Jump to content

Welke maat kleertjes kopen?

Henne

Recommended Posts

Heel voorzichtig aan begin ik naar kleertjes ed te kijken. Nu komen de D.waze Dagen bij de Bij eraan en daar is o.a. Een selectie I.mps&Elfs in de aanbieding. Erg leuk, maar.....welke maat kan ik het beste kopen om te voorkomen dat ons knulletje de (toch nog niet goedkope) kleertjes ook echt een tijdje aan kan? Maat 50 lijkt me heel kort draagbaar? Tenzij je natuurlijk een heel kleintje krijgt, maar dat ziet er voorlopig niet naar uit. Wat is jullie ervaring hiermee? Uiteraard verschilt het per kind, maar een beetje gemiddeld?

Hoi Henne,

Enkele weken maat 50, dus dat zou ik niet aanschaffen.

Maat 56 ook niet zo erg lang, maar als je wil dat hij meteen kan genieten (en jullie ook) zou ik maat 56 kopen.

Mijke heeft maatje 62 lang gedragen. (van 2 t/m 5 maanden)

Ze woog bij de geboorte 3950gr.

Nu is ze bijna 1 en is ze bijna 75cm en weegt 8910gr.

Have fun met het aanschaffen van allemaal spullen voor jullie knul!

Hoi Henne, De ene maat is de andere maat niet.

Leg maar eens een paar shirtjes op elkaar dan zie je het verschil.

Als je kiest voor merk kleding als, Noppies, Lief of Mexx, dan moet je er rekening mee houden dat deze klein vallen.

Als je kiest voor Frenz, Nijntje, deze maten vallen redelijk groot.

Kies je voor Zeeman, Wibra of Hema, dan moet je het even per kledingstuk bekijken, want de ene keer valt het groot en de andere keer klein.

Met Imps en Elfs heb ik geen ervaring, maar bij de Bij verkopen ze meerdere merken, dus als je een noppies shirt bak en deze op je shirt legt van Imps en het valt hetzelfde dan weet je dan het klein valt.

Mijn meisje was 54 cm toen ze werd geboren, ik had 2 setjes maat 50 en 6 setjes in 56, 2 setjes in maat 62

Zodoende had ik genoeg om mee te beginnen, je krijgt ook nog kraam visite die vinden het ook leuk om kleertjes te kopen.

Je moet niet denken dat ze heel lang doen met de kleertjes, om je een idee te geven hoe snel het gaat.

Inge is geboren op 24 maart, ze was 54 cm, dus eigenlijk bijna maatje 56.

Op 05 mei zijn we over gegaan naar maatje 62

Op 27 mei droeg ze maatje 68

De eerste maatjes 74, droeg ze op 22 juli en vandaag op 02 oktober draagt ze maat 74/80.

Ik adviseer je koop niet teveel, want ik heb nog kleertjes liggen die zijn echtwaar nieuw, nooit gedragen.

Veel plezier met kopen, het is reuze leuk al die kleine dingentjes.

Tip, ga voor praktisch en lekker zacht, die spijkerbroek die kunnen ze hun hele leven nog aan.

Daarbij, let op de kleur, donkere kleuren zijn voor de winter en frise/heldere kleuren draag je in de lente/zomer.

Ons meisje is er nog wel niet maar ik vind het ook heel moeilijk in te schatten.

Mijn schoonzus is in mei bevallen en zij vertelde mij dat ik aan 2 pakjes maat 50 en 4 pakjes maat 56 wel genoeg had je krijgt ook nog genoeg vaak.

Nu heb ik van die maten extra niet te dure kleertjes gekocht aangezien ze er zo weer uit zijn werd mij verteld.

Ach ik zie het wel ik heb genoeg hangen ook al wel aardig wat 62/68 en anders is het snel genoeg gehaald.

Haha Henne wat een adviezen meteen!

Mijn ervaring is dat de kleertjes die je cadeau krijgt vaak maat 62/68 zijn, omdat dat het veiligst is en mensen denken: dan hebben ze over een tijdje weer wat nieuws. En dat is ook zo, dus als ik jou was zou ik een paar dingetjes 50 en 56 aanschaffen, groot vallende maat 50 want wat iedereen hier al zegt: daar zijn ze in een paar weken uit. En als je leuke dingen ziet alvast 74/80. Ik heb wat dingen in die maat gekregen en vind dat nu heel leuk want dat ben je dan alweer een beetje vergeten.

Heerlijk he om lekker te mogen shoppen? Ons meisje was 3795 gram en 54 cm, niet klein dus. Ze heeft 2 weken maatje 50 aangehad. Ik had 4 setjes en dat was precies genoeg. Daarna 4 weken in maatje 56, en nu al 6 weken in maatje 62. Mijn ervaring is ook dat Noppies heel klein valt, daavan neem ik standaard een maat groter. Prenatal valt soms ook klein. Voor de rompers ben ik fan van de Hema strech rompers. Lief! valt hier raar, veel te kort en mega breed, geen gezicht voor een meid met een lange rug. Waar ik nu vooral op let met shoppen zijn de knoopjes van shirts en rompers, als ze op de rug zitten (in de nek) vind ik dat heel onhandig met aankleden. Verder geen kartelrandjes meer aan de hals voor mijn meid (hebben de meeste Prenatal shirts) want daar krijgt ze rode irritatieplekjes van in haar nek.

Ik denk dat binnenkort de sale in de weshops van Noppies en Lief ook weer start.

Veel plezier met shoppen!

Caro, dat klopt helemaal wat je schrijft.

Ik heb, qua kleding, maar een setje in maat 74 van de kraamvisite gehad, wel heb ik drie pyjama's gehad.

Deze ben ik gaan dragen vanaf maat 68.

Om je een idee te geven hoeveel kleertjes ik had hebt

4 setjes maat 56, 8 setjes maat 62 en 12 setjes maat 68.

Hierna heb ik gezegd, ik wil geen kleertjes, doe maar speelgoed, leesboekjes of een cadeaubon, maar die geven mensen niet zo snel.

Milou werd geboren met 3360 gram en ongeveer 50 cm. Heel gemiddeld meisje.

Maat 50 (meeste van de V&D en HEMA) viel al echt groot ... schattig was dat.

Maar ze was er wel snel uit.

Ik zou als ik jou was Henne, in principe maat 56 kopen. Kan ie meteen aan, desnoods even omslaan. Tenzij het van een merk is wat blijkbaar klein valt ... daar heb ik geen verstand van.

Als ze zo klein zijn, ga je ze voor het slapen (wat ze de hele tijd doen ... lol) niet omkleden in een pyjama, dus het is fijn als de kleertjes lekker zacht zijn.

haha, wat een reacties. Fiene is en was lang en dun, maatje 50-56 heeft ze in de zomer als korte broek gedragen, toen zat de band goed, maar waren de pijpjes natuurlijk veel te kort. Ik had maar 1 pakje 50 en heb er wel een paar bijgekocht. Heeft ze ook vrij lang aangehad. Ze was 3260 gr en 49 cm.

Ja dat was hier ook: lang doordragen van maat 56 broekjes omdat het lekker weer was maar eigenlijk al veel te kort.

Hadden we al geconcludeerd dat vooral Hema broekjes breed vallen met relatief korte pijpjes. Hier dragen ze nu grote dingen 68, 74 en soms zelfs al 80...

Als je het leuk vindt wil ik trouwens wel wat dingetjes voor je bewaren hoor Henne (geboortedatum zal niet veel schelen, dus handig qua seizoen), maar misschien wil je alles nieuw?

Geweldig, lekker veel meedenkers! Ik twijfel nu überhaupt of ik van een dergelijk merk dan wel kleine keertjes moet kopen, sowieso niet kleiner dan 62 lijkt me dus. Ik heb nu nog niks hoor en ben helemaal niet van plan om als een gek in te slaan, het was vooral vanwege die aanbieding :-))

Ik moet overigens wel zeggen dat wij géén droger hebben, weet niet of dat nog uitmaakt in hoeveelheid. Er is me al bezworen dat ik straks meteen een droger wil, maar vooralsnog zijn we lekker eigenwijs ;-)

Henne, je hebt het door.

Koop niet teveel en wat Esther schrijft mouwtjes omslaan, doe ik nu ook met de strech rompers van de

Hema de mouwen zijn best wel lang in 74/80 maar qua lengte is 62/68 te klein.

Dat je geen droger hebt, maakt je niet eigenwijs hoor.

Ik droog ook alles op het rek of buiten aan de lijn, dat gaat super goed.

Mij lijkt een droger wel handig voor het beddengoed en de handdoeken, deze nemen best veel ruimte in op het wasrek.

Maar voor de kleding is het totaal overbodig.

Ik moet overigens wel zeggen dat wij géén droger hebben, weet niet of dat nog uitmaakt in hoeveelheid. Er is me al bezworen dat ik straks meteen een droger wil, maar vooralsnog zijn we lekker eigenwijs ;-)

ik heb wel een droger, maar doe niks van Fiene erin (behalve spuugdoeken en slabbetjes). Ook de hydrofylluiers hang ik op, drogen prettiger dan in de droger vind ik.

Ik loop ook al zo te klooien met de maten;-)

J was bij z'n geboorte 1 (sep) 3750gr lengte is niet gemeten en vandaag woog hij 4530gr en is hij voor het eerst gemeten op 56cm. De maten verschillen idd heel erg per merk daar ben ik inmiddels ook achter. Van kraamvisite heb ik veelal grotere maten gehad 62+.

Ik koop nu geen dure merkkleertjes want hij groeit er zo uit. Bovendien hebben ze bij zeeman, Hema enz hartstikke leuke kleertjes voor weinig. Heb net nog een superstoer blauw winterjasje bij Zeeman gekocht voor 10 euro :-)

Ik vergeet nog te schrijven op je reactie moet ik het wel doen, kleertje kopen van een bepaald merk.

Natuurlijk moet je wel een mooi setje kopen, als jij het leuk vind en het geeft je een goed gevoel.

DOEN, maar wees er wel bedacht op, dat hij het volgend jaar niet meer past.

Ik had ook een setje van Noppies en lief erbij, maar Hema, Prenatal en Zeeman hangt er ook tussen.

Ze dragen het zo kort dat het eigenlijk niet slijt.