futuristisch ding en behoorlijk prijzig. Iemand ervaring met deze stoel?

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik heb drie boxkleden en deze vind ik het fijnst:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=18743&groep_id=7447&merk=7459

Daarna

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=836&groep_id=1385&merk=3048+

Als laatste

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=9827&groep_id=1385&merk=862

Mijn dochtertje, draait nummer 2 en 3 om, maar het nijtje boxkleed vind ze super leuk.

Ook door alle verschillende materialen die gebruikt zijn, dit is echt ontdekken voor onze kleintjes.

Met de graco sweetpeace, heb ik geen ervaring, ik vind hem prijzig € 200,--.

Daarbij weet ik niet of je groot behuisd bent, want hij neemt denk ik nogal wat ruimte in beslag.

Heeft je vriendin hem zelf, dan zou ik zeggen probeer hem eerst uit voordat je hem eventueel aanschaf.

Ik heb wel een schommelstoel, http://www.intertoys.nl/speelgoed/schommelstoeltje-bloom-beige-583609.html, begin van het jaar gekocht was toen € 50,--

Succes met het maken van je keuze.

Geplaatst

Sen, een wipstoel heb ik niet gebruikt, dus kan je niet adviseren.

Wel vind ik het boxkleed van Koeka ( wafel) erg fijn. Was na was, hij blijft prachtig. Bovendien kun je hem aan twee kanten gebruiken. Dat vind ik ook een pluspunt. Als de ene kant vies is, draai ik hem om en dan pas gooi ik hem in de was.

Geplaatst

Sen ik zou niet zo'n dure wipstoel nemen hoor, ik heb ze van Topmark, 40 euro, prima dingen. Belangrijk vond ik dat de onderkant ook naar boven kan voor de beentjes, anders glijdt ie er op een gegeven moment uit.

Boxkleed heb ik ook van Nijntje, tochtrand weet ik niet wat dat is? Ze zijn altijd wat groter dan de box.

Geplaatst

Sen, wij hebben de Nuna leaf. Die 'wipt' niet maar schommelt. Fiene zit er heel graag in en nu ze groter is kan ze m ook zelf laten schommelen. Wij hebben m via mp, want nieuw is ie best duur.

Boxkleed gaat inderdaad sowieso langs de rand omhoog. Ik heb er nog een extra fleecedeken onder liggen zodat ie war zachter is.

Geplaatst

Ik vind het een erg dure stoel. Denk je het echt te gaan gebruiken, want dan is het natuurlijk een ander verhaal? Hier hebben ze alleen in de wipstoel gezeten om een hapje te kunnen geven (tot ze zelf konden zitten in de kinderstoel) en er verder niet ingezeten. Overigens, mijn wipstoel is van Kruidvat (20 euro), dus misschien is dat waarom ze er niet ingezeten hebben :-) .

Je zou ook kunnen wachten tot de kleine geboren is, dan voel je makkelijker aan wat je fijn vind en wat niet. Je kan dan eventueel ook een bijdrage vragen van het kraambezoek (als je dat leuk vind).

Geplaatst

Ik ben altijd verbaasd als ik lees dat ze niet of bijna niet in de wipstoel hebben gezeten. Hier zitten ze er elke dag in! Om te eten en te spelen met een babygym erboven. Nou heb ik er natuurlijk twee dus als ik tegelijk de fles geef moeten ze wel in de wipstoel maar toch.

Zaten ze dan steeds in de Maxi cosi? Die gebruiken wij echt alleen voor in de auto...

Geplaatst

Met de babygym hebben ze er inderdaad ook wel eens ingezeten, maar hier lagen zowel Joris als Thomas vaak in de box bijvoorbeeld. Of op een kleed op de vloer onder de babygym. Of we gingen wandelen als ze het liggen beu werden. Het wipstoeltje was voornamelijk van rond etenstijd bij het begin van de hapjes. Joris wilde al heel snel zelf op onderzoek uit. Thomas zat al vroeg stevig in de kinderstoel. Ik weet niet waarom niet, vermoedelijk niet aan gedacht :-) . Ik denk dat de wipstoel hier nu al ruim 4 maanden weg is en daarvoor al een tijd niet meer gebruikt werd. Dus effectief was de tijd van gebruik ook erg kort (tussen de 3 en 8 maanden of zo?)...

Overigens heb ik bij Joris de stoel wel een stuk minder gebruikt dan bij Thomas, dat dan weer wel.

Geplaatst

Sen, ons boxkleed heeft ook geen tochtrand, geen enkele opstaande rand en we hebben ook een boxmatras dat er onder ligt, ideaal.

wipstoel hebben we van babybjorn, I lag er al vroeg in omdat zentnett plat wilde liggen maar met 4 maanden zat zij ook Goed in de kinderstoel (stokke).

caro bij ons is de maxi ook alleen gebruikt voor vervoer in de auto en soms op de kinderwagen.

Vandaag nog wel wat gekocht maar heeft eigenlijk indirect met babies / kinderen te maken...een kruimeldief !;-) w en uitvinding haha.

Geplaatst

Esk, de kleine is 1 sep geboren :-)

Bedankt voor de tips. Die gaco sweetpeace nog een keer gegoogled maar die wordt het zeker niet. Wat een overdreven ding! Kruidvat hier verkoopt geen wipstoeltjes, of bestellen jullie dat online? Baby Björn heb ik meer goede beoordelingen over gelezen.

Ik denk dat ik binnenkort maar weer even naar zo'n grote babyzaaj ga. Kan ik alles even goed bekijken.

Geplaatst

Wil trouwens ook een borstkolf gaan halen maar daarin heb je ook zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie....

Geplaatst
Wil trouwens ook een borstkolf gaan halen maar daarin heb je ook zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie....

Medela Sen, de allerbeste. Gebruikt men ook in het ziekenhuis. Evt via marktplaats.

Geplaatst

Sorry, Sen, helemaal overheen gelezen (*bloos*). Dat krijg je er van als je stiekem op je werk even via je telefoon kijkt... In ieder geval nog Van Harte Gefeliciteerd!! Geniet van je zoon!

• 2 weken later...
Geplaatst

sen, ik heb de medela swing. niet te duur, werkt echt prima. Kolven zal werkelijk waar nooit mijn hobby worden, maar dit is een prima kolf (heb geen vergelijkingsmateriaal!). Ik zou je aanraden te investeren in diepvriesflesjes voor de melk. Dan hoef je niet te klooien met zakjes. Ik kon ze lenen van mijn schoonzusje: echt heel handig. Zijn dus gewoon plastic flesjes voor in de vriezer met maataanduiding, ze passen precies op de kolf, dus je hoeft nooit over te gieten of iets dergelijks en je kunt ze makkelijk stapelen in de vriezer.

Geplaatst

hoi Sen,

ik heb nog elektrische Medela Swing kolf te koop voor 75,- (met aankoopbewijs).

3 maanden gebruikt.....

laat het me weten als je interesse hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden