Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Colle. Neeee toch. Wat een oneerlijkheid! Klap komt toch hard aan. Geef het de tijd en sterkte meid!!

Blondine. Voor jou t zelfde. Heel erg rot! En ook nog op zo'n ge

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank voor de reacties! Vond t een beetje vreemd dat ik al zo vroeg moest beginnen met de bollen..

En goed nieuws, er zijn er 9 bevrucht!!! Blij!

Maandag tp, spannend!!!

Blondine en Colle, wat ontzettend rot zeg...

Sterkte!

Andere dames zet m op!!

Geplaatst

Balen meiden.

Hier ff een vraag, heb eergisteren een testje gedaan om te zien of de ovitrelle weg is, lichte schaduw nog, ga er vanuit dat die nog van de ovitrelle was.

Vanochtend (10 dgn na ovitrelle) test mislukt, teststreep beschadigd.

Balen dus, maar aangezien ik nog aardig wat testjes heb liggen heb ik er nog een gedaan net.

Ongeveer 3 uur plasje opgehouden (ik weet het stom stom stom, en te vroeg en geen ochtendurine) maar wat schets mijn verbazing ik zie een heel heel heel licht streepje...

Wat moet ik hiervan denken?

Geplaatst

Haha ekiaam, wat doen onszelf aan hè?! Je wilt het gewoon zo graag weten, dus je let op alle gekke lichaamstekenen, voelt dingen die je normaal niet eens zouden opvallen en doet op onhandige momenten tests die de verwarring alleen maar groter maken. Je zit nu op WD 5-6 toch (ik weet nooit of je de tp dag als 0 of 1 moet tellen)? Dat is volgens mij toch echt te vroeg om iets te kunnen zeggen. Denk dat je nog een weekje moet wachten..... Aan de andere kant, zou ik gewoon een beetje hoop putten uit dat streepje, kunnen we allemaal wel gebruiken.

@ colle en blondine: wat spijt het me voor jullie! nu moeten jullie allebei het hele priktraject weer in, toch? Heel veel succes daarmee alvast.

@ Monica: ik blijf duimen dat het kwartje bij jou toch de goede kant opvalt

@ ricklover: wat een prachtscore! Veel succes met de tp maandag.

Ik ben het overzicht volledig kwijt, misschien leuk ok het lijstje weer naar boven te halen en te updaten?

Geplaatst

Echo's

Surf 24-10-2012 eerste follikel meting

Punctie

Tina (Happinez): 8 okt (16 eizellen)

pinlady: 2 okt (20 eicellen

Moedeloos: 13 okt 19 eicellen 13 bevrucht

Colle: 14 okt (9 eicellen)

Ekiaam: 19 okt 8 eicellen 7 bevrucht

Megan80: 22 okt (16 eicellen, 13 bevrucht)

Surf: 29 oktober (ongeveer, afh van de groei)

Terugplaatsing

Emsie: 1okt-IUI

Sproet: 1 oktober

Floor: 4 oktober

Heidss KI 4 okt

pinklady: 4 okt

Misa: 5 oktober

Ciline: 07 okt

Tina (Happinez): 10 okt.

Pammie: 13 okt

Anne82: 17 okt.

Colle: 17 okt

Moedeloos: 18 okt

Monica32: 18 okt

Ekiaam: 22 okt

Saskia: 23 ok

Megan80: 24 okt

Ricklover: 29 okt

Testen

-Sproet: 7 okt - menstruatie op 9 okt bij 4 dagen over tijd

-Misa:12 okt

-Emsie:15 okt- menstruatie op 16 okt.

- Pinklady 17 okt

-Floor: vroegtester, maar 18 oktober ziekenhuis

- heidss: 18 okt

- Céline 22 okt

-Tina (Happinez): 25 okt (maar het wordt zeker vroeger:-))

- Pammie 28 okt

- Aman

- Monica32: 28 okt ga ik testen - officieel 3 nov

- Moedeloos 29 okt

- Colle 31 okt

- Anne82: officieel 31 okt. - test denk ik 27 okt.

- Ekiaam: 2 nov / 6 nov

- Saskia: 3 nov

- Megan: 8 nov

- Ricklover:

Geplaatst
Balen meiden.

Hier ff een vraag, heb eergisteren een testje gedaan om te zien of de ovitrelle weg is, lichte schaduw nog, ga er vanuit dat die nog van de ovitrelle was.

Vanochtend (10 dgn na ovitrelle) test mislukt, teststreep beschadigd.

Balen dus, maar aangezien ik nog aardig wat testjes heb liggen heb ik er nog een gedaan net.

Ongeveer 3 uur plasje opgehouden (ik weet het stom stom stom, en te vroeg en geen ochtendurine) maar wat schets mijn verbazing ik zie een heel heel heel licht streepje...

Wat moet ik hiervan denken?

Lijkt me persoonlijk wel erg vroeg hoor om al iets te kunnen zien,maarja ik ben daar ook geen expert in ;-)

Je haalt er natuurlijk wel een stukje hoop uit. Laten we hopen dat je een positieve test hebt in november meid!

Megan,lijstje ziet er netjes uit zo!

Geplaatst

Hallo dames,

Even een vraag voor de dames die al eerder een IVF of ICSI hebben gehad maar helaas ongesteld werden.

Ik ben gisteravond ongesteld geworden en vanmorgen brak het pas echt door met rugpijn wat ik altijd heb. Nu ben ik gewoon de hele dag ongesteld geweest zoals altijd. Vanmiddag tegen 16.00 gingen we naar een verjaardag. Op die verjaardag ging ik even met mijn zoontje mee naar buiten om naar de konijntjes te kijken. Daar voelde ik nattigheid...oeps. Gelijk naar de wc. Hele onderbroek was doordrenkt met bloed en van voor naar achter mijn spijkerbroek onder het bloed. Echt heel veel. En dit terwijl ik een SUPER tampon en maandverband in had. De tampon lag gewoon los in mijn broek..die was er gewoon uitgekomen :S Op dat moment toen ik op de wc ging zitten troomde het bloed eruit met heeeel veel stolsels, slierten etc (sorry voor het onsmakelijke verhaal)

Ja en dan komt het moment dat je van de wc moet komen en hulp moet vragen. Ik schaamde me kapot. Schone broek en onderbroek gekregen en bij de buren is iemand maandverband gaan halen. Gelijk maar naar huis. Thuis gekomen weer helemaal doorgelekt en dus ook bloed op de autostoel :( Ik voel he constand lopen, het loopt langs mijn benen en niks helpt.

Normaal heb ik nooit zo'n heftige menstruatie.

Is dit normaal na een ICSI? Ik ga nu snel douchen en dan maar plat liggen. Weet anders ook niet meer wat ik doen moet.

Zo word je even heel duidelijk met je neus op de feiten gedrukt dat het niet gelukt is....en dat nog wel op een verjaardag en iedereen weet dat je doorgelekt bent :( Schaam schaam.

Moest het even kwijt. Voel me ellendig :(

Lfs Colle

Geplaatst

ekiaaM ik ben ook eens gaan testen of de pregnyl weg was en heb die ronde nooit negatief getest. Ik ging (idd zo rond 10 dagen na de pregnyl) naadloos over van pregnyl naar eigen hcg. Vond dat achteraf wel zenuwslopend want heb toch een aantal dagen echt getwijfeld of het nou nog pregnyl was of niet, totdat de streep lanzaam weer donkerder werd. Hoop voor je dat dit laatste ook bij jou gebeurt!

Geplaatst

Colle bel echt even het ziekenhuis of de huisartsenpost. Een heftige menstuatie na icsi/IVF is vrij normaal, maar dit klinkt als meer dan heftig. De hoeveelheid bloed die jij beschrijft is gelijk aan waarbij je bijv na een curettage of miskraam het ziekenhuis moet bellen. Stel het blijft vannacht zo, dat lijkt me ook niet prettig. Vraag is of ze er iets aan kunnen doen, maar ze kunnen in ieder geval controleren of het nog binnen 'normaal' valt. Sterkte!

Geplaatst

Colle, ik heb die ervaring helaas ook gehad, weliswaar na mijn bevalling, maar toch.

De 2e menstruatie na mij bevallig was enorm heftig, ik stond tot m'n enkels in het bloed en de kraamverbanden liepen vol :-( Ik ben toen, net als Henne al aangeeft, naar de huisartsenpost gegaan. Ik heb toen een kuur orgametril gekregen, een soort 'reset' van je cyclus. Een aantal dagen na de inname stopt het enorme bloedverlies om een paar dagen later (als het goed is) normaal ongesteld te worden.

Bij mij heeft het starten met anticonceptie ook geholpen, maar dat is in jouw geval niet wenselijk ;-)

Heel veel succes!!

Geplaatst

Vandaag nog niet ingelogd geweest, maar tjee wat een heftige verhalen allemaal weer zeg...

meiden echt heel veel sterkte....!

Dat vind ik wel het moeilijke aan dit hoor, dat je zowel blijdschap als verdriet...ligt zo dicht bij elkaar

Eerst al die onzekerheid en dan ineens die angst en kwaaltjes...

Leef mee met jullie

Zelf morgen officieel net als jij Pammie testdag maar mijn vorige twee testen beiden positief toch nog maar voorzichtig blij

Dan maandag zh bellen...vin dhet super spannend...

Welterusten en sterkte allemaal nog maals maar tja hoe vaak we het ook zeggen jullie moeten er toch zelf weer een weg in zien te vinden ....

Geplaatst

Colle jeetje zeg. Hoe is het nu met je? Heb je inmiddels contact gehad met t ziekenhuis?

Lijkt mij ook niet echt goed dat je zo heftig bloed!

Aman wij lopen gelijk! Leuk!

Vanmorgen 2e testje gedaan en duidelijk een 2e streep te zien. Hij is donkerder als donderdag dus ik ben blij!

Morgen ziekenhuis bellen,maar t blijft nog spannend.

Monica waar zit je toch?

Hoe is het met je ?

Geplaatst

Hoihoi

OOk ik inderdaad inmiddels 3de test gedaan en ook nu weer twee strepen... : )

Blij....maar nog wel voorzichtig morgen zh bellen ....spannend

Leuk Pammie dat we gelijk lopen....

Meiden sterkte!

Geplaatst

Hey allen,

Hier gaat het ook niet zo heel super, heel veel buikpijn nu, ook net als colle hevig bloeden, twee maandverbanden met een keer nodig en maar continu naar de wc lopen en verversen.

Ik heb gisterenmorgen het ZH gebeld, want ik wist ook niet of ik gelijk door mocht of niet... Dus ik werd na een uurtje terug gebeld als ik nog deca liggen had mocht ik gisteren gelijk beginnen , en vandaag dan voor de uitgangsecho, anders moest ik gisteren al naar het ZH.

Ik ben dus gisteren met de eerste spuit Deca begonnen, en moet zo om 9.40 in het ZH zijn.

Srr dat ik even niet meer reageer, maar ben het toch nog een plaatsje aan het geven, heb het er deze ronde heel moeilijk mee, meer dan de vorige poging.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woordjes, vind ik heel mooi om te lezen, en oook voor jullie steun allemaal bedankt.

Aan de dames die groen zijn nogmaals feli, alle andere die eraf gevallen zijn heel veel sterkte in deze emotionele tijd en alle wachtenden heeel veeeel succes met die slopende tijd.

Groetjes en fijne zondag allemaal xxx

Geplaatst

Hey Berteltje,heel veel sterkte meid, we weten hoe je je voelt, zitten ook weer in hetzelfde schuitje jammer genoeg,

Huil maar lekker uit en geef het maar een plaatsje, hoe moeilijk het ook is , moet je wel doen

groetjes xxx

Geplaatst

Bertiltje, nee toch.. Sterkte meid..

Heb veel last van napijn. Denk dat ik te gek heb gedaan, flinke wandeling gemaakt vanmiddag en nu een enorm zere buik. Vanavond maar rustig aan doen, kan niet anders..

Geplaatst

Hallo dames,

Hier gaat het weer wat beter. Na een goeie nacht slapen, uitslapen en de hele dag niks doen en hangen is het bloeden gelukkig al minder geworden. Gelukkig maar anders had ik zeker het ziekenhuis gebeld.

Hadden ze trouwens ook wel even mogen zeggen dat de menstruatie na een mislukte ICSI of IVF een stuk heftiger kan zijn. Dat wist ik dus niet.

Verder gaat het ook wel oke. Ik probeer me zo goed mogelijk erover heen te zetten en vol goede moed naar de volgende ICSI uit te kijken.

Maar wat ik dus niet snap (misschien weten jullie er antwoord op) Zoals ik lees bij jou (Blondine) is dat je meteen al weer kan gaan spuiten met hormonen en ook al weer een uitgangsecho gehad hebt. Waarom moet ik dan weer bijna een maand aan te pil voordat ik weer 3 weken moet gaan spuiten? Ik snap dat niet helemaal.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er een lang protocol bestaat en een kort protocol. Waarom zou ik in godsnaam steeds een lang protocol moeten volgen als het ook een stuk korter kan?

Baal er van want ik wil zo snel mogelijk weer door. Nu moet ik eerst een hele tijd weer aan de pil en dan heb ik toch het gevoel dat ik niet echt wat doe. En die pil vind ik echt verschikkelijk en heb daar veel last van.

Nou ja...even aanpoten nog. Ziekenhuis morgen maar bellen om te vragen of ze weer een nieuw stimulatie schema willen maken en alvast de lijst met wat ik nodig heb door willen faxen naar de apotheek. Pil heb ik gelukkig hier nog wel in huis liggen.

Als ik dan weer een eerste FM heb dan zal ik ze eens vragen hoe het allemaal zit met die verschillende protocollen. Ik wil dus als het nu weer mis gaat echt niet meer die lange volgen als het ook kort kan. Maarja kan daar nog weinig over zeggen want ik weet niet waarom hiervoor gekozen is.

Meiden die ook van het bankje gedonderd zijn: allemaal sterkte...en kop op!!!

Meiden die zwanger zijn: dringt het al een beetje door? Kunnen jullie al een beetje genieten? En weet de familie het al? En....hoeveel testen zijn er al door gegaan?? hahahaha ik weet bij K.ian dat ik er echt tig heb gedaan. Gewoon om steeds maar weer even die streep te kunnen zien :) Zelfs toen Moeders voor moeders kwam om te testen was ik bang dat hij negatief zou zijn hahhahaha, terwijl ik al iets van 12 testen positief had liggen...erg he hahaha.

Nou fijne avond...hier kan ik al weer een beetje lachen als ik er niet steeds bij stil sta.

Lfs Colle

Geplaatst

fijn Colle dat het iets beter gaat! IK verbaas me er inderdaad ook over dat het bij iedereen anders gaat, dit zal dan ws ook per ziekenhuis verschillen

Zelf zit ik in het maasstad in rotterdam wat tot nu toe voor ons een heel fijn ziekenhuis is geweest...

Ik heb nog nooit een pil geslikt voordat ik kon starten op mijn eerste dag van mijn menstruatie kon ik beginnen met de spuiten dectatyl en na 3 dagen de fostimon erbij...

Maar wat doet die pil dan???

Of is dit om je cyclus te regelen???

Ricklover denk dat je inderdaad te veel heb gedaan : ) ik weet dat ik ook veel last van napijn had en als ik dan maar steeds even een pauze in laste dan kwam het goed....

Fijne avond nog

Geplaatst

Berteltje en Blondine. Wat spijtig dat het niet is gelukt. Verdorie! Had het jullie gegund.

Sterkte,lekker de tranen vrije loop geven,het is belangrijk in dit traject.

Colle wat fijn dat de bloeding minder is geworden. Is mij ook nooit verteld hoor dat een ongie heftiger kan zijn na mislukt ivf of icsi.

Heerlijk dat je schrijft dat je zo af en toe weer lacht ;). En je hebt je kleine ventje om je heen!!

Ik heb maar 2 testjes gedaan hoor Colle haha. Dringt nog niet tot me door dat het echt waar is. Merk dat het totaal anders is als bij de eerste keer. Maar dit is ook absoluut te gek dat het weer is gelukt;en daar wordt ik heel blij van. :D

Fijne avond meisjes!

Geplaatst

Meiden, sorry ik lees later even goed bij. Ik heb een zieke dochter en ben zelf ook flink grieperig. Gister mijn menstruatie gekregen als verwacht. Start morgen met de pil voor een nieuwe ivf. Ik typ later even meer als ik me weer wat beter voel en de kleine meid wat minder aandacht vraagt.. Knuff voor iedereen! Colle..wat shit..samen met de andere meiden met slecht nieuws op naar een nieuwe ronde met hopelijk beter resultaat.. Liefs

Geplaatst

Meiden, wat verdrietig allemaal te lezen?! Ik was er het weekend niet en nu dit...

Colle, Bereltje, Blondine en Monica: heel veel sterkte en ik hoop jullie kunnen het een plakje geven.

Alle dames met GROEN:) Goed vasthouden en genieten.

Alle wachtende dames: :goodluck:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden