Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb helemaal geen hormonen gebruikt, alleen de ovitrelle spuit voor de timing van de cryo tp. Maar ik heb zoveel bloedverlies, inclusief stolsels (sorry voor de details), het kan toch niet dat je dan nog zwanger bent?

Hilly weet je dan zeker dat je, ondanks het heftige bloedverlies, niet toch zwanger bent? Ik zou er een testje tegenaan gooien. Heb je veel hormonen gebruikt voor je TP? Ik was bij mijn eerste ICSI echt nog weken een beetje raar en uit balans door alle hormonen. Erg vervelend, maar helaas niets aan te doen.Sterkte ermee.
  • Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee dat zou je denken. Maar niet om je bang te maken. Na mijn VMK bleef ik ook klachten houden (misselijk, draaierig), had al een bijna negatieve test gehad en testte opeens toch knalpositief. Toen bleek ik een BBZ te hebben. Een testje is zo gedaan, ik deed heb ook met de overtuiging negatief te testen. Maar helaas bleek het anders uit te pakken.

Geplaatst

Moet er niet aan denken zeg, een BBZ. Als het niet binnen afzienbare tijd wegtrekt ga ik testen.

Nee dat zou je denken. Maar niet om je bang te maken. Na mijn VMK bleef ik ook klachten houden (misselijk, draaierig), had al een bijna negatieve test gehad en testte opeens toch knalpositief. Toen bleek ik een BBZ te hebben. Een testje is zo gedaan, ik deed heb ook met de overtuiging negatief te testen. Maar helaas bleek het anders uit te pakken.
Geplaatst

even voor Hilly,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap veel bloedverlies (inclusief stolsels) gehad. Dacht dat ik ongesteld was maar bleek toch zwanger te zijn.

Geplaatst

Hi meiden, even een kort berichtje van mij. Ik lees alle berichten, maar even geen puf om op alles te reageren. Ben erg in mezelf gekeerd. Wat zijn het spannende dagen voor een aantal.

Ik ben gisteren weer begonnen met werken. Het is zo ontzettend druk en hectisch dat ik enorm onrustig ervan ben. Vandaag tot drie keer toe bijna in tranen uitgebarsten. Echt niks voor mij. Blij dat het over 1,5 week vakantie is.

Meiden zet em op!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@Armanda: nog even volhouden meis. Het is al bijna vrijdag! Dat is het lastige, alle kwaaltjes kunnen ook op een zwangerschap wijzen!

@ Brenn en Akara: hoe is het met jullie meiden? Helemaal happy aan het genieten of nog onzeker?

@ Hilly: wat rot voor je zeg! Ik hoop echt dat het allemaal mee blijkt te vallen. Wel raar die misselijkheid enzo en dan toch zoveel roodverlies. Houd jezelf maar rustig en heel veel sterkte! Denk aan je en leef met je mee!

@Okaasan: houd je lijf goed in de gaten hoor. Ik was ook zo overmoedig na de punctie en heb daarna nog lang last gehad van napijn, wat bloedverlies en een opgeblazen buik. Heb uiteindelijk een week lang thuisgezeten met 4 liter water per dag drinken. Ik kon bijna niks meer. Ze zeggen niet voor niks dat je heel veel rust moet houden, is echt heel belangrijk hoor! Rust goed uit zodat je helemaal klaar bent voor de terugplaatsing!

@Pinklady: heel herkenbaar hoor, dat in jezelf gekeerd zijn. Het is zo'n emotionele achtbaan waar wij even met elkaar doorheen roetsjen. Doe maar rustig aan en waar jij je goed bij voelt.

Al met al ben ik trots op ons allemaal op dit wachtbankje. Sjonge meiden, wat een medische molen is het waar wij doorheen moeten en wat een bergachtig landschap met hoge toppen en diepe dalen. En dat alles met die ene grote wens in het vooruitzicht.

Ik ben vandaag aangekomen op wachtdag 7, ik ben precies een week na de terugplaatsing en de spanning neemt toe... Precies zoals je al schreef Okasaan de tweede week lijkt twee keer zo lang te duren. Bij mij in het ziekenhuis geven ze al het advies mee om tien dagen na de tp te testen, dat is wel fijn, dan is die tweede week eigenlijk gehalveerd.. G

Gelukkig heb ik het hartstikke druk, ik moet tot half 1 werken en daarna naar Utrecht voor studie. Kortom: geen tijd om bezig te zijn met een eventuele zwangerschap en gewoon doorstampen... Sinds vanmorgen voel ik wat druk in mijn onderbuik, het kan nog alle kanten op maar de spanning neemt zeker toe. Ik houd jullie op de hoogte!

Iedereen een zonnige dag gewenst met hopelijk veel goed nieuws! En voor de meiden met minder goed nieuws: leef met jullie mee ;-)

Liefs Ancoliene

Geplaatst

Wat een lieve bemoedigende woorden Dromenvan, dankjewel.

Meiden ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb toch maar een test gedaan vanochtend.

Maar ik zie niks!

mijn man denkt een heeeeeeel licht strepie te zien...

ik weet natuurlijk, een streep is een streep, hoe licht ook, maar ik zie volgens mij alleen de plek waar de streep 'hoort' te zitten. M.a.w. niet dus.

Wat denken jullie?

(Heb geprobeerd een foto upteloaden maar lukt niet vanaf mobiel)

Geplaatst
Oh lukt dus WEL vanaf mobiel. Haha.

Ik ga vanmiddag een test kopen die gewoon ja of nee zegt hoor.

dit vindt ik toch zo irritant! Kan er nix v maken

Lieve Armanda,

Ik denk dat ik je voorzichtig kan feliciteren hoor. Ik zie echt een heel licht streepje. Wow, dat zou geweldig zijn! Ik wacht met spanning af tot je een CB hebt gedaan! Houd ons op de hoogte!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

Breek even in voor mijn oude wachtbankmaatje.....

Armanda my girl!!!! Ik zie het ook!!!

maar doe anders de digitale pas morgen of overmorgen want die hebben een hogere ondergrens qua hcg. De kruidvattesten 2 van 5 euro in witte doos zijn bij mij nog nooit vals positief of negatief geweest. Koop die dan ook ff!

oh ik zit me helemaal te verkneukelen!!, jipppppie!!

Breek weer uit

Geplaatst

Ja? Denken jullie echt?

Kweennie hoor...

ik straks een CB kopen

maar moet ik dan wachten op ochtendurine? Of kan ik m ook gewoon vanmiddag doen..?

nu wil ik t echt wel weten hoor!

thx trouwens Noor, voor je berichtje!

ik durf t nog niet te geloven hoor

eerst nog een x testen en dan gewoon Ja of Nee!

ancoliene eng he?

kan van alles zijn als je halverwege bent

afwachten nog even..! Bleeh

Geplaatst

Armanda, ik zie ook een streepje hoor. Moet wel lachen om je berichtje, want volgens mij zijn het hier op het forum meestal de vrouwen die wel en de mannen die geen streepje zien. Zoals Noor zegt zou ik ook nog even wachten met een digitale. Je hebt best kans dat er anders een verkeerde uitslag uit komt omdat ze veel minder gevoelig zijn. Spannend hoor!

Ancoliene, hou vol. Je hoeft nog maar even toch? Hoop zo dat je het verkeerd inschat en je gewoon hartstikke zwanger bent.

Brenn, hoe was jouw bloedtest. Ik hoop dat het helemaal goed was. Wel spannend dat je je nog niet gemeld hebt (of lees ik er met mijn suffe hoofd overheen?)

Hilly, Al minder misselijk? Wilde je echt niet bang maken hoor, maar hou het wel in de gaten. En zoals Tinusje ook al schreef, het kan zelf gewoon helemaal goed zitten.

Claudiaaa, spannende dag vandaag. Succes met de bloedtest. Nog steeds geen menstruatie te bekennen?

Geplaatst

Armanda, ik zie ook een licht streepje hoor! Ik denk dat als de meeste, nee, eigenlijk iedereen van ons iets ziet dan het dan ook effectief een streep is! Al een voorzichtige proficiat dus!!

Ik heb ook gestest met de kruidvat testen en ik heb daar ook nooit een vals positief mee gehad. Die zijn ook al licht positief met een lage hcg waarde. Ik zou ook nog even wachten tot morgen of overmorgen met ochtendurine om de digitale van cb te gebruiken...

Geplaatst

Ik zie ook een streepje armanda! Oh wat zou dat fijn zijn.Hier is gisteren de pregnyl er in gegaan. Nu hopen dat de cryo goed ontdooit en ik hem maandag op kan halen. Moet in een ander ziekenhuis dan ik de rest doe en wilde vandaag even wat kleine (normale) vragen over de logistiek stellen omdat het mijn eerste cryo is. Kreeg ik toch een rotmens aan de telefoon. Ongelooflijk, dat mensen zo onaardig kunnen zijn zonder reden. Was al een beetje downig door ander slecht nieuws en dan ook nog zo afgeblaft worden, bah. Moet nu even mijn vertrouwen weer een beetje omhoog krijgen want heb er nu weinig hoop in

Geplaatst

Armanda! Ik zie het ook.. heel licht wel maar er zit toch echt een streepje als ik het zo goed zie. En de rest hier ziet het ook :) Ga je overmorgen een bloed test doen in het ziekenhuis? Nog even volhouden meid dan weet je het zeker..

Ik heb maandag mijn eerste prik gezet en het duurde toch wel even 10 minuten voordat ik em er echt in durfde te zetten.. Gisteren deed ik het in een keer. Die eerste keer was alleen even onwennig maar het valt me hartstikke mee! Inderdaad zoals de meeste zeggen brand die vloeistof een beetje als je het erin spuit.. Misschien toch wat langer van te voren uit de koelkast halen. Maar al met al is het super goed te doen.. Hopelijk de 20ste alles in orde zodat ik kan gaan beginnen met gonal-f :gekruiste vingers 4 Heb ook geen last van hoofdpijn of moeheid zoals ik veel heb gelezen maar heb ook natuurlijk pas 2 injecties gehad.. Ik zie het wel.

Ben nog niemand tegen gekomen hier die ook in dezelfde fase zit als ik.. iedereen heeft al de tp gehad! Wil alle meiden veel sterkte wensen met het wachten en laten we hopen op goeie uitslagen voor iedereen!

Veel liefs

Geplaatst

Hoi Megan,

Ik begrijp hoe jij je voelt als je zo'n persoon aan de lijn krijgt.. zulke zitten er helaas soms tussen! Ik denk dan bij mezelf, ze weten in wat voor situatie je zit en dat je bepaalde dingen wilt weten wat heel normaal is. Ze zal vast een slechte dag hebben gehad, trek je er niks van aan! Misschien kan je morgen nog een keer proberen te bellen? Misschien dat je een ander aan de lijn krijgt.. en anders gewoon vragen of je iemand anders kunt spreken! Gaat wel om jou en jou lichaam! :)

Geplaatst

Dank Bollientje,

Kan altijd erg slecht tegen mensen die onaardig doen zonder reden. Moet je je natuurlijk niets van aantrekken, maar doe ik dus stiekem toch ;)

Geplaatst

@armanda Dank je voor het vragen. Het is een tijdje rustig geweest van mijn kant. Ik heb overigens wel gelezen, maar even niet gereageerd. Ik ben namelijk nog wel steeds voor jullie aan het duimen. Ik heb echt tijd nodig gehad (en eigenlijk nog steeds) om alles een beetje een plekje te geven. Daar komt ook nog eens bij dat mijn man een enorme binnenvetter is dus dat was behoorlijk pittig.

@akara Er staat me iets van bij dat jij ooit eens geschreven hebt dat je naar een chiropractor was geweest. Wat waren jouw ervaringen? Een collega van mij begon daar namelijk ook over en ik wist niet dat dat daar ook bij kon.

Overigens heb ik vandaag al bloed moeten geven ipv vrijdag, omdat ik erg veel last heb van steken in m'n zij en veel bloedverlies. En het ziekenhuis maakte zich een beetje zorgen of het toch geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Dus nu is het weer spannend daarvoor. Ik hoop het niet hoor!

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Hi Bollientje!

Ik heb ook nog geen tp gehad, ben aan het wachten (broeden eigenlijk..) tot punctie. Nu bijna 3 weken deca geprikt en week gonal. Met succes overigens!! Vanmorgen bij fm 8 om 9 follikels!! Nog klein, maar begin is er. Zaterdag terug voor volgende fm. Het klopte dus wel dat ik wat voel zeuren onder in mn buik, twijfelde of ik niet gewoon naar wc moest.. ;-p

@Armanda, super-spannend voor je! Heb je al test voor morgen ochtend klaar liggen? Ik blijf duimen!!

Fijne avond meiden! Xx

Geplaatst

@Lisa ik ben inderdaad naar een chiropractor geweest. Het was niet mijn favoriet op het moment zelf moet ik eerlijk toegeven. Het is namelijk zo dat alles vaginaal gebeurd en ook een deel rectaal. Bij mij is de baarmoeder losgemaakt omdat deze gekanteld en gedraaid zat (is niet te zien op een echo) en zorgt ook voor een betere doorbloeding. Ook als je gestimuleerd word voor een pick-up kan dit extra pijn doen op het ogenblik zelf vond ik. Nadien had ik hier geen last meer van. Ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb want naar mijn gevoel heeft dit er echt voor gezord dat ik zwanger ben geworden.

Ik wil wel volledig eerlijk zijn tegen je.

Ondanks dit wil ik een chiropractor wel aan iedereen aanraden. Je moet er natuurlijk wel zelf achterstaan. Je kan natuurlijk altijd eens op consultatie gaan en horen wat ze zeggen... Als je nog vragen zou hebben, stel ze gerust!

Ik wil je in elk geval nog heel veel sterkte wensen en je een dikke knuffel geven!

Geplaatst

@kimky ik ben blij te horen dat alles zo goed gaat! Op naar een nog beter resultaat zaterdag en dan de punctie! :thumbup:

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties meiden.

Zou het dan toch inderdaad een streepje zijn? Jullie denken het allemaal!

Nou ik heb een Clear Blue gekocht en morgenochtend ga ik het doen. Ben benieuwd! Ben dan nog steeds officieel 1 dag te vroeg. Had 1 dec de tp, dus mag volgens mij eigenlijk 14 dec testen (das vrijdag), maar goed.

Lisa, wat vervelend die steken en bloedverlies. Oh zeg, hoop idd niet dat het een BBZ is... Keep us posted als je wilt!

Shitzooi he, al die onzekerheid... nog steeds niet over dus :-| Sterkte hoor!

Kimki, dat is inderdaad super! Hoe lang moet je ongeveer nog prikken denk je?

Akara, wat een aparte methode, nog nooit van gehoord. Bijzonder dat dat kan zeg!

Megan, nou lekker zeg! Zo'n iemand moet toch niet op zo'n plek werken als zij haar buien niet voor zichzelf kan houden! Moet niet kunnen dit.

Ik had het ook een paar weken geleden. Toen had ik de prikpen niet die je voor de puregon-ampullen nodig hebt. Ik raakte in paniek want ik moest binnen een uur gaan spuiten!

Dus ik belde ook allerlei nachtapotheken en ziekenhuizen op om te vragen of zij er een hadden. Toen kreeg ik me toch een stom wijf aan de telefoon! Ze zei 'nou daar kom je ook op tijd achter he, dat moet je ook eerder controleren, da's een beetje dom he'. Nououou ik begon van boosheid en frustratie te huilen! Heb uiteindelijk nergens een pen kunnen krijgen en heb m pas de volgende dag op gehaald in leiderdorp (mck) en ben toen een dag later begonnen met stimuleren. Verschrikkelijk ook he?! Kan daar ook niet tegen hoor!

Bollientje, je eerste IVF behandeling! Dapper hoor, die prikken zetten. Dat is nooit leuk. Maar die eerste dagen zijn altijd wel heftig! Stoer dat het de 2e dag al gelijk beter ging joh!

Nou zet 'm op he! Sommige vrouwen stimuleren 5 dagen, en anderen wel 18 dagen. Hoop dat je lekker goede eitjes kweekt. Gezond eten, vita's slikken, en genoeg slapen (haha, hier spreekt de expert, yeah right).

Ancoliene, heb je die steken nog? Nog geen bloedverlies? Hope not!

Ik ga nog 's effe het lijstje erbij pakken. Kan iedereen weer even haar laatste update er op zetten.

Geplaatst

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden