Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: megan

Geplaatst

Armanda gefeliciteerd!!

Ik heb vanmorgen vroeg een KV test gedaan maar helaas was negatief. Ik denk dus dat het niet gelukt is, morgen is het precies 2 weken na de punctie. Dus die KV test zou nu toch al een licht positief streepje moeten laten zien... :-(

Geplaatst

@Bollientje, zeker leuk om elkaar te volgen. Vind ik echt voordeel van forum als deze, 'been there, done that'. Begrip dat je soms zo nodig hebt is hier zeker!

Om vragen te beantwoorden, inderdaad 1e ivf (wel 7x iui met hormonen) en ik ben 34. Ik moest na 2 weken pil met deca beginnen, die prik ik nu 3 weken (week samen met pil, paar dagen voor ongi en 9 dagen met gonal). Moet zaterdag terug voor fm, maar denk dat ze dan nog steeds te klein zijn om punctie te plannen. Maar was ook met iui's al traag, dus niet zo gek. Verwacht punctie eind volgende week, brrrrr.....

Bijzonder dat jij al uitgangsecho in planning hebt, je weet toch nog niet wanneer je ongi wordt? Wel fijn om ergens mee bezig te zijn, vind je ook niet?

Ik kan niet zeggen dat ik echt follikels voel groeien, maar heb wel steeds beetje zeurderig gevoel laatste dagen. Op zich vind ik dat ook niet zo gek als er al 17 knikkers extra in eierstokken zitten.. ;-)

Hoop dat je snel met stimulatie mag beginnen!! X

Geplaatst

Hey kimky, Ik doe het lange protocol en ik ben begonnen met deca prikken op cd 21 zonder eerst de pil te hoeven slikken. Ik weet ook niet hoe het precies zit.. mijn laatste menstruatie begon 20 november en 22ste had ik startgesprek met de artsen die zei toen dat ik mijn volgende ongi kon verwachten terwijl ik deca spoot, dus tussen 10 en 20 december. Toen heb ik trouwens ook een echo gehad terwijl ik dus nog ongi was, en ze zei dat alles er goed uit zag en bms mooi dun dus dat is goed gelukkig. En als ik nou de 20ste nog niet ongesteld ben gaat de echo dan niet door en kan ik ook niet beginnen met stimuleren? ik bedoel, moet je ongi zijn tijdens de echo?

Wat naar dat er 7 iui's zijn mislukt.. je zult het wel spannend vinden nu je eerste ivf?! Dat geeft meer kans dan iui toch? En dat ze niet zo snel groeien is ook niet erg toch, als ze maar wel groeien ;) Zie je op tegen de punctie? Krijg je iets van pijnstilling of een roesje? Als je maar onthoud waar je het voor doet en vergeet niet dat het ook weer voorbij gaat.. na de punctie ga je naar huis en dan is het ookj achter de rug! En als je mazzel hebt blijven er misschien wel mooie cryo's over :) dan weet je ook dat je het niet over hoeft te doen als er eventueel nog een wens voor een brusje is of als deze poging niet zal slagen (maar daar gaan we niet van uit)!!!

Ik vind het altijd zo naar om te praten over dingen die fout kunnen gaan of tegenslagen.. heb het gevoel dat het ongeluk brengt om erover te praten, ben erg bijgelovig hihi.. maar ik weet ook wel dat we realistisch moeten blijven. MAAR we gaan er gewoon vanuit dat alles goed verloopt! :-D Positief blijven denken! Altijd, zelfs als het tegen zit..

Merk ook aan mezelf dat ik het allemaal heel goed denk te snappen... en dan toch elke keer weer iets dat ik denk, oh ja hoe zit dat dan eigenlijk?! hihi net als nu.. over die uitgangsecho :p had ik dan nog niet eens over nagedacht om te vragen. en natuurlijk van een afspraak thuis komen en na een half uur (of zelfs in de auto al) bij jezelf denken DAT ben ik vergeten te vragen! Maar dat probleem hebben meerdere heb ik al gemerkt :) vandaar dat ik nu alles ook opschrijf wat ik wil vragen!

De arts vroeg nog: Hebben jullie plannen met de feestdagen, want dan zijn jullie wel midden in de behandeling. Nee geen plannen, alleen ivf telt nu voor mij.. maar wel fijn dat de tijd best snel gaat (vind ik zelf) deze maand met de kerst en alles.. krijg ook de 21ste de sleutels van ons nieuwe liefdesnestje dus ik heb genoeg afleiding de komende periode waardoor de tijd hopelijk vliegt! Vind je het ook niet bijzonder.. de meeste vrouwen zijn over tijd, doen een test en ze zijn zwanger zonder dat ze iets gemerkt hebben van de bevruchting, en wij maken alles zo bewust mee! Heel apart allemaal als ik er soms zo over nadenk.. Het is natuurlijk heel jammer dat wij niet gelijk 1 2 3 zwanger raken maar het is nou eenmaal zo en dan kan je het alleen maar accepteren hoe het is. Als je het dan van de zonnige kant probeert te zien, er zijn niet veel vrouwen die een foto aan hun kind kunnen laten zien toen ze nog embryo waren :) haha. Het is toch speciaal dat je er alles aan doet om je kindje te krijgen en als je die dan eenmaal hebt zul je het nog meer waarderen allemaal! Ik hoop dat deze behandeling voor jou slaagt en dat we allebei binnenkort verder kunnen kletsen in het zwanger topic !

Liefs x

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik bevind mij in een troebele wolk van emoties... Vanmorgen positief getest met KV. Gelukkig zitten er twee in het doosje, die andere bewaar ik voor morgen of zondag. Ik snap er niks van, ik was overtuigd dat deze poging mislukt was! Blij, bang, huilerig, huiverig, alle emoties roetsjen nu al een half uur door mijn hoofd! En ik begin mezelf af te vragen of ik me misselijk voel? Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren, sorry, een ego-berichtje dus. Ik wil nog niet groen in het lijstje hoor, eerst even de volgende test afwachten! O, het is zo spannend!!!!

Knuffels van een warhoofd!

Ancoliene

Geplaatst

Heee Ancoliene,

wat goed joh!! Toch alvast proficiat van mij hoor!

Herken je gevoel, was ook overtuigd dat t mis was ( bloedverlies had ik) en drie dagen later n knalpositieve test!

Geplaatst

*ik breek in* Ooh ik herken het gevoel! Toch voorzichtig gefeliciteerd, ik ben helemaal niet misselijk geweest dus pin jezelf daar niet op vast. Elke zwangerschap is anders! *breek weer uit*

Geplaatst

Een voorzichtige felicitatie Ancoliene. Kan me de spanning en onzekerheid ondanks een positieve test goed voorstellen. Hoop dat een volgende positieve test je iets geruster kan maken.

Geplaatst

Ancoliene tjee zeg wat spannend!

ja gewoon morgen weer testen!

kom je de dag door?

Genoeg afleiding?

elfje, dat is echt shit!

hoe is t nou?

krijg je ook nog een bloedtest?

Geplaatst

@Ancoliene... wat n zenuwslopende dag he vandaag pffff.. krijg je n bloedtest in het ziekenhuis? ben vanochtend bloed wezen prikken en kan ieder moment telefoon krijgen.. T is iig erg positief dat je test tot zover goed nieuws aangaf!

@Sopresa.. gefeliciteerd en idd na 7 jaar mag het n mooie datum zijn en nog mooier 2 gezonde kindjes fantastisch voor je!

Liefs Roosje

Geplaatst

@Ancoliene, ook van mij al een voorzichtige proficiat! Snap dat het zo ongelooflijk lijkt. Maar positief is positief hoor! Ik heb nooit een valspositief gehad met kv testen! Ik duim voor een nog positievere test morgen!

@Roosje, en al telefoon gekregen? Zit hier in volle spanning. Ik hoop zo voor je dat je goed nieuws krijgt! Vind het nogaltijd chapeau dat je wacht met testen tot de bloedtest in het zh. Ik zou het nooit gekunnen hebben! Dit alleen verdient al een positieve test!!!

Ik voel me vandaag niet zo super. Mijn maag is helemaal van streek, het ene moment denk ik dat ik honger heb en als ik dan probeer te eten valt alles echt letterlijk als een baksteen op m'n maag (zelf m'n yoghurtje was niet echt welkom) En het andere moment wil alles er precies uitkomen zonder dat dit echt het geval is...

Geplaatst

Helaas voor mij geen goed nieuws :-( Had wel een iets verhoogde HCG-waarde (hcg was 6 maar moet ong 50 zijn bij n normale zwangerschap) maar dat komt of door de pregnyl of weer zo'n gekke bbz/msk-achtig iets.. In elk geval geen normale gezonde doorgaande zwangerschap konden ze me vertellen en moet wel dinsdag weer bloed prikken ter controle...

Ik hoop voor alle mensen na mij dat ze allemaal positief testen, ik ga iig voor jullie duimen!!

Geplaatst

Oh en akara, veel sterkte met je misselijkheid! En Ancoliene ik denk ook dat je wel van het positieve mag uitgaan want als de test duidelijke strepen geeft zit je dus wel op de goede hcg-waarde..

Geplaatst

Ooh Roosje, dat is echt shit. Wat onwijs jammer zeg. het was al jullie 4e icsi.

Ik heb dat ook steeds meegemaakt... wat baal je dan. Zo je best gedaan en het zou gewoon moeten lukken!

Bij mij lukte de 5e icsi. Maar ik stond er toen heel nochalant tegen over. Die onverschilligheid hielp mij denk ik wel. Maar ja daar heb je ook geen invloed op.

In ieder geval, heel veel sterkte Roos... gelukkig is het weekend en hoef je niet te werken... (tenzij je onregelmatig werkt?)

Claudia? Ben zo benieuwd hoe het met jou is!

Akara wat lastig dat gedoe met je maag.

Ik heb nog nergens last van. Wel dat ik al vaker kleine beetjes moet eten.

Heb wel al de hele week hoofdpijn, ook niet tof natuurlijk, maar ja, ik neem alles voor lief. Het is voor een goed doel dus kom maar op ;-)

Geplaatst

Hallo dames,

Na al vroeg van dit Wachtbankje te zijn gedonderd heb ik even wat afstand genomen om de klap te verwerken.

Inmiddels gaat het weer wat beter en was ik toch nieuwsgierig hoe het met jullie gaat!

Gelukkig redelijk wat groen te zien! Gefeliciteerd dames! Geniet er van!

Voor de rode meiden heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag ik hoop dat een volgende poging meer geluk brengt.

Wij hebben na lang wikken en wegen een intake gesprek met dusseldorf en Gent gepland.

Helaas kan Dusseldorf pas in April... Ja sowieso al besloten een eventuele 4e poging pas op zijn vroegst in April te doen maar nu moeten we weer wachten totdat we een beslissing kunnen nemen.... Pfffff

In Gent kunnen we in februari al terecht. Heb daar gelezen over een extra onderzoek van de zaadcellen met behulp van muizen eicellen en een calcium behandeling voor de eicellen. Van de 30 stellen die ze gevolgd hebben gingen ze van 14% bevruchtingen naar 75%!!! Een enorm succes dus. Dit geeft mij weer wat hoop voor poging 4. Hopelijk komen wij hiervoor in aanmerking!

Nou meiden, succes met jullie zwangerschappen, vervolg trajecten en alles wat op jullie pad gaat komen! Ik wens jullie allemaal een vruchtbaar maar vooral ook een heel gelukkig 2013!

Geplaatst

Wat goed dat je hoop blijft houden Suzie! Jij ook heel veel succes met alles wat er nog komen gaat en ook een heel gezond, gelukkig maar bovenal liefdevol nieuw jaar toegewenst! Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden