Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Date?? Oh, wat leuk. Heb ik iets gemist?

Meiden, wil er behalve Beanie/Minoes/San niemand anders op date? Heb verder geen emailadressen gekregen...
Geplaatst

Sometimes, gefeliciteerd met je zoon! Mooie naam, we willen natuurlijk wel eevn je bevallingsverhaal horen, maar geniet eerts lekker van je kersverse gezinnetje!

Melis, lees ik iets over een tweeling? haha Wat goed dat je bloedwaarden goed waren. Super, nu op naar de eerste echo. Het valt me op dat je er heel relaxt in staat door hoe je schrijft, of heb ik het mis?

Afspreken lijkt me wel leuk, maar financieel eventjes niet haalbaar helaas, zelfs als we bij iemand thuis zouden afspreken, moet ik toch de reis betalen en dat geld kan ik nu echt even niet missen, maar wil jullie wel graag een keertje zien dus andere keer ben ik er graag bij!

Ik ben er ook eindelijk weer, was Joël net weer helemaal opgeknapt, begonnen P en ik met ziek zwak en misselijk te zijn...de familie kneus haha. Ik voel me sinds gisteren pas echt weer beter dus kom weer wat vaker aanwaaien op 't forum.

Andere meiden dikke knuffel!

Geplaatst

Ook al ten onder gegaan aan de (buik)griep, gelukkig voel je je weer wat beter!

Jammer dat je niet mee kan daten, maar snap de keuze wel hoor!!

Haha, die meiden hier zeiden dat het misschien wel een tweeling zou zijn ivm de hoogte van mijn hcg.

Je hebt gelijk, sta er redelijk ontspannen in. Ik hrb er vertrouwen in en ga ervan genieten! De zwangerschap van V was een survival van angst en stress en dat wil ik niet nog een keer (in die mate).

Geplaatst

Lieve meiden,

Ansje, beterschap! Wat vervelend zeg, hoort die buikgriep bij de prikken of zo? Je zou het bijna gaan denken! Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar begrijpelijk!

Melis, wat goed, probeer idd te genieten! Ik merk zelf dat dat nu iets beter gaat dan in het begin.... Toen heb ik het wel geprobeerd maar ja, die onzekerheid he.... Ondertussen ga ik nog steeds elke 2-3 weken naar de gyn en dat doet mijn vertrouwen veel goed, samen met het voelen van een trappend mannetje in mijn buik!

Jij nu op naar de eerste echo! En wat duurt het wachten daarop toch lang..... Hoe voel je je trouwens?

Tina, het komt echt dichterbij, die Turkse zon! Spannend!

Minoes, ook weer oplopende spanning... Ik ga voor je duimen meis!

San, gelukkig alles weer uitgepraat... Was de borrel lekker?

Floor, neem nou alsjeblieft zo veel mogelijk Floor-tijd, doe kalm aan en vooral steek de energie die je hebt in dingen die je leuk vindt... Ga je paardje knuffelen, je hondje aaien, doe dingen waarvan je ademhaling rustig wordt en je hartslag omlaag gaat. Ik denk aan je!

Mir, moeilijke tijd... Hoe is het verder met je? Kun je je werk nu wel een beetje achter je laten? En idd, volgens mij kun je alleen daar de klok op gelijk zetten: als je wilt dat je menstruatie komt, dan komt ie niet... Standaard verhaal toch? Mag je dan voor de uitgangsecho en weer beginnen? Ik hoop zo dat het samen gaat vallen, die moeilijke datum en het stimuleren! Dat gaf mij zo'n goed gevoel op de een of andere manier... Of ik nesteldrang heb? Als opruimen nu het nog een beetje gaat nesteldrang is, dan heb ik idd nesteldrang. Maar ik heb niet de drang om het huis voortdurend van boven tot onder te poetsen of zo... Wacht eigenlijk dat het echt niet meer kan, en dan is er een stok achter de deur om het te gaan doen. Misschien komt dat nog?

Sproeteke, hoe is het met jou? Ik hoop dat je hebt genoten van Koninginnedag/nacht, en dat je nu lekker vakantie aan het houden bent en alleen maar bezig bent met leuke dingen!

Geplaatst

Och Ansje dus ook de griep te pakken

Als wij samen rijden dan is dat misschien een optie?

Mir sterkte meid

Melis dringt het allemaal al een beetje door ??

Floor lieverd denk aan je dikke digi knuf

Tina meid ik zit gewoon met je mee te wachten wanneer je naar Turkije mag ;-)

Beanie schiet alweer op he bij jou fijn gevoel zeker

Sometimes heerlijk aan het genieten?

Voor wie ik vergeten ben sorry

Ja ben er eigenlijk wel heel kalm onder zal wel veranderen na het weekend haha

We zien we waar het schip strand we gaan er toch niet van uit dat het direct raak is maar dan hebben we de smaak wel weer te pakken klinkt wel raar zo haha niet zo bedoeld

Denk beetje zelf bescherming

Vanmiddag naar mijn opa en oma schoonmaken

Vrijdag gezellig uiteten met mijn papa

Kijken wat we het weekend gaan doen

Fijne dag meiden

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@ beanie Dan zal er vast nog wel meer drang komen als je tegen die tijd het kamertje klaar wil hebben en alle kleertjes gewassen moet hebben...

@ Floor dikke knuffel voor jou..

Hier gaat het redelijk. Ik denk dat ik maandag voor de uitgangsecho moet. Zaterdag en zondag kan toch niet. Begin dan iig wel met spuiten. Het is alsof ik allemaal zwangere mensen zie. Krijg ik app je van kennissen.. Het hartje klopt..Die kwam binnen, Maar mensen die dichtbij staan ben ik stikjaloers op.. Hier op de site totaal geen last van.. En ben ik blij voor iedereen hier.. Maar thuis..komt het te dichtbij denk ik.

Op het werk heb ik de 1e verteld dat haar contract niet verlengd wordt. Ik had er buikpijn van..Ze pakte het goed op.

Over een week of 2 zal de punctie wel zijn geweest.. Wat heerlijk als het een kort traject is.

Geplaatst

Ik lees nog steeds mee en geniet effe van de vakantie.

Ook hier Sommie...!! Gefeliciteerd lieve vrouw. Was zo geëmotioneerd door je berichtje. Xx

Liefs voor jullie

Geplaatst

Hoi meiden.

Iedereen aan het genieten van de zon? Ik zit in het ZH wachten op de gyn. Hiervan hangt af of we nu de medicatie van onze HA krijgen voor Turkije. Zo spannend allemaal. Manlief heeft gisteren de hele dag gebeld met HA, ZH , afspraak voor p.ipelle. 😉 Heel lief van hem. Nu door mijn nieuwe opdracht kan ik over dag niet meer zo makkelijk bellen.

Maar het blijkt allemaal te lukken. 22.5 afspraak p.ipelle, en als alles goed gaat 11.6 vliegen naar istan.bul

Geplaatst

Hi meiden,

Tina, hoe is het afgelopen? Alles kunnen regelen?

Minoes, ik las ergens anders dat jij woensdag weer gaat beginnen... Hoe gaat dat precies, in eigen cyclus? Moet je wel decapeptyl spuiten en ook stimuleren of vrijwel niet?

T'is idd stil de laatste dagen..... Ik hoop dat iedereen vandaag lekker van de zon aan het genieten is! Morgen is het weer een stuk minder mooi weer. En dan vieren wij de verjaardagen van nichtje&neefje (worden respectievelijk 3 en 5 jaar, zijn broertje en zusje, de verjaardagen vallen 2 dagen na elkaar). Vanavond even naar Ikea, ze krijgen van ons, samen met opa en oma, zo'n keukentje. Helemaal leuk!

Geplaatst

Beanie nee ik spuit gonal-F en cetrotide

Als het eitje 14 mm is mag ik spuiten en dan twee dagen erna naar het ziekenhuis als die dan 18 mm is word punctie ingepland en dan krijg ik tel wanneer ik pregnyl moet spuiten en dan twee dagen erna hoor ik of het eitje bevrucht is en dan moet ik nog twee x pregnyl spuiten

Dus morgen lekker op verjaardag ze willen nog mooi weer hoorde ik hopelijk dit is echt lekker

Heb eerst huis schoon gemaakt en toen lekker naar buiten

Geplaatst

Hoi meiden,

@Beanie - heb je net ook al ge-pb'd, maar hier nog even in een notendop:

NIETS, nada, niente, nul.... geen enkel medewerking! Ik ben kapot. Ik heb een echt vreselijke dag achter de rug. Gisteren zag het er nog zo goed uit, maar nu willen ze allemaal niet meer helpen (UMCG, zh Sneek). Ik dacht dat die afspraak alleen nog een formaliteit was voor mijn ha, maar ver daarvan. Ik moest eerst mijn hele verhaal weer opnieuw doen en kreeg uiteindelijk een zeer onlogische en botte afwijzing. "Mevrouw, u hebt zelf voor een buitenlandse behandeling gekozen, niet wij, hoor. Wij mogen en willen hierin geen rol vervullen. We kunnen geen enkel controle uitoefenen en u moet weten ivf staat enorm onder druk in NL, dus gewoon maar medicijnen voorschijven dat kan niet mevrouw. Die kosten kunnen we ook niet rechtvaardigen." Bla bla bla, ik zou jullie de rest besparen.

Ik ben helemaal uit mijn slof gesprongen. Je wordt hier in NL bijna gedwongen voor de best mogelijke behandeling naar het buitenland te gaan omdat hier niet voldoende aan moderne ontwikkelingen meegewerkt wordt en dan hebben we het over kostenefficiency??? Ik ben econoom, maar misschien heb ik niet goed opgelet tijdens mijn studie:)

Hoe dan ook: ik heb met h.uman f.ir.st gebeld. Zij hebben bedenken nu een 'work around' voor ons en dat betekend 11 juni vliegen we! Basta:). 22 mei ga ik nog voor de p.ipel.le hier in NL - ook hiervoor geen enkel begrip of medewerking. Wat is dat??? Moet jij als patient de gyn dat uitleggen.... Ik snap er niets meer van.

Dus vanaf 6 juni beginnen we volgens schema met pu.regon. Heeft trouwens iemand van jullie ervaring met Or.ga.lutran? Ik heb dat ipv deca voorgeschreven gekregen. Ik heb trouwens ook nog nooit het korte schema gevolgd. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik begin idd deze keer met pur.eg.on en moet op dag 5 met de org.alu.tran verdergaan erbij.

Hoest met de andere dames? Sorry ik zou beter eerst teruglezen voordat ik alleen maar over mij met mijn ego verhalen hier post...

Geplaatst

Gvd sorry voor mijn gevloek maar jeetje Tina wat ongelofelijk belachelijk

Waar gaat dat in de wereld na toe

Als je nou gewoon zegt dat je poging hier wat doen krijg e medicijnen wel toch doe je het zo zeg je voor als nog nee we doen het niet

Stom stom stom ziekenhuis

Sterkte lieverd het is toch een flinke klap dikke toet meid

Geplaatst

Tina wat onbegrijpelijk en vooral kinderachtig... Een ander woord heb ik er echt niet voor. Denk aan je! Reageer morgen ff op je PB! Knuffel voor jou!

Geplaatst

Nou ja. Wat verschrikkelijk en onbegrijpelijk. Gelukkig wilt turkeye meedenken!

Dikke knuffel.

Minoes ben je serieus over die poncho voor je meisjr?Want heb er nog 1 op bestelling staan. Dan moet ik het nu weten. De kosten zijn 27, 50 exclusief verzendkosten. Maar dan mag je wel zelf de kleur bepalen. ;)

Hier dus druk aan de haak dus weinig tijd om te reageren maar llees wel mee!!

Xxx

Geplaatst

Schatten zijn jullie , bedankt!! Leuk wat steun te ervaren:) Maar jullie weten het al van me - ik ben niet lang in een negatieve bui te houden:) Vanavond een lekker rondje de frustatie eruit gefietst en met manlief op terras een glasje rose genomen. We hebben besloten ons niet uit het veld te laten slaan, we gaan gewoon ervoor, of met of zonder medewerking. Alles komt goed:)! Als nog iemand iets weet over mijn vraag mbt de medicatie die ik nu krijg - zie bericht hiervoor - hoor ik dat heel graag . Alvast bedankt!!

@Minoes - hoe is het met je? Ben je al wat zenuwachtig:)? Komt goed meid. We gaan gewoon parallel zwanger worden:) , een beetje achter Melis aanlopen en Sproet moet er straks ook nog bij!

@Floor: vrouw, trek je het een beetje? Ik hoop dat je wat kan relaxen en ook een beetje kan genieten van het mooie weer. Je klein mannetje zou zeker zijn best doen mama op te vrolijken. dikke knuffel voor je!

@San: hebben jullie al voor een auto gekozen? We hebben afgelopen zaterdag een g.olf va.riant tweedehands gekocht. Wat een leuk en enorm ruime auto!!! Ben zeer blij ermee:)

@ mir: De duivels al in zicht?? Vreselijk dit wachten, toch? Ik hoop ook maar op 10 mei, maar weten doe je dat nooit... Sorry, misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar wanneer begin je dan weer?

Ben ik iemand vergeten?? Ja, Mama Sommie:) - hoe zal het zijn met de kleine man? Zeker heel inspannend deze dagen. Heel dikke knuf voor je meid!!

Geplaatst

Lieve lieve Tina wat ben je ook een popje en zo'n sterke vrouw

Het gaat helemaal goed komen ;-)

We gaan allemaal in de polonaise achter elkaar aan ;-)

Sandra ja heb wel belang maar kan hey nu niet lijden kan het ook in termijnen haha grapje

Als we tegen de herfst periode aan zitten bestel ik zeker 1 vind ze zo leuk;-)

Hoest met iedereen??

Nee ben helemaal niet zenuwachtig gek eindelijk ben heel relaxt mijn vriendin zie ook al heb je in tijden niet zo gezien haha en nee zit niet aan de drugs haha

Geplaatst

Tina, verdorie lieve vrouw! Maar je hebt groot gelijk dat je je er niet door laat kisten!! Je moet je eigen pad maken in het leven, want een ander bedenkt altijd voor je wat het makkelijkste is voor hem! Heel goed, zet 'm op! Ik begin altijd 3 dagen voor mijn menstruatie met spuiten en dan op dag 5 ofzo een uitgangsecho en stimuleren. Dat is het korte schema toch? Nou, ik ben er voor de derde keer zwanger mee, één kind, één in de maak, redelijke score toch? En met de medicatie kan ik je niet helpen, ik heb altijd deca en Puregon geburikt. Overigens kan je wel via het forum een héél eind komen met verzamelen van medicatie hè? Vrouwen helpen elkaar hier graag!

Minoesje, wat goed dat je zo rustig bent onder het straten ;-)) Spannend hoor dat jullie weer gaan. We krijgen hier straks een babyboom ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden