Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Het zet nog niet door, maar er is geen weg meer terug denk ik zo.

We nemen weer even afstand, aangezien mijn contract niet verlengd gaat worden, zoek ik nu eerst een nieuwe baan, dan nog 1x iui, waar ik idd megan80 ook weinig vertrouwen in heb, en daarna gaan we met onze arts om de tafel. Denk dat ze dan ivf gaan aanbieden.

Wat zijn jullie kansen per x?

Ik blijf duimen en nog effe het bankje afwachten. Veel te nieuwsgierig hoe het jullie zal vergaan.

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Emsie, ik vond de iui's ook naar. Moest toen ook clomid slikken en daar werk ik zo depri van. Was blij dat we met de ivf mochten beginnen toen. Maar misschien is het niet nodig en wordt je volgende keer gewoon zwanger. Er zijn zat meiden bij wie het wel werkt! Succes!

Happinez, bij ons zitten ze nog 2 om 1 ingevroren. Dus 2 in een rietje en één alleen in een rietje. Ze ontdooien eerst die samen zitten. Als ze alletwee goed zijn, krijgen we ze ook alletwee terug geplaatst gelukkig. Anders vinden ze het zonde van een goed embryo. En als die niet goed ontdooien doen ze die ene alleen nog. En als die ook niet goed ontdooid mogen we gelijk de cyclus die hier op aansluit voor een nieuwe verse poging.

Megan, dat klinkt goed, dat worden vast veel mooie eitjes. Succes met broeden!

Geplaatst

Emsie: wat ontzettend balen! Ik had gehoopt inmiddels wat groens te zien.. Ik moet zeggen dat ik ook opgelucht was toen we van iui eindelijk naar ivf gingen. Alsof er dan eindelijk 'echt' wat ging gebeuren, terwijl er ook echt wel vrouwen zwanger worden van iui hoor. Maar het voelde bij mij als onbegonnen werk... En ook al hadden we maar 20% kans, de eerste x ivf was wel gelijk goed :-) Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vind ( dat las ik toch goed?) zodat jullie daarna door kunnen.

Dames; kom op met dat groen!!!

Geplaatst

Ach Heidss, wat erg voor je! Het is niet eerlijk. Geef je verdriet maar eerst een plek en ik hoop dat je wat steun om je heen hebt - is een k*ote traject. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Geplaatst

Idd happinezz. Allleen maar slapen. Pff. Helaas gaat dat hier niet met een dreumes erbij,maar ik probeer wel veel rust te pakken. Toch beter voor mijn gevoel.Heidss verdorie. Nee toch. Sterkte!Megan dat klinkt goed. Goede echo!Verder kunnen we alleen maar wachten. Hoe vervelend. Duurt allemaal zo lang. Ik heb ook steekjes in lies en steekjes in de buik. Verder hoofdpijn duizelig....maarja bijwerking van de bolletjes.

Geplaatst

@Heidss, Aahhh neeee, sterke meid. Neem de tijd om dit een plekje tegeven.

Ik wordt er bang van dat het hier nog niet groen kleurd, het zal toch niet een heel rood bankje worden??? :mad:

Geplaatst

Verdorie, Heidss, had mijn eerste groene stem op jou gezet....je had nog niet eens getest of wel? Bah bah bah, wat nu? Sterkte! Veel liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is dat toch. We lopen met dat groen helaas niet erg van stapel... ik merk dat ik er vandaag ineens heel onzeker van wordt. Zou het bij mij dan ook niet willen lukken?? Deze gedacht drengt zich de hele dag al op - probeer hem altijd weer de kop in te drukken, maar is wel zwaar vandaag. Is blijkbaar mijn emo-dag... Ik ga naar buiten - de hoofd vrij krijgen en later nog spreekuur, dus ook een goede afleiding. Hoop dat ik er morgen weer vrolijker bij zit.

Allen nog een fijne middag....

Geplaatst

*** breek in***

Lieve dames van het oktober wachtbankje, ik wil jullie veel suc6 wensen deze maand. Voor mij een speciaal wachtbankje want vandaag een jaar geleden had ik mijn laatste punctie (3e poging IVF, 1 follikel) en ben inmiddels moeder van een prachtige dochter. Het is jullie ook zóó gegund, zet hem op.

liefs eer

*** breek uit ***

Geplaatst

Hallo,

Ik sluit mij graag aan bij jullie op het wachtbankje.

Ik heb al een zoontje van 2 jaar (aug 2010) via IVF.

Nu zijn wij gestart met ICSI voor een brusje :)

De eerste ICSI moesten we helaas afbreken omdat er te weinig en te kleine follikels waren.

Na ophoging van Gonal-F ging het dit maal beter.

14 oktober heb ik de punctie gehad. 9 folikels, 10 eitjes.

17 oktober (morgen dus) is de terugplaatsing.

Nu eerst afwachten op het spannende telefoontje morgenvroeg hoeveel eitjes bevrucht zijn en hoeveel ze gaan terugplaatsen.

Spannend.

Gr.Colle

Geplaatst

Echo's

Floortje: 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez): 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos: 1e meting 5 okt

Pinklady: 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet: bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82: 1e meting 3 oktober

megan80: 15/10, 17/10, 19/10, 22/10

Punctie

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

Pinklady: 2 okt (20 eicellen)

Moedeloos: 13 okt 19 eicellen 13 bevrucht

Megan80: wrs 19-22/10

Colle: 14 okt (9 eicellen)

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Heidss KI 4 okt

pinklady: 4 okt

Misa: 5 oktober

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Pammie: 13 okt

Colle: 17 okt

Moedeloos: 18 okt

Saskia: hopelijk derde week oktober

Megan: 4e week oktober

Testen

-Sproet: 7 okt - menstruatie op 9 okt bij 4 dagen over tijd

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt

- Pinklady 17 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

- heidss: 18 okt

-Ciline: 22 okt

-Tina (Happinez): 25 okt (maar het wordt zeker vroeger:-))

- Pammie 28 okt

- Moedeloos 31 okt

- Megan80: circa 5 nov

- Colle 31 okt

Geplaatst

Welkom Colle. Leuk dat je ook meeschrijft. Spannend om weer het traject in te gaan. Wij gaan nu ook voor een brusje.

Succes morgen! Hopelijk goede bevruchtingen.

Hapinezz..kop op meid. Positief blijven! Alleen die vervelende 2 weken wachten. Ik vind het zo langzaam gaan. ;-)

Geplaatst

Heids; wat ontzettend balen zeg!! Heel veel sterkte voor jullie!!

Happinez; kop op! Don't let the hormones get to you!! Je gaat gewoon t licht op groen zetten hier hoor!!

Colle; welkom op het bankje! Spannend hoor, deze dagen!

Hier gaan we morgen al voor intake voor een 2e verse ivf poging. Maar omdat we toch pas 'echt' kunnen starten in januari voelt het nog niet echt..

Dames, ik blijf meelezen en hopen op groen hier!

Geplaatst

hoi hoi,

Ik kom mij bij deze als het voor jullie goed is ook aanmelden op het wachtbankje oktober aanmelden.

Ik zat ook op die van september, jammer genoeg is die poging niet gelukt.

Nu in volledige natuurlijke cyclus tp van 2 emmietjes gehad, heb alleen zes dagen geleden een spuit ovitrelle moeten gebruiken en voor de rest niks, dus best angstig gevoel hiervan. Vandaag de tp van onze emmies eentje van 8 cellen en een klompje (die was alle cellen al terug aan het samensmelten)

op 30 oktober mogen we testen, dus wel benieuwd hiernaar.

Groetjes xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

@Colle: welkom en spannend!! Heel veel succes voor de tp morgen!!

@eer: bedankt voor je leuk en lief berichtje!! Gefeliciteerd met je kleintje! Dat geeft hoop.

@Misa: Spannend!! even een stomme vraag: hebben jullie zelf om een intake voor de nieuwe poging gevraagd of is dat bij het zh waar je loopt standaard? Bij ons heeft de assistente aan de receptie aan het telefoon naar de eerste mislukte poging alleen gevraagd: "weten jullie of je door wilt gaan of niet?" Als ik ja gezegd heb heb ik direct per post het nieuwe schema en de recepten opgestuurd gekregen.

Waarom draait vandaag eigenlijk alles om zwanger zijn??? Mijn hormonen kunnen dat niet meer aan:) ga naar bed. Wilde ik toch even lekker tv kijken en loopt daar een film over een ongewenste zwangerschap... bla bla bla:)

Fijne avond lieve mensen...

Geplaatst

hey happinez,

Dank je wel , en ja een klompje vond ik ook een rare term hahaha.

Maar blijkt dat ik geen foto's heb/gemaakt worden van de emmietjes in het umc heb ik even nagevraagd.

En een klompje is een embryo die dus de volledige 12 cellen al gehaald heeft en dan de cellen terug aan het samensmelten is... en dat noemen ze dus een klompje net als je een blasto... kan hebben of een mu.. nog wat. Is met andere woorden een toppertje nu hopen dat dat toppertje ook mag blijven zitten

groetjes xxx

En sterkte voor jou ook weet dat je het momenteel even zwaar hebt, hoop voor je dat daar vlug verandering mag in komen

Geplaatst
Hoi meiden,

@Colle: welkom en spannend!! Heel veel succes voor de tp morgen!!

@eer: bedankt voor je leuk en lief berichtje!! Gefeliciteerd met je kleintje! Dat geeft hoop.

@Misa: Spannend!! even een stomme vraag: hebben jullie zelf om een intake voor de nieuwe poging gevraagd of is dat bij het zh waar je loopt standaard? Bij ons heeft de assistente aan de receptie aan het telefoon naar de eerste mislukte poging alleen gevraagd: "weten jullie of je door wilt gaan of niet?" Als ik ja gezegd heb heb ik direct per post het nieuwe schema en de recepten opgestuurd gekregen.

Waarom draait vandaag eigenlijk alles om zwanger zijn??? Mijn hormonen kunnen dat niet meer aan:) ga naar bed. Wilde ik toch even lekker tv kijken en loopt daar een film over een ongewenste zwangerschap... bla bla bla:)

Fijne avond lieve mensen...

Omdat de eerste poging in 2010 was moeten we opnieuw beginnen met eerst een gesprek. Maar ook om de endometriose.. Las ik nou dat jou man/vriend deze week weg is? (ik haal zo onderhand nog wel 's dingen door elkaar...) dat is dan goed balen vrouw! Helemaal deze wachtdagen. Vriendlief hier is ook regelmatig weg (soms weken helaas..) maar gelukkig (nog) niet in wachtdagen/weken.. Als je t niet trekt, komen we je redden hoor haha, Floor neemt vast wel sushi mee :happy:

Weet je wat ik niet eerlijk vind? Mijn poging is mislukt, c'est ca, maar why the hell heb ik dan nu inene pijnlijke borsten en steekjes in mijn lies en achter mijn schaam.been?? Sorry, egomomentje, maar vind t gewoon niet mogen.. Ok, egomomentje weer voorbij en heb m'n cheerleader kleding weer aan om jullie naar groen te cheeren!! :clap2:

Geplaatst

Tja Misa, dat is inderdaad niet eerlijk, zoals zoveel dingen in deze rottige trajecten. Het is niet eerlijk en de dingen die je voelt gaan dan ook nog met je aan de loop in je hoofd. Zo misleidend.

Hier is ook de grens wel een beetje bereikt. Sinds vandaag helemaal geen pijnlijke borsten meer en nu ook nog bruinige afscheiding. Dat voorspelt niet veel goeds voor de test morgenochtend. Ik ben er nu dus wel klaar mee en wil weten waar ik aan toe ben. Ik vrees geen groen nieuws

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden