Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd lieve moeders:) Zo te lezen zijn jullie leuk verwend! Fijn.

Hier vandaag ook schoonmoeder gelukkig gemaakt en moeders in D gebeld:)

Sandra - gefeliciteerd met de nieuwe V40!! Mooi zeg.

Minoes - dus leuke verjaardag gehad en op de kermis. Gezellig

Remmir, Ansje - de film was erg spannend en heel goed gespeeld. Ik zou hem zeker aanbevelen.

Ik wordt langzaam wat ongeduldig.... ik had volgens mijn berekening vrijdag ongesteld moeten worden...... nu nog steeds niet. Dat maakt me wel wat ongerust. Woensdag over een week hebben we al de p.ipelle gepland staan en die zou een week voor het stoppen met de pil plaats moeten vinden. Maar ik ben dus nog niet eens begonnen... Ik wordt er bang van dat we misschien straks niet het schema kunnen aanhouden wat ze in Turkije voor ons hebben gemaakt. Ook weet ik niet of ik dan de p.ipelle wel kan laten doen... al maar weer onzekerheden, niet leuk. Ik zoude tot 1 juni de pil slikken - hebben jullie in een traject ook eerder de pil moeten slikken? Weet iemand of dat een probleem is als dat alleen voor 2 weken is?

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Alle moeders genoten van de moederdag?

En San, wat goed, een nieuwe auto! Iig een hele degelijke! En S.terre al bijna aan het lopen...

Ansje, wat leuk om zo te zien hoe je mannetje zich ontwikkeld.... Alles volgens het boekje. Maar toch knap van die kleintjes dat ze zo rap dingen leren!

Minoesje, dat geldt ook voor jou.... Je kleine meid maakt grote 'stappen'! Wat een lekkere meid is het trouwens, en wat heeft ze een mooie bos haar!

Mir, gelukkig is nu die beladen dag weer achter de rug. Zijn en blijven toch hele moeilijke dagen. Nu lekker hormonster zijn, laat je vriend maar lachen... Als je straks zwanger bent dan krijgt hij het pas echt zwaar te verduren! Iig heel veel succes morgen bij de FM! Laat je het even weten?

Tina, wat vervelend.... Is altijd zo, als je zit te wachten op je menstruatie dan komt ie niet. En als je niet wilt dat ie komt dan komt ie wel.... Anders toch ff contact opnemen met HF? Ik heb maar een keer de pil hoeven slikken, toen moest ik alleen veel eerder beginnen. Uiteindelijk heb ik hem toen ongeveer 5 weken geslikt. Maar ik zou niet weten hoe het beleid daaromheen precies is!

Floor, hoe is het met jou? Denk aan je!

Wij zijn gisteren op kraambezoek geweest bij vrienden die met pasen een tweede hadden gekregen. Normaal hoefde het van mij niet zo, zeker niet als ze niet zo heel dicht bij mij staan (dit is een d.ispuutsgenoot van manlief) maar nu was het prima en gezellig. Verder afgelopen dagen bezig geweest in huis, berging/trapkast helemaal opgeruimd, voorraad nagelopen, alles netjes in kratjes... boodschappen gedaan voor bijna 2 weken, en vandaag ook nog flink aan het poetsen geweest. Dankzij uk lopen we het hele huis nu van onder tot boven na! Op een paar kleinere dingen zijn we nu klaar, dat zijn projectjes van elk nog een uur denk ik (kledingkast, washok, badkamerkastje uitzoeken en schoonmaken). We willen dit nog voor we op vakantie gaan klaar hebben, zodat we daarna het babykamertje kunnen gaan inrichten en opleuken met decoraties. Vandaag hebben we de schilderijen die nog op de toekomstige babykamer hingen verplaatst naar boven de trap. Gaat om 2 schilderijen van mijn grootvader, die beiden de Big Bang uitbeelden. Niet echt geschikt voor op een babykamer dus!

O ja, In the womb is een geanimeerde 'serie' (2 afleveringen) over het ontstaan van leven, dus van de bevruchting tot aan de geboorte. Is erg mooi gemaakt! Ik wist al lang van het bestaan maar heb hem nooit willen kijken tot na de 20 weken, eerder voelde het gewoon niet goed. Afleveringen zijn trouwens ook wel te vinden op internet, met wat zoekwerk....

Morgen is manlief jarig, zijn en mijn ouders komen rond 11.30 uur. Dan moet hier de appeltaart klaar zijn (taak voor morgenochtend dus, om die te bakken) en krijgen ze koffie. Om 13.00 uur is de echo bij dr. P.apa, ik ben heel benieuwd naar de echo en naar ons mannetje in 3D, maar ook heel benieuwd wat de opa's en oma's er van gaan vinden! Voor mijn moeder en beide vaders is het überhaupt voor het eerst dat ze bij een echo aanwezig zullen zijn. Na de echo gaan we met z'n zessen ergens lunchen, om de verjaardagen van manlief en mij te vieren (ik ben jarig als we in Oostenrijk op vakantie zijn). Drukke dag dus, maar wel een leuke!

Geplaatst

Hè Tina balen ja zou het niet zo kunnen zijn?

Morgen anders even bellen

Beanie klinkt interessant jammer dat ik niet gekeken heb

Dus druk bezig lekker fris huis

Oooo ben heel benieuwd morgen leuk is dat om te zien 3 d echo

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Lekker op vakantie beanie heerlijk geniet er van

Mir succes morgen denk aan je

Floor sterke meid

Ja bos haar heeft Ilana heb leuke foto's gemaakt vandaag

Oja eindelijk er is een tand door ze heeft er al zolang last van

Fijne avond dames

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tina het enige dat ik weet is dat je minimaal 15 dagen de pil moet hebben geslikt. Langer maakt niet uit maar korter mag niet. Toevallig de vorige X gevraagd. Mijn planning kwam niet uit, maar mocht niet eerder beginnen.

Beanie heel veel plezier morgen. Wat een leuke dag. Je mag je kleine mannetje weer bewonderen samen met de familie. Bijzonder!! Mooi verjaardags kado voor je man!

Meiden bedankt voor jullie mede leven. Erg fijn !

Geplaatst
Gefeliciteerd lieve moeders:) Zo te lezen zijn jullie leuk verwend! Fijn.

Hier vandaag ook schoonmoeder gelukkig gemaakt en moeders in D gebeld:)

Sandra - gefeliciteerd met de nieuwe V40!! Mooi zeg.

Minoes - dus leuke verjaardag gehad en op de kermis. Gezellig

Remmir, Ansje - de film was erg spannend en heel goed gespeeld. Ik zou hem zeker aanbevelen.

Ik wordt langzaam wat ongeduldig.... ik had volgens mijn berekening vrijdag ongesteld moeten worden...... nu nog steeds niet. Dat maakt me wel wat ongerust. Woensdag over een week hebben we al de p.ipelle gepland staan en die zou een week voor het stoppen met de pil plaats moeten vinden. Maar ik ben dus nog niet eens begonnen... Ik wordt er bang van dat we misschien straks niet het schema kunnen aanhouden wat ze in Turkije voor ons hebben gemaakt. Ook weet ik niet of ik dan de p.ipelle wel kan laten doen... al maar weer onzekerheden, niet leuk. Ik zoude tot 1 juni de pil slikken - hebben jullie in een traject ook eerder de pil moeten slikken? Weet iemand of dat een probleem is als dat alleen voor 2 weken is?

Lieve Tina,

je kan in plaatst van de pil ook een kuur Duphaston doen van 10 dagen, dat heb ik vaak gedaan in verband met de planning. Je wordt dan (net als bij de pil) ongeveer twee dagen later ongesteld. Ze willen alleen liever niet te veel afwijken van een normale termijn van een cyclus, dus dan zou je pas twee weken na je menstruatie mogen beginnen voor 10 dagen en dan kom je alsnog op ongeveer 3,5-4 weken uit. Bel anders even HF, ze zullen dit wel vaker meemaken en je kan vast de trip wel een paar dagen verzetten ofzo, toch? Zou het niet kunnen dat er toch een wondertje os gebeurd als je overtijd bent? (Ik weet eigenlijk niet de reden van het niet spontaan zwanger raken, maar misschien dat het zou kunnen?)

Beanie, heel veel plezier! Doe Elvin de groeten! Wij zijn binnenkort wéér bij hem ;-)

Geplaatst

Dank jullie wel, namens manlief! Er staat hier een appeltaart in de oven en dat ruikt zalig..... Wat een rot begin van de dag!

Floor, wanneer mag jij weer?

Geplaatst

Chips mijn hele verhaal is weg..

Maar Beanie gefeliciteerd met je man!! Een verse en warme appeltaart is het lekkerst!! Veel plezier bij Dr. Papa.

Hier de 1e fm gehad. En zit weer in 2 strijd.

Links zijn er al 2 follikels 19mm en klaar voor vanavond de pregnyll.. Maar er zit er ook nog 1 van bijna 16.. Rechts zitten er ook een paar maar nog vrij klein.. de grootste daarvan is 12mm.

Er is nu bloed geprikt om te kijken of de waardes goed zijn voor rijpe eitjes..Ik word vanmiddag gebeld en dan kijken wat we gaan doen. In juli ben ik voor 2 st gegaan en dat heeft slecht uitgepakt. En de vraag is nu.. of doorspuiten in de hoop dat die kleintjes ook gaan groeien zodat het er wat meer worden, maar wel met de kans dat de grootste gaat springen of overrijp wordt (als dat kan?)

Wat zeggen jullie? Miss kunnen jullie mij helpen bij het vinden van de beslissing?

Geplaatst
Chips mijn hele verhaal is weg..

Maar Beanie gefeliciteerd met je man!! Een verse en warme appeltaart is het lekkerst!! Veel plezier bij Dr. Papa.

Hier de 1e fm gehad. En zit weer in 2 strijd.

Links zijn er al 2 follikels 19mm en klaar voor vanavond de pregnyll.. Maar er zit er ook nog 1 van bijna 16.. Rechts zitten er ook een paar maar nog vrij klein.. de grootste daarvan is 12mm.

Er is nu bloed geprikt om te kijken of de waardes goed zijn voor rijpe eitjes..Ik word vanmiddag gebeld en dan kijken wat we gaan doen. In juli ben ik voor 2 st gegaan en dat heeft slecht uitgepakt. En de vraag is nu.. of doorspuiten in de hoop dat die kleintjes ook gaan groeien zodat het er wat meer worden, maar wel met de kans dat de grootste gaat springen of overrijp wordt (als dat kan?)

Wat zeggen jullie? Miss kunnen jullie mij helpen bij het vinden van de beslissing?

Ohhhhhh, lastig is dat hè? Bij bij leidde twee follikels laten schieten en doorspuiten in de hoop dat de kleintjes gingen groeien tot een afgebroken poging, want ze gingen niet groeien. Maar ieder lichaam is natuurlijk anders. Wel geloof ik erg in dominante follikels. Volgens mij zijn de eerste die rijpen toch de dominante follikels en verklein je je kansen als je die laat schieten (ze zijn op enig moment - volgens mij bij keer dan 25/26 mm ofzo - inderdaad niet goed meer). Maar goed, het hangt natuurlijk ook erg van je bloed af en bovendien kan die van 16 mm makkelijk meedoen. Hoe was je bloed?

Geplaatst

En ik sluit me helemaal aan bij Floor... Geloof ook wel in de dominantie van 1 of 2 follikels, zeker als je low-responder bent! Dus idd af laten hangen van je bloedwaarden. Als er vier meedoen, ga je dan door? Jeetje, wat een lastige beslissing weer.... Heb je al wat gehoord van het ZH?

En Tina, weet jij al wat meer?

Geplaatst

Wij hebben iig een hele leuke middag gehad! Wat een mooie beelden.... En ons mannetje doet het echt goed! Hij is al iets van 39 cm lang (al blijft dat wel een beetje onnauwkeurig) en weegt inmiddels 830 gram. Lang en dun zeg maar. Alles functioneert naar behoren, zit op het plekkie waar het hoort en zo. Hij is en blijft echt en onmiskenbaar een jongetje!

De 3D en 4D beelden waren echt wel mooi om te zien! Mannetje was er goed voor gaan liggen... Af en toe lekker boksen, spelen met z'n voetjes, gapen, oogjes open en dicht doen, slokje drinken.... Allemaal heel goed te zien! Echt zo leuk!

Kan wel een fotootje plaatsen, is daar behoefte aan? Wil niemand voor z'n hoofd stoten of op tenen trappen of zo....

Geplaatst

Okay.... laat me natuurlijk wel heel makkelijk over halen want apetrots op mijn mannetje, nu al!

[ATTACH=CONFIG]5276[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5277[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5278[/ATTACH]

Geplaatst

Breek even in.

Beanie, wat leuk jullie mannetje!!! Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Dr papa is goed he? Duidelijke uitleg en hij neemt goed de tijd. Je mag terecht trots zijn op je kleine mannetje! Mooie plaatjes!!!

Breekt weer uit

Geplaatst

Whaaa Beanie wat gaaf!!!!! Wat zijn het mooie foto's geworden. Wat bijzonder en wat gaaf dat hij daar zo de tijd voor neemt..Tuurlijk ben je apetrots!!!!!!

Ben helemaal blij voor jullie dat het zo mooi was en goed ging enz!

Ik ben gebeld en de bloed uitslagen gaven toch 3 tot 4 eitjes aan. Daar zijn we heel blij mee. Ze zei dat de vorige keer(wat een zwangerschap is geworden) Mijn dominante 21.5mm was toen we pregnyll gingen zetten en eigenlijk wil ze ( in overleg met mij)daar toch voor gaan. En waarschijnlijk gaat het dus om 3 a 4. Ook morgen zal er weer bloed geprikt worden om te kijken of mijn progesteron stijgt of niet. Want dat kan inhouden dat er nog meer eitjes in de maak zijn, maar moest er neit te veel vanuit gaan aangezien mijn lage amh-waarde. Ze zei dat het een mooie bloed uitslag was. En zij gelooft ook dat de dominante meestal de beste zijn. Dat is de natuur! Precies ook wat jij zei Floor.. Het zegt niet dat al die kleintjes nog makkelijk te stimuleren zijn! Dat blijft een gok.

Als ze morgen mooi zijn dan zal ik morgenavond al de pregnyll zetten.

Geplaatst

Lieve Mir, ik heb bij mijn laatste IVF de pregnyl gezet toen ze 21+ mm waren! En voor het eerst meer dan 4 eicellen, en voor het eerst 2 goed genoeg voor TP. Ik hoop voor je dat je idd morgen de goede grootte hebt en dat je vier eicellen hebt.... Dat is toch hartstikke mooi!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Lieve Wen en Mir, dank jullie wel! Idd heel trots.... Net als z'n papa, opa's en oma's!

Geplaatst

oohhh Beanie, wat een leuke foto's zeg:)!! Gefeliciteerd meid. Je mag meer dan apetrots zijn.

Remmir - wat spannend zeg. Ik duim voor je dat de andere twee echt nog gaan mee doen.

Dames bedankt voor jullie adviezen! Ik ben vanmiddag nu toch ongesteld geworden pffff.... Zo stom dat dat altijd zo spannend moet worden. Nu even rekenen en ik ga morgen toch nog voor de zekerheid HF bellen.

13-5 1dag pil

22-5 p.ipelle - dus8 dagen na start pil....ik hoop dat is voldoende....

1-6 laatste dag pil - dus 20 dagen in totaal voor ivf

6-6 start stimulatie

Geplaatst
oohhh Beanie, wat een leuke foto's zeg:)!! Gefeliciteerd meid. Je mag meer dan apetrots zijn.

Remmir - wat spannend zeg. Ik duim voor je dat de andere twee echt nog gaan mee doen.

Dames bedankt voor jullie adviezen! Ik ben vanmiddag nu toch ongesteld geworden pffff.... Zo stom dat dat altijd zo spannend moet worden. Nu even rekenen en ik ga morgen toch nog voor de zekerheid HF bellen.

13-5 1dag pil

22-5 p.ipelle - dus8 dagen na start pil....ik hoop dat is voldoende....

1-6 laatste dag pil - dus 20 dagen in totaal voor ivf

6-6 start stimulatie

Thanks Tina!

Volgens mij is je planning krap maar je slikt dan toch in totaal 15 dagen de pil? En voor de p.ipelle maakt het niet uit, het moment klopt namelijk!

Geplaatst

Ja. In totaal slik ik ze dan 20 dagen nu van 13-5 tot 1-6.

Thanks Tina!

Volgens mij is je planning krap maar je slikt dan toch in totaal 15 dagen de pil? En voor de p.ipelle maakt het niet uit, het moment klopt namelijk!

Geplaatst

Beanie wat een prachtige foto's van jullie kleine man en wat zijn ze mooi duidelijk! Terecht dat je trots bent.

Remmir ik hoop voor je dat de anderen ook nog mee gaan doen, spannend hoor!

Tina ik hoop dat je planning niet al te veel in de war is. Wil je ongesteld worden dan wordt je het niet. Zul je net zien. Ik heb geen ervaring met pippelle, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Geplaatst

Beanie, prachtig! Echt geweldig hè, nu heb je ook echt visueel kennis gemaakt! :-)

Tina, lieve vrouw, als je onzeker bent gewoon even verleggen met HF!!!

Mir, goed en spannend nieuws zeg! Zo te horen gaat het best een hele mooie score worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden