Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Meiden, ff een vraagje...

Mn zusje is nu 6w3d zwanger (op basis van de grootte van de baarmoeder). Wie heeft er een echo gehad rond deze periode? En wat was er te zien op de echo? Ze is vandaag naar de spoedeisende hulp geweest wegens extreme krampen en licht bloedverlies. De gyn kon aan de bmm zien dat ze zwanger is en de echo bevestigde dit. Maar er was volgens haar weinig te zien.

Breeek in, ik had ook een echo, op 6w2d en daarop kloppend hartje (ja in mijn geval dus twee he) en iets van een halve cm groot. Maar dat was natuurlijk inwendige echo. Weet niet of ze op de SEH misschien een uitwendige echo hebben gemaakt? Dan kun je veel minder zien toch?

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Carolin. Oh wat onzeker meid. Jeetje,ik hoop voor je dat het echt niks betekent. Wanneer heb je de 1e echo? mag je niet eerder ivm je verleden?

Diana. Wat vreemd dat jij geen Utro gebruikt bij de cryo tp. Tja zo hanteert ieder ziekenhuis weer wat anders.

Wel fijn dat je zwangerschap goed verloopt!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vannacht weer wakker geworden van de steken en vanochtend weer licht last dus heb ik het ziekenhuis gebeld. Ik mag nu morgen voor de echo ipv maandag.

Dat is erg fijn maar ik vind het zo eng. Het liefst wil ik in de waan van zwangerschap blijven en niet horen dat het mis is, maar ik wil ook geen narigheid meer vanwege bbz. Dan hoop ik nog liever op een miskraam hoe erg en gek dit ook klinkt.....

Het rare is sinds ik heb gebeld heb ik niet zo'n erge last meer gehad. Psychisch???

Geplaatst

Hier volop in de onzekerheid geschoten ... Vanavond is MvM langs geweest met slecht nieuws ... er is wel een streepje maar dat is nog te licht. Bij narekenen blijkt dat ze te vroeg geweest is, ze zegt dat ze pas vanaf zaterdag kan testen. Probeert ze me nu gerust te stellen of gaat het de verkeerde kant op ... Ik zit hier dus met gemengde gevoelens. Ik probeer vertrouwen in mijn lichaam te blijven houden, maar dat is nu best even moeilijk.

Geplaatst

@Caro-Lin. Wat fijn voor je dat je morgen al naar het ziekenhuis kan. Hopelijk een einde aan die onzekerheid door een mooie echo. Blijf er in geloven hoor meid. Succes morgen.

Geplaatst
Hier volop in de onzekerheid geschoten ... Vanavond is MvM langs geweest met slecht nieuws ... er is wel een streepje maar dat is nog te licht. Bij narekenen blijkt dat ze te vroeg geweest is, ze zegt dat ze pas vanaf zaterdag kan testen. Probeert ze me nu gerust te stellen of gaat het de verkeerde kant op ... Ik zit hier dus met gemengde gevoelens. Ik probeer vertrouwen in mijn lichaam te blijven houden, maar dat is nu best even moeilijk.

*breek ff in*

Lieve Nikkie, is het niet zo dat MvM een hele ongevoelige test doet? Die pas vanaf een hcg van 500 of zo reageert? Als ze dan nu 3 dagen te vroeg is geweest is en de test is positief, dan is het niet zo raar dat dit alleen maar een licht streepje is... Ik denk niet dat je je hierover zorgen hoeft te maken! Moet je nu zaterdag opnieuw testen?

Sterkte in ieder geval en ik duim voor een mooie zwangerschap!

*breek weer uit*

Geplaatst

Hier een superecho, sterk kloppend hartje gezien. Volgens de arts kon het gewoon niet beter! Vandaag ook precies 2 maanden.

@carolin, heel veel succes en sterkte morgen

@nikki , hoever ben jij nu dan volgens je berekening.

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteren een dag eerder dan gepland een 2e echo gehad en het hartje van ons vruchtje blijkt gestopt te zijn.

We zijn heel verdrietig en gaan onszelf weer bij elkaar rapen.

Ik neem dus afscheid van dit groepje. Ik wens jullie allemaal verder voorspoedige zwangerschappen en alle goeds.

Groet, Latta

Geplaatst

Latta wat verschrikkelijk.. heb er geen woorden voor.

Ik wens jullie heel veel sterkte ..

@nikki als het idd een ongevoelige test is is het normaal dat het een licht streepje is met ruim 4 weken zou dus zaterdag afwachten.

Dan moet ie zeker dikker zijn.

Meiden hier is het harstikke druk zal morgen ook ff een update plaatsen (gaat vooralsnog allemaal okey hier)

En natuurlijk Feli met alle mooie echo's die geweest zijn :)

Geplaatst

caro-lin Heel veel succes hoop dat je een beetje goed geslapen hebt. Ook hoop ik voor je dat ze je een verklaring kunnen geven voor al je klachten .. En natuurlijk duimen we mee voor goed nieuws!!

Geplaatst

Carolin. Heel veel succes maandag!

Nikkie. Kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik duim ook voor een mooie dikke streep! Daar gaan we vanuit.

Oh nee Latta. Ik schrik ervan! He bah wat oneerlijk allemaal. Heel veel sterkte meid!!

Geplaatst

He Latta, wat vreselijk zeg. Wat is dit weer een vreselijk verdrietig nieuws voor jullie! Echt, ik leef zo met je mee, heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van dit verdriet, blijf praten met je man/vriend/partner, bij mij hielp dat. Ik heb er verder ook geen woorden voor....

Geplaatst

@ Latta, wat een verschrikkelijk nieuws. Daar reken je niet op.

Ik wil mij graag aanmelden op dit bankje. Ik zou morgen de eerste echo hebben, maar door een bloeding mocht ik afgelopen dinsdag al komen. Op de echo was al een licht kloppend hartje te zien. Zo onvoorstelbaar. We hadden er al niet meer op gerekend. Nu mag ik 11 december voor een tweede echo komen en 26 juli is mijn "bevaldatum".

Liefs

Geplaatst

@nikki; mvm komt pas bij 6 weken dus toch te vroeg

@latta; sterkte

Hier ook geen goed nieuws;(

Vandaag precies 6 weken en een vervroegde echo gehad vanwege de steken in mjn buik van de afgelopen dagen. Ik was zo bang voor weer een bbz. Gelukkig was dat het niet (goede nieuws).

Maar helaas was op de echo geen hartactiviteit te zien, dus waarschijnlijk krijg ik een miskraam.

Helaas is het weer niet gelukt. Met 6 weken moet je echt weleen hartje zien. Er was alleen maar een vruchtzak te zien. Helemaal geen vruchtje.

De gyn probeerde nog hoop te geven. Dat het wat later was genesteld en in ontwikkeling achterliep. Dat hij het nog niet met zekerheid kon zeggen.

Woensdag krijg ik weer een echo om te zien hoe het dan is maar ik heb helemaal geen hoop...

Geplaatst

Latta, wat schrik ik van je bericht!!! ohh ik vind het zo erg voor je meid, ik wens jullie heel erg veel sterkte en kracht toe!!!

Caro-lin, meid, ik wil je echt geen valse hoop geven of wat dan ook maar ook ik had mijn eerste echo bij 6w2d en bij de meting was er ook niet veel te zien, ook geen hartactiviteit..Goed nu weet ik inmiddels dat de echos bij mij moeiijk zijn omdat het vruchtje hoog en diep in de bm zit en ik wat "vetjes heb" die wat in de weg kunnen zitten,maar geen zichtbare hartact. bij 6 weken is niet vreemd! Destijds bij de zwangerschap van mijn jongens kreeg ik ook een eerste echo bij 6 weken en 2 of 3 dagen en ook daar was bijna niets op te zien, een week later juist alles goed zichtbaar! Ik ben in ieder geval blij voor je dat het niet een bbz is maar houd echt nog wat hoop al zal dat moeilijk voor je zijn met jouw verleden......

Geplaatst

Nikkie, wat rot dat de test niet echt duidelijk was, ik weet niet hoe ver je nu bent en welke testen je zelf hebt gedaan maar misschien een idee om morgenvroeg een eigen test te doen en zaterdag weer om te kijken of er een dikkere streep/plus komt? sjonge wat slopend..... ik duim voor je!!

Els, welkom hier!!!

Madelin jij gefeliciteerd met de mooie echo!!

gelukkig zijn er ook mooie berichten behalve de verdrietige en onzekere.....

Ik ben ook weer erg onzeker momenteel hoor, mijn misselijkheid is echt niet veel, teruglezend was dat bij I en L&N ook zo maar toch, vanwege de moeizame start en echos merk ik wel dat het veel met me doet. Mijn borsten zijn nog wel bij vlagen gevoelig, blijf mijn onderrug voelen, moe en mijn baarmoeder maar toch.....blij als het woensdag is en weer wat weet!

Geplaatst

Hi Babeth, bedankt voor het bemoedigende verhaal. Maar de pijn in mijn buik blijft aanhouden samen met het gegeven dat er alleen nog maar een vruchtzak te zien is heb ik weinig hoop. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geplaatst

Was ff aan het lezen en ik las dat Josserr ook de echo had vandaag ben benieuwd!! Nog niet gemeld hoop dat alles goed is. :gekruiste vingers 2

Carolin zal blijven duimen meid... 6 weken is precies zo rot grens met wat er te zien is.

laten we het beste hopen.

Els welkom :)

Geplaatst

Dag allemaal, moeilijk om weer een positief verhaal te plaatsen na deze vervelende berichten... Ik denk aan jullie.

Maar mijn echo was goed vandaag. Mooi op lengte en een kloppend hartje. Weer even opgelucht!

Geplaatst

@Caro-Lin. Ik duim voor goed nieuws voor volgende week. Moeilijk he om positief te blijven, dat herken ik zo. Blijf geloven in de wonderen die de wereld nog niet uit zijn.

@Josserrrr. Fijn dat je zo'n mooie echo had. Weer een stapje verder.

@Meiske. Vreselijk he dat onzekere gevoel dat van binnen knaagt.

Geplaatst

Ik denk dat het bij mij niet goed zit ... Zojuist getest met CB. Geeft aan dat ik zwanger ben dus dat is positief. Maar geeft ook aan dat ik 1-2 weken zwanger ben, dat is de verstreken tijd sinds de bevruchting, zwangerschapsduur zou nu 3-4 weken zijn en dat is negatief nieuws omdat ik nu al 5 weken en 2 dagen zwanger hoor te zijn. Dit zou dus inderdaad betekenen dat mijn HCG gehalte niet goed genoeg stijgt en we weten allemaal wat dat betekent ...

Er blijft natuurlijk een sprankje hoop als ik het volgende lees op internet:

In ongeveer 85% van de normale zwangerschappen verdubbellen de hCG waarden elke 48 tot 72 uur.

Belangrijk is om te weten dat hCG waarden niet alles zeggen. Een normale zwangerschap kan lage hCG waarden hebben en toch resulteren in een perfect gezonde baby. De resultaten van een termijnecho zeggen veel meer over de zwangerschap dan hCG waarden.

Er zit dus echt niets anders op dan te wachten op de 7 weken echo ...

Ik heb het idee dat ik me minder zwanger ga voelen de laatste dagen ... minder last van mijn (.)(.), minder vaak plassen, niet die bandenpijn die ik voelde bij de vorige verkeerd afgelopen zwangerschap.

Ggrrrhhhh ... wachten wachten wachten tot 12 december ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden