Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ pinklady, is idd klopte nieuw. Sterke en heeell veel succes met je volgende behandeling. Je kunt het meid.

Vandaag hebben wij onze top embryo mogen verkomen hij was zo goed dat hij al uit zijn schulpje kwam opzoek naar baarmoederslijmvlies. En we hebben nog zon toppe die wordt zo en zo ingevroren en de andere 2 waren ook van goede kwaliteit dat horen we nog. En als ik het goed heb hebben 9 stuks het niet overleefd. Wat waren / zijn wij blij. Morgen hoor ik meer.

Hoe is met de rest van de wachtende meiden

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Vanmorgen telefoontje gehad dat de andere 2 embryo's niet ingevroren kunnen worden :(

Klap kwam toch wat harder aan dan ik gedacht had. Ze hadden zich niet verder gedeeld dus nu ben ik gelijk bang dat de embryo die ik aan boord heb dat ook niet gaat doen :(

Nu hopen hopen en nog eens hopen dat dit embryotje lekker gaat innestellen. Meestal zo tussen de 4 en 8 dagen toch?

Gr. Nicole

Geplaatst

@ colle, ja rot is dat als er niets ingevroren kan worden. Voor je gevoel is dat wel lekker dat je nog wat achter de hand hebt.

Wij hebben vandaag een topper terug gekregen zie zat al in zijn natuurlijke hatching ( uit zijn schulpje te kruipen )

Ik denk dat ik morgen gebeld wordt met wat er wel en niet in gevroren kan worden. Maar we hadden 2 topper. Dus hier nog even afwachten.

Geplaatst
Dag meiden,

Hier slecht nieuws. Het blijkt dat van de twaalf overgebleven bevruchtingen er geen één ingevroren kon worden. Dat is echt een enorme tegenvaller! Ik was er voor 99% van overtuigd dat er toch op zijn minst 1 of 2 de vriezer wel zouden halen. Zo zie je maar, aantallen eicellen en bevruchtingen zeggen maar weinig. Nu zijn we dus gewoon weer terug bij af. Echt even onwerkelijk. Dat ik niet gister niet zwanger bleek was wel jammer, maar vond ik niet echt een schok. Maar dit nieuws komt hard aan.

Nu de wonden likken, even afstand nemen en dan in de loop van november of januari een tweede icsi poging.

Ik hoop natuurlijk van harte dat er groen op dit bankje verschijnt. Meiden zet em op en sterkte!

Pinklady; wat ontzettend sh*t!! Dat is toch niet te bevatten?! Idd nu even je wonden likken, hele grote knuffel vanaf hier!

Geplaatst
@ colle, ja rot is dat als er niets ingevroren kan worden. Voor je gevoel is dat wel lekker dat je nog wat achter de hand hebt.

Wij hebben vandaag een topper terug gekregen zie zat al in zijn natuurlijke hatching ( uit zijn schulpje te kruipen )

Ik denk dat ik morgen gebeld wordt met wat er wel en niet in gevroren kan worden. Maar we hadden 2 topper. Dus hier nog even afwachten.

Moedeloos; dat klinkt super! Als dat 'm niet wordt, weet ik het ook niet meer..! Straks moet je je naam nog gaan veranderen

Geplaatst
Hè Pammie, volgens mij kennen wij elkaar nog van onze 1ste IVF. Zat

Toen in uitgerekend april maar is uiteindelijk(1ste cryo)30-3-11 geboren. Wij gaan ook voor Brusje nu en zit op WD11 heel spannend. Maandag zhs test. Nog steeds geen rode duiveltjes maar oh wat spannend nu!

Hoe is het met jullie dames?

He Celine. Ja inderdaad! Nu weet ik het weer.

Leuk zeg. Jou zoontje is scheelt niet veel met die van mij. Leuk. En ook voor een brusje. Idd spannend weer!

Ik zit nu op WD6. Volhouden! ;-)

Pinklady- Ojee nee hé! Kan me voorstellen dat het echt even hard aan komt. Dan is de 1e ICSI zo definitief voorbij zonder cryo's.

Veel sterkte meid. Geef het de tijd om dit een plekje te geven. Toi toi toi.

Moedeloos- Goed nieuws! En ook nog een top embryootje die ingevroren kan worden. Hoe blij kan je zijn. :D

Colle- Wat een rot nieuws moet dat voor je geweest zijn. Maar positief blijven hoor. Dit wil niks zeggen. Wie weet is dat embryootje

van jou zich lekker aan het nestelen.

Geplaatst

Hoi meiden,

@pinklady: wat een rot nieuws meid. Ik wens je heel veel sterkte! Herken je verdriet goed - wij hadden bij de eerste poging ook 12 eitjes waarvan 3 bevrucht en twee (geen toppers) teruggeplaatst werden en de derde niet goed genoeg voor de vriezer was. Heel hard nieuws als je direct weer terug bij af bent. Ik wens jullie meer geluk voor de volgende poging! Niet opgeven!

@moedeloos: Wat geweldige nieuws! Prachtig. Jammer dat (gezien het verhaal van pinklady) verdriet en succes in dit traject zo dicht bij elkaar liggen maar voor jou ben ik heel erg blij!

@colle: Meid niet opgeven! Je hebt maar een goede nodig en die heb je waarschijnlijk wel in je buik! Dus blijf positief denken. Sterkte!

Hier vandaag een drukke dag gehad en daardoor helemaal niet stilgestaan bij WD8 (ups dat gaat echt snel...). Ik voel eigenlijk niet veel meer - alleen nog wat heel zachte trekjes...mmmh, weet niet wat ik moet denken. Ik wil er geen speculaties op los laten, dus we blijven afwachten.

Geplaatst

@Moedeloos, heb je je ijsblokkindje aan boord? Lekker broeden meis! X

@ Wachtende dames, ik lees zo jullie vermoeidheidsklachten en kan me nog even niet verheugen op de utrogestan weer hahaha..mag dat effe? Pfft...ik zei gisteren nog tegen een vriendin, die prikken he...alles...prima ...zou het zo willen ruilen met die pokkebollen..pft...gruwel! Nuja..ik zit er ook straks weer an...blegh!

@aman welkom! Je zult hier altijd mensen vinden die naar je luisteren en met je meekletsen! Heerlijk he...wees welkom meis!

@ Colle gaaf! Lekker broeden!! En jullie hebben statistisch gezien helemaal recht op groen!!!! :-))) En die ijsblokkindjes heb je vast helemaal niet nodig hoor!! Deze wordt het gewoon!

@Pinklady! Nee joh!! Verdorie nog aan toe, wat een teleurstelling lieve schat! Doe het rustig aan hoor, dit moet je echt even eruit schreeuwen, huilen, drinken schoppen en weet ik veel wat....en dan...opstaan en door met de volgende icsi ... mijn hart huilt voor je! Hou je taai lieverd, Heel veel liefs! xxx

@Dientje, welkom, ookal ben ik al effies van het bankje gekukeld, blijf ik toch nog lekker deze maand meelezen...om door te schuiven naar de volgende maand ;-)

Denk aan jezelf lieve meiden!

Ik denk aan jullie!

Liefs, Sproetje

Geplaatst

Sproet: morgen de uitgangsecho! Succes, dat alles er maar top uit mag zien!

Aman, welkom!

Colle, groen groen groen!

Celine, kan je wachten met testen tot maandag in zk? Of doe e er thuis al eentje?

Pammie, hoop dat deze poging weer gelijk raak is! Zou zo top zijn!

pinklady, nee, wat gemeen! Hou je taai

moedeloos, klinkt hoopvol! Dat willen we horen

misa, hoe staan jullie ervoor? Al zk afspraak voor 2de ronde?

Dientje84, welkom!

Happinez, wd8 alweer.... wow, wanneer ga je testen?

Sproet, gaat je weer lukken met de bollen!

Wij zijn sterke bikkels! Respect voor ons allemaal!

Geplaatst

Hey meiden, weer even een berichtje van mij.

Laatste dagen even weinig op internet geweest, was echt even druk met van alles.

Pinklady wat een kut nieuws heel veel sterkte.

Hier straks om 09:30 de punctie dus duimen maar op hopelijk weinig pijn.

Verder knap beroerd geweest van de ovitrelle, blegh gister echt de hele dag misselijk geweest.

Over 10 min de medicijnen innemen en om 8 de deur uit.

Geplaatst

Meiden, wat een Ontzettend lastig bankje is dit zeg! Ik hoop echt dat het tij nog gaat keren de laatste dagen van deze maand! In ieder geval wens ik jullie allemaal heel veel sterkte!

Ik lees niet zo heel veel meer mee, want heb het er een beetje moeilijk mee (het is nu het zoveelste bankje waar ik af gevallen ben), leef wel met jullie mee hoor!!,

Pinklady, wat akelig! Nu moet ik je zeggen, misschien is dat een kleine troost, dat de cryomedicatie ook niet alles is... Sommige vrouwen, ik ben daar één van, worden er heel erg ziek van. Persoonlijk doe ik liever 4 keer een verse achter elkaar, dan twee keer vers en twee keer cryo (even los van het financiële aspect).

Nogmaals heel veel sterkte meiden!

Liefs,

Floor

Geplaatst

@Floortje, altijd fijn als mensen aangeven dat je er ook op een andere manier tegenaan kan kijken. Ik snap ook wat je zegt over de cryo medicatie en dat dat ook niet bepaald een feestje is. Voor mij zou dat alleen niet opgaan om dat wij in een volledig natuurlijke cyclus tp zouden krijgen, zonder enige medicatie. Maar thanks voor je lieve woorden

Geplaatst

O dames, wat een bankje is dit toch!!! Ik kom af en toe spieken en dan hoop ik op goed nieuws maar het is een lastige maand blijkt.. Ik hoop echt dat de dames die nu nog aan t wachten zijn een babyboom gaan brengen!!!

Pinklady: nog een knuffel voor jou! Ik zou ook boos en gefrustreerd zijn na dat nieuws!! Sushi erbij als troostvoedsel xx

nog een ps; wij gaan in januari pas weer verder. Gelukkig kúnnen we nog verder! Wel iets minder % kans maar ja, kan is kans zeggen we maar ...

pps; ik denk dat ik maar een topic 'starten in januari' ga openen.. En dan wil ik de dames hier natuurlijk alleen daar zien om mee te lezen en te vertellen hoe hun zwangerschap verloopt! (de rest is gewoon hardstikke welkom om mee te doen daar natuurlijk ...)

Geplaatst

@misa, ik hoop ook zo dat er nog een babyboom aan komt hier, ik begin er echt bang van te worden.

Jij alvast heel veel succes met je behandeling in januari.

@ekiaam, fijn dat de punctie goed is verlopen, vind het een mooie opbrengst 8 eicellen. Daar komt vast een toppertje uit.

Laat je lekker vertroetelen. Ik dacht ook ooh de punctie viel mee, gelijk weer op de been, maar had ik beter niet kunnen doen. Heb 2 dagen krom gelopen van de napijn.

Hier op wd 2 Spannend nog 10 te gaan

Geplaatst

EkiaaM, dat is achter de rug! Nu rustig aan doen en alleen doen wat goed voelt! Het is heerlijk weer dit weekend dus dat is een pluspunt.

Geplaatst

Ekiaam. Je hebt de punctie weer achter de rug! En die na pijn is idd niet prettig. Lekker in bed een boek lezen,of heerlijk languit op de bank. Goed hoor 8 eicellen!

Happinez hoe gaat het?

Pinklady ook van mij nog even een digi knuffel.

Moedeloos,ik vind het op t moment ook een *** wachtbankje. Ik gun zo iedereen die positieve test. Potverdorie. Hopelijk wordt t wat groener voor de andere dames.

Ik voel al sinds gisteravond ongie krampen en krijg wat pukkeltjes in gezicht.

Kan me wel herinneren dat ik bij de zwangerschap van mijn zoontje na de posi test ongie krampen had,maar niet daarvoor.

Stom eigenlijk dat je dat alweer zo snel vergeet.

Ene moment denk ik; het is over. Ik ben niet zwanger. Maarja...positief blijven dan maar.

We hebben hierna geen cryootjes meer,dus even kijken wat we doen als het niet is gelukt.

Zooo en nu languit op de bank. Zoontje slaapt en ik neem het er even van ;)

Die rot bolletjes. Wordt er suf van. Moe,chagarijnig en hongerig.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

wat jammer dat het nog een rood bankje is zeg.. sterkte...

ik heb mn echo gehad vanmorgen, het groeit mooi, heb nu 12 blaasjes groeien, dinsdag weer controle. Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden