Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

moedeloos: nee, nog niet getest:) Ik heb er absoluut geen drang naar, weet niet wat ik hiervan moet denken hahaha. Ik voel me zo rustig dat ik het bijna beangstigend vind hoe je zo relaxed kunt zijn. Misschien ben ik toch teveel pessimist en heb ik al te duidelijk voor mezelf besloten dat het niet gelukt is - omdat ik zo niets, en dan ook echt niets behalve een licht volle onderbuik gevoel heb. Als ik de 'kwelletjes' van anderen lees denk ik direct, nou dan zou het wel niet gelukt zijn... Ik weet het gewoon niet:) Misschien morgen een testje - WD 13.

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tina- ik heb ook continue volle Onderbuik!!

Pammie- HCG hoog genoeg?kun je dan ook HCG testen als je niet zwanger bent van medicatie ofzo? En tot welk getal is het laag?

Bij Pim had ik zo hoog dat ze zelfs dachten dat het er 2 waren..(wad cryo TP van 2)

Geplaatst

Sterkte allemaal meiden...want spannend is het

Moet zelf de 28ste testen maar dat word misschien wel eerder???

Ik heb alleen heel de dag al een gevoelige buik...hopelijk geen slecht voorteken...

Vandaag de laatste dag die bolletjes dus dat is al wel erg lekker....word er niet echt vrolijk van

Geplaatst

@ celine, jeeee spannend meid! En ze hebben inderdaad fouten gemaakt in t ziekenhuis. Maar ik snap de vergissing wel. Er zat een zwart kringetje in mijn baarmoeder wat ze aan hebben gezien voor een vruchtzakje. Dat bleek later een pseudo kring ( vraag me niet wat dat precies is ) bij de curretage wilden ze eigenlijk niet het weefsel onderzoeken. Maar mijn eigen gyneacoloog uit t ziekenhuis bij ons stond daarop vanwege de eerdere miskramen, dus hebben ze dat met tegenzin gedaan. Daaruit bleek dat er geen zwangerschapsweefsel in zat. Dus een week na de curretage werd ik gebelt dat ik meteen terug moest komen naar t ziekenhuis. Ik nam al de hele week 3x daags Ibuprofen 400 tegen de buikpijn. Ik dacht nog van de curretage. Daar stopte ik toen mee na t belletje van de dokter en kreeg dezelfde dag nog heftige klachten. Ben met spoed geopereerd, de eileider was al gesprongen en had een inwendige bloeding veroorzaakt in mijn buik. Kantje boord dus. Ja na al die ellende hoop ik toch echt dat t lot ons nu beter gezint is. Maar jij weet dus als feit dat de kans op weer een BBZ verdubbeld is. Ook die angst heb ik mocht het nog weer lukken zwanger te raken. Voor mij en veel andere meiden hier is zwanger raken alleen maar t eerste kleine stapje. Dan begint de angst of het weer mis gaat. Gelukkig kunnen we hier van ons afschrijven en worden we ook begrepen. Veel mensen in mijn omgeving begrijpen niets van wat we meemaken. Nogmaals succes Celine, ik duim voor je!!!

Geplaatst

Zo lijst even bijgewerkt, mijzelf er tussen gezet.

Zijn net gebeld, hebben 7 bevruchtingen, vanmiddag 15:45 de terugplaatsing.

​Wouw helemaal blij.

Echo's

Floortje: 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez): 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos: 1e meting 5 okt

Pinklady: 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet: bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82: 1e meting 3 oktober

megan80: 15/10, 17/10, 19/10, 22/10

Punctie

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

Pinklady: 2 okt (20 eicellen)

Moedeloos: 13 okt 19 eicellen 13 bevrucht

Megan80: wrs 19-22/10

Colle: 14 okt (9 eicellen)

Ekiaam: 19 okt 8 eicellen 7 bevrucht

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Heidss KI 4 okt

pinklady: 4 okt

Misa: 5 oktober

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Pammie: 13 okt

Colle: 17 okt

Moedeloos: 18 okt

Monica32: 18 okt

Ekiaam: 22 okt

Saskia: hopelijk derde week oktober

Megan: 4e week oktober

Testen

-Sproet: 7 okt - menstruatie op 9 okt bij 4 dagen over tijd

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt

- Pinklady 17 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

- heidss: 18 okt

-Ciline: 22 okt

-Tina (Happinez): 25 okt (maar het wordt zeker vroeger:-))

- Pammie 28 okt

- Monica32: 28 okt ga ik testen - officieel pas 3 nov

- Moedeloos 29 okt

- Megan80: circa 5 nov

- Colle 31 okt

Geplaatst

Jeetje Monica wat een verhaal :( Ik heb ook een BBZ gehad en toen zagen ze ook een vruchtzakje wat helemaal geen vruchtzakje bleek te zijn. Gelukkig kwamen ze daar wel eerder achter als bij jou. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en gelukkig is een operatie bespaard gebleven omdat mijn lichaam het uiteindelijk zelf "opgelost" heeft. De waarders waren zelf aan het dalen.

Heftig zeg...een inwendige bloeding :( Ik hoop voor je dat je na die moeilijke tijd nu eens beloond gaat worden. (en dat wens ik natuurlijk alle meiden hier)

Hier ook STRONT en STRONT saggie....ook echt een wandelende tijdbom. (niet zo leuk voor mijn vriend) Ben het liefst alleen en rommel wat aan. Heb dit ook altijd wel een beetje als ik ongi moet worden maar dat is meestal zo'n 2 dagen voor de menstruatie...nu dus wel een beetje vroeg.

Herken het wel weer van eerdere keren dat het postitief was maar daar probeer ik me niet zo aan vast te houden. Het kan nog alle kanten op en veel klachen lijken toch wel veel op de klachten die je ook krijgt als de ongi eraan komt.

Borsten zijn nog gevoelig en vol maar dat komt vast door die vieze bolletjes.

Verder voelt mijn onderbuik beter aan dan de dagen hiervoor.

Pffff vanmiddag wat afleiding zoeken...ik ben vrij vandaag dus ik ga maar met K.ian naar mijn ouders toe.

Lfs Colle

Geplaatst

hallo meiden,

Ik hoor en wil graag naast jullie op het wachtbankje. Ik ben nu een kleine week bezig, volg het korte protocol van het VU. Ik moet woensdag 8 uur voor een echo.. folikel meting. We zitten al een hele tijd in het ivf traject, in 2011 zijn onze jongens, gezond en wel geboren. Wij zijn helemaal verliefd en hopen op nog een heerlijk wondertje. Ik heb nog niet van iedereen bij kunnen lezen, dat hoop ik vandaag te kunnen doen.

Ik heb de lijst bijgewerkt.

Succes allemaal en ik hoop dat we elkaar positief kunnen steunen.

Groetjes,

surf

Echo's

Anne82: 1e meting 3 oktober

Surf 24-10-2012 eerste follikel meting

Punctie

Surf: 29 oktober ( ongeveer, afhankelijk van de groei)

Terugplaatsing

Heidss KI 4 okt

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Testen

- Pinklady 17 okt

- Pammie 28 okt

- Moedeloos 29 okt

- Colle 31 okt

Geplaatst

Ook het lijstje weer bijgewerkt, WD5 hier... Celine gefeliciteerd, ik hoop dat dit het groene startschot is! Ekiaam veel succes vanmiddag en alle andere dames ook uiteraard! Surf - welkom!

Echo's

Anne82: 1e meting 3 oktober, 2e meting 10 oktober

Surf 24-10-2012 eerste follikel meting

Punctie

Surf: 29 oktober ( ongeveer, afhankelijk van de groei)

Terugplaatsing

Heidss KI 4 okt

Anne82: 17 okt.

Testen

- Pinklady 17 okt

- Pammie 28 okt

- Moedeloos 29 okt

- Colle 31 okt

- Anne82: officieel 31 okt. - test denk ik 27 okt.

Geplaatst

Welkom Surf. Volgensmij ken ik jou nog van het 2011 topic UITGEREKEND.

Ik las daar ook nog weleens. Zelf zat ik in het uitgerekend maart topic ;-)

Ekiaam,Wauw,vanmiddag TP. Succes meid!

Celine,Ik weet niet of ze ook HCG kunnen meten bij medicijngebruik. Maar het is hoe het je zegt; Als de HCG waarde lekker hoog is,

dan is het okee! Weet je inmiddels al iets meer?

Aman,waarom heb je vandaag de laatste dag met de bolletjes?

Colle en Monica. Jeetje een BBZ. Dat is echt niet niks.Kan er niet over meepraten,maar ik vind het nogal heftig. Gaat eindelijk je

grootste droom in vervulling,en dan eindigt die in een nachtmerrie.

Er zijn dus meerdere dames chagarijnig. Goed om te lezen;-) Manlief is vandaag ook vrij,en dat is voor hem denk ik geen pretje. Ik heb

echt last van stemmingswisselingen. Ik reageer af,en doe bot. En de andere keer heb ik spijt,en dan ben ik weer poeslief.

Oooh erg ;)

Vanmorgen was m'n zoontje om 6.00 al wakker,vervolgens al de huishouding gedaan,was opgevouwen,klein beetje weg kunnen strijken,

boodschappen gedaan,en vanmiddag nog even werken. Zo geen zin.

Ik ben moe,en moet nog de hele dag. Help.

Morgen weer dagje vrij,en dan doe ik het een beetje rustiger aan.

Anne,spannnend. Ik zie dat je 31 okt kan testen,maar ook eerder gaat testen!

Deze week wordt het écht spannend.

Geplaatst

Pammie:Ik moest ze vanaf de dag van tp 12 dagen gebruiken en dat is vandaag, begrijp dat iedereen weer andere medicatie heeft en andere behandeling.....

Geplaatst

Lieve lotgenoten,

In februari is onze 2e ICSI op niks uitgelopen. Nu zit ik op het wachtbankje ... Ik heb een vraag.. Het is vandaag dag 14 na de terugplaatsing, dag 18 na de Pregnyl (weet niet of ik 5000 of 10000 eenheden heb gehad). Ik mag overmorgen officieel pas testen. Maar vond dat ik lang genoeg gewacht heb.. onze laatste kans, laatste hoop..

En... ik heb positief getest.....! Wat denken jullie.... kan dat nog pregnyl ofzo zijn....? Of ben ik echt - na al die jaren en in deze laatste poging - zwanger.....??

XxX

Geplaatst

Pffff meiden.....herkennen jullie het verschijnsel huilend wakker worden ook? Dat had ik vanochtend.......huilen en er zeker van zijn dat deze poging wederom mislukt is....maar misschien zijn het toch zwangerschapshormonen? Aaaaaaargh,die verdomde wachtweken........

Geplaatst
Lieve lotgenoten,In februari is onze 2e ICSI op niks uitgelopen. Nu zit ik op het wachtbankje ... Ik heb een vraag.. Het is vandaag dag 14 na de terugplaatsing, dag 18 na de Pregnyl (weet niet of ik 5000 of 10000 eenheden heb gehad). Ik mag overmorgen officieel pas testen. Maar vond dat ik lang genoeg gewacht heb.. onze laatste kans, laatste hoop..En... ik heb positief getest.....! Wat denken jullie.... kan dat nog pregnyl ofzo zijn....? Of ben ik echt - na al die jaren en in deze laatste poging - zwanger.....??XxX
Reeltje GEFELICITEERD!! Je bent zwanger! Pregnyl is na 10 dagen uit je lichaam. Dus je mag blij zijn hoor! Heel gaaf voor jullie, geniet ervan!!
Geplaatst

Reeltje, gefeliciteerd, ja je bent wel zwanger!!! geniet ervan!! bbz, klinkt heftig..

meiden rustig aan doen!

ook ik ben lekker sjagrijnig, gezellig voor mijn man en zoon.. morgen weer follikelmeting, benieuwd, hoop dat ik de ovitrelle woensdag mag spuiten. ik ben het spuiten ook zo zat!

Geplaatst
Lieve lotgenoten,

In februari is onze 2e ICSI op niks uitgelopen. Nu zit ik op het wachtbankje ... Ik heb een vraag.. Het is vandaag dag 14 na de terugplaatsing, dag 18 na de Pregnyl (weet niet of ik 5000 of 10000 eenheden heb gehad). Ik mag overmorgen officieel pas testen. Maar vond dat ik lang genoeg gewacht heb.. onze laatste kans, laatste hoop..

En... ik heb positief getest.....! Wat denken jullie.... kan dat nog pregnyl ofzo zijn....? Of ben ik echt - na al die jaren en in deze laatste poging - zwanger.....??

XxX

Reeltje, gefeliciteerd, dat is niet meer van de pregnyl!

Berteltje, de wachtweken zijn slopend, we herkennen het allemaal! Sterkte!

Geplaatst

Reeltje: ook van mij een 'hartelijk gefeliciteerd!! Ik denk dat je blij mag worden:))) Fijn voor je! Mooi dat je het met ons deeld - dit bankje heeft tot nu nog niet veel groen gezien, dus mooi!!

Sjagie?? Hoe kom je daarbij? Ik ben toch niet boos, ga weg!!!:evil2:

Geplaatst

OOoOoh wat fijn en superlief dat jullie reageren en zo positief zijn!!!!! Ik moet steeds huilen van geluk (en vervolgspanning..).. Ik test morgenochtend nog een keer met ochtendurine... zal het dan echt waar zijn, zoals jullie ook zeggen??? Ik kan het niet geloven gewoon....!!

wens jullie allemaal ook zo het geluk toe.. het is zo vreselijk slopend... Sterkte lieve meiden ♥

Geplaatst

@Anne we lopen tegelijk op. Donderdag heb ik ook een tp gehad die was 5 dagen oud en ik mag de 29 ste al testen.

Succes meiden lekker chagrijnig zijn dat mag nu!!!

Geplaatst

Van harte Reeltje...volgens mij ben je ook hartstikke zwanger!!!! Kan in iedergeval geen pregnyl meer zijn lijkt mij. Oh zou toch geweldig zijn..jullie laatste poging

BBZ was idd heftig maar je gaat er op dat moment in mee. Er komt ineens zoveel op je af waar je nog nooit over na hebt gedacht. Je word geleefd op dat moment. Bij mij kwam pas de ergste klap op het moment dat ze me kwamen vertellen dat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis..mijn spulletjes mocht pakken en naar huis mocht. Op het moment dat ik aangekleed op het randje van mijn bed zat met mijn ingepakte tas naast mij toen drong het echt tot me door "DIT WAS HET DAN" verschikkelijk. Maar dat zal je vast wel herkennen Monica.

Hier dus meerdere chagrijnige dames...gezellige boel :) Ik ga als mijn zoontje wakker is maar eens even lekker naar buiten. Zal me vast goed doen die zon (ik ben echt een zon mens) dus dames die niet op kantoor zitten of andere verplichtingen hebben. GA NAAR BUITEN!!! :) Manlief is werken en volgens mij was hij blij dat het tijd was om naar zijn werk te gaan..vind het wel zielig voor hem.

Oh ik voel me dan zo rot..echt depresief bijna joh. Heb nergens geen zin in, maak overal drama van en zie niks meer zitten. Pffff heel vermoeiend. Mocht vanmorgen uitslapen maar heb net weer ruim een uur geslapen. Hoop dat de 2e wachtweek ook snel voorbij vliegt.

Fijne dag allemaal en geniet van het zonnetje. Als het goed is is dit de laatste echte mooie dag.

Lfs Colle

Geplaatst
@Anne we lopen tegelijk op. Donderdag heb ik ook een tp gehad die was 5 dagen oud en ik mag de 29 ste al testen.

Succes meiden lekker chagrijnig zijn dat mag nu!!!

Onze cryo was bij tp op 17 oktober ook 5 dagen oud, vind het zo gek dat elke ziekenhuis zijn eigen regels hanteert met testen, medicatie etc. In ons ziekenhuis is het gebruikelijk om 2 weken na de tp te testen, zowel bij vers als bij cryo, maar zie zoveel verschillende termijn voorbijkomen. Vraag me altijd af wat nou 'klopt'. Volgens mij is Colle trouwens ook gelijk met ons!

@Reeltje; Gefeliciteerd! Probeer er lekker van te gaan genieten, wat een super fijn nieuws!

Chagrijnig... Hmm, ik dacht dat t aan mij lag, maar niet helemaal dus hihih! Vriendlief heeft ook al flink wat keren de wind van voren gehad dit weekend en begint dan alleen maar blij te lachen en te zeggen 'jij bent echt wel zwanger'... Grrr! Hahah! Hoop dat ie gelijk heeft natuurlijk! Voel nog weinig, beetje 'volle' buik, weekend erg veel last van mn rug en af en toe een steekje maar dat was t ook wel. Dus tja, zal t wel, zal t niet...?!

Geplaatst

Reeltje gefeliciteerd!! Je bent echt zwanger. Dit kan geen pregnyl meer zijn.

Joehoe!!!! Super hoor.

Colle. Zo herkenbaar wat je schrijft. Die mannen van ons hebben heel wat te verduren. Kan nu ook minder hebben van mijn zoontje,als hij bv jengelig is of aan het zeuren. Ik probeer dan even tot tien te tellen want een flinke uitbrander geven verdient hij niet. En dat helpt wel ;))

Ik hoop gauw van die utro en progynova af te zijn!!

Geplaatst

Hoi meiden ik breek heel even in.

Voor degene die een cryo hebben laten tergplaatsen (of in het verleden), zouden jullie deze in willen vullen?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk dus als er 1 mislukt is kun je het aangeven maar tegelijk ook wanneer een andere terugplaatsing wel is gelukt!

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?15897-1-of-2-cryo-s-teruggeplaatst-en-zwanger-of-niet

Alvast bedankt!!

Geplaatst

Hey meiden, ik lees al n tijd mee op het wachtbankje van oktober. Met gemengde gevoelens want veel rood :-( Hen 7 oktober 2 mooie embryoos teruggeplaatst gekregen en vanmiddag gehoord nav bloedtest dat ik zwanger ben...... Dacht altijd een gat in de lucht tw springen als het eenmaal zover is, maa

Geplaatst

rrr voelt wel gek hoor! Schrijf vanaf telefoon en was nog niet klaar ...... Hopelijk meer groen op het bankje!!!! kopop meiden die nog wachten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden