Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Armanda, wat zwaar dat je dochtertje zoveel spuugt. Hopelijk wordt er iets gevonden of groeit ze er alsnog overheen?

Het wachtbankje wordt lekker vol hier. Alleen Suzie is eraf, wat ontzettend balen!!!! Sterkte meid, ook met de keuzes die jullie misschien nog gaan maken of helemaal niet en moeten accepteren dat jullie samen blijven zonder kinderen. Wat een zware weg...ik wens je veel kracht en geluk.

Bedankt voor jullie reacties op mijn wanhoopskreet gisteren. Ik vind het wachtbankje zwaarder dan ooit omdat ik zo misselijk ben, maar voor iedereen is het wachtbankje natuurlijk zwaar en spannend. Gisteren dat congres gehad en dat was fijn en interessant, wel veel buikpijn, echte ongikrampen. Doordat het ook gezellig was met collega's had ik afleiding. 's Avonds thuis een test gedaan met mijn vriend, gewoon om te zien dat het niet zo is en vervolgens verdrietig te zijn om de negatieve poging. De test was negatief en het was voor ons wel een signaal samen met die krampen. Dus verdriet gevoeld en veel gepraat, lekker een wijntje gedronken.

Vanmorgen opgestaan, vreselijk misselijk weer en de krampen zijn weg. Dan is er weer zo'n duiveltje in mijn hoofd --> je mocht ook eigenlijk pas vrijdag testen. Wie weet???

Dus zo staan we ervoor.

Ik zou zo graag met de Progynova en de Utrogestan willen stoppen want waarschijnlijk ben ik daar dan zo misselijk van, maar ik moet echt wachten totdat de poging definitief voorbij is.

Roosje77, twee jaar geleden mocht ik ook testen op 14 dec en bij mij was het toen positief, ik gun je hetzelfde!!

Veel liefs en nog een fijne dag, Maia

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff, Armanda, jeetje zeg. Als ik je verhaal lees word ik er al moe van en ook heel vervelend voor je dochtertje. Hopelijk dat ze kunnen vinden wat nu precies de oorzaak hiervan is. Ik snap je angst voor een tweede en tegelijkertijd denk ik, ik hoop dat ik ooit ook zo ver kom. Ik heb trouwens ooit iemand wel eens horen zeggen dat kinderen gemiddeld genomen even duur zijn als een Porsche, dus ja, duur kun je wel zeggen.

Maia, echt vervelend voor je dat de test negatief was. Anderzijds heb je inderdaad 'te vroeg' getest. Wel fijn dat je er thuis goed over kunt praten en dat wijntje heb je zeker wel verdiend. Wij moeten trouwens ook bloed laten prikken op 14-12 dus weet helpt dat bij ons ook. We mochten overigens wel al (mits ik niet ongesteld ben natuurlijk) op 12-12-12 een thuistest doen volgens de arts. We vinden dat zo'n bijzondere datum dat we ook echt besloten hebben op die dag te testen, ook lees ik hier dat je eerder dan 14 dagen kan testen.

Ik ben vandaag weer een hele dag op mijn werk, maar ik moet wel zeggen dat het me behoorlijk zwaar valt. Ik heb wel afleiding, maar tegelijkertijd voel ik continue mijn buik waardoor ik er weer aan moet denken. Ik heb namelijk sinds een paar dagen echt het gevoel alsof ik ongesteld moet worden (allemaal van die vage lichamelijke klachten), dus dat maakt het wachten niet prettiger. Daarnaast ben ik psycholoog en moet ik ook eerlijk zeggen dat ik alle zeilen bij moet zetten om me te concentreren en me echt in te leven in andere mensen. Normaal heb ik daar echt geen moeite mee, maar het is soms zo lastig als je zelf van alles aan je hoofd hebt, maar goed zo is het nu eenmaal. Werkse/ fijne dag nog allemaal.

Geplaatst

Maia! Dat is echt heel erg shit... een negatieve test... en dan toch nog twijfelen want het is nog geen vrijdag.... bleeeeh

Ik hoop dat hoe dan ook die krampen stoppen. Zeker niet fijn nee!

Lisa, kan me voorstellen dat de focus er wel af is. Ik doe ook steeds hele andere dingen op mijn werk. Echt niet goed eigenlijk. Maar ja, het is even niet anders. In jouw geval, als psych, valt het natuurlijk wel wat meer op, haha, je zal wel moeten ;-)

Kan je ook even wat minder mensen inplannen? En wat meer uren aan rapportages besteden oid?

Bedankt voor jullie begrip meiden. En Lisa, je hebt helemaal gelijk. Ik ben vooral heel erg dankbaar. Elke dag. Elke minuut eigenlijk.

En een tweede is voor ons echt het kersje op de taart. Het is heel erg gewenst. Heb alleen heel veel bewondering voor mensen die 2 of meer kids hebben, ik zou echt nog moeten gaan leren hoe dat allemaal moet. Super leuk! Maar ook zwaar. Gewoon een ander leven. Maaaaaar... can't wait!

En ik gun het ieder ander ook! Of het nou de 1e of de 2e is.

Geplaatst

Armanda, ik heb gelukkig vanuit mijn werk veel begrip en mag inderdaad minder afspraken inplannen. Verder heb ik ook veel afwisseling met beleidsmatige zaken, dus dan kan ik rustig achter de computer werken. En tja, ook psychologen hebben wel eens een mindere dag he ;-)

Geplaatst

Da's inderdaad fijn Lisa!

Ben je nu ook aan het werk?

Ik wel.... haha (steeds op het forum e.d. tussendoor!)

Bij mij weet echt haast niemand het! Op mijn werk een collega, maar mijn leidinggevenden weten het gewoon niet!

Heb daar dit keer expres voor gekozen. Ze merken er niets van, ik fiets er steeds tussen door. Het kwam ook zoooo goed uit allemaal, de echo's, pu en tp.

Heb me 1 dag hoeven ziek te melden, maar verder heb ik gezegd dat ik thuis werk, of viel het op mijn part-time dagen of in het weekend!

Geplaatst

FM/echo/BMS

1 dec: Ancoliene

Punctie

23 nov: Brenn

26 nov: Lisa

28 nov: Armanda

3 dec: Pink lady

Terugplaatsing

22 november: Akara

23 november: Maia (2 cryo's)

23 november: Suzie

26 november: Brenn (2)

28 november: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 december: Armanda

5 december: Ancoliene

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

Geplaatst

Neem aan dat je HCG bedoeld. Nee dat duurt niet lang, maar hoe hoger je HCG hoe langer de uitslag duurt maar in een uur of 2 moet het er wel kunnen zijn. Ik moest bij mijn bbz telkens ongeveer een uur wachten, maar daar was de hoogste uitslag ook maar 2900.

Heb je bloed laten prikken dan?

Zo en nu heb ik me dan toch een klein beetje aangesloten bij jullie wachtbankje, dat ook de mijne wel een beetje is. Ik heb morgen namelijk de eerst FM en hoor dan misschien wel al wanneer de punctie is. Maar ik bungel dan wel heel erg onderaan het lijstje :happy:

Geplaatst

Armanda, ik was idd ook aan het werk. Af en toe iets anders doen is goed voor de productiviteit ;-). Bij mij weten de meeste collega's en mijn leidinggevende het wel op mijn werk, maar dat is ook wel nodig in mijn werk en daarbij heb ik overstimulatie gehad waar ik erg ziek van ben geweest, dus dan 'moet' je het bijna wel vertellen. Overigens weten best veel mensen uit onze omgeving van onze situatie. Wij hadden geen zin om allemaal excuses te verzinnen, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Gelukkig was iedereen erg lief en heel begripvol, ook op mijn werk.

Welkom okaasan. Hopelijk gaat het bij jou ook allemaal goed. Succes bij de FM.

Geplaatst

Als ik een bloedtest laat doen voor 9.00 uur, heb ik dezlfde dag de uitslag en anders de volgende dag.Ik mag volgende week dinsdag voor n bloedtest, maarvwil dit weekend al zelf testen. Dat is toch niet te vroeg? Wat denken jullie? Hoop wel dat ik tot zondag kan wachten.....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen gaan vloeien, heb ook nog even met ochtendurine getest en die was negatief. Om het allemaal zeker te weten en het af te sluiten. Het is ok zo, ben vooral maandag heel verdrietig geweest en nu heb ik al wel weer goede moed om verder te gaan. Op een of andere manier is het dan ook een soort van opluchting als je het ineens zeker weet.

Ik wens jullie heel veel succes verder nog! Hopelijk veel zwangeren in het lijstje en baby's die lekker blijven zitten gewoon tot 40 weken.

Lfs, Maia

Geplaatst

@maia ik vind het echt heel erg jammer voor jou! Het zag er zo goed uit!! Heel veel sterkte nog om dit een plaatsje te geven!

@okaasan welkom hier! Ik hoop dat alles goed verloopt voor jou deze ochtend met de fm meting. Ik vond dit altijd heel spannend. Hoeveel gaan ze er al zien en hoe groot zijn ze? Om hoelaat is je afspraak? Veel succes!

@brenn volgens mij zal je niet te vroeg zijn om te testen hoor. Als je het natuurlijk kunt wachten met testen tot zondag is dat nog beter. Ik heb ook vanaf wd 9 heel licht positief getest dus het kan zeker!

@armanda ik denk dat het zeer verschillend is zh per zh. Als ik 's ochtends ga vanaf het labo open is (7u45) mag ik bellen om 11u voor de uitslag. Als ik vanaf 8u30 ga mag ik bellen om 14u en als ik in de namiddag zou gaan mag ik pas bellen de volgende ochtend. Dit is de normale procedure. Als ze er echt spoed achter moeten zetten (zoals bij mijn mk) wisten ze het binnen het uur.

@lisa bij mij weten 2 leidinggevenden het en mijn directe collega. Ik had ook geen zin om uitvluchten te gaan verzinnen, het is zoveel makkelijker om gewoon de waarheid te kunnen zeggen. Ook weten onze ouders het en een paar vrienden. We gingen dit normaal geheim houden maar door de mk was zit zeer moeilijk om altijd opvang voor Alexis te kunnen voorzien dus hebben we ze dan maar ingelicht. Ik ben wel tevreden dat niet iedereen ervan weet op m'n werk. Dat was bij Alexis wel zo en langs de ene kant gaf dit wel steun maar die constante vraag: En, hoe gaat het nu? Ben je al zwanger? Vond ik soms echt wel pijnlijk.

Ik heb deze ochtend (natuurlijk) terug getest. Deze keer was mijn plus streep veel donkerder dan de min streep dus ik begin er echt wel vertrouwen in te hebben dat alles ok zal zijn. Elke dag is de test positiever en positiever. Ik heb wel besloten om straks te bellen naar het zk. Ik heb echt last van mijn buik en ik ben precies 3-4 maanden zwanger... Ik ga hen vragen dat als morgen mijn bloed geprikt wordt, ze ook willen testen op overstimulmatie want ik heb het gevoel dat ik er terug last van heb. (Heb dit mijn vorige zwangerschap ook gehad...)

Geplaatst

Okaasan, welkom! Nu je dan toch op dit bankje komt, heb ik je erbij gezet hoor! Verwijder jezelf gerust als dat niet de bedoeling was.

Maia, wat SHIT! Echt niet tof dat het mislukt is. Fijn dat je je er toch prettig bij voelt dat je nu de uitslag zeker weet. Even rustig bijkomen van de behandeling? Is het nu afgelopen voor jullie?

Zal ik (of iemand) je grijs maken? Of doe je dat liever zelf..? Is altijd heel shit om te doen. Je had natuurlijk zo anders gehoopt...

Akara, echt heel fijn hoor, je donker wordende test! Laten er hopelijk nog vele van ons volgen!

Ancoliene, jij hebt vandaag de tp he? Is alles goed gegaan?

Brenn, over dat vroegtesten... ik weet het niet. Het is tof om te zien dat er misschien al een plusje is als je zwanger zou zijn. Maar het kan ook dat het nog negatief is terwijl het niet zo is! Of het is wel negatief maar dan weet je het pas zeker als je een paar dagen later weer test. Blijft onzeker dus... Maar ja, ik weet ook niet wat ik ga doen hoor, of ik het tot half dec volhoud om nog niet te testen...

Lisa, ik heb bij de eerste 3 icsi's ook verteld op mijn werk en aan familie en vrienden. Maar ik werd helemaal gestoord van de vragen en de domme opmerkingen. Ik had echt geen rust meer. Steeds ook smsjes en telefoontjes. Iedereen bedoelde het superlief maar ze snapten er geen hol van en ik werd echt gestresd erdoor. Wij voelen ons er nu prettig bij dat niemand het weet. Als het negatief is dan vieren we gezellig kerst met rood vlees en wijntjes. Is de uitslag positief dan vertellen we het misschien wel al met kerst! Maar idd, wat Akara zegt, het is gewoon voor iedereen anders, wat je het meest prettigst vindt. Fijn iig dat het voor jou op je werk zo goed uit pakt!

FM/echo/BMS

1 dec: Ancoliene

6 dec: Okaasan 1e fm

Punctie

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

@Ancoliene heel veel succes met je tp vandaag! Mijn duimen zijn aan het draaien voor een top emmytje!!

@Armanda hoe gaat het nu met jou? Heb je nog veel last van de pu?

Ik heb daarnet gebeld naar het zh. Ze willen mijn bloed niet testen op overstimulatie als ze me niet eerst gezien hebben. Dus hebben ze me een afspraak gegeven voor deze namiddag. Als er idd iets van overstimulatie te zien is zullen ze mijn bloed nemen en testen hoe erg deze is. Als er niets te zien is zullen ze gewoon mijn bloed nemen om te bepalen hoeveel mijn hcg is. Wanneer ik hiervan de uitslag zal krijgen weet ik niet. Ik denk dat ik morgenochtend om 9u zal mogen bellen.

Geplaatst

Dank jullie wel voor het welkom.

Er waren ongeveer 10 follikels te zien. De linker eierstok was bijna niet in beeld te brengen. Alles nog net niet groot genoeg om al een punctie te plannen, en de arts twijfelde of morgen of overmorgen voor een nieuwe FM. Toch maar morgen terug.

@Akara: wat goed dat je streep donkerder wordt. Dat is een goed teken! Heb je ook overstimulatie klachten? Goed drinken hoor, dan kan het (naar het schijnt) zelfs weer verdwijnen. Wanneer zet je jezelf op groen?

@Maia: Potver, wat stom. Hoeveelste behandeling was dit? En heb je nog cryos?

Ik ga echt helemaal onderaan bungelen, want de punctie is wellicht zondag 9, TP zou dan woensdag 12 zijn en testen is pas 26 december (maar dat red ik niet hoor:-).

Maar ik vind het wel fijn om ergens te schrijven, want het topic waar ik normaal veel schrijf (UMCUtopic), is op het moment niet zo veel bezocht, omdat er helaas een aantal gestopt zijn met behandelen.

Jullie zitten echt allemaal volop in de WW, maar misschien meldt zich nog een late starter? Ik was vanochtend niet de enige in de wachtkamer ;-)

FM/echo/BMS

6 dec: Okaasan 2e fm

Punctie

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

@okaasan dat is goed nieuws dat er al 10 folikkels te zien waren. Hoe groot waren ze ongeveer? Goed dat je morgen terug mag. 9 december is zo laat niet om een pu te hebben hoor!

Ik ga mezelf pas in het groen zetten als mijn bloedtest ook effectief goed is. Ik denk niet dat dit een probleem zal zijn maar wil echt geen risico's nemen. Ben nogal voorzichtig van aard hierin. Mijn buik staat dus dik en voelt aan als een grote blauwe plek en ben ook af en toe draaierig. Dit zijn ongeveer dezelfde symptonen die ik de vorige keer ook had. Vandaar dat ik gebeld had. Ik probeer zoveel mogelijk te drinken maar dit is niet altijd evident voor mij. Vroeger, voor deze ganse mmm dronk ik soms maar 2 glazen op een dag. Echt heel weining dus. Ik had precies niet veel meer nodig. Na de overstimulatie de vorige keer moest ik wel meer beginnen drinken en ik ben dit eigenlijk blijven doen. Ook tijdens de bv heb ik heel veel gedronken omdat ik anders nooit voldoende melk ging hebben. Nu was dit terug een beetje afgezwakt maar zat terug op 0,5l water gemiddeld per dag. Nog niet veel, ik weet het maar dit was beter dan helemaal niets. De laatste weken ben ik erop aan het letten om meer te drinken dus zit ik ongeveer aan een liter water. Dit zonder soep en dergelijke.

Geplaatst

Maia, hopelijk gaat het toch een beetje. Veel sterkte komende periode!

Akara, wel heel spannend zeg, maar aan de andere kant ook wel goed dat ze je willen zien in het ziekenhuis. Hopelijik gaat het een beetje met je buik. Ik herinner me van de overstimulatie dat ik daar echt veel last van had. Vooral veel rust houden dan he, maar dat weet je vast allemaal! Sterkte.

Armanda, ik ben ook wel een beetje bang voor het feit dat iedereen er naar vraagt hoor en ik begrijp helemaal dat je het niet zegt tegen iedereen. Dat is inderdaad zoals ik zei voor iedereen verschillend. Ik heb op mijn werk heel duidelijk gezegd dat mensen er niet de hele tijd naar moeten vragen en dat ik zelf wel aangeef als ik het erover wil hebben, maar dan ontkom je inderdaad niet aan goed bedoelde 'domme' reacties.

Ik krijg trouwens afgelopen periode wel steeds meer behoefte om te testen zeg. Ik heb met mijn man afgesproken dit op 12-12 te doen, maar jeetje... nog zo'n week van spanning. Ik maak mezelf echt gek af en toe. Bij alles wat ik voel denk ik de hele tijd "zal dit...". Daarnaast heb ik nog steeds pijnlijke borsten (die ik ook altijd krijg voordat ik ongesteld wordt hoor), maar denk dan zou ik misschien toch zwanger zijn. Pfffff, wat kan een mens zichzelf toch gek maken he. Ik moest ff spuien, thnx.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb jullie berichten gelezen, sorry ik heb nu geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren. Vanmorgen een telefoontje gehad dat de tp doorgaat, dus in ieder geval heeft één van de twee het gehaald! De spanning is vreselijk. Ik ben aan het huilen en lachen tegelijk en stiekem ben ik ook verschrikkelijk moe... Vanmorgen mijn baas gebeld om te zeggen dat ik ziek ben, ik vertel haar niet hoe en wat want zij heeft bij mijn miskramen gezegd dat het mijn eigen schuld is en dat ik er voor kan kiezen om dat te voorkomen. Ik heb niet het idee dat ze me geloofde, maar volgens de bond mag ik mij zonder opgave van reden ziekmelden. Om 14.20 uur krijgen wij de tp in het Erasmus. Ik heb goede hoop en tegelijkertijd wil ik realistisch blijven en de tijd afwachten... AAAAAAAAH! Ik ga vanmiddag of vanavond vertellen wat de kwaliteit was en even reageren op jullie berichten!

Liefs en bedankt voor al jullie lieve gedachten en positieve hoop!!! X

Geplaatst

Jeetje, wat een verschrikkelijk reactie van je baas! Ik zou echt woest zijn! Ik word er zelfs nu al boos van. Wat ontzettend dom en gevoelloos. Ik snap dat je dan nu niet zo open bent. Succes met de tp. Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hi meiden,

Wat wordt er veel geschreven de laatste dagen. Ik kan het bijna niet bijhouden.

Even een kort ego berichtje van mij. Gisteren gehoord dat we 10 icsi en 7 ivf embryo's hebben. Een heel mooi aantal dus. Ben er blij mee, maar juich zeker nog niet, want de vorige keer hadden we 14 embryo's die geen van allen geschikt waren om in te vriezen. Dus dan heb je er niks aan.

Het gaat verder wonderbaarlijk goed sinds de punctie. Weinig pijn en klachten. Vooral hoofdpijn. Maar ik houd me rustig om evt overstimulatie te voorkomen. De verpleegkundige belde gisteren zelfs om te informeren hoe het ging.

Morgenmiddag de tp van 1 of 2 emmy's.

Geplaatst

@dromenvaneenwonder:

ken je hele voorgeschiedenis niet, maar hoe kanniemand zoiets zeggen! Belachelijk, word er ook n beetje kwaad van!

@pinklady: netjes hoor!! Tja je kunt r maar 2 terugplaatsen natuurlijk, zo zonde van al die anderen als ze niet ingevroren kunnen worden.... Ben daarom ook zo blij dat ik voor 2 heb gekozen, wist al dat t met invriezen niks zou worden.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb net een heel verhaal getypt en nu is het weg :-(

Vanmiddag is er één cryo teruggeplaatst. Ze hebben er wel vier moeten ontdooien, drie ervan weggegooid, doet echt pijn aan mn hart! Ik had het idee dat we nog wel veel kansen hadden maar dit is voorlopig even de laatste kans dus... In ieder geval is het wel een topper, dus laten we ervan uitgaan dat het helemaal goed gaat komen!

[ATTACH=CONFIG]4846[/ATTACH]

Geplaatst

FF ego berichtje, Ik ben dus deze namiddag op controle geweest omdat ik vreesde voor een overstimulatie. Mijn rechter eierstok is 6cm op 6cm en mijn linker 9cm op 6cm. Ik heb ook behoorlijk wat vocht in m'n buik zitten. Maar mijn bloedwaardes zijn nog binnen de grenzen. Moet extra drinken en mij rustig houden.

Maar: mijn hcg waarde is ook gemeten en die is 398!!! Heerlijk lekker zwanger dus! Ben echt zeer zeer gelukkig en opgelucht dat het nu echt is!

Ga nu ff bekomen van dit bericht (ben alleen thuis, m'n man is uit werken) en dan probeer ik op iedereen nog te reageren.

Geplaatst

Kijk goed nieuws!!

Nu voor echt dan proficiat Akara

@dromenvaneenwonder: blijf positief! Of probeer t, weet t is makkelijker gezegd dan gedaan.

En kan het zelf ook nietzo goed.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden