Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@happinez, volgens mij ben jij de eerst volgende die mag testen. Ik denk dat jij ook groen kleurt.

Ik zit op wachtdag 4 ongelofelijk wat gaat de tijd langzaam. En wil zo graag wat voelen zodat ik zekerheid heb. Behalve hele pijndelijke borsten voel ik me top.

Fijne zondag meiden.

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@happinez, volgens mij ben jij de eerst volgende die mag testen. Ik denk dat jij ook groen kleurt.

Ik zit op wachtdag 4 ongelofelijk wat gaat de tijd langzaam. En wil zo graag wat voelen zodat ik zekerheid heb. Behalve hele pijndelijke borsten voel ik me top.

Fijne zondag meiden.

Sterkte lieve meiden!!! Duim met jullie mee!! X

Geplaatst

Ik ben ook het overzicht een beetje kwijt, maar alle wachtende meiden sterkte. Op naar meer groen!

Hier begint het mislukken vd eerste icsi poging langzaam door te dringen. Donderdag na het nieuws dat er geen cryo's zijn had ik het echt ff zwaar. Donderdagavond en vrijdag allemaal leuke afspraken gehad, dus dat ging heel goed. Maar ja, dan weet je dat je het nog wel op je bordje krijgt... en dat was gister. Verdrietig en leeg. Begin november een evaluatiegesprek met de ivf-verpleegkundige, maar ik wil liever een gesprek met de ferti arts want ik heb een aantal technische vragen. Dus dat ik nog even regelen. En dan denk ik dat we half november weer gaan starten.

Meiden, houd vol!

Geplaatst

Thnx Happinez!! wat spannend, je mag al bijna testen!! Ik duim heel hard voor je!!

En Moedeloos, we hebben op dezelfde dag een TP gehad, wanneer mag jij officieel testen? Heel veel succes! Ik heb behoorlijke pijn in mijn rug en steeds krampjes in mijn zij...weet niet wat ik ervan moet denken, kan ook een voorbode zijn van de menstruatie natuurlijk... We zullen gewoon geduld moeten hebben!

Pinklady wat rot voor jullie! Sterkte meid en hopelijk kunnen jullie snel verder en heb je weer nieuwe moed om verder te gaan!

Andere dames succes met wachten!

Geplaatst

@monica, officieel mag ik 29 okt testen. Hij was een embryo van 5 dagen die al uit zijn schulpje kwam. Maar vind het zo spannend

Verder voel ik niks.

Ik twijfel nog heel erg of ik zaterdag alvast een testje waag, of tot ik tot maandag wacht dan moet ik naar mijn huisarts voor een bloed test. Drama drama drame haha

Geplaatst

Pinklady wat ontzettend rot voor je :( Sterkte en hopelijk vind je weer goeie moed voor de volgende behandeling.

Monica jij hebt een dag later als mij de TP gehad, spannend he.

Ik heb ook wat last van de buik maar dit heb ik eigenlijk al vanaf de punctie (is dat normaal?) steekjes in de zij, en wat buik en rugpijn herken ik van de vorige keer maar wil je hier natuurlijk geen hoop mee geven voor het geval het niks blijkt te zijn...maar HOOP het natuurlijk wel. Net wat je zegt..het kan natuurlijk ook met een aankomende menstruatie te maken hebben, maar zelf heb ik dit pas 1 a 2 dagen voor ik ongi moet worden. Zo onzeker kan je er van worden he...ieder krampje, kriebeltje of wat dan ook voel je op het moment...en het enige wat we kunnen doen is wachten wachten wachten.

Celine...wat goed...gefeliciteerd we hopen dat er nu nog meer groen gaat volgen.

Misschien kunnen we het lijstje nog eens naar voren halen met de testdatum? en dan het resultaat erbij zetten in rode of groene letters? Of is dit te confronterd voor de negatieve testers die hier nog mee blijven schrijven en lezen? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Nou ik ga weer andere afleiding zoeken.

lfs Colle

Geplaatst

Monica; 16 dagen na tp testen is idd vrij laat. Dat houdt toch bijna niemand vol ;)).

Het blijft wel spannend. Ik voel me eigenlijk prima.

Lage rugpijn,steekjes,en een spierpijn gevoel onder in de buik bij tillen en bukken. Dit had ik ook bij de zwangerschap van mijn zoontje.

We zullen zien.

Ik ga er (denk ik) vrijdag een testje doen. Dan heb ik lang genoeg gewacht. Ik zit dan op WD12.

Happinez en Moedeloos. Volhouden meiden.

Pinklady. Wat een rot dagen zal je gehad hebben. Bah. Kan me voorstellen dat de klap pas daarna komt. Sterkte meid!!!

Colle. Hopelijk komt er voor jullie een brusje aan!

Op naar groen.

Geplaatst

@ moedeloos, ik mag eigenlijk pas 3 november testen. Maar ik test zondagochtend, als ik mijn menstrustie nog niet heb want die verwacht ik dan toch ook wel als ik niet zwanger ben. Over onze cryo hebben ze alleen gezegd dat t een hele mooie was, verder weet ik er niets van en t zou me ook weinig zeggen denk ik haha!

Colle, ja spannend! En ik weet niet of t van de punctie kan zijn, ik had overstimulatie na mijn punctie en lag met veel pijn in t ziekenhuis en bleek later wel zwanger te zijn. Maar toen had ik dus zowiezo teveel buikpijn om iets te herkennen. Nu heb ik een cryo bij me, en geen invloeden van hormonen, dus dat is net even iets anders. Maar ik duim voor je! Doe rustig aan!

Geplaatst

Yeah Celine!!!! Super voor je! En dat er maar velen mogen volgen....de maand is nog niet voorbij....Hoop voor je dat je er stiekem ook al n beetje van kan genieten....:).

Hier nu op wd 3....geen verschijnselen van n mogelijke zwangerschap behalve pijnlijke boobies...maar zoals iemand anders al zei,kan natuurlijk.ook van aankomende ongesteldheid zijn....al zou die pas over n week zijn....ben n vroegtester,dus ga er waarschijnlijk woensdag al n test tegenaan gooien....ben liever voorbereid op n teleurstelling en dat het dan later toch positief blijkt te zijn dan andersom....

Alle dames die ook wachten,veel succes met de spanning en spreek jullie snel!

Kirsten

Geplaatst

Pammie, ja dat heb ik ook die rugpijn en krampjes, ik hoop maar dat t voor ons beide een goed teken mag zijn! En je hebt groot gelijk als je vrijdag test, na 12 dagen moet het toch wel duidelijk zijn. Succes meid!

Kirsten ook succes, ook tegelijk, spannend! Veel meiden die ongeveer tegelijk kunnen testen. Ik duim voor veel positief nieuws!

Geplaatst

Goedenavond meiden. Hoe is het met iedereen? Het is wat met al die kwelletjes, je wil er zo graag wat uit lezen, maar het is ook zo onzeker.

Ik merk (helaas) niet meer zo veel en vandaag ook nog lichte hoofdpijn gehad, die ik meestal een paar dagen voor mijn menstruatie krijg:-S

Ik snap het ook niet meer zo goed. Volgens mijn natuurlijke cyclus had ik afgelopen donderdag ongesteld moeten worden. Maar mijn testdatum is eerst donderdag à.s. Dat zou betekenen dat mijn cyclus dan ineens 5 weken is??? Hoe is dat bij jullie???

Geplaatst

Happinez,doe je ivf in eigen cyclus?. Ik slik nu die progynova,wat in principe mijn eierstokken even lam legt. Andere woorden; natuurlijke cyclus stoppen.Ik mag 28 okt testen,en dat is precies de datum dat ik mijn menstruatie verwacht.Dus in die zin klopt het wel bij mij.Maar hoe het nu precies zit bij ivf en verse tp?

Geplaatst

Hallo allemaal

Dank je wel allemaal voor de reacties....je voelt je wel gelijk welkom

Ondanks dat het fijn is om te lezen is het ook erg moeilijk...dit omdat ik erg onzeker ben

Dit is nl de eerste x dat we echt moeten wachten ( vorige x waren er geen bevruchtingen na een punctie) dus allemaal nieuw

elk pijntje voel je is dat goed teken een slecht teken...bleee....

Tjee wat is het toch spannend he mag pas de 28ste testen....maar lees dat iedereen dit al eerder doet??

Vanaf welke dag kun je dan ongeveer testen??

Wel hebben we van de week al slecht nieuws gehad uit zh dat er van de andere 11 geen 1 de vriezer is ingaan! Dus dat is heel erg balen....en maakt het extra spannend\

zou het dan weer allemaal voor niets zijn! En als we beslissen dan er weer voor te gaan moet alles weer opnieuw

Traject word toch best zwaar zo...meiden allemaal sterkte

fijn om jullie verhalen te lezen

Geplaatst

Pammie: ik had een verse tp icsi. Laatste keer klopte het testdatum bij mij ook precies met mijn NOD, maar deze keer zit er een week verschil in.

Aman: spannend voor je!! Erg balen dat jullie ondanks goed resultaat geen emmies overhouden. Dan is er maar een keuze: deze moet blijven zitten😉. Ik test deze keer niet vroeger - laatste keer wel op WD 10 getest.

Geplaatst

@ happinez, alleen in een natuurlijke cyclus kun je van je normale cyclus uitgaan. Bij een ivf of icsi heb je zoveel hormonen dat je eigen cyclus overhoop ligt. Ik zou uitgaan van ongeveer 14 dagen na de punctie. Dat is een gemiddelde van wanneer je menstruatie ongeveer op gang komt mocht je niet zwanger zijn. Maar daar gaan we niet vanuit!

Hier sinds gisteren ineens snotverkouden en stront sjagie. Zoals ik altijd heb precies een week voor mijn menstruatie. Dus ik heb t idee dat t niet goed zit. Ik hoop natuurlijk dat ik het hartstikke mis heb. Zie ontzettend op trgen een nieuwe ivf behandeling. Ben net weer een beetje mezelf aan t worden..maar alles voor een wondertje he!

Fijne dag meisjes!

Geplaatst

Aman. Wat rot dat jullie geen cryo's hebben. Echt balen meid. Hopelijk zit deze goed en test je straks positief!

Sommigen testen al op WD9. Sommigen op 10 of 11.

Ik wacht liever. De vorige keer heb ik pas WD 15 getest ;)

Monica; ook hier chagarijnig. Bah. Bij mij komt het door de progynova. De 1e week bij het starten van die tabletjes was ik heel depri. Bekende bijwerking.

De rugpijn blijft. Soms denk ik ook hoor dat het niet is gelukt.

Fijne dag allen!!

Geplaatst

@monica: Bedankt voor de info - ik dacht het bijna... Dan is woensdag D-Day, ben benieuwd... Kan me voorstellen dat je tegen een nieuwe 'ronde' opkijkt, maar misschien is die helemaal niet nodig!!:) Sjagie kan van al die stomme bijwerkingen komen. Wat betreft verkoudheid: laat je maar lekker verzorgen!

Pammie: de progynova blijkt werkelijk rot.ooi te zij... ik hoor veel dames hierover klagen. Wanneer krijg je die? Alleen bij een cryo?

Celine: Hey meid hoe is het? Heb je nog een testje gedaan?

Hier verder niets nieuws. Geen drang om te testen. Ik wil echt niet negatief doen, maar ik vrees het ergste en dan heb ik besloten dat deze keer ook maar eerst op de laatste dag te willen weten:) Ik hoop zo dat ik geen gelijk krijg! Wat een vreselijk traject is dat toch altijd weer.... Maar moed houden!!!!!!!!!! Ik wens me nog veel opvolgers van Celine te zien hier op het bankje:)

Geplaatst

@ Pammie, jeetje dat je zo lang kunt wachten, dan zou ik al niet meer hoeven te testen denk ik haha dan zou ik al weten dat het goed zou zitten! Ik word ongeveer 13 dagen na de eisprong altijd ongesteld, dus dat zou voor mij aankomende zaterdag of misschien zondag zijn.. dat is 9 dagen na de tp, als ik dan nog niet ongesteld ben zou het een goed teken kunnen zijn.. ondertussen loop ik vanaf gisteren flink op mijn tenen, ben een tijdbommetje en dat heb ik altijd zo'n 7 dagen voor de menstruatie, dan beginnen de hormoontjes te veranderen en nemt mijn weerstand af, ben dan altijd snotverkouden.. Raar is dat, maar heb het nu ook, dus ik ga gewoon uit van dat het niet gelukt is, kan het alleen maar meevallen :laugh: Ik heb nog nooit progynova gehad, dus kan er niet over meepraten..bij mij zijn mijn eigen hormonen eigenlijk al meer als genoeg haha en dat zullen ze hier thuis ook beamen, di vinden mij nooit zo lief tegen de verwachte menstruatie hihi.. Maar ze weten wel dat ik er niet zoveel aan kan doen gelukkig!

@ Aman, ik ken een beetje het gevoel...wij hebben gelukkig nog 1 cryo overgehouden die teruggeplaatst kon worden.. Maar wij hadden 17 bevruchtingen, 1 verse TP en 2 cryo's, waarvan 1 het dus niet overleefd heeft... Ook weinig resultaat uit veel bevruchtingen, best een domper he! Ik wens je veel succes voor de volgende behandeling, hopelijk heb je dan maar 1 goede nodig!

Geplaatst

Lijstje weer even boven water gehaald - willen jullie de uitslag achter je naam zetten of liever niet??

Echo's

Floortje: 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez): 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos: 1e meting 5 okt

Pinklady: 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet: bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82: 1e meting 3 oktober

megan80: 15/10, 17/10, 19/10, 22/10

Punctie

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

Pinklady: 2 okt (20 eicellen)

Moedeloos: 13 okt 19 eicellen 13 bevrucht

Megan80: wrs 19-22/10

Colle: 14 okt (9 eicellen)

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Heidss KI 4 okt

pinklady: 4 okt

Misa: 5 oktober

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Anne82: waarschijnlijk rond 10 oktober

Pammie: 13 okt

Colle: 17 okt

Moedeloos: 18 okt

Saskia: hopelijk derde week oktober

Megan: 4e week oktober

Testen

-Sproet: 7 okt - menstruatie op 9 okt bij 4 dagen over tijd

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt

- Pinklady 17 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

- heidss: 18 okt

-Ciline: 22 okt

-Tina (Happinez): 25 okt (maar het wordt zeker vroeger:-))

- Pammie 28 okt

- Moedeloos 31 okt

- Megan80: circa 5 nov

- Colle 31 okt

Geplaatst

@ happinez, oww knap hoor, ik zou het niet volhouden! Zou dan willen weten waar ik aantoe was, anders blijf je hoop houden tot de laatste dag... maar ik vind het erg sterk van je! Ik duim nog steds heel hard voor je dat het toch hartstikke goed zit!! En ja wie weet is het nu een keertje anders en een goed teken al die klachtjes, ook ik blijf hoop houden tot die laatste dag ;) haha!

Geplaatst

Lijstje weer even boven water gehaald - willen jullie de uitslag achter je naam zetten of liever niet??

Echo's

Punctie

Terugplaatsing

Heidss KI 4 okt

Monica32: 18 okt

Testen

- Pinklady 17 okt

- Pammie 28 okt

- Monica32: 28 okt ga ik testen - officieel pas 3 nov

- Moedeloos 31 okt

- Colle 31 okt

Geplaatst

@Monica kop op meid! Ik lees je historie en snap je onzekerheid.

Wat ik overigens niet begrijp is dat je curettage hebt gehad terwijl het later een Bbz bleek?was dat een fout van Gyn?(ik heb zelf 2x Bbz gehad) en ik ben ook verkouden hoor en dat kunnen juist tekenen zijn van een pos test!

Ik zit nu bij bloedprikken, wordt vanmiddag gebeld voor uitslag van het HCG

Ik heb geen restje meer gedaan!

Spannend en laat jullie vanmiddag HCG weten.

Geplaatst

Echo's

Punctie

Terugplaatsing

Heidss KI 4 okt

Monica32: 18 okt

Testen

- Pinklady 17 okt

- Pammie 28 okt

- Monica32: 28 okt ga ik testen - officieel pas 3 nov

- Moedeloos 29 okt

- Colle 31 okt

Geplaatst

Wat spannend hier allemaal, helaas kunnen we niets ander doen dan wachten wachten en nog eens wachten.

Dit wordt een spannende week voor veel meiden.

@hapinenz, nog steeds niet getest??? Ik hoop zo dat ik het vol hou. Als ik zaterdag nog niet og ben ga ik een test proberen..

Geplaatst

OOH spannend Celine. Wat zal je nerveus zijn. Hopelijk is het HCG hoog genoeg!!! En kun je lekker zwanger zijn. Succes.

Happinez. Ik ga deze keer eeeeecht niet wachten tot wd15. Ik test vrijdag. Mss woensdag wel ;))

Moedeloos. Het wordt zeker een spannende week!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden