Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@claudia: geen kwaaltjes. Alleen rommelende buik en nu weer, heeel vroeg wakker. En mn buik voelt n beetje opgezet, ben bang dat mn overstimulatie weer op begint te spelen, hoewel ik daar ook nooit echt klachten bij had.

@bollientje: Welkom!

geen idee wat de leeftijden van iedereen hier zijn. Ben zelf al 38.

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Eindelijk, ben nu op m'n werk in Eindhoven en kan nu beter mijn verhaal kwijt. Op Iphone gaat dat niet zo makkelijk :). Het weekend heb ik overleefd, vandaag zit ik op dag 14 na de terugplaatsing. Ik kan jullie vertellen dat ik helemaal gek word van mezelf, alle gedachten gaan door m'n hoofd. Ik wil niet weer net voor de finish struikelen, vorige keer dus één dag voor bloedtest ongesteld geworden. Dat is omgerekend morgen, toen was ik op kantoor en rond 10 uur kwamen de duivels. Het is zo spannend, echt niet normaal nu in deze fase.

Hebben jullie een fijn weekend gehad???

@Brenn: Fantastisch dat je zwanger bent! Jij hebt morgen je bloedtest toch? Spannend zeg. Die opgezette buik heb ik ook, maar vooral 's avonds. Bang dat dat ook nog steeds van punctie komt, ik had ook veel eitjes.

@ Bollientje: Welkom hier, succes komende weken met de behandeling. Spannende tijd! Ik ben 27, dus wel wat ouder dan jij. Wij begonnen toen ik 24 was, vanaf m'n 26e in MMM en nu ben ik 2 maanden 27. Hopelijk word ik dit jaar mama, en jullie ook allemaal!

@Armanda: Echt schandalig ja, van de cryo's. Wij zitten in het Elisabeth Ziekenhuis. Punctie is inmiddels al 2,5 week geleden, en ook bellen we steeds, ze willen het niet zeggen. We moeten op de brief wachten. Zo onpersoonlijk.

Succes allemaal komende dagen!

x

Geplaatst

Vanochtend de poli Tergooi gebeld en met zoveel bloedverlies hoef ik niet te komen voor een bloedtest. Wel mag ik meteen starten met poging 4. Het enige lastige is dat de poli sluit voor de feestdagen. Weird genoeg ben ik op exact dezelfde dag van de maand ongesteld geworden. Vorige keer 9-11, nu 9-12. Als de follikelgroei dan hetzelfde is, dan zou het op 24-12 pregnyl zijn en op de 30ste tp. Maar, ze kunnen mij voor het laatst echoen op de 21ste (vorige keer 23ste), dus we gasn beginnen, maar weten niet of het lukt... Daar word ik wel onrustig van... Zou ik niet een keertje door de VU geechoed kunnen worden? Weet iemand dat? Wil het desnoods wel zelf betalen als dat het probleem is... :-/

Geplaatst

@Armanda in mijn eerste week werd mijn geur idd scherper. Ik rook letterlijk een uur voor iemand anders iets rook. Heb wel altijd een fijne neus gehad maar nu was/is het wel extremer. Ook had ik lichte tintelingen in mijn onderbuik. Dit had ik van mijn dochter ook en was een van de redenen waarom ik overtuigd was dat het nooit gelukt ging zijn...

@Okasaan hopelijk is de punctie goed meegevallen en heb je niet zoveel last zoals de vorig keer!

@Bollientje welkom hier! Je kiest zelf hoeveel je schrijft hoor. Ik vind het vooral leuk dat je alles gewoon kwijt kunt en dat alles heel bekend klinkt bij iedereen. Bij 'gewone' vrienden moet je echt alles gaan uitleggen en kunnen ze alleeen maar meeleven maar kunnen ze zich zoiezo nooit inbeelden wat je allemaal aan het doormaken ben.

Ik zelf ben nu 29. We zijn begonnen met de eerste icsi poging toen ik 27 was.

@Claudiaaa ik versta dat je geen negatieve testen meer aankan maar ik zou het echt niet kunnen. Anders zit je op je werk als je de uitslag krijgt, dat zou bij mij voor teveel stress zorgen... Ik moet ook op de brief wachten om te weten hoeveel cryo's we hebben maar toen ik op controle ging heb ik het wel al eens gevraagd. Anders wist ik het nu nog niet en de punctie is 3 weken geleden...

@Hilly ik ben voor je aan het duimen dat je dit jaar nog kan geholpen worden! Zou het ook heel naar vinden om hier geen zekerheid over te hebben hoe het nu precies zal verdergaan qua timing.

desnoods wel zelf betalen als dat het probleem is...

Met mij is alles wel ok. Ik begin wel last te krijgen van mijn maag. Niet 's ochtends maar eerder op de middag en in de namiddag. Dan is mijn maag precies aan het protesteren, eerst omdat ik honger krijg en eens ik gegeten heb omdat ik precies teveel gegeten heb. Echt heel raar... Maar ja, dit hoort er nu eenmaal bij... Heb trouwens gelezen dat ochtendmisselijkheid een teken is van slimme kinderen. Laat die misselijkheid dan maar komen ;-)

Heel veel sterkte nog allemaal met wachten! Ik ben voor jullie allemaal aan het duimen dat we allemaal mooi groen kunnen zijn om dit jaar af te sluiten! :knuf:

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Het maakt ook eigenlijk niet uit hoe oud we zijn.. ik heb voor mijn gevoel alles al gelezen op het internet wat er te lezen valt, een veel vragen die ik had heb ik al beantwoord zien worden bij anderen. Ik weet niet zo goed wat ik nog meer wil weten.. ik zet vanavond de eerste spuit en ik ben gewoon ongeduldig.. wilde dat ik vandaag al de testdag had haha maar goed het valt allemaal wel mee de tijd vliegt wel voorbij, zo lang duurt het niet de behandeling.. alleen die wachtweken wat ik ook al veel over gelezen heb dat is het zwaarste. Kan ik me ook goed voorstellen. Wat zijn die prikjes nou elke dag? We weten waar we het voor doen en dat maakt alles goed! Ik vind het zeker spannend allemaal! Maar wel goeie spanning.. Ik denk ook teveel stappen vooruit en ik weet niet of dat nou wel of niet goed is. Ik bedoel vandaag begin ik met de medicijnen maar ik lees op het internet alles wat je moet weten over een bevalling. (eerst zwanger worden natuurlijk) :) Maar ik vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen.. met een glimlach de succes verhalen en met natte ogen de teleurstellingen.. maar waar ik me vooral aan vasthoud is de gedachte dat het WEL kan de eerste poging! Heb al genoeg van zulke verhalen gelezen.. Gewoon positief blijven en altijd blijven geloven! Het is inderdaad zo dat ik alles heel uitgebreid moet uitleggen bij mensen, al deel ik dit niet met zoveel mensen hoor.. Maar ik heb ook veel steun vooral van mijn schoonmoeder.

Die koopt nu al baby kleertjes :) haha ze is zo lief.. Wat is eigenlijk een normaal aantal eicellen die bij de punctie worden opgevangen? Bij mij is alleen de eileider (alleen de linker die ik nog heb) het obstakel, de rest is in orde en bij mijn man is helemaal niks mis. Als mijn eierstokken goed zijn dat zou de stimulatie toch ook goed moeten gaan en goede eitjes opleveren? Of maakt dat helemaal niks uit? Ach ik heb zoveel hoop voor deze eerste poging, ik word er elke keer weer emotioneel van.. Hoop dat we dadelijk met zijn alle in het zwanger topic mogen schrijven!

Geplaatst

Bollientje, ik zit bij het mck dus niet bij bronovo.

Ik ben trouwens 34 jaar, dat werd ook gevraagd.

Okaasan! Ben heel benieuwd hoe het met je gaat...

Leef je nog?

Was het iets minder pijnlijk nu, je punctie?

Ik had vandaag een heeeeeeeeeeel klein beetje bruin verlies... Kon 't nauwelijks zien...

Was gelijk heel bang dat er ineens een stortvloed zou komen... maar goed het kan natuurlijk ook innesteling zijn... bleeeh zo irri dat het totaal geen duidelijkheid schept!

Had ook giga hoofdpijn vandaag. Dat krijg ik ook vaak als mijn ongie er aan komt. Maar nu is het over! Het gaat meestal niet zomaar over.. bleeeh again! Don't understand!

Soms iets misselijk en sterkere reuk. Maar ook dat denk ik me soms te verbeelden. K

Ben steeds rond 21.30u al moe! Terwijl ik normaal rond 23u naar bed ga. Maaaar kan ook door de flamoessnoepjes komen... Kweet het gewoon nie. Bleeeeeeeehhhg!

Maar voel me verder prima hoor, haha.

Kimky, hoe gaat het spuiten?

Over 2 dagen de eerste meting he.

Bollientje, jij vroeg nog of je automatisch veel eitjes kan hebben omdat je eierstokken in orde zijn.

Tuurlijk moet je vooral goede moed en veel hoop hebben als je start. Maar eerlijk gezegd dat ik de eerste x ook van: zo, nu ga ik 's effe zwanger worden. 's effe laten zien dat het ook in 1 x kan.

Dat hoopte ik gewoon zo! Ik ben ook helemaal gezond, nergens wat mis mee. Maar toch had ik elke keer maar een paar eitjes. Wel 4 van de 5 icsi's een tp gehad (3 x zelfs een tp van 2 emmy's) maar meer niet. En werd er dus pas de 5e x zwanger van. Er was echt geen reden waarom.

Dus aan de ene kant zeg ik: voor iedereen hoop want het kan de 1e x lukken maar ook de 5e x. Het is net wanneer je zes gooit, vind ik. Gewoon een geluksspel.

Aan de andere kant... het kan ook natuurlijk gewoon niet lukken, ook na 7 icsi's niet... Dat wens ik niemand toe!

Ehm ja, nu ik dit teruglees... heb je hier eigenlijk wat aan? Haha sorry hoor, beetje lang verhaal

Even het lijstje weer erbij gepakt om te kijken wat er nog speelt...

Lisa! Hoe gaat het met jou eigenlijk! We zijn even ver he! Alleen had jij volgens mij een cryo en ik een emmy, toch?

Voel jij iets? Hoe is het met je?

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

10 dec: Okaasan

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 verse tp)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2embryo's)

13 dec: Okaasan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Woensdag inderdaad eerste fm! Ben echt heeeeel benieuwd! Het spuiten gaat me tot nu toe wel goed af, al was ik dat wel beetje gewend na 8x cyclus prikken voor iui (1x afgebroken). Die deca spuit ik nu bijna 3 weken en is wel wat stuggere naald dan de gonal, maar kan nog niet zeggen dat ik er veel last van heb. Sinds gister wel zeurderig gevoel in mn onderbuik, maar vind het moeilijk te herkennen als ei-groei ofzo.. Misschien moet ik gewoon ff flink naar de wc.. ;-p

Oh ja, ik ben trouwens 34. En mn prik-alarm gaat, dus tijd voor mn shotjes! Tot later!

Geplaatst

Ja hoor ik leef nog. Haha, moest om je vraag lachen Armanda.

Er zijn 8 eicellen gevonden uit 9 aangeprikte follikels. Dat is dus mooi en ook naar verwachting. Meer zaten er gewoon niet deze keer. Vorige keren had ik 11 en 13 eicellen uit 13 en 15 follikels. Ik hoop dus maar op een hoog bevruchtingspercentage en dan hebben we wellicht gewoon even veel emmies als vorige keren. De eerste keer een verse TP en 4 cryo's en de tweede keer een verse TP en 3 cryo's (waarvan 1 niet goed ontdooide). Ik krijg er deze keer 2 terug geplaatst omdat dit mijn derde behandeling is en ik dat graag wilde.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben 35 (nog 27 dagen).

Brenn, veel succes morgen met je bloedtest. Krijg je gelijk dezelfde dag uitslag? En zet je jezelf dan op groen?

Claudia, ik vind het erg knap dat je niet zelf al gaat testen. Zou ik niet kunnen. Ik ga denk ik ook wel iets eerder testen dan dat het zkh aangeeft. Had ik vorige keer ook gedaan en ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb, anders had ik nooit geweten dat er iets had gezeten en was de BBZ wellicht ook pas veel later ontdekt. Op de dag dat ik van het zkh mocht testen ging het namelijk mis.

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Dag ladies,Heb al een tijdje niks van me laten horen (misschien waren jullie me al weer vergeten). Dus tijd voor een update.Ten eerste heel erg gefeliciteerd aan brenn en akara, wat heerlIjk voor jullie.Mijn 2 cryotjes liggen sinds vandaag te ontdooien, dus mag als het goed is morgen de pregnyl spuiten. Terugplaatsing is dan volgende week maandag. Wist niet dat er zoveel tijd tussen zat bij een cryo, is 6 dagen later... Ik weet niet meer wie het zei, maar ben het er roerend mee eens: ook de wachtweken voor een terugplaatsing duren eindeloos! Ik was er vanuit gegaan dat ik vandaag pregnyl mocht spuiten en dan als woensdag terugplaatsing, blijkt nu dus nog een week wachten. GedsieSterkte allemaal!

Geplaatst

klinkt goed Okaasan! mooie score! je hebt bijna vast en zeker een tp dan, dat scheelt. dat vind ik bij mij toch altijd spannend, of het daar uberhaubt wel van komt...

maar ja, heb ook bijna altijd een tp gehad. maar jij hebt waarschijnlijk zelfs nog cryootjes straks! beter!

Geplaatst

Armanda, had jij telkens zo weinig eicellen dan? Of bevruchtte het zo slecht?

Ik krijg er nu twee teruggeplaats, dus dn blijft er automatisch minder over om in te vriezen. Merk dat ik me al een beetje in stel op geen cryo's. Maar we zien wel, nog een par dagen afwachten, eerst maar eens donderdag, dan is de TP. Vrijdag horen of we cryo's hebben.

Roosje77, ben je ook de eerste zondag in januari jarig? HEt jaartal achter je naam klopt in elk geval :-)

Geplaatst

Ja had vaak tussen de 3 en 8 eitjes en dan maar 1 of 2 bevrucht :-/

ik heb voor de tweede dag giga hoofdpijn... That cant be good...

mag nu nix innemen tegen migraine (zolang ik niet zeker weet of ik zw ben of niet)

dat is echt shit

stomme para's helpen niet

ook steeds meer ongie pijn...

Moet wel heel raar looen nu als ik vrijdag toch een + zou hbbn

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb een tijdje niet meegeschreven, wel meegelezen hoor!

@ Brenn: van harte meid. Heel veel succes vandaag bij de bloedtest!

En iedereen waar ik even niet persoonlijk op reageer, hoe is het met jullie?

Hier gaat het prima. Ik ben ondertussen aangekomen op wachtdag 6. Ik merk dat ik er niet zoveel mee bezig ben als voorgaande pogingen. Eigenlijk verwacht ik er ook niks van, misschien is dat dan niet zo handig... Ik voel ook niks, normaal gesproken begonnen de (.)(.) rond deze tijd wel een beetje gevoelig te worden dus ik vraag me af of de poging wel geslaagd is. Hoe het ook is, het is nog veel te vroeg om al duidelijkheid te hebben dus ik wacht het nog even af! Werk en de Kerstdrukte geven mij genoeg afleiding.

Een prachtige dag allemaal, ik hoop dat er vandaag in ieder geval weer één groene naam bijkomt!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

Ik heb vanochtend (vanaf mijn werk!) het topic Wachtbankje april 2011 een beetje doorgekeken.

Ik wist nl. niet meer precies hoe het allemaal ging toen ik eindelijk 's WEL zwanger werd! Het is vaker niet gelukt dan wel natuurlijk dus ik had 't niet meer op een rijtje. Maar nu zag ik dat ik toen ook steeds hoofdpijn had... heb ik nu ook!! Al 3 dagen.

En dat ik vanaf ongeveer wachtdag 11 ofzo een beetje bruin verloor. (dat heb ik nog niet echt, maar zag een x een heel mini mini beetje...)

Maar ja, het zegt allemaal niets. Dat heb ik ook bij de start van de ongie.

Had toen ook keiharde gevoelige borsten. Nu nog niet echt. Klein beetje gevoelig misschien als ik goed zoek.

Nou, vrijdag mag ik testen... Pfff vind het nu echt wel zwaar worden.

ik vind deze 2e wachtweek steeds irritanter worden. Je kan gewoon niets zeggen van de 'tekenen'.

En ik kan niet eens migraine meds nemen tegen de aanhoudende koppijn.

Maar goed... hopelijk is het voor het goede doel..!

let's wait and see...

Geplaatst

Hilly weet je dan zeker dat je, ondanks het heftige bloedverlies, niet toch zwanger bent? Ik zou er een testje tegenaan gooien. Heb je veel hormonen gebruikt voor je TP? Ik was bij mijn eerste ICSI echt nog weken een beetje raar en uit balans door alle hormonen. Erg vervelend, maar helaas niets aan te doen.

Sterkte ermee.

Hier een klein beetje overmoedig geworden door de goed verlopen punctie. Vanochtend was ik op weg naar mijn werk, maar bij het wachten op de bus, ging het toch weer pijn doen. Werd er gewoon misselijk en duizelig van. Toch maar weer omgekeerd en naar huis gegaan. Lopen naar de bushalte was wel weer genoeg krachtsinspanning voor vandaag. Bleghhh.

Ancoline, al bijna een week voorbij! Dat gaat al redelijk opschieten, maar ja, zoals we allemaal weten duurt de tweede wachtweek altijd twee keer zo lang ;-)

Armanda, houd vol en houd moed!

Geplaatst

1,5 week na de punctie...

Ik herken het Okaasan! De punctie zelf ging 'vlekkeloos'. Niet zo'n pijn. Die hele dag niet.

Maar vanaf de dag erna...!! Een kleine week last van gehad!

Lekker thuis liggen, warm kruikie erop, en chillen maar!

En na de tp een comedy kijken straks he! happy gedachtes... haha!

Heb zo'n giga koppijn... ik twijfel om naar huis te gaan... maar ja, was door de punctie ook al ziek laatst...

Geplaatst
En na de tp een comedy kijken straks he! happy gedachtes... haha!

Hahhaha, misschien moet ik dan gewoon een paar keer je berichtje lezen. Daar moet ik ook al erg om lachen.

Je bent al 1,5 week ver. Dat schiet al lekker op! Nog maar 3 dagen en dan testen. Dat ga je volhouden. Zet hem op hoor. Wel erg vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Je kunt altijd even met het zkh overleggen of je toch iets anders dan paracetamol kan nemen. Sterkte er mee.

Geplaatst

@Brenn, hoe was het resultaat van je bloedtest vandaag?

@Armanda ik heb net hetzelfde gedaan als jij. Ik ben ook nog eens gaan terugkijken naar het wachtbankje toen ik zwanger was. Ik wist niet dat ik zo vergeetachtig was ;-)

Nog even volhouden voor jou en dan mag je testen. Ga je effectief wachten op je testdatum of ga er er vroeger al een testje tegenaan gooien?

@Ancoliene leuk om nog eens iets van je te horen! Laat je niet gek maken door wat je de vorige keer al da niet voelde. Ik heb eens gelezen dat elke zwangerschap anders kan zijn dus zeker en vast nog niet beginnen wanhopen!

Ikzelf ben terug misselijk en draaierig geweest op mijn werk deze voormiddag. Ik wou echt al dat we een paar dagen verder waren en dat ik de echo al had. Ik kijk er zo naar uit! Hoop dat alles inorde zal zijn! Ben zelfs vandaag in de verleiding gekomen om een testje te gaan kopen om nog eens extra te kunnen testen of ik echt wel zwanger ben. Kan het zelf nogaltijd niet 100% bevatten...

Heb vandaag ook (eindelijk) de officiële brief gekregen met de resultaten van de pu. Ziet er toch maar raar uit, om zo maar 1 cryo te hebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden