Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?


Mama-in-love

Aanbevolen Berichten

Ik heb niet het idee dat ze onervaren waren. Ik vond het wel heel vreemd hoe dat ging. En zeker gezien het gesprekje vooraf dat ik het moeilijk vond dat hij, als man, dit moest doen.

Ik heb in het gesprek en bij de behandeling ook heel erg gemist dat ze geïnteresseerd waren hoe ze het voor mij makkelijker konden maken. Ik heb vooral heel vaak gehoord dat een vrouwelijke arts echt niet beschikbaar was. De planning... en andere patiënten wachten maanden op een afspraak en dan kunnen we jou daar niet zomaar tussen zetten, dat gaat ten koste van andere patiënten.

Tja, dat geloof ik ook allemaal wel. En bij de afdeling planning zal dat ook ongetwijfeld een belangrijk argument zijn. Maar nu ging het gewoon eventjes om mij. Dit was mijn momentje (of liever: ons momentje). En ik heb nu verkrampt in de stoel liggen hopen dat het maar zo snel mogelijk voorbij zou zijn. Daar ben ik heel verdrietig over. Ik voelde me vies na afloop.

 

Ik weet niet hoe ik het nog uit m'n hoofd moet krijgen, maar ik ben bang dat de spanning een negatief effect zal hebben op de innesteling :-(

 

Wisten jullie trouwens dat een orgasme in de eerste week na de TP ook afgeraden wordt?

 

Ow? Ojee....

waar heb je dat vandaan? Ik heb er zelf ook nog aan gedacht, omdat bij orgasme je baarmoeder samenkrampt en dat mij niet zo bevordelijk lijkt voor innestelen. Maar ja, ik kan ze nu niet meer ongedaan maken he..;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Las ik op de site van het ziekenhuis in maastricht. Ik was zo gespannen dat ik hoopte dat het zou helpen...

overigens las ik ook op diverse plekken dat goede doorbloeding van de baarmoeder weer positief zou helpen. Tja, wie zal er eens gelijk hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las ik op de site van het ziekenhuis in maastricht. Ik was zo gespannen dat ik hoopte dat het zou helpen...overigens las ik ook op diverse plekken dat goede doorbloeding van de baarmoeder weer positief zou helpen. Tja, wie zal er eens gelijk hebben?
Ja dat had ik ook. Niet dat het mij lukte de eerste keer...Ze zeggen idd overal wat anders. Ik lees ook dat sex geen probleem is.Ik denk juist dat t goed is om ook te ontspannen en je leven gewoon door te zetten. Alleen nu zonder alcohol,sigaretten en minder koffie en heftige beweging. Lijkt mij t beste :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige stress kon in ieder geval geen kwaad. Dat is best een opluchting. Gelijk weer wat minder stress :-)

 

En ja, rustig aan, veel rust, niet roken, drinken en easy on the coffee klinkt wel als een goed idee.

Dan neem ik nu maar gelijk de laatste slok van mijn enige kop koffie van vandaag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ben mening dat goede doorbloeding van de baarmoeder heel belangrijk is :)

Bij mijn dochter ook gewoon zwanger mee geworden hoor.

 

Bambam .. super herkenbaar wat je beschrijft aan klachten. Had ik gisteren precies zo. Denk dat het van alles kan betekenen en niks hoeft te betekenen ... *zucht*

 

Ik was ook opgelucht te lezen dat stress geen kwaad kan ..

Aurora, ik zou echt nog even een afspraak vragen bij je eigen gyn. Wat meer begrip was op zijn plaats geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige stress kon in ieder geval geen kwaad. Dat is best een opluchting. Gelijk weer wat minder stress :-)En ja, rustig aan, veel rust, niet roken, drinken en easy on the coffee klinkt wel als een goed idee.Dan neem ik nu maar gelijk de laatste slok van mijn enige kop koffie van vandaag :-)
Ik las ergens dat je er 4 per dag mag max. Ik hou t op twee. Overigens moet je rekening houden dat chocolade en cola hier ook bij horen. Niet te veell dus! En nu we toch bezig zijn, kinine ( wat in bitter lemon zit bijvoorbeeld) en kaneel zouden schadelijk kunnen zijn.Ff wat anders. Mn vriend en ik droomden onafhankelijk van elkaar dat we een baby hadden! Stormy night and stormy dreams. Beiden erg onrustig geslapen terwijl ik al zo moe was...Hoe slapen jullie? Ik kom met mn zweedse bollen trouwens twee dagen tr kort. Net maar weer n mail gestuurd. Ook met verzoek of we een dag eerder bloedtest mogen doen. Tis nu nl wéér op vrijdag iets en er zijn te veel lessen uitgevallen op die dag. Hoop dat t mag :-) Mocht ik zwanger zijn dan kunnen ze dat toch zien met n bloedtest?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van kaneel is toch alleen als je 5 kaneelstokken op een dag naar binnen werkt?

 

Ik slaap wel goed eigenlijk, ga ook wel laat naar bed.

Wat voor WD zou je de bloedtest dan willen? In het bloed kunnen ze het zeker vanaf dag 12 ofzo wel zien denk ik.

Veel vrouwen krijgen 2 bloedtesten, om te zien of de waarde mooi stijgt, dat is eigenlijk belangrijker dan de startwaarde.

 

Ik voelde me vanochtend best misselijk. Vast de bolletjes! Grrrrr ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht trouwens heel even dat we het nog over orgasmes hadden :D

Haha, ja dat dacht ik ook. Leek me wel lachen... :-)

Maar teleurstelling, t ging om koffie :-)

 

Ik begin de stress een beetje kwijt te raken gelukkig. Ben weer wat positiever. We gaan ervoor. Vanmorgen nog naar de kliniek gebeld. Heel fijn opgevangen door de verpleegkundige. Morgen even een afspraak met mijn eigen gyn.

Als we nog een ronde moeten gaan we eerst in gesprek om te kijken hoe we dat kunnen doen, ook in samenspraak met het ziekenhuis waar ik heen moet voor de TP. Lijkt me goed.

 

Wat doen jullie om de innesteling te bevorderen?

 

We hebben al een paar dingen, en ik kwam nog wat andere dingetjes tegen:

- weinig koffie (max 4) (thee, choco etc)

- genoeg rusten

- bewegen, half uurtje per dag wandelen oid

- granaatappelsap drinken

- wel / geen orgasme (lekker nuttige tip :clap2: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het beter gaat Aurora. Gesprek met gyn is ook fijn dat ze daar (zo snel ook al) voor open staat.

 

Ik slik diverse vitamines (gestart voor de IVF), waaronder tarwekiemolie wat zou moeten helpen bij de innesteling.

Verder drink ik al nooit koffie, alcohol en rook niet. Ben geswitched van groene thee naar rooibosthee.

 

Dat wandelen had ik me voorgenomen, maar ben ik te druk (lees, te lui) voor.

Maar dat is voor de doorbloeding, dus dat vangen we op met een orgasme :)

 

Granaatappelsap is volgens mij discutabel, heb ook gelezen over vroege miskramen die daarmee in verband worden gebracht.

 

Extra rust doe ik niet.

Maar ik ga geen hele zware dingen sjouwen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van kaneel is toch alleen als je 5 kaneelstokken op een dag naar binnen werkt? Ik slaap wel goed eigenlijk, ga ook wel laat naar bed. Wat voor WD zou je de bloedtest dan willen? In het bloed kunnen ze het zeker vanaf dag 12 ofzo wel zien denk ik. Veel vrouwen krijgen 2 bloedtesten, om te zien of de waarde mooi stijgt, dat is eigenlijk belangrijker dan de startwaarde. Ik voelde me vanochtend best misselijk. Vast de bolletjes! Grrrrr ...
Ik mag een dagje eerder testen :-) dat is dus 7 feb en wd13.Had vast ook twee dagen eerder mogen testen.. Had ik natuulijk eerst moeten vragen en dan gaan afdingen ;-)Groetjes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag een dagje eerder testen :-) dat is dus 7 feb en wd13.Had vast ook twee dagen eerder mogen testen.. Had ik natuulijk eerst moeten vragen en dan gaan afdingen ;-)Groetjes!
Das goed nieuws. zal het ook bij ons es navragen. dan kan ik zondag testen samen met mn mannetje ipv maandag en dan alleen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Susan eerder gaat testen! En om te zien op welke WD we gaan testen.

 

Vanochtend voelde ik me wat misselijk en had ik veel krampen. Eind van de ochtend was dat allemaal weg en nu voel ik niet zo veel meer. Dat is ook weer niet goed he! :)

 

 

 

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2012

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]dec 2008

[/TD]

[TD]jan 2010

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Aantal FM's

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD=align: center]6

[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, 1 embryo

[/TD]

[TD]29-1

[/TD]

[TD]13-2 (WD 15)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam

[/TD]

[TD]17-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]18-01-2013

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]18 jan, 2 eicellen, 2 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]04-2 (WD 14)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD=align: center]2

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1 ??

[/TD]

[TD]10-2 ?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD=align: center]3

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]03-2 (WD 13)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD=align: center]3

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]04-2 (WD 13)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD=align: center]2

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo

[/TD]

[TD]25-1

[/TD]

[TD]07-2 bloedtest (WD 13)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Follikelmetingen

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien!

2 an 17 en

2 van 13-15

+ paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

2 x 20mm

2x 17mm

2x 15mm

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] --

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susan,

 

Wij lopen tegelijk. Heb jij veel last van kwaaltjes?

Ik bedoel daarmee: misselijkheid, steken in (.)(.), pukkels en soms wat een instabiel gevoel.

 

Het kan door de bollen komen maar toen ik ze. bij een eerdere poging had gebruikt had ik daar geen last van.

 

Is er iemand die ook iedere anders reageert op de bollen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die tijd versneller als je 'm nodig hebt?

 

Tralalalal .. WD 8 bijna voorbij ... :)

 

 

Klaudia, de klachten die jij beschrijft klinken best wel bolletjes gerelateerd.

Ik weet eigenlijk niet meer van de vorige keer wat ik toen voelde aan kleine klachten.

 

Maar denk wel dat je elke keer anders kan reageren op de hormonen (zwangerschaps- of bolletjes hormonen :D).

 

In het kader van ik eet alvast voor 2 net een heeeeerlijke chocoladereep op ... mmmm.

Hoop wel dat ik zwanger ben, hoef ik voorlopig niet te gaan lijnen ... hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet slapen... de hele TP komt weer langs in mijn hoofd.

Wat me verbaast is dat een laborant met de gynaecoloog mee naar binnen moest kijken. Zij is ook degene die het embryo in het slangetje heeft gedaan en naar binnen heeft geduwd terwijl ze met haar neus op mijn onderkant stond.

Deze laborant moest ook een grote lamp op mijn vagina richten. En terwijl dat werd gedaan en ze daar dus uitgebreid bij stond te kijken - want die lamp moest goed gericht zijn - moest de stoel nog omhoog worden gezet tot twee keer toe, om nog beter naar binnen te kunnen kijken.

 

Was dit bij jullie ook zo?

Wat vervelend meis dat je wakker hebt gelegen, ik hoop dat je nog hebt kunnen slapen. Bij mij was dat niet zo, de laborant zat achter een scherm, om een hoekje en kwam alleen het rietje met de embryo aangeven en liep meteen weer weg. Er was ook geen verpleegkundige bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die tijd versneller als je 'm nodig hebt?

 

Tralalalal .. WD 8 bijna voorbij ... :)

 

 

Klaudia, de klachten die jij beschrijft klinken best wel bolletjes gerelateerd.

Ik weet eigenlijk niet meer van de vorige keer wat ik toen voelde aan kleine klachten.

 

Maar denk wel dat je elke keer anders kan reageren op de hormonen (zwangerschaps- of bolletjes hormonen :D).

 

In het kader van ik eet alvast voor 2 net een heeeeerlijke chocoladereep op ... mmmm.

Hoop wel dat ik zwanger ben, hoef ik voorlopig niet te gaan lijnen ... hihi.

Nou hè, normaal vliegen de dagen en weken voorbij en nu kruipen ze....

Ik heb vandaag best wel hoofdpijn en pijn in m'n rug, dat heb ik ook altijd als ik ongi moet worden, maak me gek. En ik ben zoooo moe, vanavond de laatste bolletjes, waarschijnlijk komt m'n moeheid daarvan. Gisteren heb ik een vrije dag genomen, ik had al 2 nachten amper geslapen en heb zorgen om gezondheid van m'n moeder en vader, dus dar kon er ook nog wel bij. Dus ik stond huilend op toen de wekker ging, heb er goed aan gedaan om lekker een dag thuis te blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Nala, dat is sowieso akelig met je vader en moeder, maar nu dan helemaal.

Dagje thuis klinkt fijn. Even bijtanken.

 

Mag jij nu al stoppen met de Utro? Ik moet doorgaan tot WD 15.

 

Hoewel ik weet dat Utro ongi kan tegenhouden, begin ik nu echt wat zenuwachtig te worden voor bloed. Elke keer bij naar de WC gaan is een spannend momentje.

Alles wat je met ongi voelt, kan je ook voelen bij zwangerschap he.

Frappant dat we allemaal hoofdpijn hebben zeg.

 

Ik ga slapen, drukke week gehad en morgen laatste werkdag van de week, nog even knallen.

 

Liefs meiden, morgen zijn we weer een dagje verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Nala, dat is sowieso akelig met je vader en moeder, maar nu dan helemaal.

Dagje thuis klinkt fijn. Even bijtanken.

 

Mag jij nu al stoppen met de Utro? Ik moet doorgaan tot WD 15.

Ja eerst moest je er 90 gebruiken maar dat hebben ze teruggebracht naar 60 (vanaf de terugplaatsingsdag) omdat onderzoek heeft aangetoond dat langer gebruik geen verschil maakt, er staat een stuk met artikel over op de website van MCK.

Slaap lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susan,

 

Wij lopen tegelijk. Heb jij veel last van kwaaltjes?

Ik bedoel daarmee: misselijkheid, steken in (.)(.), pukkels en soms wat een instabiel gevoel.

 

Het kan door de bollen komen maar toen ik ze. bij een eerdere poging had gebruikt had ik daar geen last van.

 

Is er iemand die ook iedere anders reageert op de bollen?

 

Heej Klaudia,

wat leuk dat we tegelijk lopen. Wanneer mag jij testen?

 

ik heb idd ook last van misselijkheid en moeheid ( vooal in de avond en zeker na een dag werken ben ik niets meer waard.)

ik heb wel wat last van uitslag her en der, maar ik ben een eczeem-type dus tja..wat komt van wat? Ik heb geen steken in mn boobs, wel aan de zijkant pijn. En dat hebik ook altijd een week voor mn menstruatie...:-(

Verder de hele dag door wel krampig gevoel in onderbuik vooral eind vd middag. Dat heb ik nou weer nooit voor mn menstruatie..:-) De bolletejs heb ik niet eerder gebruikt.

 

Het is zooo lastig om hier enig vat op te krijgen. Vorige keer had ik bij pregnyl 5000 enorme misselijkheid en tepelpijn. Nu bij 10.000 praktisch niets gevoeld. Ik ben ooit zwanger geweest ( in elk geval 1dat ik weet en 1 dat vermoed). De eerste keer had ik pijnin mijn borsten aan de zijkant en verder nergens last van. En bij die ik vermoed, had ik een hele week buikkrampen en pijnlijke tepels.

Volgens mij is het echt zo dat het elke zwangerschap anders kan zijn. En dat elke poging je medicijnen gebruikt, je reactie daarop per keer kan verschillen. Menstruatieklachten zul je herkennen van jezelf, maar vaak komen die ook weer overeen met zwangerschapverschijnselen zoals iemand net eerder al beschreef..

 

Maar heerlijk dat we ff kunnen speculeren hier over klachtjes en dingetjes op micro-niveau.( zo komen we iig de wachtweken door) Ik ben maar een beetje gestopt met het vermelden van allerlei symptonen en speculaties bij mn vriend, want die heeft t wel een beetje gehad met al die klachtjes.

Hij zei gister grappend: " doe je virtuele vriendinnetjes maar de groeten van me". Haha,grapjas. Hij kan veel aanhoren hoor,maar ik snap goed dat het voor hem anders is. Hij voelt ook niet de hele dag van alles..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hè, normaal vliegen de dagen en weken voorbij en nu kruipen ze....

Ik heb vandaag best wel hoofdpijn en pijn in m'n rug, dat heb ik ook altijd als ik ongi moet worden, maak me gek. En ik ben zoooo moe, vanavond de laatste bolletjes, waarschijnlijk komt m'n moeheid daarvan. Gisteren heb ik een vrije dag genomen, ik had al 2 nachten amper geslapen en heb zorgen om gezondheid van m'n moeder en vader, dus dar kon er ook nog wel bij. Dus ik stond huilend op toen de wekker ging, heb er goed aan gedaan om lekker een dag thuis te blijven!

 

Ojee, dat klin kt niet zo fijn. Ik hoop niet dat het heel ernstig is...? Goed dat je even voor jezelf kiest en vrij neemt.

 

En wb je klachten ; laat je niet gek maken he. In elk geval niet door jezelf, want daar heb je niets aan. Maar ik zie/voel/weet wat je bedoelt hoor. Afstand nemen van de hele kwestie is echt nodig hoor. Het helpt mij wel wat afleiding te zoeken op een dag. En dan op bepaalde momenten even het forum op. En niet vergeten te voelen hoe het nu Echt met me is.

soms ben ik ook wel emo hoor. Gewoon omdat je zo heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en vrees. En dat al die medische bezoeken ff klaar zijn. ( voor twee weken dan.). Hebben jullie dat ook? Dat je er gewoon ff moe van bent van dat hele gedoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Nala, dat is sowieso akelig met je vader en moeder, maar nu dan helemaal.

Dagje thuis klinkt fijn. Even bijtanken.

 

Mag jij nu al stoppen met de Utro? Ik moet doorgaan tot WD 15.

 

Hoewel ik weet dat Utro ongi kan tegenhouden, begin ik nu echt wat zenuwachtig te worden voor bloed. Elke keer bij naar de WC gaan is een spannend momentje.

Alles wat je met ongi voelt, kan je ook voelen bij zwangerschap he.

Frappant dat we allemaal hoofdpijn hebben zeg.

 

Ik ga slapen, drukke week gehad en morgen laatste werkdag van de week, nog even knallen.

 

Liefs meiden, morgen zijn we weer een dagje verder!

 

Ja, zo kan elk toiletbezoek een adrenaline-shot geven! Ga dan maar goed ontspannen ;-)

Spannend he. Nu komt het echt dichtbij. Oh, ik hoop zo dat het raak is voor je! Voor iedereen natuurlijk. En ook besef ik dat er een aantal van ons misschien nog een ronde nodig gaan hebben. Statistisch gezien he. ( alhoewel ik met die 2% kans die we kregen op slagen, ik nu al aardig de statistieken beinvloed heb. ). Maar goed, we gaan er gewoon voor dat iedereen hier zwanger wordt! Laten we dat statische varkentje even wassen. Gewoon een totaal groen wachtbankje. Degene die de kindjes verdeelt zal naderhand achter zijn/haar oren krabben en beseffen dat iets niet helemaal goed is gegaan. En hebben wij dan voordeel van. Haha. ( oke sorry meiden,nu draai ik door. Het zijn vast de bolletjes. Want zijn wij nu bolletjes-slikkers of wat? Haha):laughbounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Susan, als jij de bolletjes slikt heb je de uitleg toch niet helemaal begrepen.

Overigens... gezien het nivea-gevoel daar beneden ben ik wel blij dat ik die bolletjes niet hoef in te slikken... geen idee hoe mijn slokdarm zich dan gevoeld zou hebben :-)

 

Tja, wel spannend allemaal hoor. Ik voel niet heel veel. Beetje opgeblazen darmen, maar dat komt ongetwijfeld van de stress van gister. Mn tepels zijn iets onprettiger-gevoelig, maar verder gaat het wel goed eigenlijk. Ik heb sowieso weinig bijwerkingen gehad, dus ben benieuwd of ik dat van die bollen of zwangerschap uberhaupt ook wel zal krijgen.

 

En ja, ik onderschrijf de stelling dat we allemaal zwanger zijn. Gewoon wel. Dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden