Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Goed nieuws betty gefeliciteerd!!

sometimes bedankt voor je uitleg, vervelend zo laat verhuizen lijktme, ik vind het nu al wel eens zwaar, omdat het alle vrije tijd opslokt, maar aanstaande maandag gaan we echt over, dus nog een paar daagjes:) en wat zie ik nu, alweer 20 weken!! jee wat gaat dat hard zeg, ik vergeet soms dat dit een topic van 3 verschillende maanden is hahaha

crisje hoe is het met jou? en de andere dames?

niemand heeft de gekke jeuk dus? hmm en hebben jullie zin in rare etenswaren? of bepaalde trekjes? ik ben benieuwd

liefs!!!!

Geplaatst

Breek even in over die jeuk....heb het zelf niet, maar iemand op de zwangergym wel en die moest bloed laten prikken om aantal dingen na te kijken. Weet niet of dat standaard is, of dat zij meer klachten ernaast had, maar misschien toch even de vk bellen voor de zekerheid. Zij kan ook aangeven of het er 'gewoon' bij hoort. In ieder geval sterkte ermee, lijkt me een heel irritant kwaaltje.

(en menstruatieachtige krampen heb ik vanaf het begin af aan gehad, nu soms nog steeds en ik vind het nog steeds eng :-))

Geplaatst

Aah dankjewel henne, ga ik maandag doen, ze zijn nu alleen voor spoedgevallen bereikbaar, fijn dat die menstratie krampjes erbij horen, voor jou schiet het ook al op he, ik lees soms wel eens in uitgerekend febr, tnx!! liefs

Geplaatst

Hallo iedereen!

Wat lees ik weer veel goed nieuws!

BettyBoopke, wat een opluchting, wat heerlijk voor je!

Soentje, wat leuk een meisje, en ik herken dat je voelt dat het een jongentje wordt:-)

Hoopvol, klopt ik had een zeer goede uitslag, 3x 1-5000:-) Die menstruatiepijn herken ik ook, die heb ik af en toe, wist ook niet wat dat was, en af en toe zomaar pijn in mijn linkeronderzijde van mijn buik thv eierstok, en dan weer steken onderrug? Bandenpijn?

Chrisje, wat leuk dat jij de baby al voelt, ik weet allemaal niet wat ik moet voelen, ik heb veel last van een opgezwollen buik, en na het eten weer zuur en lucht, en naar het toilet gaat moeizaam.

Ik ben wel steeds makkelijk ziek, 2x maagvirus, en ik wil nu echt gewoon genieten:-)

Ik ben vandaag 16 weken, en ik had van de week weer een echo om mijn baarmoederhals te bekijken en de baby. De hals is toch kleiner dan het minimale.

Dit zal elke 3 weken gecontroleerd worden.

De baby is echt gegroeit, zo mooi! Druk aan het bewegen, en draaien, maar helaas de echoscopiste kon net niet goed zien of het meid of jongen werd..

Ze zegt dat ze 3 streepjes zag en dat dit op een meisje moet duiden, en ik zag weer een kleine uitstulping, die zij ook weer zag...hmm nog niets duidelijk helaas.

De baby lag met zijn rug en billen onze kant op vandaar dat dit lastig te zien nog was.

Maaarrr ik krijg de 28e weer een echo en ik hoop dan wel dat alles goed is en dat misschien het geslacht te zien is:-)

Ik heb zo n last van mijn darmen, opgezwollen buik, na t eten vooral, slecht naar t toilet terwijl ik altijd vezels eet, fruit, etc..

veel oprispsingen en zuur, en niet te vergeten acné";-( nek/hals/rug

Hoe zijn jullie buikkies? Al gegroeid? Ik heb wel een klein buikje, maar het lijkt net de'uitbuik' situatie toen ik nog niet zwanger was, en ik

heb iets meer in de breedte lovehandels gekregen:-) Totaal 1 kg aangekomen, gaat nog niet echt hard..en ik eet echt voldoende hoor, steeds

trek om de 3 uur. Dan eet ik wel een sultana of liga of mandarijn tussendoor. Savonds koolhydraat rijke maaltijden, alleen weinig vlees, daar

word ik af en toe nog steeds niet 'lekker' van, en ik hield er daarvoor altijd van.

Nou meiden op naar de feestdagen!!:tree:

Geplaatst

Hoi,

Betty, wat een goed nieuws! Fijn! Nu echt genieten, hoe voel je je? Nog last van gehad?

Jillz, al een buikje, leuk hè? Hier nog niks aangekomen, maar al wel het idee dat mijn buikje begint te groeien. Ik denk dat het nu wel snel zal gaan. Heb nu ook de hele dag honger...kan blijven eten. Hoe is dat bij jullie?

Hebben jullie al dingen gekocht? Wij zijn druk met de babykamer...ik wil graag een muur in een kleurtje, lastig kiezen welke kleur het moet worden.

Crisje, wat leuk dat je je ukkie al voelt. Ik twijfel nog, zo af en toe voel ik iets kriebelen.

Wanneer hebben jullie de 20 weken echo? Wij 8 januari. Klinkt nog zo ver weg!

Hoopvol, soms heb ik ook veel jeuk, ik weet nog van de vorige zwangerschap dat ik toen ook een gevoeliger en veel drogere huid had. Veel smeren hielp hier toen.

groetjes!

Geplaatst

Hoi Moos!

Ik heb 7-1 de 20w !!

En 28/12 18 w echo hoop dat ik dan t geslacht kan zien;-)

Babykamer gekocht white wash massief hout, stoere kamer voor meid of jongen.

Kinderwagen van Mima wit met taupe voering die ik nog in eventueel roze bij kan kopen;)

Geplaatst

Jillz, wij lopen wel erg gelijk! Wat leuk dat jullie de 28e ook nog een echo hebben. Waarom is dat? Ik zit er nog over te denken om een pretecho te laten doen en dan in combinatie met een vroege echo. Dit hebben wij de vorige keer ook gedaan en was wel erg leuk!

Al een babykamer en een kinderwagen...schiet al mooi op. Leuk hè, zulke dingen uitzoeken!

Geplaatst
Jillz, wij lopen wel erg gelijk! Wat leuk dat jullie de 28e ook nog een echo hebben. Waarom is dat? Ik zit er nog over te denken om een pretecho te laten doen en dan in combinatie met een vroege echo. Dit hebben wij de vorige keer ook gedaan en was wel erg leuk!Al een babykamer en een kinderwagen...schiet al mooi op. Leuk hè, zulke dingen uitzoeken!
Moos, ik heb een medische zwangerschap ivm een trachlectomie operatie van 7 uur die ik aan de baarmoeder heb gehad ivm BHK,:-(Bijna geen baarmoederhals meer en met een bandje even dicht gemaakt aan de onderzijde zodat de baby niet te vroeg gebiren wordt. Daarom een keizersnede en 2 wekelijks controle. Ja erggg leuk babystuff uitzoeken!!Ik laat een GO taart maken bij de banketbakker. Die geef ik de envelop met t geslacht en zij maken de taart. Boven op ' its a..,,' en al je hem aansnijdt zie je van binnen d kleur!!! Dit met mijn beste vriendinnetjes! (En man natuurlijk) zo zin in!!!
Geplaatst

Wat een leuk idee die taart!

De reden van de extra echo's is niet zo leuk, maar het is wel erg leuk om je beebje zo vaak te zien. Ik kan bijna niet wachten tot 8 januari....duurt nog zo lang!

ga even eten koken, fijne avond!

Geplaatst

Hoi meiden,

was ook even rustig van mijn kant, nu eindelijk verhuist, en we hadden geen internet, en op de telefoon was het erg traag zonder wifi, heb wel trouw mee gelezen hoor haha

Jilzz wat ontzettend leuk idee van de taart!! ik krijg volgende week donderdag ook geslachtsbepalingsecho, en wil het op een orginele manier aan mn ouders en zussen vertellen, misschien ga ik dit ook doen:)

Moos bedankt voor de smeertip, hier ook al een flink buikje, ik zal een deze dagen proberen een foto te plaatsen, ik heb trouwens ook de hele dag door honger, en dan echt wakker worden met een knorrende maag

met de rest ook alles goed?

groetjes

Geplaatst

HoiHoi,

Vandaag controle bij de verloskundige gehad, hartje horen kloppen:) wat een opluchting is dat toch he, als je weer weet dat alles goed is, verder weet ik nu dat ik een zeldzame bloedgroep heb, en dat mn ijzer wel wat omhoog mag, donderdag weten we het geslacht:) ben zoooooo benieuwd:)

Hele fijne dagen allemaal, en tot snel xx

Geplaatst

Fijn hè, even weer een goed berichtje uit je buik! Ik ben benieuwd hoe de echo vandaag gaat.

Allemaal een fijne kerst gehad? Hier wel goed...alleen gisteren een beetje een ziekenboeg...erg verkouden enz.

ik heb het idee dat ik er niet echt van af kom.

vandaag een rustig dagje, heerlijk!

Geplaatst

Vandaag weer naar de vk geweest, alles zag er goed uit, de pijn die ik op het moment heb is bandenpijn en de harde buiken komen door een groeispurt!

eens kijken of ik een foto kan plaatsen, 16,3 weken.

[ATTACH=CONFIG]4928[/ATTACH]

Geplaatst

hey meiden

moos vervelend van deverkoudheid!! je mag er nu zeker niks voor hebben? en een verstopte neus snachts? vind ik altijd zo vreselijk...

crisje, wat een mooie grote buik zeg!! geen wonder dat je bandenpijn hebt, heb er zelf ook veel last van, trekt door naar mn rug...

meiden we krijgen een Jongen:) ben zo blij, nu voelt het nog echter nu je het weet, wel gek hoor, ik heb 2 zusjes, en verder bijna allemaal nichten slechts 1 neef haha

vind het zo echt worden nu, heb wat kleine prulletjes bij prenatal gekocht, voor het eerst durfde ik nu de winkel in, voelt speciaal als moeder in spe:)

liefs

Geplaatst

Hoopvol, een jongen, wat leuk! En lekker in de prenatal rondgesnuffeld...leuk hè? Een keertje echt voor jezelf, tenminste zo voelde het bij mij bij de eerste.

Crisje, wow wat een mooi buikje al! Fijn dat alles goed was bij de vk.

Geplaatst

Hoopvol, leuk een jongen!!!!! hier zijn we druk met de boven verdieping! de badkamer is bijna klaar, ik ben alvast begonnen aan de zolder, daar gaat onze dochter slapen en moet echt alles nog gedaan worden. Dan moet de babykamer opnieuw behangen worden en uitendelijk onze slaapkamer nog! helamaal niet veel te doen dus, haha!! ach we hebben gelukkig nog tijd zat!

Moos, alweer wat opgeknapt?

Geplaatst

Goedemorgen, hier nog niet veel beter. Gisteravond naar de ha post geweest en nu aan de prednisolon en antibiotica. Vind het niet fijn dat ik dat moet innemen...maar zo wordt het ook niet beter.

wij hebben 8 januari de 20wkn echo, en ja wij willen graag weten wat het wordt.

Crisje, jullie zijn echt druk zo te lezen! Hoe oud is jullie dochter?

fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hey Meiden!

Ik heb afgelopen vrijdag een 18 w echo gehad en het wordt een Meisje

:clap2:

En ik dacht echt dat het een jongen was;-)

Een mooie taart werd gemaakt bij de banketbakker, nadat de echoscopiste het geslacht had opgeschreven en in een dichte envelop had gedaan, die wij hebben afgegeven aan de banketbakker.

Een mooie taart met bovenop een baby!

Al mijn beste vriendinnentjes waren er en bij het aansnijden vd taart was deze geheel roze van binnen!!

Even gegild met zn allen van blijdschap en iedereen had van te voren al opgeschreven wat zij dachten dat het zou worden, en waarom. Leuke berichtjes in het babyboek tussen de echo fotos door..

Wat hebben wij een leuke avond gehad gister.

Moos ik ben benieuwd naar jouw beeb!

chrisje, ik begrijp je bandenpijn, je buikje groeit heerlijk, ik zie bij mij nog niet heel veel veranderen behalve dat mijn taille dikker wordt.

Maar beeb ligt ook onderste boven en de placenta voor de uitgang. Misschien komt het daardoor?

Geplaatst

Moos hoe voel.je je nu? helpt de antibiotica al wat?

crisje je bent zeker druk haha, ben je snel moe?

jilzz leuk hoor die taart, en smaakte die ook.nog?

we hebben chocolaatjes in.de vorm van.babies met blauwe kleertjes aan.bij de koffie gegeven:) iedereen vond het erg leuk hihi. ik.kom echt uit een.meiden familie en iedereen vind het leuk dat we een.knul krijgen (meid was net zo leuk geweest)

Krijg steeds meer rugpijn en bandenpijn en jullie?

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar en allemaal gezonde babies toegewenst!!!!!!

@Hoopvol, wat leuk! En ja hoor de taart smaakte heel goed, hij kwam bij een patisserie vandaan, en was best aan de prijs, maar ach, die enkele keer dat je tijdens je zwangerschap even een 'feestje' voor jezelf hebt naast een babyshower;-)

Alle leuke zwangerschapsdingen snel benutten:-))

@moos, ben je al opgeknapt? en was antobiotica wel oke tijdens je zwangerschap?

Hoe is het met de rest? Chrisje, Bettyboopke?

Geplaatst

Iedereen gelukkig nieuwjaar!!!

Moos, hoe is het, begin je al wat op te knappen?

Onze dochter is 8!

Volgens mij weet zo'n beetje iedereen wat het gaat worden in dit topic, of niet? Wij laten ons graag verrassen, hebben we bij onze dochter ook gedaan.

Al moet ik zeggen dat dat wel steeds moeilijker word, want bijna alle kaartjes en kleertjes zijn of voor jongens of voor meisjes!

Geplaatst

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2013, het jaar dat onze baby'tjes geboren gaan worden!!

Het gaat hier al wat beter. Nu alleen mijn dochtertje ook aan de antibiotica, en doordat ze zo slecht slaapt en veel aandacht vraagt geen tijd om goed uit te rusten jammer genoeg.

Wij weten nog niet wat het wordt, maar willen het wel graag weten. Is toch wel handig...en nu is het ook een verrassing...toch? Mocht het een jongetje worden kan ik de roze kleertjes ed weggeven/verkopen.

Geplaatst

Hoi meiden, ook hier alsnog gelukkig nieuwjaar!!

vanmiddag lekker naar babydump geweest, ze hadden nog kersfolder aanbiedingen, en dat waren dingen die je sowieso nodig hebt, kruiken, voedingskussen etc, wel erg leuk om steeds wat te kopen:)

enorm rugpijn, ik word er een beetje moedeloos van....hebben jullie er ook zo last van? hoe ik ook zit het zit nooit echt lekker...

Moos, dinsdag de 20 weken echo, spannend hoor, laat je hier ook weten wat jullie krijgen?

chrisje, leuk hoor zo''n grote dochter, vind ze het ook spannend?

Jillz al lekker wat roze spulletjes gekocht?

Hoop dat alles goed is met de andere meiden, al poos niks meer gehoord

slapen jullie met een voedingskussen? het lijkt me erg lekker namelijk hahaha

fijne aaf!! liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden