Ga naar inhoud

Zin en onzin van de Babyuitzet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik blijf het prachtig vinden dit soort topics van jou te zien :-) En wat gaat het hard!!

Ik heb al ontzettend veel tips langs zien komen, en idd, je moet er maar uit vissen wat voor jou ook werkt/prettig is.

qua kleding: ik vond de rompertjes met lange mouw snel propperig bij die kleine wurmpjes. Als het even kon deed ik er dus een aan met halve mouwtjes en een iets dikker shirtje. Pakjes vond ik niks, zeker die met voetjes niet. Mijn schoonzusje zweert erbij....

Ik had een paar hele stoere shirtjes met capuchon/kraagje....niet handig met kindjes die op hun rug liggen / kindjes die veel spugen.

Wat ik nog niet langs heb zien komen: een droger! Zeker als je kindje spuugt of erge spuitluiers heeft verdubbelt je was ineens en kom je anders snel ruimte tekort om te drogen en/of kleding (ook van jezelf) tekort.

Een fijn voedingskussen - niet alleen voor het voeden, maar ook bij het net wel/net niet los kunnen zitten nog veel gebruikt. Ik had er eerst een van de Hema, maar die is heel stug. Die van Jollein vind ik erg fijn, die kan je zelf goed vormen zeg maar.

Een goede camera! Fijn om je kleintje mooi vast te leggen...

Voor warme voetjes vindt ik de slofjes van ribstof met fleece binnenkant van blijblij.com ideaal - we hebben ze in meerdere maten. Ze krijgen ze niet uit, dus geen koude voetjes. En ze zijn nog leuk ook ;-).

Slaapzakjes gaan trouwens vaak niet in maten, maar in lengte van de zak. Newborn baby's gaan in die van 60 of 70cm. Hier gingen ze naar 90 toen ze zo'n 6kg waren volgens mij.

Hier ook aerosleeps en dus geen moltons.

Erg fijn als je er de ruimte voor hebt: een verschoonplek beneden. Wij gebruiken het dressoir, hebben daar ook een la met spulletjes/luiers/reservesetje kleding.

Grote miskopen hier:

een lading avent flesjes. Door hun krampjes en spugen werd door de KA de s-fles van difrax geadviseerd.

Twee dekentjes per kind: na de eerste nacht thuis, waarbij we er 2 ondersteboven in bed aantroffen zijn we overgegaan op slaapzakjes.

Zo'n luieremmer met zakjes - gewone emmer met deksel die je regelmatig leegt (of direct even naar de kliko na een vieze broek) is makkelijker vind ik.

Poeh, kan zo snel even niet meer bedenken...ja, hydrofielen kan je nooit genoeg hebben :D!

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hadden in eerste instantie een gewone emmer, maar hebben na een paar weken de diaperchamp gekocht. Kunnen gewone vuilniszakken in en scheelt een hoop in stank!

Geplaatst

Ik heb een gewone pedaalemmer die ik elke dag, of om de dag leeg. Poepluiers gaan in een geurzakje (Action 99cent) meteen in de kliko buiten. Vind die diaper dinges een onding, vriendin heeft er 1 en er staat er 1 bij het cb, heb ik altijd ruzie mee.

Geplaatst

Hier juist een diaperchamp fan! Ik werd al onpasselijk van de plasluiers in een luieremmer.

Bepantene crème is al eerder genoemd, ik gebruik het ook als I een schrale neus heeft, werkt super!

Geplaatst

Babeth, wij ook fan hoor! Fiene slaapt naast de voordeur rn de stank kwam je tegemoet. Nu niet meer met diaperchamp! Wij hebben ook geen kliko, dat scheelt ook denk ik.

Geplaatst
Haha weer eentje waar we heel verschillend over denken!

Haha, inderdaad. Mooi om te zien dat iedereen zo zijn voorkeuren heeft. Bij mij komt de diaperchamp er niet in. Niet zozeer om de lucht, want ben het er mee eens dat de luiers behoorlijk kunnen stinken, maar ik vind dat de luiers al zoveel vervuiling opleveren dat ik ze niet ook nog eens per stuk in plastic wil verpakken en daarmee nog meer afval veroorzaak. Voelt gewoon niet goed. Dus dan maar af en toe die vieze lucht. Moet wel zeggen dat wij gewoon een kliko hebben, dus zal straks de luieremmer weer regelmatig legen in de kliko.

Geplaatst

Wat een leuke en grappige tips allemaal!

Mocht er nog iemand interesse hebben in een Lodger Fleece wrapper, ik heb er een te koop.

Onmisbaar voor de winterbaby's. Ik krijg weer een winterkindje maar kon het niet laten een rose wrapper van Lodger te kopen

Ik heb de retroversie, die is beige met wit en rood!

Geplaatst

Wij hebben ook de diaperchamp en kunnen de luiers in een aparte container in het dorp weggooien. Scheelt veel ruimte in de kliko ze moeten dan wel in aparte zakken die precies in de diaperchamp passen. Ideaal.....

ik bedacht me ook dat ik de dooky zo handig vind in de zomer, heel veel gebruikt! Kan aan de kap van de reiswieg veel handiger dan een parasolletje.

Geplaatst
Mariek, de diaperchamp heeft een gewone pedaalemmerzsk, dus valt mee met de extra vervuiling ;-)

Dat wist ik niet! Dan bedoel ik vast een andere, waarvoor je van die extra zakken (vulling) moet kopen. De Nappy wrapper, heb het net even opgezocht. Tja, dat verandert het verhaal wel, want dan kan ik het me goed voorstellen dat je de diaperchamp in huis neemt. Hmm... ga ik er misschien zelf ook nog wel een aanschaffen ;-)

Geplaatst

Gebruik de Dooky nog steeds hoor, niet alleen in de zomer. Bijna elke dag als ik heen loop naar de winkel zon in de rug, terug zon vol in de kar dus even de Dooky's naar beneden! Meestal pakken ze 'm en gaan er op sabbelen...

• 2 weken later...
Geplaatst

Net even alles terug zitten lezen en mijn lijstje bijgewerkt met de tips. Echt superhandig die ervaring van anderen :-)

Heeft iemand de ma.xi Co.si peb.ble? ik heb het idee dat de voetenzak daarvan meer richting een wikkeldoek gaat dan de voetenzak van de cardio.fix? Maar heb ze nog niet in het echt bekeken, alleen online.

Geplaatst

wij hebben de pebble henne, maar zoals ik al schreef, nooit behoefte gehad aan een voetenzak. Ik heb een wikkeldoek met voetjes gebruikt waarmee ze ook in de mc kon. ik heb je die foto ooit eens gewhatsappt. Naar mijn mening heb je meer aan zo'n multifunctionele doek dan aan een voetenzak.

Geplaatst

Henne, wij hebben ook nooit een aparte voetenzak gebruikt! En ons meisje is toch echt in hartje winter geboren. Wij hadden haar in een wikkeldeken ( jasje eronder en warme slofjes/sokjes). En als het echt koud was, bijvoorbeeld met boodschappen doen, dan hadden we er nog een dekentje overheen.

Geplaatst

Ja ik wilde ook een wikkeldeken kopen ipv voetenzak, maar zag dus dat deze voetenzak net zoiets was dus vroeg het me af. Zijn van die dingen die je ook gewoon eens in een winkel moet gaan bekijken.

Geplaatst

Hier ook geen voetenzakken voor onze februaribaby's! Tis zo lente als Koekie geboren wordt! Algemene warme doek heb je veel meer aan.

Ik had ook regenhoesjes gekregen voor de Maxi cosi, maar die heb ik terug gebracht, omdat ik ze toch niet op de kinderwagen kon klikken, misschien als je dat wel wil doen is het handig maar voor mij was het onzin.

Geplaatst

Henne, Inge is een mrt kindje, ik heb nooit een zak gebruikt.

Ik had zelf een wikkeldeken van He.ma, ideaal met klitteband.

Zoals andere mama's schrijven, is dit meer voor de zomer / herfst, begin winterkindjes.

Geplaatst

Het gaat nu weer winter worden??? gaan jullie de voetenzakken niet gebruiken??

Ik heb bij Ilona elke winter de zak gebruiktl tis echt stervens koud voor ze als ze stil zitten in de wagen

Geplaatst

Luieremmers. Waardeloos. Ik heb 'm toen aangeschaft bij de Prénatal.

In het begin gebruikt om het badje te vullen (eigenlijk vond de kraamverzorgster dat ideaal),en voor de luiers.

Niet te doen die geur. Gelijk weg ermee. Nog tijdje gebruikt om het badje te vullen,maar ben heel snel overgegaan op

douchen met papa of mama,of het badje gewoon in de badkamer. Veel handiger ;-)

Hydrofiele luiers,kun je écht niet genoeg van hebben! Ik gebruik ze nu nog steeds voor het afdrogen.

Ook de hydrofiele washandjes gebruik ik nu nog. Veel zachter als normale washandjes.

Hier de babyfoon van Phillips Alecto. Ik zweer erbij!

Er zitten lieve muziekjes op,je kunt erdoor "praten",en wat ik helemaal handig vind is de temperatuur die aangegeven wordt.

Normale temperatuur op babykamertje mag tussen de 15 en 18 graden zijn.

Als het op het kamertje té koud is,geeft de babyfoon dat aan. En met té warm precies hetzelfde.

Luiers van de kruidvat inderdaad. Meningen zullen daar idd veel over verdeeld zijn.

En kruidvat vochtige washandjes. Echt zó ideaal. En het scheelt te veel met Zwitsal ;-)

Flesjes van Difrax. Soms gebruik ik ze nog. Dan wil hij graag een beetje warme melk uit een "flesje"

Ik vind ze ideaal.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden