Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank jullie.

Floortje: we zijn nu idd aan het kijken of we een lift kunnen krijgen;). Anders hebben we inmiddels een work around door H.F. aangeboden gekregen. Hoe gaat het met jou??

Wat een lekker weertje vandaag ahbb - de hele ochtend al in de tuin zitten en krantje kezen, thee drinken, vogeltjes luisteren;) mooi!

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm... Houd me even op de hoogte over die lift, want ik heb al iemand anders een lift beloofd, maar wie weet ziet die persoon ervan af...

Iemand weleens het keukentje van I.kea in elkaar gezet? Leuk werk joh! Goed voor harde buiken én je relatie. Oh ja en een keukeneiland, ook nog even, maar nu heb ik wel een keukeneiland... En Mini een keukentje waarin hij nu knakworsten met portobello's aan het maken is :-) Pfff...

Geplaatst

Iemand weleens het keukentje van I.kea in elkaar gezet? Leuk werk joh! Goed voor harde buiken én je relatie. Oh ja en een keukeneiland, ook nog even, maar nu heb ik wel een keukeneiland... En Mini een keukentje waarin hij nu knakworsten met portobello's aan het maken is :-) Pfff...

Nou.... je kunt manlief de hand schudden.... Toevallig heeft hij vandaag zo'n I.kea keukentje voor nichtje en neefje in elkaar gezet! (was hun verjaardagscadeautje, neefje werd vandaag 5 en nichtje overmorgen 3. Ja, broer en zus). Ik mocht niet helpen van hem... Maar het was een schot in de roos, wij hebben het keukentje samen met opa en oma gegeven. Ze vonden het geweldig! En het is wel een heel leuk ding! Ik heb B. beloofd dat hij over een jaar of 3 weer aan de beurt is om er nog een in elkaar te zetten...

En, hoe waren de portobello's met knakworsten? Lekkere combinatie wel!

Maar na een hele middag heel veel kids ben ik ook wel moe... We konden wel meteen wat spullen meenemen voor uk, we hebben toch maar het wiegje van zwager en schoonzus meegenomen (hebben schoonzus en haar broers en zus nog in gelegen en ook neefje en nichtje, dus is wel heel leuk. Neefje en nichtje vonden het goed dat nu in de toekomst uk er over een paar maanden in gaat), de tummytub met standaard en een wipstoeltje. Het begint gewoon echt te worden zo!

Geplaatst

Tina.. Ik lees je bericht.. Wat is dat toch wat met die ziekenhuizen. Waarom kunnen ze niet allemaal met de neus dezelfde kant op staan. Net wat Floor zegt.. Kies je eigen pad die je wilt bewandelen!!

Ik krijg nu ook voor de 2e keer het korte schema. Erg prettig! Tis zo voorbij en omdat je al zo snel volgt met de puregon is de koppijn bij mij minder.

Ik volg je!

Floor ik heb ooit een ikea keuken gehad.. Nooit weer.. Prima zelf in elkaar te zetten zeiden ze.. tja alleen niet voor mij ;-) Wat schattig dat mini zijn eigen keukentje heeft.. Succes met het klussen!

Ik ben vandaag ongesteld geworden en begin morgen ook met het korte schema. Morgen begin ik met de deca en maandag puregon erbij. Maandag bellen voor de 1e uitgangsecho. Over 2 wk is het al weer achter de rug.

Goed weekend allemaal

Geplaatst

@ beanie.. Wat fijn dat je ondertussen al wat hebt opgeruimd. Kun je deze spullen er allemaal weer plaatsen! Je verzameling wordt steeds groter. Leuk hoor!! Begint echt echt te worden!! Leuk!!

Geplaatst

Lieve Mir, jij ook weer aan de beurt! Hoe voel je je? Heb je nu een beetje rust? Je gaat dus ongeveer gelijk op lopen met Minoes! Idd, het is wat je zegt, het korte schema is echt een verademing.... Ik heb bij het korte schema maar 11 dagen hoeven spuiten, 10 dagen stimuleren. En veel minder bijwerkingen, die migraine achtige hoofdpijn mocht ik overslaan. Mocht ik in de toekomst nog ooit een poging willen wagen, dan ga ik zeker weer voor het korte schema! Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Floor wat leuk een eigen keuken in elkaar zetten ;-)

Ben ook zo lekker handig haha

Remmir dus toch ongie geworden

Succes meid lopen wel samen op

Beanie ja ik spuit ongeveer 3 dagen soms 4 à 5 dus wel te doen

Ik heb nog geen bevestiging gekregen dus maandag maar even bellen

Hoest met iedereen?

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Oh Remmir! Wat geweldig. Nu gaat het heel snel. Ik duim voor je. Ja dat korte schema lijkt me ook een verademing.

Tina.. Ik lees je bericht.. Wat is dat toch wat met die ziekenhuizen. Waarom kunnen ze niet allemaal met de neus dezelfde kant op staan. Net wat Floor zegt.. Kies je eigen pad die je wilt bewandelen!!

Ik krijg nu ook voor de 2e keer het korte schema. Erg prettig! Tis zo voorbij en omdat je al zo snel volgt met de puregon is de koppijn bij mij minder.

Ik volg je!

Floor ik heb ooit een ikea keuken gehad.. Nooit weer.. Prima zelf in elkaar te zetten zeiden ze.. tja alleen niet voor mij ;-) Wat schattig dat mini zijn eigen keukentje heeft.. Succes met het klussen!

Ik ben vandaag ongesteld geworden en begin morgen ook met het korte schema. Morgen begin ik met de deca en maandag puregon erbij. Maandag bellen voor de 1e uitgangsecho. Over 2 wk is het al weer achter de rug.

Goed weekend allemaal

Geplaatst

@lieve beanie. Ik voel me goed en ben er helemaal klaar voor! Vandaag veel vitamine D opgedaan met dit mooie weer! Alles is in een rustige vaar water nu. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Wow, wat een activiteit op IVF/ICSI/cryo gebied ineens weer hier! Ik hoop dat we de positieve flow kunnen vasthouden.... Dat de eerste meeting een dikke-buiken meeting gaat worden! Ik ga iig vast een groot verpakking kaarsjes kopen, want denk dat ik er de komende tijd heel veel nodig ga hebben!

Hier weer terug na controle en echo. Uk blijft het goed doen, volgens mij lag hij op z'n duimpje te zuigen... Er zijn wat metingen gedaan, hoofdje, beentje, buikje. 2 van de metingen lopen tot maximaal een week voor, 1 twee dagen achter (maar dus eigenlijk precies volgens schema, ik ben immers 2 dagen vooruit gezet). Bloeddruk was helemaal goed, zou ik de vorige keren dan toch gestresst zijn geweest voor de controle? En de baarmoeder staat precies op de goede hoogte voor de zwangerschapsduur. Ik heb voor over 3 weken 2 afspraken staan, een met het lab voor glucose en 27-weken lab en rhesus-bepaling van uk. En ook nog een controle bij de gyn (niet mijn eigen, maar ook een aardige). En daarna zijn we natuurlijk drie weken op vakantie. Vrijwel direct na de vakantie, dus 4 weken later, heb ik dan weer de volgende afspraak staan met mijn 'eigen' lieve gyn. Maar eerst natuurlijk volgende week naar dr. P.apa!

Even een vraagje voor de ervaren mama's hier. Wij wilden voor het ledikantje sowieso een A.erosleep topmatrasje/oplegger gaan aanschaffen, maar nu hebben we dus voor de eerste periode toch een wiegje. Is het verstandig om daarvoor ook een A.erosleep topper aan te schaffen? En moet ik dat dan ook doen voor het reiswiegje, waarin hij ongetwijfeld ook wel eens zal slapen? Of kan ik dan ook die van de wieg gewoon pakken? Volgens mij is alleen de wieg net wat groter dan de reiswieg... Wat denken jullie? Of is het overdreven om ook voor de reiswieg te kopen... Alleen voor de wieg doen?

Geplaatst

Lieve Beanie, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou helemaal geen Aerosleep kopen. Geldklopperij en de werking ervan is geloof ik nooit bewezen. Een pasgeboren baby leg je toch niet op zijn/haar buik te slapen. Wij hebben gewoon een standaard matras en die is prima! Ik heb zoonlief nog nooit met z'n gezicht in het matras gevonden.

Maar ik snap je wel hoor, doen waar jij je goed bij voelt!

Fijn trouwens dat alles goed is met uk!

Geplaatst

Eigenlijk is het niet eens zo zeer om die luchtdoorlaatbaarheid, zeker niet als ze nog zo klein zijn.... Het is meer dat ik het wel een hygiënisch en praktisch idee vind om zo'n topper in de wasmachine te kunnen gooien bij doorgelekte luiers of spugen... Gewoon lekker op 60 graden wassen en fris weer in het ledikantje of wiegje. Hoef je nooit te boenen op het matrasje en ook geen enge plastic hoeslaken te gebruiken of zo. Ik ga zeker mijn kindje niet op z'n buikje leggen!

Overigens wil ik ze via MP kopen, nieuw zijn ze idd schandalig duur maar omdat ze gewassen kunnen worden heb ik er geen probleem mee om ze tweedehands aan te schaffen (ik denk dat ik dan een euro of 10-15 kwijt ben, dat vind ik niet erg, zeker afwegend tegen het gemak van het wassen!).

Hoe is het met jou Melis? Hoe voel je je? Hou je het een beetje uit, in deze vreselijke verlengde wachtweken? Kruipt de tijd of valt het wel mee? Iig heb je lekker de tijd om van het mooie weer te genieten nu! Hoe staat het met de sollicitaties?

Geplaatst

MP is zeker een goede optie, dan kan je er 1 uitproberen zonder dat je meteen failliet bent haha!

Ik voel me goed hoor, heb wel veel honger en ben snel moe. Geregeld wat eten om een slap gevoel te voorkomen. De tijd kruipt inderdaad voorbij, maar daar is niks aan te doen. Sollicitaties staan op een laag pitje, vanwege geen leuke vacatures en m'n zwangerschap (opgezette buik). Heb gelukkig 17 mei al m'n eerste echo met 6w5d.

Geplaatst

Hey beanie, mij werd het zeer afgeraden door de kraamhulp. Die hadden namelijk al eens gehad dat de kruiken waren gaan lekken en door de a.reosleep kan het hete water niet weg. Je raad het al. Kindjes verbrand.

Ik legde gewoon een hydrofiele luier onder het hoofdje voor het dpugen en verder schrobde ik wel ;) omdat s.terre altijd in een slaapzakje lag (pu.ckabs.by) was het doorlekken zowiexo al minimaal.

17 mei is zo melis. :)

Spannend hier dames.

3 (bijna) bolle buiken

3 dames in de race

En sproetje er straks ook nog bij :)

Gaaf hoor. Soms kriebelt het wel maar wij zijn echt klaar! Hahaha

Geplaatst

Hey dames

Wat een spannende boel hier

Melis bijna echo spannend meid

Beanie alles bijna klaar ;-) leuk zeg

Sandra gaan je eierstokken rabbelen haha echt klaar ?

Hier gaat het k*t meisje is zo ziek ben gewoon uit jet veld geslagen

Ze zit tegen longontsteking aan pffff hoesten rogelen huilen koorts bah niks aan hopelijk knapt ze snel op maak me zo'n zorgen

Dikke knuffel meiden

Geplaatst

Ahhhh wat sneu dat I.lana zo ziek is :-(( Heel veel beterschap, voor jou een dikke knuffel Minoes!!

Heb van Beanie, San, Minoes en Happinez een e-mailadres gekregen. Zal ik er gewoon een paar data inschieten?

Geplaatst

Beterschap voor je meisje Minoes! En sterkte voor jou natuurlijk... Hoop dat ze snel weer opknapt!

Doe maar Melis! Dan zien we wel of er nog andere dames zich gaan aansluiten.

Sandra, dat is een goeie. Dus als ik A.erosleep dingen koop dan pas gaan gebruiken als kruiken niet meer nodig zijn! Gelukkig ligt er ook een gewoon matras in het bedje dus dat is geen probleem!

Geplaatst

Dank jullie dames

Elke x als ze hoest word ze wakker zo zielig wou dat ik wat kan doen

Overdag valt ze al in slaap op mijn borst

Ik hoop dat snel over is ze raakt zo uitgeput

Beanie ja die arrow sleep klinkt goed

Schiet op he bij jou

Melis ja gooi maar ren datum er in komen vast meer bij ;-)

Geplaatst

Tina, wat een verhaal zeg, ik heb het vol ongeloof gelezen, ik vind je heel sterk dat je toch weer je schouders er onder zet en door gaat!

Jessica kon je het maar overnemen van je kleine meisje. Wat sta je machteloos he? Je kind pijn zien hebben en zien dat ze niet lekker in hun vel zitten doet een moederhart pijn.

Melis, wat stoer dat je al een banner hebt.

Beanie, wij hebben een aerosleep voor Joël. Een dekje wat je op het matras kan leggen. Hij bevalt ons heel goed en we hebben hem zelf uitgeprobeerd, dat wil zeggen ons neusje in het dekje gedouwd en ademhalen maar hihi, ik merkte wel degelijk verschil met ademhalen in vergelijking met een gewoon matrasje.

Wij hadden voor J alleen eentje in zijn ledikantje. In de kinderwagen gewoon onderleggers gebruikt. Toen hij nog in de kinderwagenbak lag waren we er ook constant bij dus vonden we een aerosleep niet nodig. Je hebt trouwens dekjes en matrasjes. Matrasjes zijn vrij prijzig, dekjes aanzienlijk goedkoper.

Ik ben afgelopen donderdag weer tante geworden van een prachtig meisje. Wat lief en klein dan weer zeg.

Geplaatst

Hoi hoi,

@ beanie - wat mooi dat alles zo goed op schema liegt. Prachtig gevoel zeker. Nu even nog laatste boodschappen en dan op vakantie - heerlijk!

@Melis - Bijna al eerste echo wat snel gaat dat toch. Ik duim heel hard voor je dat alle goed loopt. Rust maar lekker veel , dus even goed dat je niet zo'n acute sollicitatiestress hebt zeker.

Wat betreft het datum - doe maar:)

@ Minoes, - wat zielig voro de kleine meid. Heel erg lijkt me. Hopelijk gaat het snel over. Heel veel beterschap. xx

@Sandra: hahaha misschien toch nog eentje:)))

Floortje, Sproet, Ansje, Sommie... dikke knuf voor jullie!

Wij hebben vandaag ons definitief akkoord van de ziektekostenverzekeraar gekregen voor Turkije!!! YIPPIE! Tenminste een goed bericht in dit traject!! Dat betekend dat met uitzondering van de eigen risico alles verzekert is. Pffff. Nu alleen nog dat medicijnen issue oplossen... dus met P.ure.gon moeten we beginnen. 22. mei hebben we dan de p.ipelle. Hopen dat dat bij ons ook zo'n succes wordt als bij Beanie en Floortje!!!:)

Lekker slapen meiden. xx

Geplaatst
Eigenlijk is het niet eens zo zeer om die luchtdoorlaatbaarheid, zeker niet als ze nog zo klein zijn.... Het is meer dat ik het wel een hygiënisch en praktisch idee vind om zo'n topper in de wasmachine te kunnen gooien bij doorgelekte luiers of spugen... Gewoon lekker op 60 graden wassen en fris weer in het ledikantje of wiegje. Hoef je nooit te boenen op het matrasje en ook geen enge plastic hoeslaken te gebruiken of zo. Ik ga zeker mijn kindje niet op z'n buikje leggen!

Overigens wil ik ze via MP kopen, nieuw zijn ze idd schandalig duur maar omdat ze gewassen kunnen worden heb ik er geen probleem mee om ze tweedehands aan te schaffen (ik denk dat ik dan een euro of 10-15 kwijt ben, dat vind ik niet erg, zeker afwegend tegen het gemak van het wassen!).

Hoe is het met jou Melis? Hoe voel je je? Hou je het een beetje uit, in deze vreselijke verlengde wachtweken? Kruipt de tijd of valt het wel mee? Iig heb je lekker de tijd om van het mooie weer te genieten nu! Hoe staat het met de sollicitaties?

De werking is inderdaad niet bewezen en ze zijn hard en erg 'plastic', vind ik. Vuil gaat in de gaatjes zitten, dus ik raad het ook af, heb ze weggegooid. MP lijkt me echt vreselijk goor, zou ik niet doen. En verder heb je enorm makkelijk praten als je kind een rugslaper is, maar mijn kind is een buikslaper en ik ben bijna voor moordenaar uitgemaakt bij het CB toen ik overwoog hem op zijn buik te leggen na 8 weken géén, nee echt géén, slaap (en bijgevolg bijna een auto-ongeluk door slaapgebrek)! Wiegendood komt door het wegvallen van de ademhalingsprikkel en hoe dat komt weten ze simpelweg niet. Het hele wiegendoodverhaal is vreselijk ingewikkeld, maar het lijkt met iets in de hersenen te maken te hebben wat nog niet helemaal goed is ontwikkeld. Mijn kind heeft vanaf 8 weken met een sensormatje (Nanny Care of Luvion) tot 2 jaar op zijn buik geslapen en slaapt nu nog steeds op zijn buik, net als zijn vader en zijn hele familie. Soms heb je het dus niet voor het zeggen en ik vind al die verhalen en bangmakerij vreselijk kort door de bocht (net als die borstvoedingsmaffia)!!! Ik kan me daar vreselijk boos om maken! Bangmakerij is het en soms heeft een kind gewoon een hele sterke voorkeur. Ga zelf maar eens proberen precies in een andere houding te slapen, dat is waardeloos! Bij het CB 'mochten' ze het niet zeggen van de senormatjes (die nota bene vroeger (voor de monitors etc) op neonatologie werden gebruikt). Vertelde mijn CB verpleegkundige dat haar dochter die zelf huisarts is die dingen 'natuurlijk' ook gebruikt voor haar kids. Maar dat was pas toen ik het zelf had uitgevogeld.

Je moet gewoon logisch nadenken, goed ventileren en zorgen dat je een schone en gezonde omgeving biedt! Als je je kind op zijn rug legt en vervolgens 12 knuffels, tuttels, fruttels, kroeldoekjes en weet ik veel wat voor rotzooi in zijn bed legt, dan is dat volgens mij véél gevaarlijker!!! Maar goed, helmpjes leveren de zorg blijkbaar meer op dan sensormatjes... Dus moeten alle kinderen (waarvoor foetushouding, dus als een kikkertje liggen, veilig, fijn en beschut is) op hun rug helemaal uitgestrekt met hun mororeflex de hele tijd zichzelf in hun gezicht slaand en is op de buik leggen een moordaanslag en worden de sensormatjes verzwegen. Weer een gevalletje zorgmaffia! En nogmaals, ik wind me vreselijk over dit soort bangmakerij op, want ik denk dat het menige postnatale depressie veroorzaakt! Jonge moeders worden overladen met volstrekte onzin die als veiligheidsnormen wordt verkocht!

Dus mijn advies is géén Ae.rosleep maar lekker een sensormatje!

Kortom Beanie, heel erg veel woorden om te zeggen: volg gewoon je gezonde verstand en je moederinstict! En ps. Die van het wiegje past ook op de meeste reizwiegjes, maar dat doe je in de praktijk niet, want je gaat niet iedere keer het wiegje opnieuw opmaken. Oh, die van de wieg heb ik nog, mag je hebben (je moet er trouwens ook de hoeslakentjes bij hebben met die gaatjes, anders 'werkt' het niet - maar goed het werkt volgens mij toch niet - en alle poep, spuug en andere gorigheid zakt door die gaatjes in de topper). Beter is dus gewoon lekker een katoenen hoeslakentje en een dikke molton en die gewoon om de dag in de was doen, want je wasmachine staat toch niet stil.

x

Geplaatst

Pps. Ik heb een matrasje waar je de tijk af kunt ritsen en die kan op 60 graden in de was. Ook heel handig en veel minder plastic. Het is zo schoon, ik kan het nu weer gewoon voor de baby gebruiken. Misschien is dat voor jouw doel nog een goede tip. Overigens was dit matrasje wel duur, maar misschien heb je ze ook voordeliger. Ik vond de wieg trouwens benauwd (de zijkant is ook bekleed) en ben héél snel snel overgestapt op het ledikant, dat vond Mini veel prettiger. Jammer want het is een prachtige nostalgische wieg die we van mijn ouders hebben gekregen, maar uiteindelijk gaat het comfort van je kind voor. Je kunt het dus ook eerst heel even aankijken en daarna beslissen, zo voorkom je veel overbodige miskopen, weet ik uit ervaring ;-)

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

Minoesje, hoe is de keine meid de nacht door gekomen? Ik las op FB dat het gisteravond echt drama was.... Arm meisje toch. Ik hoop dat jullie beiden nog een beetje hebben kunnen slapen! En morgen toch naar het ZH?

Melis, gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent trouwens tegelijk met mijn kleine broertje jarig (vandaag 39 geworden)! Vandaag is wel een bijzondere verjaardag, met je ukje en je kleine mannetje... Geniet er maar van! En idd stoer (en praktisch voor ons) dat je een banner hebt gemaakt... Sorry, ik durf het gewoon niet! Zal af en toe wel roepen hoe ver ik ben! (vandaag 24w1d)

Tina, wat fijn dat je toestemming hebt van je verzekering! Wat een opluchting ook! Ben je al bij de HA geweest voor de verwijzing en de medicatie? Of ben je nu alles zelf bij elkaar aan het scharrelen? (ik zag iets voorbij komen in het meelift topic...). Over 2 weken al de p.ipelle! Spannend! Ik ga je niet tegen komen in het ZH, want die week hoef ik nou net niet... Maar je bent uiteraard van harte welkom om na de p.ipelle een kop koffie of thee bij me te komen drinken! Je bent dan toch (redelijk) in de buurt... (ongeveer 15 minuten rijden vanaf het ZH).

Ansje, gefeliciteerd met je kleine nichtje! Wat vergeet je toch snel hoe klein ze zijn bij geboorte.... En nu alles meebeleven door de ogen van je zoontje. Leuk hoor! Ben je nu officieel van start met het thuishuis? Wat grappig, zo veel tegenstrijdigheid in de A.erosleep-ervaringen.... Ik wilde idd ook alleen een topper nemen, geen matras. Maar als ik alle verhalen lees.... Nou ja, we hebben nog even!

San, de kriebels? Kan ik me voorstellen, al die babyverhalen hier, en ook weer al de dames die in de race zijn.... Zag wel weer hele lieve foto's voorbij komen op FB! Wat een schatjes zijn die 2 van jou!

Floortje, hoe is het met jou? En de kleine Mini? En de Ieniemini in je buik? Heb je haar recent nog gezien bij de verloskunde? Hoe gaat het met de pijnklachten? Hoe is het trouwens met je bekken? Jij bent als ik het goed heb inmiddels ook al weer 17 weken... Hoe voel je je verder? Heb je de misselijkheid al achter je gelaten? Kun je er ook wel een beetje van genieten samen met Maxi en Mini?

Voor alle andere dames een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Tina super nieuws zeg jahoe op naar Turkije

Nou hier nog geen twee uur slaap ben kapot en kleine meid ook

Ik weet even niet meer pfff zo zielig je staan met je rug tegen de muur

Geplaatst

Zo veel ervaringen, zoveel meningen.... Ik ben het wel met je eens Floor, dat hele buikslaapverhaal lijkt me soms ook wel wat overtrokken. Ik bedoel, wij zijn waarschijnlijk allemaal van de generatie baby's die juist op de buik MOEST liggen! Het blijft toch maar afwachten.... Ik ben zelf een buikslaper, dus als het erfelijk is dan ga ik direct zo'n sensormatje overwegen! Dat vind ik wel een hele goede tip. Nogmaals, ik wil de a.erosleep niet om uk op z'n buik te kunnen liggen, dan vind ik zo'n sensormatje een veel beter idee!

Het wiegje dat we nu hebben geleend is ook bekleed met stof. Maandag is mijn schoonmoeder hier, ik wil dan met haar overleggen of we de bekleding los kunnen halen en minstens wassen (zij heeft het wiegje bekleed nl). Eigenlijk wil ik het het liefste opnieuw doen! Er is een goed matrasje bij, maar de tijk is er niet van af te ritsen. Dus die kan ik niet wassen. Misschien kan ik anders overwegen zelf een losse tijk in de goede maat aan te schaffen, eentje die wasbaar is? Vind ik wel zo hygiënisch! Knuffels e.d. ga ik sowieso niet in het wiegje leggen.... Dat wordt toch ook afgeraden? En als hij wat ouder is en wel met knuffel wil slapen dan moet die toch minstens wasbaar zijn....

Floor, als jij die a.erosleep voor de wieg nog hebt dan hou ik me idd aanbevolen... Zeg maar wat je er voor wilt hebben? Dan koop ik er zelf nog wel 2 hoeslakentjes bij! Voor het ledikantje ga ik dan zeker ff afwachten wat voor een slaper uk is, en dan pas beslissen of ik het wel of niet wil. En wassen, ja hoor, ik ga er al van uit de wasmachine minstens om de dag maar waarschijnlijk iedere dag aan kan als uk er eenmaal is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden