Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen idee, was net die dag ervoor geweest. Dus heb telefonisch overlegd. Weet je wat ook nog het gekke is, dat onze hond sinds 4 dagen niet bij me vandaan te slaan is, loopt de hele dag om me heen te piepen. Maar hopelijk hebben we het allemaal fout en loop ik tot 42 weken door zodat ik nog 9 weken van mijn buik mag genieten.

Geplaatst

Haha, ik duim met je mee, hou ons op de hoogte, enne honden voelen overigens goed aan.... de mijne is sinds ik zwanger ben enorm aanhankelijk bij het vervelende af...

Geplaatst

Hey Dames,

Sorry voor mijn lange afwezigheid, maar ik was echt even héél ziek sinds januari.

Na veel onderzoeken bleek ik o.a. een nierbekkenontst. te hebben en nog 2 andere bacteriën.

Hoe kom je er aan, en hoe kom je er van af:-)

steeds koorts gehad op en af, diverse antibiotica, maar hielp niets..

Rusten was het advies mijn lijf moest weer even bijtrekken, terwijl ik niet het idee had dat ik druk ben.

Maar goed, de totale ontspanning komt nu pas sinds een week of 3, ik ben van de nierbekkenonts.af sinds 3 weken pas, en ik voel

mij een stuk fitter.

Ik kan nu pas genieten, al hoewel ik wel nog een andere bact. heb en bekkeninstabiliteit, bekkenbodem verzwakt mede b.laas, en vooral begin ik last

te krijgen van vocht, dus heb ik veel therapieën lopen op het moment.

Maar goed, je merkt nu dat je de laatste loodjes aan het doen bent, ik kan echt al een hele tijd niet echt goed lopen, korte stukjes en langzaam.

Zwaar irritant, ik krijg heel snel steken in mijn onderbuiik en mijn bekken werken neit echt mee helaas. Maar ik heb nu hydrotherapie, en het dat is fijn.

Zere voetzolen, onder mijn hiel vooral, doodgevoel, met pijn, lijkt als of je de hele dag op blote voeten gelopen hebt buiten?

Iemand bekend met dit?

Ik ga gauw alle berichten weer eens bij lezen, hoop dat het goed gaat met iedereen verder!

Ons kleine meisje wordt na de pinkster eerder gehaald met een kz, zo spannend!

@ Chrisje en Hoopvol07k ik heb meerdere hondjes, en ik had niet het idee dat ze anders deden. Tot 1 teefje heel gek voor mijn voeten ging liggen in de keuken (doet ze nooit)Ze is ook veel

drukker met blaffen, tot het irritante af, dat ik er nerveus van wordt.

Een ander teefje wil steeds geknuffeld worden, maar het was al een knuffelkont, maar de rest, doet gewoon.

Ben benieuwd hoe ze doen tegen de baby..?? tips?

Geplaatst
Geen idee, was net die dag ervoor geweest. Dus heb telefonisch overlegd. Weet je wat ook nog het gekke is, dat onze hond sinds 4 dagen niet bij me vandaan te slaan is, loopt de hele dag om me heen te piepen. Maar hopelijk hebben we het allemaal fout en loop ik tot 42 weken door zodat ik nog 9 weken van mijn buik mag genieten.

Ojee je slijmprof al verloren, dan kan je toch redelijk snel gaan bevallen had ik begrepen?

Nou ik hoop dat je hem nog even aan boord kan houden, doe voorzichtig!! Niet te ver van huis zou ik zeggen.

Vriendin van mij verloor de prop op dinsdag en vrijdag kwam de baby..

Geplaatst

Jillz, fijn dat je weer begint op te knappen en dat ze eindelijk weten wat er aan de hand is, ik heb gehoord dat nierbekkenontsteking erg pijnlijk is. bekkeninstabiliteit ook, ik kan er deze zwangerschap over mee praten. Hopelijk kun je evengoed nog een beetje genieten van wat er allemaal in je buik gebeurt. Als je je slijmprop verliest kun je redelijk snel bevallen, maar ik heb gelukkig ook al een verhaal gelezen dat iemand de slijmprop 2 maanden voor de bevalling verloor. laten we hopen dat dat verhaal ook voor mij geld.

Geplaatst

Hoi meiden,

Jillz, goed weer van je te horen. Klinkt als een hele beroerde zwangerschap voor jou. Hopelijk is het nog even een beetje genieten nu de ergste kwalen over zijn. Nog even en het zit er weer op! Wees maar trots op jezelf dat je het hebt gedaan!

Crisje, hopelijk blijft die kleine nog wel even zitten. Ik hoor dat het heel normaal is dat het ook nog weken kan duren nadat je de slijmprop bent verloren.

Hoopvol jij ook succes met de laatste loodjes!

Ik voel me eigenlijk steeds beter, hoewel het lichamelijk steeds zwaarder wordt. Vaak wakker 's nachts. Vannacht toevallig weer een goede nacht. Lopen en fietsen gaat lastiger, maar is nog wel te doen.

Best wel wat gerommel af en toe. De baby is ook sinds een paar weken al helemaal ingedaald. Als hij toch nog probeert te bewegen heb ik flink steken onderin! En snel harde buiken en af en toe weeengevoel. Dus ben benieuwd hoe lang hij nog blijft zitten.

In huis nu bijna alles af. Wasjes gedaan, wiegje is opgemaakt. Vandaag laatste dingen toevoegen aan ziekenhuiskoffertje en toch maar even klossen bestellen. hoewel ik me afvraag of ze wel onder ons bed passen.

Meiden succes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi iedereen!Ben net terug uit t ziekenhuis.. Zat in de bus, chauffeur maakte een bijna aanrijding en ik werd zo uit mn stoel gelanceerd en lag op de grond:-( vervolgens werd ik omhoog geholpen maar de chauffeur trok weer op en remde weer in totaal 3x en ik viel steeds weer terug op de grond...Op mn zijkant/rug. Ziekenhuis toch maar even gebeld, en ik moest direct komen voor onderzoeken en moest een nachtje blijven.Ben 35 w nu. 2x hartfilmpje gemaakt en echo en bloedonderz. Gaat goed nu, erg emotioneel geweest vd schrik. Blauwe plekken beurs..Maandag uitslag bloed, en nu lekker weer thuis. Pffff...

Geplaatst

Ja Jillz, ben ook benieuwd, alles goed?

En de andere dames, hoe voelt iedereen zich? Het zijn nu echt de laatste loodjes!

Ik vind het wel spannend worden, heb al 2 nachten voorweeen, en slecht slapen. Veel harde buiken en lopen gaat nu echt langzaam.

Ik zie aan de ene kant weer erg op tegen de bevalling. Aan de andere kant mag het nou ook wel komen, want ik wil van die buik af :-). Begint gewoon pijnlijk te worden, vooral 's nachts met draaien in bed, hele onderneming.

Morgen controle verloskundige.

Volgens mij ben ik nu de eerste die aan de beurt is. Wat zijn er trouwens weinig meiden voor mei. Sowieso voor mei en juni. Of hebben we van een hoop meiden niks meer gehoord? Ik ga toch nog eens terugbladeren...

Liefs en sterkte allemaal en nog even genieten van het getrappel in onze buiken.

Geplaatst

hey annetje, ja ik ben geloof ik de hekkensluiter, maar dit is sowieso een rustig tipic, jeetje je bent al ruim 38 weken, spannend hoor, .. mijn entertoets doet het ineens niet meer op het forum,... vreemd, geniet je nog een beetje van je verlof verder? ik heb morgen mn eerste verlofsdag hoe is t met de andere dames?

Geplaatst

Lieve dames,

onze zoon Finn is op 4 mei geboren! Vrijdagmiddag begonnen de weeen, nog niet heftig, dus ik dacht alweer aan voorweeen. Om 20 uur verloskundige gebeld, lekker eerst gewacht tot dochter lag te slapen. Die overigens niks heeft gemerkt. Buurvrouw kwam oppassen, ik ging naar het ziekenhuis om 21 uur met 3 cm ontsluiting. Om 02:24 is hij geboren. Ik vond het weer heftig, en het viel me toch erg tegen, ik hoopte dat het makkelijker zou zijn dan bij de eerste. Dat was niet zo, wel ging het een stuk sneller. We zijn nu thuis met elkaar aan het wennen. Ik begin weer wat bij te komen, vannacht hebben we beter geslapen, gisteren namelijk nauwelijks. Ik moet echt een wekker zetten, want hij is steeds heel tevreden. Ligt heel veel te slapen.

Borstvoeding is heel goed op gang, hij heeft een paar keer gehad dat hij elke 1,5 uur wilde drinken, en dat 3 keer achter elkaar. Dus dat loopt nu helemaal goed!

Kraamzorg komt net binnen, dus we gaan hier weer door. Later meer!

Geplaatst

Annetje, gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat het goed gaat.

jillz, wat een verhaal, hoe gaat het nu?

en de rest? Aan het genieten van het verlof? Ik wel...heerlijk! Wie is er eigenlijk nu "aan de beurt"? Ben wel benieuwd!

Geplaatst

Waarom is het zo stil hier, t meest rustige topic van allemaal, vind het wel eens jammer. annetje genieten jullie nog een beetje? vond je het spannend toen de kv weg was? hoe is t met decanderen? ikcword gek vd bekkenpijn, op mn zij liggen doet zo zeer, en op mn eug voelt benauwd, verder gaat t wel goed. ik hoop met 38a39 weken te bevallen, maar dat heb je natuurlijk niet in de hand. hebben jullie veel klachtjes? allemaal aan t genieten van t verlof?

Geplaatst

Het is inderdaad een erg rustig topic, helaas! Hier hebben we inmiddels de 36 weken bereikt, hadden we 4 weken geleden echt niet gedacht! Moet zeggen dat alles wel wat zwaarder word, mijn bekken en de extreme harde buiken maken het me ook niet makkelijker. Maar goed ik klaag niet, want ik geniet ook nog steeds. We hadden verwacht dit nooit meer mee te maken en wat mij betreft mag hij/zij voorlopig lekker blijven zitten, kan nog zo genieten van die beweging in mijn buik, wetende dat dit waarschijnlijk ook de laatste zal zijn. Alles is inmiddels klaar en ben al maanden aan het poetsen, dus nu is het wachten op het moment dat ik zin krijg om mijn ramen te lappen, dat is vast het teken, haha!

Geplaatst

Hoi hoopvol,

ja dit is echt een heel stil forum he? En dat voor 2 maanden! Hier nog erg aan het genieten. Nog verlenging van de kraamzorg, want Finn was bijna 10 % afgevallen. Dus ik voed nu een paar keer per dag bij met kunstvoeding na de borstvoeding, dat gaat heel goed, want hij is nu goed aan het aankomen.

Al mijn zwangerschapsklachten zijn nu al verdwenen. De bekkenklachten, kortademigheid, moe (nu ook wel natuurlijk, maar het is ook allemaal zo leuk, en ik leef nog steeds op de adrenaline). Heerlijk gevoel is dat. Geen buik meer die overal in de weg zit, ik kan mijn dochter weer optillen en wat meer met haar spelen. En met Finn is het genieten, hij is een heel tevreden mannetje. 's nachts mag ik tussen de voedingen door een keer 5 uur laten zitten ipv 3 uur. Hij komt dan wel al vanzelf iets eerder, maar ik zou dus zo 3,5-4 uur kunnen slapen (als ik niet zo onrustig was tenminste...;-)). En overdag moet ik hem ook vaak wakker maken voor een voeding.

Ik denk dat ik op dit forum nog wel even moet wachten tot ik echt deze ervaringen kan delen. Wanneer is de volgende aan de beurt? Dat duurt volgens mij nog even.

Succes nog meiden met de laatste lootjes! Nog even en het is genieten geblazen van zo'n klein schatje!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Annetje aaah als ik dat zo lees kan ik haast niet meer wachten:) gelukkig komt finn nu mooi aan, combineer je gewoon standaard kv met bv? of heb je dan speciale voeding? en hoe vind grote zus het?

crisje t schiet bij jou ook al op, geen voorweeen meer? fijn dat je nig van je buik geniet, ik blijf het facinerend vinden...zon buik die alle kanten opgaat haha

Ben ook wel benieuwd wie nu de volgende is, ik weet ook niet meer precies wie er allemaal mee schreven eigenlijk

Geplaatst

Hoi hoi...weer wat actie zie ik, leuk!

Hier vandaag voor de laatste keer naar het ziekenhuis geweest...hoop ik. Alles was goed, het kindje ligt nog steeds met de billetjes naar beneden. Volgende week woensdag een keizersnede. Dus...mocht er nog iemand voor willen...opschieten haha. Anne, fijn dat je je zoveel beter voelt en dat het iedereen gaat met Finn. De rest dus nog aan het genieten van de buik en dan vooral de bewegingen. Hier vandaag een rustig dagje...heerlijk.

Geplaatst

Annetje, hoe is het nu met finn. Moos wat spannend een keizersnede, nog een paar dagen. Hopelijk kun je nog wat rust pakken voordat het woensdag is, heel veel succes en nog even en dan heb je je kleine wonder in je armen. Hoopvol en jillz hoe is het met jullie? Hier zitten we inmiddels op 37 weken en hij/zij zit nog lekker. Moet zeggen dat het nog wel even lekker mag blijven zitten, heb enorme last van nesteldrang, maar aangezien onze beestenboel ( 2 katten en 2 honden) juist nu moet gaan verharen, denk ik dat ik er blijer van word als het nog even duurt. Maar goed, gelukkig hebben we daar zelf niets over te vertellen en komt het wanneer hij/zij er klaar voor is. Ons huis is er verder wel helemaal klaar voor, hoef het eigenlijk alleen maar een beetje bij te houden, heerlijk idee!

Geplaatst

Hoi dames,

moos spannend joh, nog een paar daagjes, ben je zenuwachtig?

crisje, heerlijk al die haren he, hier ook... mn hond heeft parasieten sinds anderhalve maand heeeeeel vervelend, demodex heet t, elke 4dagen in een bad, antibiotica ,oogzalf, een kap om, en extreem duur voer, hoop echt dat t snel over is, kost veel energie, en bovenal erg zielig

annetje hoe is het daar? en andere dames?

buiten de bekkenpijn om gaat t wel goed, ben wel behoorlijk aangekomen en nerk dat mn lichaam t zwaar heeft, bijna 36weken nu, ik hoop erg op 6/6/13:)

Geplaatst

Hoi Meiden, ik kan hier hopelijk mee kletsen ik ben nu 37 weken zwanger vandaag en ben een portie zenuwachtig... Denk gewoon dat het een beetje veel word en al die operaties al die onzekerheid maanden ivf en dan zwanger ben er nu klaar mee van mij mag ze geboren worden. Hebben jullie daar ook last van of ben ik gewoon heel ongeduldig? Hoopvol07 vervelend dat je hond demodex heeft die van mij heeft dat ook gehad stinkt he dat spul. gr bobby

Geplaatst

Hey bobby, welkom hier! ik heb hetzelfde als jij, van mij mag hij ook snel komen, dat onzekere als hij te lang niet beweegt, en ik wil hem ook lekker knuffelen:) ja dat spul is vreselijk, maar ik mag het niet doen ivm zwangerschsp, dus mn vriend doet het en dan buiten dus dat scheelt . had jouw hond het als puppy zijnde? onze hond is al 12...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden