Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

@ Ayla,

Succes woensdag! Ik ben heel benieuwd! Waarschijnlijk lig ik dan nog bij te komen van de punctie dan. Want ja, ik maak de ronde met 1follikel wel af. Hopen dat er een ei in zit, dat ze m kan aanprikken, dat ie goed deelt, dat ie teruggeplaatst kan worden en dat ie blijft plakken.......veel hopen dus , maar uitgaan van het ergste. Vannacht werd ik huilend wakker :-(

lief dat je ( en jullie) aan me denken ook al is t wat abstract ( in de zin van dat we elkaar niet echt kennen.) gelukkig heb ik veel steun om mij heen.

aangepast door Susan76
Weer vergeten te quoten
  • Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Susan, wat een akelig nieuws heb je gekregen, ik vind het echt *** voor je! Ik kan me voorstellen dat je daar kapot van bent... Ik zal voor de duimen dat de punctie het gouden ei opleverd!

Annelies, dat klinkt inderdaad als een pittige punctie, maar wel met een mooi resultaat. Nu op naar goede embryo's!

En Nala, wat een super opbrengst! Daar ben je vast heel blij mee. Ik hoop dat er voor jou goede embryo's gaan komen!

Geplaatst

Ligt het aan mij of is de aflevering van All you need is love van vanavond echt veeeeeeel emotioneler dan anders? Snik....

;-)

Geplaatst
Zo, de eerste prik met Deca zit erin :-)
He goed zo! Zelf gedaan? Viel het mee?Ik ben het redelijk zat ondertussen. Heb het eens opgeteld en vanavind heb ik spuit 39 en 40 gezet. Pfff. Maar goed, bij mij groeit het dus vrij langzaam...
Geplaatst

5 embryo's!!!!

Meid wat fantastisch! Hoe laat mag je morgen?

Ga lekker vrolijk zingend de zondag door, zou ik zeggen. Voel je je fysiek weer helemaal goed na de punctie?

Geplaatst

Dank je :-) Inderdaad zelf gedaan. Gelukkig heb ik geen angst voor naalden of injecties, dat scheelt. Ik kan me voorstellen dat jij het ondertussen wel zat bent.. Morgen heb je weer een echo, toch? Hopelijk heeft al het prikken en verhoging van de dosis resultaat!

Geplaatst
5 embryo's!!!!

Meid wat fantastisch! Hoe laat mag je morgen?

Ga lekker vrolijk zingend de zondag door, zou ik zeggen. Voel je je fysiek weer helemaal goed na de punctie?

Dank je :) Om 11 uur is de terugplaatsing.

Helaas voel ik me nog niet helemaal goed, nog steeds buikpijn en misselijk en weinig energie. Soms steken in m'n buik. Heb het vanmorgen nagevraagd en het schijnt normaal te zijn. Maar als het erger wordt dan moet ik wel bellen. Dus ik probeer maar rust te houden vandaag want morgen moet ik weer werken.

Geplaatst
Wow, 5 embryo's!!!! Wat een mooi resultaat! Geniet hier meer even lekker van.

Dank je wel! Ik hoop dat er ook nog embryo's kunnen worden ingevroren, mocht het niet meteen raak zijn. Dat scheelt weer meteen een punctie. Hoe gaat het met jou en het prikken?

Geplaatst

He meiden,

Nala, wat een fijn nieuws! Je krijgt gewoon een terugplaatsing! Veel plezier morgen, ik vond het een bijzonder moment als er een emmietje in je zit. En zou helemaal fijn zijn als je er nog een cryo aan over houdt ook (dat is niet zo vaak hoor, dus no worries als dat niet zo is).

Ayla, iedereen doet het zoals zij prettig vindt. Geen probleem hoor, als je niet vaak schrijft. Fijn dat je man vandaag weer thuiskomt! Alleen zijn tijdens dit hele proces is niet zo wat.

Ik wist helemaal niet dat je die Menopur zelf moet mengen, lijkt me best lastig. Puregon doe je gewoon de ampul in de prikpen en dan is het echt heel makkelijk.

En lol om je tranen bij All you need ... wat hormonen (en een afwezige man) al niet met je doen he :)

Aurora, dat is echt al veel ja, 40 prikken. Ik ben nu klaar en zit op iets van 40 prikken (incl. bloedprikken en infuus zetten enzo).

Meis, ik hoop heeeeeel erg dat ze morgen toch mooi gegroeid zijn. Voel je je eierstokken nog? (niet dat dat wat zegt, want ik voelde ze niet meer en de boel was toch gegroeid).

En Suzi is ook in de race! Ik vind het toch knap van jullie, dat zelf prikken! Ben heel blij dat m'n hubby het heeft gedaan.

Ik zal zo het schemaatje weer even naar voren halen. Al is het niet voor iedereen leuk.

Susan, ik las in je topic wel wat hele lieve en ook goede reacties, dingen waar je misschien straks echt wel wat aan hebt.

Maar eerst dinsdag maar eens afwachten he.

Nala, heb jij eigenlijk nog pijn van de punctie?

Ik nog best wel.

Mijn man zei dat ik dat vorige keer (in 2009) ook had, maar dat weet ik helemaal niet meer. Maar ach, zolang er maar embryo's zijn. Ik stuur de hele dag positieve gedachten naar de schaaltjes in Nijmegen ;)

Fijne zondagmiddag nog meiden.

X

Geplaatst
Dank je :) Om 11 uur is de terugplaatsing.

Helaas voel ik me nog niet helemaal goed, nog steeds buikpijn en misselijk en weinig energie. Soms steken in m'n buik. Heb het vanmorgen nagevraagd en het schijnt normaal te zijn. Maar als het erger wordt dan moet ik wel bellen. Dus ik probeer maar rust te houden vandaag want morgen moet ik weer werken.

Oh, dat beantwoordt mijn vraag in het berichtje hierboven.

Wat akelig he! Best logisch denk ik, ze doen toch heel wat daarbinnen.

Doe nog maar even lekker rustig aan en geniet van de gedachte van morgen!

Liefs,

Annelies

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)

[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen ... embryo's

[/TD]

[TD]als er een TP is: dan 6-2 testen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan (helaas maar 1 follikel)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]22 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[TD]niet nodig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dank voor het schemaatje!

Hoewel ik dit berichtje niet zo op zn plek vindt tussen alle berichtjes over embryo's en terugplaatsingen, wil ik nog even terugkomen op een eerdere vraag/opmerking.

Mijn angst voor de punctie heeft niet te maken met schaamte of onzekerheid, meer met negatieve ervaringen.

Schaamte ofzo en verlegenheid had ik inderdaad wel de eerste keer bij de (vrouwelijke) huisarts. Onwennig, raar om met mn benen wijd te moeten voor iemand anders dan mn lief. Maar zij was vriendelijk en geduldig en het deed geen pijn.

Toen de eerste keer bij de gynaecoloog: dat mens was een draak, dus de drempel was wel gelijk even terug. Maar de volgende arts, die nu dus mijn vaste gynaecoloog is, was weer heel lief en betrokken. Ook bij de IUI's viel het reuze mee. In de beugels, eendebek erin... was geen probleem. De verpleegkundigen (dames) waren lief en rustig. Hielden rekening met me, hadden er een handdoekje overheen van voor en na de inseminatie, zodat ik daar niet opengesperd lag, terwijl ze hun spulletjes moesten pakken en de adminstratie nadien zaten bij te werken. Gezellig gebabbeld tussendoor ook!

Maar bij die mannelijke arts laatst ging het mis. Deels natuurlijk omdat ik niet verwachtte dat ik een andere arts zou krijgen en nog wel een man. Ik had het gevoel dat ik niet meer zelf kon bepalen wat er gebeurde. Dat ik de controle kwijt was, misschien. Dat er iemand tussen mijn benen moest zijn die ik daar niet wilde hebben. En dat ik er eigenlijk niets over te zeggen had. Want ja, ik kon wel weer naar huis gaan, maar die controle moest toch echt wel die dag gebeuren.

En om het simpel te stellen: ik moet gewoon eigen baas zijn over het gebeuren tussen mijn benen. Toen kon ik hem tenminste nog wegduwen. Ik heb de arts gezegd dat ik hem daar niet wilde hebben. Ik heb het apparaat zelf ingebracht en toen ging het wel. Zolang hij maar niet aan me zat daar, of er naar zat te kijken.

Ik ben nu bang voor de punctie. Vrijdagavond heb ik ontzettend liggen janken in bed en heb ik het er uitgebreid met mn man over gehad. Ik ben bang dat ik zo suf of slap ben dat ik ze niet kan wegduwen als ik het niet moet hebben. En dat ik dan juist in paniek raak. Of dat ik te suf ben om iets te zeggen dat het niet gaat en dat ik het maar over me heen moet laten komen. Dat ik als het ware weet wat er gebeurt, maar er het niet kan tegenhouden. Alsof je machteloos vanaf een afstandje staat te kijken, maar niet kan ingrijpen.

En dat geldt dus ook voor die katheter. Zo lang het een kwestie is van dat echo-apparaat inbrengen en we daarna naar het scherm kijken, gaat het wel.

Maar het inbrengen van het katheter betekent weer meer aanraking en goed kijken op die plek (en bovendien nog een naar gevoel nadien ook).

Eigenlijk wil ik gewoon zelf dat apparaat inbrengen, daarna het handdoekje er weer voorhangen en de focus naar het scherm verleggen. Dat zou voor mij ideaal zijn. Niet iemand die uitgebreid tussen mijn benen zit te kijken en zeker niet iemand die daar ook nog aan moet zitten. En al helemaal geen man.

Ik heb het ze nog niet verteld in de kliniek. Het was eerder ook niet nodig; het ging immers prima zoals het ging. Ik overweeg nu wel om het morgen aan mijn arts te vertellen, maar wel op voorwaarde dat het niet in mijn dossier komt. Ze hebben hier namelijk al een soort EPD, waarmee dus in ieder geval de andere artsen van deze kliniek dit kunnen lezen, maar mogelijk ook meer artsen in het ziekenhuis, of de huisarts of wie dan ook. En ik wil niet dat mensen allerlei hele persoonlijke dingen van me weten, terwijl ik ze daar niet over in vertrouwen heb genomen. Ik wil zelf bepalen wie ik het vertel, en wie niet.

Geplaatst

Lieve Aurora, je mag hier toch alles vertellen, het is echt niet ongepast hoor! Ik vind het heel vervelend voor je dat je deze angst hebt en juist heel knap dat je je verhaal hier van je afschrijft. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen om het makkelijker te maken. Ik denk wel dat het goed is om er eerlijk over te zijn tegen je arts, dan kunnen ze er hopelijk toch meer rekening mee houden tijdens de punctie. En volgens mij krijgen maar weinig vrouwen een catheter, zorg er voor dat je een paar keer van tevoren naar de wc gaat en goed uitplast. Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Ach meis, ik vind je bericht helemaal niet ongepast hoor.

Het lijkt me idd het beste om het aan je eigen (lieve) arts voor te leggen en goed te bespreken wat de mogelijkheden zijn en wat je in jouw ziekenhuis kan verwachten. Als je weet wat je staat te wachten, dat is altijd het beste.

Ik hoop vooral heel erg voor je, dat je je lieve vrouwelijke arts / verpleegkundige hebt.

Dat had ik wel en ze waren idd ook subtiel met doekje ervoor op het moment dat het niet nodig was dat je er zo bij lag.

Ik heb nog even aan mijn man gevraagd en hij zegt dat de arts nagenoeg niet tussen mijn benen heeft gekeken, alleen even voor het inbrengen van de echokop en daarna keek ze alleen maar naar het scherm. Er ging toen geen doekje meer voor, maar misschien kan je dat wel vragen?

Bespreek ook even de kans op een kathether ... volgens mij is die echt klein, ik heb het bijna nog nooit gehoord. Ik kon ook in de omkleedruimte bij de punctiekamer nog uitplassen (zorg dat je verschillende houdingen aanneemt om te plassen, beetje naar voren leunend, naar achteren leunend, dan plas je het beste uit (ik heb een keer een blaasonderzoek gehad, dus weet er alles van)).

En volgens mij zijn vrouwelijke verpleegkundigen nog het meest ervaren met het inbrengen van zo'n ding, dus misschien kan je dat ook van te voren overleggen?

Het gaat goed komen hoor Aurora, samen met je man ga jij je hier doorheen slaan!

XO

Je hebt trouwens gelijk dat het niet nodig is dat allerlei artsen dit van je weten!

Geplaatst
Oh, dat beantwoordt mijn vraag in het berichtje hierboven.

Wat akelig he! Best logisch denk ik, ze doen toch heel wat daarbinnen.

Doe nog maar even lekker rustig aan en geniet van de gedachte van morgen!

Liefs,

Annelies

hoe gaat het met jou, heb jij nog veel last van de punctie?

x

Geplaatst
hoe gaat het met jou, heb jij nog veel last van de punctie?

x

Ja, best wel. Vooral van mijn buik. Niet bijzonder moe of misselijk. Maar m'n buik voelt wel alsof er flink in gestompt is zeg maar ...

Ik ga nog bedenken of ik morgen wel ga werken. Ik moet eigenlijk eerst mijn dochter wegbrengen, dan naar kantoor, dan uurtje later naar een klant. Als ik daar klaar ben weer naar kantoor en dan in de middag weer naar een klant en daarna naar huis. Dat is toch wel een hoop gedoe (wel allemaal met de auto). Aan de andere kant: wel goede afleiding. Maar als ik een negatief telefoontje zou krijgen ... niet echt leuk natuurlijk.

Maar die klanten afzeggen vind ik wel heel vervelend en geeft vooral voor mezelf problemen, want moet het toch snel inhalen.

Dus ik kijk vannacht en morgenochtend even aan ...

Geplaatst

Elke keer als ik er aan denk dat morgen mijn telefoon gaat, voel ik zo'n schokje door me heen gaan ... zooo spannend.

Geplaatst
Elke keer als ik er aan denk dat morgen mijn telefoon gaat, voel ik zo'n schokje door me heen gaan ... zooo spannend.

Heel herkenbaar ;-) Dat had ik ook hoor. Ik kreeg vanavond nog even een schrikmomentje, mijn mobiel ging en ik zag dat het de kliniek was. Ik was meteen bang dat er toch iets niet goed was met de embryo's. Maar ze belden om te vragen hoe het met me ging, omdat ik vanmorgen had aangegeven nog zo'n buikpijn te hebben en misselijk te zijn. Pffff wat een opluchting. Ik moet morgen iets eerder komen voor een extra echo, om te checken of het geen overstimulatie is. Dus vandaag weer veel gedronken en gerust en morgenochtend ga ik niet eerst werken!

Succes met de laatste uurtjes, voordat je het weet hebben ze je gebeld en hopelijk met mooi nieuws! Liefs

Geplaatst

Wat superattent van je kliniek! Maar dat is wel even schrikken ja. Hopelijk heb je geen overstimulatie, is misselijkheid daar ook een teken van?

Aurora, jij morgen succes he! Ik duim dat ze groeien hoor.

Geplaatst
Wat superattent van je kliniek! Maar dat is wel even schrikken ja. Hopelijk heb je geen overstimulatie, is misselijkheid daar ook een teken van?

Ja dat zou kunnen maar volgens mij ging het vooral om de buikpijn. Ik denk dat het wel meevalt want ik ben niet aangekomen en drink veel, kan goed plassen en heb geen koorts. Maar wel goed dat het ze zo in de gaten houden.

Ik hoop dat je goed kunt slapen vannacht!

Geplaatst

Hee Aurora, ik vind je bericht helemaal niet ongepast hoor, daar zijn we toch voor ;-). Ik zou het inderdaad met het ziekenhuis bespreken. Misschien kan je met die aardige verpleegkundige een gesprek vragen en samen kijken hoe de punctie voor jou zo prettig mogelijk te maken is.

Nala, wat attent van de kliniek. Ik hoop voor je dat je geen overstimulatie hebt... Goed voor jezelf zorgen hoor!

Annelies, ik zat de vorige keer ook te trillen bij de telefoon, het IS ook heel erg spannend. Ik duim voor je!

Geplaatst

@aurora,

ik snap je (denk ik) helemaal. Heb zelf ook vervelende ervaringen gehad ...en ben heeeeel blij dat ik vrouwelijke arts heb. Al blijft t ook dan vervelend. Ik heb wel echt moeten leren om dan tijdens/voor echo niet mn boeltje aan te spannen, want daar wordt het alleen maar vervelender door. Probeer te ontspannen en laat je man dicht bij je zijn.

@ sjsl en nala, sterkte met de napijn en heeeeel veel geluk. Hopen op een tp en een paar mooie emmies!

@suziQ, hoe gaat het met prikken?

tjonge, vanavond moesten we om 18.00 een prik zetten ( laatste keer deca en geen puregon maar pregnyl vanaaf) maar waren ff vergeten dat we op de verjaardag van zn dochter zouden zitten die avond. En mn vriend prikt altijd en zn kids weten het niet. Dus, deca in mn colbertje en in de wc , hoppa, die prik erin. Zelf gedaan dus. Het is nog nooit zo makkelijk en pijnloos geweest haha. Heb ik hier iets overwonnen of niet? ;-)

Straks de pregnyl. Ik hoop dat mn vriend het lukt om het glaasje te breken, want bij het oefenen kneep hij t flesje fijn... Ik weet dat ik best last had van de bijwerkingen vorige keer. En ook een wrang gevoel, het gevoel van zwanger zijn terwijl je weet dat het de medicijnen zijn...

oja, en verder heb ik nu mn buik vol met blauwe plekken. De ene keer wel en de andere keer niet,maar vorige ronde had ik daar geen last van. Hebben jullie daar last van? Ben benieuwd wat we dan niet goed doen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden