Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Gisteren de 20 wkn echo gehad. Alles was goed! Helemaal opgelucht, en het is een meisje!!

Hier dus ook op een roze wolk....genieten!

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, de beste wensen nog!

Hier al weken aan het kwakkelen. Eerst 2 weken echt de griep gehad, zoveel gehoest dat ik mijn ribben heb gekneusd. Wist vorige week echt niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Gelukkig toch tramal gekregen via de huisarts. En ondertussen ook een antibioticumkuur achter de rug. Dus aardig wat pillen geslikt de afgelopen weken, voel me echt een junkie. Nu proberen zonder, want zal ook niet geweldig zijn voor de baby. Maar 3 weken niet slapen leek me ook geen optie en ook slecht voor die kleine. Nu begint het wat beter te worden, hoewel hoesten, niezen en draaien in bed nog best pijnlijk zijn. Ik hoop dat het ergste nu achter de rug is, en ik ook weer wat kan gaan genieten van deze zwangerschap!

Ik lees dat er een hoop meisjes worden geboren dit jaar!

Hoop dat alles verder goed gaat met iedereen!

Liefs,

Anne

PS sorry voor deze klaagzang!

Geplaatst

Oh jee Jillz, wat balen!

Het valt niet mee he, zwanger, ziek en kwaaltjes. Heb je ook zo'n pijn aan die gekneusde ribben? En dan heb je er ook nog een verzakte blaas bij, wist niet dat dat bestond. Is dat erg pijnlijk? Hopelijk gaat het gauw beter!

Hier wordt het iets beter, maar blijft pijnlijk, vooral met niezen, hoesten en draaien in bed. Erg vermoeiend. Ben niet vooruit te branden, erg lastig met een peuter van bijna 2. Hoop dat de rest lekkerder in zijn vel zit!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hmm ik zit ook even niet zo lekker in mn velletje, ga kapot aan die rugpijn!! mn heupen ook niet normaal, ik slaap 12 uur per dag, mede omdat de hele dag pijn hebben erg vermoeiend is, dan werk ik 6a7 uur per dag, en de rest ben ik niet echt te genieten, weet van gekkigheid niet meer hoe ik moet liggen of zitten...alles doet zeer

maandag weer therapie, hoop echt dat t wat gat helpen

heeeel erg rot van je blaas, is het niet gevaarlijk ivm infecties ofzo?

Geplaatst

Jeetje hoopvol, dat klinkt ook niet fijn! Kun je niet minder gaan werken? Lijkt me geen doen zo! Wat zegt je verloskundige? Jij ook veel sterkte meid!

En Jillz, hoe is het nou met jou? Gaat het met jouw gekneusde rib al wat beter? En je blaas?

Ik hoest nu eindelijk echt minder, is meer af en toe een kuchje, en dat kan ik goed opvangen. Merk dat mijn ribben nu eindelijk wat rust krijgen en dat het beter wordt. Aan een kant is het zowat over zelfs. Ik slaap wel heel slecht, vannacht voor het eerst sinds ik weet niet hoe lang 4 uur achter elkaar, daarna wel weer 3 uur wakker. En in de ochtend nog 2 uurtjes geslapen. Deels komt dat ook nog door die rib, maakt het toch pijnlijk om te draaien, dan moet ik plassen, dan kan ik mijn draai niet meer vinden, maar weer opstaan, thee drinken, beetje tv kijken, wat eten. Ga zo maar door.

Mijn buik is ook echt mega voor mijn gevoel. Aan het eind van de dag is mijn buik zo zwaar, kan hem dan nauwelijks tillen als het ware. Volgens mij was mijn buik bij de vorige zwangerschap pas zo groot aan het eind van de zwangerschap. Voor mijn gevoel heb ik geen controle over mijn lichaam, zou niet weten hoe ik dit nog 16 weken moet volhouden! Ben ook bang wat me nog meer te wachten staat, vooral omdat ik niet meer alles kan doen met mijn dochtertje van bijna 2. En die heeft het ook goed door, ze luistert niet, loopt weg als ik haar vraag om te komen om bijv jas aan te trekken, moet er steeds achteraan. En verder heel stout doen, ze zit me echt uit de tent te lokken. Pfff, even klagen hoor en van me af schrijven. Word er af en toe radeloos en ongelukkig van. Mijn man kan me ook niet echt helpen, wel in huis hoor, hij doet zoveel, mag ik echt blij mee zijn. Maar hij zit ook in een soort burn-out en probeert een beetje aan zichzelf te werken. Dat ik dan griep krijg en ook nog mijn ribben kneus, kan hij er eigenlijk niet bij hebben. Ik voel me echt een blok aan zijn been.

Sorry nogmaals voor mijn geklaag, ik weet ook dat ik er uiteindelijk voor beloond word, en ik mag al blij zijn dat ik zwanger ben geworden voor de tweede keer, maar wist niet dat het zo pittig kon zijn, en ben gewoon bang dat het alleen maar erger wordt. Nog 16 weken vind ik dan gewoon moeilijk te overzien. Misschien als het weer wat warmer wordt en de lente gaat beginnen, dat ik het ook weer wat zonniger kan zien!

Hoe is het met de rest van de dames? Hoop dat er ook positievere verhalen zijn!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Jeetje annetje tannetje wat *** voor je,. je moet je echt geen blok aan je man zijn been voelen hoor, je hebt het ook zwaar nu, heb je wel fam en vrienden die je steunen? lijkt me echt lastig als je nu weinig aan je man hebt, denk aan jezelf, ik hoop dat het snel beter gaat hoor, gelukkig gaat t hoesten al beter,

ik twijfel ook om minder te werken, ik ga maandag eens met de vk praten, dit hou ik geen 14 weken meer vol

Geplaatst

Hier weer een berichtje van deze kant.

Ik hoop dat iedereen een beetje begint op te knappen en weer lekker in hun vel zit.

Hier hebben we vorige week de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit.

Was een lange echo want er liep een stagiaire mee, dus die mocht voor zich zelf ook nog een echo maken van onze beebs, dat vonden wij natuurlijk helemaal niet erg.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

hoe is het nou met iedereen? De laatste berichten waren toch wel met kwaaltjes en kwakkelen/griep ed. Was even benieuwd of iedereen weer een beetje opknapt!

Hier gaat het een stuk beter, ik blijf nog wel af en aan verkouden, nu ook weer wat keelpijn 's nachts, maar dat heb je met een peuter op de crèche...

Ik hoest al een tijdje niet meer, waardoor die pijn aan mijn ribben nu echt het overgaan is. Ik voel me weer een stuk fitter en ga nu ook weer naar mijn werk. Hoewel mijn leidinggevende me wel op 100% ziek laat staan, ik werk twee halve dagen in de week op arbeidstherapeutische basis, over een paar weken ga ik dit waarschijnlijk uitbreiden naar 3 halve dagen. Ik werk in de verpleging, dus kan alleen nog vervangend werk doen, vandaar. Dit ook ivm beginnende bekkeninstabiliteit, waardoor ik echt langzaam loop en niet te lang, en ook te lang zitten is niet fijn. Mijn buik is echt groot, voelen jullie het ook zo trekken af en toe in je onderbuik? Vooral aan het eind van de dag vind ik het gewoon erg vermoeiend om die buik te dragen. Miscchien ook omdat het de tweede is, dat het nu zo snel gaat.

Ik ben sinds de kerst bijna niks meer aangekomen. Maar in de eerste 20 weken was ik al 10 kg aangekomen, dus nu is alles weer mooi in proportie ;-). Zijn jullie al veel aangekomen?

Thuis is het ook weer beter, heb wel via de verloskundige wat psychische begeleiding gevraagd, daar ben ik nu 1 keer voor intake geweest. Volgende keer gaan we samen, zodat mijn man ook meer bij de zwangerschap betrokken raakt en we eigenlijk een soort relatietherapie krijgen, maar dan voornamelijk gericht op deze zwangerschap. Komt dus ook allemaal goed.

Volgende week heerlijk weekje vakantie met zn drietjes, even een midweek ertussen uit. Heerlijk vooruitzicht!

Hoop echt dat iedereen zich weer wat beter voelt!

Liefs,

Anne

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi,

Even een berichtje. hier gaat alles zijn gangetje. Ik merk nu wel dat het erg druk wordt en dat ik ergens toch echt tijd voor mezelf moet zien te vinden. Gelukkig heb ik nu vakantie en gaat mijn dochter vandaag naar de opvang. Heerlijk dus even tijd voor mezelf en mijn studie...hoognodig.

Mijn buik groeit gestaag en ik voel ons muppie al veel bewegen. Hoe gaat het bij jullie?

Anne hoe was de vakantie? Lekker van kunnen genieten?

Hoopvol, hoe gaat het met je rug? Ben je nog wel aan het werk?

groetjes

Geplaatst

Hoihoi, het is hier zo rustig, dat ik dit topic bijna vergeten was. met mijn rug nog steeds rot, zit deels in ziektewet niks aan te doen

hoe was trouwens je vakantie annetje?

zijn jullie ook op de 9mnd beurs geweest? we hebben een sensormat en mooie babyfoon met camera gekocht, hebben nog meer mensen zoon sensormatje? wat vinden jullien ervan?

Groetjes

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi,

Wij hebben ook zo'n sensormatje. De vorige keer alleen gebruikt ot ze zo erg ging rollen in bed dat ze geen contact meer maakte met het matje. Dat is wel schrikken!! Op zich dus goede ervaringen. Ik zal het sensormatje deze keer dan ook weer gaan gebruiken.

Fijne zondag allemaal!

groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb zelf niet zo'n matje gebruikt met mijn dochter. Mijn zusje wel bij haar zoontje, omdat hij als baby alleen maar op zijn buik wilde slapen. Omdat dat niet wordt aangeraden, met ook hele gegronde redenen, vond mijn zusje het veiliger met zo'n matje.

Hier gaat het verder wel goed. Vakantie is alweer een tijdje geleden, maar was lekker, vooral voor mijn dochter die het heerlijk vond in het subtropisch zwemparadijs. Zij was alleen 2 van de 4 dagen om 5 uur wakker door de andere omgeving en alle indrukken denk ik. Dus eigenlijk waren wij wel een beetje gaar na die midweek.

Die zondag wel heel leuk haar 2e verjaardag gevierd, met een paar beste vrienden en familie. Niet te druk dus, maar heel gezellig en gemoedelijk.

Wij beginnen nu wel echt data te plannen om de kamertjes te doen. Ronja verhuist naar de kamer ernaast en de babykamer blijft dus babykamer. Wel een nieuw likje verf en het wordt iets anders, maar meubels hoeft niet meer. We willen onze dochter nu zo snel mogelijk een nieuwe kamer geven, zodat ze niet het gevoel kan krijgen dat ze plaats moet maken voor de nieuwe baby. En zo'n klein broertje is al genoeg verandering in haar jonge leventje, we willen niet alles tegelijk anders.

Zijn jullie al klaar/bezig met kamertjes?

En de naam, zijn jullie daar al uit? Wij hadden ineens 1 naam die we allebei leuk vonden, alle andere namen die ik wel leuk vond vond hij niet leuk en andersom.

Kaartje vind ik nog moeilijk, wil ik via zo'n kaartjes website zelf een beetje ontwerpen, maar daar gaat echt veel tijd in zitten. Ben ik dus nog niet aan toegekomen. Maar daar is nog alle tijd voor.

Ik voel me op zich fitter dan afgelopen maanden. Af en toe wel een soort wegtrekker. Na het ontbijt soms, of als ik te lang stil sta. Dan voel ik het bloed echt uit mijn hoofd wegtrekken. En ik doe ook vaak een dutje overdag als mijn dochter ook slaapt.

Hoopvol: vervelend van je rug! Is het je bekken? Doe je iets van fysio?

Moos: dat klinkt druk, ook nog een studie erbij!

Crisje: fijn dat je echo goed was!

Fijne avond nog meiden!

Liefs,

Anne

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi dames,

hoe is het met iedereen? De laatste loodjes op het werk? voor mij was vandaag de laatste dag. Ook al deed ik de afgelopen weken niet veel meer, het werd toch al een opgave elke keer om met de tram heen en terug naar werk te gaan. Dus ik ben blij dat dat nu niet meer hoeft!

Afgelopen week heb een antibioticumkuur gehad ivm blaasontsteking. Omdat het om een gbs-bacterie gaat moet ik in het ziekenhuis bevallen met antibiotica. Dus ik moet me al snel melden zodra ik weeen krijg. Nou ja, voor de veiligheid en gezondheid van mijn kleine jongen doe ik dat natuurlijk. En als het goed is mogen we wel meteen na de bevalling naar huis.

Verder echt weinig energie en met vlagen misselijk/flauw. Het aftellen begint wel nu, merk echt dat het steeds zwaarder wordt!

Hoop dat er binnenkort meer wordt geschreven hier op dit topic! ben benieuwd hoe het met iedereen is!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He meiden, erg rustig hier. Hoe gaat het met jullie? Hier eigenlijk weinig te melden. Het schiet al mooi op. Nog een aanal weken werken en dan al verlof! Wat gaat dat snel! Nog leuke plannen met Pasen? Wij blijven lekker thuis, misschien nog wel even bij de familie langs.

Fijne paasdagen

Geplaatst

Das zeker toevallig! Hoe gaat het nu met de blaasontsteking? Nog last van? De babykamer al af? Hier al bijna, alleen nog wat leuks aan de muur. Wij moeten ook in het ziekenhuis bevallen, ik heb de vorige keer een spoedkeizersnede gehad. Ach, ik vind het op zich niet erg. Mocht er iets zijn hoef ik niet met de ambulance ed naar het ziekenhuis, ook wel een fijn gevoel. Hoe sta jij hierin?

Geplaatst

Hoi Moos,

we hebben de babykamer nog niet af. Onze dochter is wel al verhuisd naar haar nieuwe kamer. Haar oude kamer krijgt een nieuw likje verf, verder geen meubels nodig. Dus die is zo klaar. Wiegje had ik al lang geleden een keer besteld.

Ik heb nog steeds vaak het gevoel dat ik nodig moet plassen, krijg er soms een harde buik van. Maar dat komt waarschijnlijk nu door het hoofdje van de baby die er lekker tegenaan duwt.

Ik vind het ook niet erg om in het ziekenhuis te bevallen, ik moet me alleen al vroeg melden bij de eerste weeen, zodat ze 2 giften antibiotica kunnen geven voordat de baby geboren wordt (daar moet 4 uur tussen zitten). Dus ik ben bang dat de weeen dan niet goed op gang komen.

Maar dat zien we dan wel.

Ben je al met het geboortekaartje bezig? Ik kijk af en toe op internet, maar er is zoveel, nog even geen zin en tijd gehad om er echt voor te gaan zitten.

Geplaatst

Hoi meiden, leuk weer wat leven hier:) hier gaat alles goed, morgen 29weken, begint op te schieten terwijl ik de laatste ben hier haha:)

ik lees dat jullie in zh moeten bevallen, ik weet t nog niet, over drie weken echo om te kijken of de placenta mee gegroeid is, zo niet een geplande ks

Ik reageer snel uitgebreider, zit op mn telefoon liefs

Geplaatst

Eindelijk weer wat leven in het topic. Anne-Tannetje en Moos beide in het ziekenhuis bevallen, is misschien ook wel een lekker idee om dat van te voren te weten! En Hoopvol misschien ook. Bij ons is de babykamer zo goed als af, op wat kleine afwerkingspunten na. Hier lig ik inmiddels al anderhalve week in de lappenmand, eerst vorige week de griep en toen ik daar bijna van hersteld was kreeg ik een fikse oorontsteking. toch gisteren maar naar de dokter geweest, want het knapte niet op, werd eerder erger. hele oor verstopt, dus eerst uitgespoten en daarachter zat nog steeds een ontsteking. Neusspray meegekregen en als het morgen nog niet beter is, moet ik aan de anti-biotica. Maargoed vandaag heb ik mezelf volgepompt met paracetamol zodat ik wel naar de groeiecho kon. Ze dachten dat de baby aan de grote kant was, maar gelukkig viel het volgens deze meneer allemaal reuze mee, en zit hij/zij keurig in de middenmoot. Geschat op 1600 gram nu. Het was tot vandaag een verrassing wat het zou worden, maar eigenlijk was het niet te missen op de echo. Ik heb er samen met mijn mams ook wel lol om gehad. Kan ik stiekem alvast een beetje wennen aan het idee.

• 2 weken later...
Geplaatst

Heyhey,

chrisje, hoe is het nu met je gezondheid? en ik denk dat je een jongetje krijgt hihi:)

hier gaat het wel oke, begin het een beetje zat te worden, heb zoveel vervelende kwaaltjes, t hoort erbij dat weet ik wel, maar ik vind het soms toch lastig,... enfin juliie zullen goed begrijpen wat ik bedoel:)

hoe is t met de andere dames?

Geplaatst

Gezondheid gaat wel weer goed, ben alleen na 2 weken nog steeds doof aan 1 kant. Hoe is het met alle ander dames? Hier best een heftig weekje achter de rug en er komt nog meer. Vorige week is een buurvrouw van ons redelijk plotseling gestorven, ze was pas 40 en laat 2 kindjes achter van 7 en 3. Het ging daar al niet lekker, schuldsanering, stadsbank, voedselbank. Aankomende week hebben we een bijeenkomst met allerlei instellingen, om te kijken wat wij als buurt voor het gezin kunnen doen zodat ze niet uit huis geplaatst hoeven te worden en wat we kunnen doen om te zorgen dat ze de boel weer volledig op regel hebben zoals het hoort. Er komt nu zoveel naar boven, dat je je gaat afvragen wat mensen hebben moeten doen om zichzelf en het gezin zo in de shit te werken. En dan lopen wij al te klagen als het soms maar net redden tot het eind van de maand. Heftig hoor, ze mochten niet eens zelf bepalen over de begrafenis, omdat ze niets kunnen betalen, moest de gemeente dat doen, waardoor het afscheid bestond uit alleen een half uurtje condoleren en daarna werd ze naar het crematorium gereden, zonder dienst of wat dan ook.

Geplaatst

bij ons thuis is het nu een stuk spannender, heb al vanaf 15 weken harde buiken en last van mijn bekken, maar we klagen niet, die pijntjes nemen we voor lief. Maar nu ben ik van de week mijn slijmprop verloren en de harde buiken komen met meer regelmaat, zo'n 4 á 5 keer per uur, buik is ineens enorm gezakt en is strak gespannen. Dus toch maar de verloskundige gebeld en moest mijn urine laten onderzoeken, want daar konden die klachten ook vandaan komen. Urine is goed, dus zodra ik ook maar kramp krijg moet ik meteen bellen, want het is tenslotte nog te vroeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden