Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, eindelijk een de tijd om hier ook te posten

al met al zag het kloppende hartje er mooi uit maar de meting was lastig, hij vermoed ook dat dat maandag ook het geval was en er wellicht op dat moment nog geen hartactiviteit was of heel lichtjes.

mbt hcg prikken daarin zag hij nu geen meerwaarde, hier gaat het om en je maakt je anders alleen maar ongerust ed.zijn advies was over 2 weken weer een echo, ik heb er lokaal maandag een gepland staan, die laat ik maar doorgaan om geen geouwehoer te krijgen.

Door de ligging van het vruchtje, erg hoog en diep is de afstand tussen de echokop erg groot en dat maakt de meting moeilijk en niet betrouwbaar, daardoor kan er zomaar te klein of te groot gemeten worden.....op naar de volgende echo's....

Geplaatst

Leuk Nikki dat je mee schrijft, gefeliciteerd met je positieve test! Tjee je heb er al heel wat voor moeten doen!!.....hopelijk mag het nu allemaal goed gaan.

Babeth fijn dat je goed nieuws heb gekregen, maar het blijft allemaal spannend he...

klinkt allemaal logisch maar als je eenmaal thuis bent gaat alles weer malen.....

moet zeggen dat ik er ook veel minder onbezorgd in sta als mijn vorige zwangerschap.....je heb er veel voor moeten doen en wil dan zo graag dat het slaagt!

En je weet dat er van alles kan gebeuren en dat het zeker de eerste weken allemaal nog zo pril is.....en dat elke ego dan weer spannend is.

Ik mag maandag weer...ben dan 9 weken...

fijne avond allemaal nog

Geplaatst

Nikki

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Babeth

Goed nieuws gehad een klopend hartje. Bij mij ligt hij of zij ook erg diep in de baarmoeder bij de echo op de ivf poli was het geen probleem om het te vinden en op te meten alleen bij de gyn wel volgens mij is elk echo aparaat weer anders. Heel veel succes morgen.

We wilde voor onze zoontje een shirt je hebben met hoera ik word een grote broer. Nou nergens te krijgen alleen kleine broer of zus. Bij de prenatal toch ff staan kijken bij de kleine maatjes. Ze hebben zulke leuke dingen:-) Gisteren voor het eerst verkering gehad met de toilet vandaag ging het gelukkig een stuk beter.

Meiden fijne avond nog.

Groetjes Tamara

Geplaatst

@Babeth ook op dit topic gefeliciteerd met eengoede echo!

Ik heb de laatste tijd last van een zeurende pijn in mijn buik. Iets anders dan menstruatiepijn.

Ik maak mij toch ongerust na 3 miskramen en een bbz. Ik hoop niet dat het krampen worden want dan is het mis...Ik ben zo bang dat we bij de echo 3-12 weer slecht nieuws krijgen. Ik heb helaas nog nooit een kloppend hartje gezien. Het was dan altijd al mis. Bah ik haat die onzekerheid.

Geplaatst

CAro-lin....tjee ja snap je onzekerheid...hopelijk komt het dit x allemaal goed, houd moed!!!

Tamara misschien dat je de shirts wel op internet kan bestellen.....daar kun je ze vaak ook zelf maken...dus dan kan je het helemaal in je eigen stijl doen

Hopelijke komen er niet al te veel van die dagen met de wc :(......

Geplaatst

@Babeth. Wat fijn voor je dat mooie kloppende hartje.

@Aman. Succes morgen met je 9 weken echo.

@Caro-lin. Zo herkenbaar die onzekerheid. Hou moed meid.

@Tamara. Je kan inderdaad via internet eigen t-shirts ontwerpen.

Geplaatst

Carolin,wat een onzekerheid. En dan ook nog zo lang wachten op de echo. Dat is echt killing. Ik duim voor je!

Aman. Succes met de echo. Jij hebt nog echo's in het ziekenhuis?

Ik mocht gelijk naar verloskundige. Wel raar,de vorige keer had ik nog een 9,12, en14 weken echo in mijn eigen ziekenhuis.

Vandaag maar eens belletje doen naar de vk.

Babeth wat een fijn nieuws. Mooi!!

Tamara. De prenatal. Daar kun je zo heerlijk rondneuzen! zaterdag nog even wezen shoppen voor mn zoontje. Ook even op de newborn afd. Oooh al die kleine rompertjes en shirtjes maatje 50 56. Zo klein weer!

Geplaatst

Hoi allemaal...wat was het spannend, toch elke x weer zeg ,......maar alles goed

we hebben het hartje nu zlefs horen kloppen heel mooi....

Inderdaad Pammie ik blijf onder controle in het ziekenhuis, en dan zowel bij de verloskundige daar als de gynocolooge....dus dat vind ik zelf wel prettig

Dit komt ook doordat mijn vorige bevalling niet zo voorspoedig was verlopen, veel bloed ook verloren

Nu over 2 weken lekker al weer terug...11 dec volgende ego en dan de week erna intake bij de verloskundige

Helemaal happy, ook tbl gekregen voor de misselijkheid die de scherpe kantjes eraf moeten halen, hopelijk werkt het...

Maar tussen de 9 en 10de week is het het heftigste zegt ze....nou hopen dat dit zo is...

Volgende x nemen we ons zoontje van 4 mee, ben benieuwd wat die ervan vind....

Wanneer uitgerekend:

Aman: 1 juli 2013

Nienos: 1 juli 2013

Tamara: 1 juli 2013

Josserr: 3 juli 2013

Pammie: 3 juli 2013

Diana: 6 juli 2013

Anne82: 7 juli 2013

Ikke81 : 9 Juli 2013

Latta: 9 juli 2013

Madelin: 10 juli 2013

Meiske74: 13 juli 2013

Carrie: 18 juli 2013

Caro-lin: 25 juli 2013

1e echo:

Madelin: 28 november

Caro-lin: 3 december

Carrie: 10 december

2e echo:

Latta: 28 november 2012

Tamara: 4 december 2012

Diana: 7 december 2012

Ikke81: 7 December 2012

3e ego

Amanda 11 dec 2012

Zo gelijk lijst weer aangepast.....fijne avond allemaal

Madelin en Latte succes met jullie ego...zag ik dan weer op de lijst dat jullie de volgende zijn...

Geplaatst

Wanneer uitgerekend:

1e echo:

2e echo:

3e echo :

Meiske74: 5 december 2012

Amanda 11 dec 2012

Geplaatst

Had vanmiddag een heel verhaal geplaatst dacht ik, maar blijkbaar staat het er niet op? Nu maar een verkorte versie dan. Hier alles denk ik nog goed, was van de week erg geschrokken want kreeg een bloeding, maar volgens IVF verpleegkundige was dit te wijten aan obstipatie. Donderdag gelukkig weer een echo! Het vertrouwen is er nog niet helemaal, hoop dat het na donderdag weer een beetje meer is. Bouw nu Utrogestan af, vind ik ook best spannend, doe weer extra vaak een onderbroekencheck.

Mijn derde echo is overigens 21 december. Misschien leuk voor in het lijstje?

Meiden leef erg mee, fijn om ook zoveel herkenning te zien. Lang niet iedereen van mijn vriendenkring begrijpt hoe spannend dit is, jullie gelukkig wel!

Geplaatst

Gebruiken jullie allemaal nog steeds de witte bollen? Ik moest daar een dag voor de test mee stoppen (dus uiteindelijk een dag of 10 gebruikt). Bij mij in het ziekenhuis zien ze het nut er niet van in om er langer mee door te gaan maar daar zijn de meningen volgens mij nogal over verdeeld.

@Aman. Wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen. Weet je zoontje nu nog van niks?

@Diana. Hoe was je intake gesprek? Ook het hartje horen kloppen?

@Josserrrr. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent door het bloedverlies. Was het een eenmalige bloeding? Gelukkig hoef je je er volgens de verpleegkundige geen zorgen om te maken, doe dat dan ook maar niet. Vertrouw op je lichaam.

Ik zie dat ik in ene keer van het lijstje verdwenen ben??? Zal zo gelijk even aanvullen.

Geplaatst

Wanneer uitgerekend:

Nikkie: 31 juli 2013

1e echo:

Nikkie: 12 december

2e echo:

3e echo :

Meiske74: 5 december 2012

Amanda 11 dec 2012

Geplaatst

Joserr. Het blijft zeker spannend. Ik ben 9 weken,maar zie toch weer tegen die 12 weken echo op. Vindt het allemaal nog doodeng.

Aman. Wauw meid. Gefeliciteerd met de goede echo!! leuk dat je de volgende keer je zoontje gaat meenemen. Hij zal het al meer gaan snappen als die van mij. ;))

Nikkie. Ik gebruik de bollen nog! Maar heb ook een cryo tp gehad. Ik moet ze nog gebruiken tot18 dec. En dan zal ik blij zijn als ik er vanaf ben!

Geplaatst

Even inbreken.....

Nikkie, wat zie ik nu: zwanger!?!!!!?!!!! Super zeg, gefeliciteerd! Ik duim hard voor je dat het deze keer wél goed mag blijven gaan!

Babeth, ik had jou volgens mij ook nog niet gefeliciteerd (shame on me - schrijf ook niet zoveel meer), dus bij deze: van harte!!!!!

Geplaatst

*breek ook even in*

Nikkie gefeliciteerd! Wat heerlijk dat er weer een kleine mini-Nikkie in je groeit. Wij waren in juni en september vorig jaar tegelijk bezig met de 1e en 2e ICSI poging. Hopenlijk zie je snel een hartje kloppen.

@ Andere juli 2013 mama's: jullie ook gefeliciteerd! Het is zo fijn om in de zomer uitgerekend te zijn! Ik wens jullie een fijne zwangerschap!

*breek weer uit*

Geplaatst

hoi hoi

vanmiddag bij verloskundige geweest en we hebben een echo gehad.

lag goed op schema heerlijk gewoon om extra echo te krijgen

nu volgende week vrijdag in het vu weer 1

groetjes diana

Geplaatst

Hoi meiden,

Begin toch meer zorgen te maken. de zeurende pijn is overgegaan naar steken. Sinds gisteravond eigenlijk. Ik werd wakker van steken net onder mijn borsten en bovende navel. Echt een naar gevoel waar ik een tijd van wakker heb gelegen. Vandaag bij vlagen steken een prikkelend gevoel rond mijn navel en dan naar boven. Aan het eind van de dag besloeg het van onder (steken in de vagina) naar boven (tot onder de borsten) en vooral rond de navel. Het voelt aan honderden naaldenprikken. Ik stond op het punt om de spoedeisende hulp te hellen omdat ik zo bang ben voor een 2e bbz. Ik wil niet ook nog mijn andere eileider verliezen, maar nu is het over?

Als ik vannacht weer last krijg bel ik morgenochtend het ziekenhuis.

Hoop zo dat het niets is.

Geplaatst

Carolin, ik kan je helaas niet geruststellen, heb nog nooit een bbz gehad. Ik hoop echt zo voor je dat het meevalt! Hoeveel weken ben je nu? Ik wens je heel veel sterkte en hoop echt dat het heeeel rustig wordt in je buik.......

Geplaatst

Meiden, ff een vraagje...

Mn zusje is nu 6w3d zwanger (op basis van de grootte van de baarmoeder). Wie heeft er een echo gehad rond deze periode? En wat was er te zien op de echo? Ze is vandaag naar de spoedeisende hulp geweest wegens extreme krampen en licht bloedverlies. De gyn kon aan de bmm zien dat ze zwanger is en de echo bevestigde dit. Maar er was volgens haar weinig te zien.

Geplaatst

@aman, meiske en diana: wat fijn jullie goede echo's, gefeliciteerd! Meiske, super dat het toch goed zit!!

@caro-lin: pff ik snap dat je je zorgen maakt, zeker gezien wat je hebt meegemaakt. Ik weet niks van bbz's, dus ook geen idee of de steken/krampen die je beschrijft daarmee te maken kunnen hebben. Heb je een verhoogd risico op bbz, of zou een 2e keer 'botte pech' (sorry, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) zijn?

@nikkie: ik ben ook al met utrogestan gestopt nog voor de positieve test... Je lichaam kan het kennelijk zelf dan (gelooft althans ons ziekenhuis)...

Geplaatst
Meiden, ff een vraagje...

Mn zusje is nu 6w3d zwanger (op basis van de grootte van de baarmoeder). Wie heeft er een echo gehad rond deze periode? En wat was er te zien op de echo? Ze is vandaag naar de spoedeisende hulp geweest wegens extreme krampen en licht bloedverlies. De gyn kon aan de bmm zien dat ze zwanger is en de echo bevestigde dit. Maar er was volgens haar weinig te zien.

Lieve Melis, ik breek maar ff in... Ik had bij mijn zwangerschap van IVF1 een echo op 6,3 precies. En er was toen al een kloppend hartje te zien! Maar ik geloof niet dat dat altijd zo hoeft te zijn... Bij mijn eerste (spontane) zwangerschap had ik de eerste echo op 4,5 (tja, werken in een ZH heeft dat voordeel) en toen was er een zwangerschapsring te zien. Bij die termijn is dat normaal heb ik begrepen...

Geplaatst

ik had mijn 1e echo met 6.4 weken was een kloppend hartje te zien en was 6.6 in doorsnee niet heel veel te zien dus

ik heb tijdens deze cryo terugplaatsing geen utro gebruikt

groetjes diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden