Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfffff op van de zenuwen.

En nu is het hopen dat onze emmies slome duikelaars zijn, want hcg is maar 39.

Niet zo heel hoog dus. Nu in de wacht bij UZGent.

Maar die zullen wel zeggen dat ik overmorgen weer moet laten prikken.

Geplaatst

Hm, is wel hoger dan vorige keer toch? Maar denk ik niet helemaal het nieuws waar je op hoopte?

Bij mij is nooit geprikt, dus ik heb geen vergelijk...

Pfff, zelfs bij mij komt er minder uit mn handen op mn kantoordag...

Geplaatst

Inderdaad, ik had gewoon mooi een HCG boven de 50 gewild. Want dat is toch wel een soort magische grens.

Maar ik ga zo eens op zoek naar die tabelletjes die Henne altijd postte. En volgens mij zal dat dan wel een beetje geruststellend zijn. Vorige keer inderdaad lager: HCG was toen 11.

En vanochtend heb ik nog getest en die is mooi netjes ietsjes donkerder dan gisteren. Zie maar:

[ATTACH=CONFIG]5521[/ATTACH]

Dus dat stelt ook wel gerust. We hebben gewoon slome duikelaars als emmies. Nu in afwachting wat Gent voorstelt. Die bellen vandaag nog terug.

Geplaatst

In breker voor okaasan

Wat zei het ziekenhuis dan

Je streepje is vet positief ik blijf heel hard voor je duimen 8 maanden lang ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Heb je Gent al gesproken?

Ik kan mij voorstellen dat je had gehoopt een hogere hcg waarde te hebben. Ik duim nog steeds voor je verder op een stijgende hcg.

bah, wat een onzekerheid en spanning weer. Pfff

Geplaatst

Okaasan, wat ongelovelijk spannend.

Ik had op wachtdag 10 een hcg van 181. Maar ik heb helemaal geen idee vanaf wanneer je het een zwangerschap mag noemen. Ik blijf duimen voor je.

Geplaatst

Volgens mij vinden ze het goed, als het 50 of hoger is. Dat is het niet. Wel een heel eind in de goede richting (schreef zij hoopvol).

Maar het moet gewoon goed gaan, dat mag en kan niet anders. Ik vind het wel heel vervelend dat het niet heel hoog is, maar Gent was niet heel negatief. Uiteraard zagen ze liever een hogere waarde, maar ik moet gewoon doorgaan met alle meds en woensdag opnieuw laten prikken. Precies zoals ik dacht dus.

En als ik hier kijk, dan is het zo'n ruime marge op 16 DPO (wachtdag 11 van dag 5 emmies): HCG van 4-212

En zelfs voor een tweeling val ik nog binnen de marges. Hahhaha.

Ik blijf nog even positief. Althans, dat ga ik heel hard proberen. We zijn weer een stapje verder dan we ooit geweest zijn, dus dat is al heel mooi mee genomen.

Dank jullie wel voor alle support!

Geplaatst

Hi Okaasan, je houdt het wel spannend hoor! Ik heb een lijstje met HCG-waardes ooit van het web afgeplukt en opgeschreven, is een ander lijstje dan zo'n standaard lijstje. En er is ooit een topic hier geweest met HCG-waarden en de afloop... Misschien toch eens zoeken?

Mijn lijstje:

DPO HCG

14 17-119

15 17-147

16 33-223

17 17-429

18 70-758

19 111-514

20 135-1690

21 185-3279

22 324-4130

23 506-4660

24 540-10.000

Ik geloof niet dat dit een officieel lijstje is maar een inventarisatie... Maar het gaat er om dat er een enorme spreiding is en zoals je ziet val jij nog binnen de 'normaal' waarden!

Geplaatst

Dank je voor het lijstje Beanie. Erg fijn, en gisteren hielp dat ook zeker. Ik had zelf ook al zo'n mooi lijstje gevonden. Dus had ik echt wel goede hoop.

Maar nu ben ik er niet meer zo zeker van dat het wel goed gaat. Ik denk dat VMK zich al aankondigt met onderstaand streepje. Het is iets lichter dan gisteren.

Getver, nog een hele dag doorkomen en nog tot morgen in de middag voordat we de bloeduitslag weten. Maar mijn verstand zegt nu dat ik me kan gaan voorbereiden op weer een misser.

Geplaatst

Okaasan, neeeeee ik hoop zo dat je het verkeerd hebt. Al hoe wel je gevoel ook veel zegt.

Ik zou dit zo erg voor jullie vinden. Niet nog een keer.

Heel veel sterkte met wachten.

Hier net de dokter maar even gebeld ik ben zo vreselijk misselijk. Dus kan vanmiddag tabletjes ophalen.

Geplaatst

Verdorie Okaasan, dit is niet de bedoeling!! Ik had echt gedacht dat het streepje duidelijker zou worden. Is het allemaal 1e ochtend urine? Het kan natuurlijk verschillen.

Sterkte meid, morgen dus weer bloed prikken, pff heel spannend allemaal. Ik vraag me ook wel eens af waarom het bij "ons" nooit eens normaal kan, zonder al die spanning.

Ik ga toch nog even voor je doorduimen!

Liefs,

Noes

Geplaatst

ach okaasan ik vind het zo erg voor jullie. constant die stress angst en onzekerheid. nu weet je nog niets.

kan alle kanten op maar dat weet je....

maar meid denk aan die 5 mooie cryo's. blijf erin geloven! en je mag pas zeggen dat deze poging mislukt is als de uitslag morgen niet goed is.

moedeloos bij jou verergeren de kwaaltjes dus? dat is een goed teken!

ahhhh maar wel vervelend voor je. werken de pillen van de huisarts?

hier alles goed goed goed! buikje gaat nu echt komen en voel het kindje ook super goed. zo leuk!

Geplaatst

Orkaasan, verdorie. Dat is idd niet de bedoeling. Het streepje is lichter ( wat voelt dat naar om te schrijven maar wil wel eerlijk zijn). Vaak heb je gevoel het wel bij het juiste eind.

Wat zal jij je onzeker voelen, meis. Bah. Morgen de bloeduitslag en dan heb je zekerheid (hoe naar misschien ook).

Kunnen ze n Gent er iets zinnigs van zeggen, waarom zoiets gebeurd? Of Pf?

Knuffel (en ik blijf toch nog even stiekum hopen dat het lichtere streepje komt door minder geconcentreerde urine, misschien tegen beter weten in).

Ik had overigens nog even nagekeken hoe hoog mn hcg was tijdens het bloedprikken in Gent en die was toe 140. Maar daar heb je nu waarschijnlijk niets meer aan. Xxx

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes, En inderdaad Wen, het is niet anders, het streepje is echt lichter. Dus ik waardeer je eerlijkheid. Maar door duimen mag hoor dames!

Alles met eerste ochtendurine gedaan, en die zag er vanochtend zelfs geconcentreerder uit dan gisteren, dus dat kan hem ook niet zijn ben ik bang. Bah, ben echt een beetje lamgeslagen. Waarom moet het nu weer zo gaan. Gisteren voelde ik me nog wel oké, maar nu is alle hoop vervlogen. Erg benieuwd wat het streepje morgen doet, want ik ga wel testen, dan hoef ik tenminste niet de hele dag in spanning te zitten voor de uitslag. En ergens heel diep van binnen is er nog wel een sprankje hoop hoor, maar dat is wel echt heel klein. Voel me zo niet zwanger meer (ik weet het, dat hoeft ook niet), dus dat helpt ook niet om positief te blijven.

Moedeloos, heb je pillen gekregen? En helpen ze? Hoop het wel voor je.

Clickstar, wat fijn die goede berichten. Lijkt me geruststellend als je je babietje zo goed kan voelen.

Noes, nog maar 1 week! Superspannend hoor die eerste echo.

Geplaatst

Okaasan, moest als maar aan je denken vandaag. Ik hoop zo voor je dat het streepje morgen donkerder is.

Click, oohh heerlijk genieten van het getrappel in je buik.met welke week voelde jij het voor het eerst?

Noes, hoe is het met je? Ook al lekker misselijk?

Klopt heb de tabletjes opgehaald vanmiddag en ga er morgen mee beginnen. Ik durf niet echt wat te slikken, maar ik kan s ochtends echt niks zo beroerd.

Geplaatst

Moedeloos, nee ik ben niet echt misselijk, het is meer dat ik geen gigantische trek heb.

Vanmiddag was de consulente van MvM hier en toen ze de test deed zag ze eerst bijna geen streepje, ik schrok me rot! Ze legde 'm even opzij en begon d'r verhaal af te steken,

ik heb er weinig van meegekregen....pfff!!! Even later keken we er nog een keer op en toen stond er toch wel een aardig streepje, het was prima zei ze, en ik was weer een hartverzakking verder...

[ATTACH=CONFIG]5525[/ATTACH]

Okaasan, ik ga echt voor je duimen hoor, sterkte!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Oooh nee, Okaasan, deze test willen we niet zien!!! Getverderrie zeg!!! weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu, behalve "kan het dan nooit eens 'normaal' gaan?!?!"

Moedeloos, vervelend zo misselijk! En Noes, gelukkig, lekker plassen nu!

Geplaatst

Noes, wat ongelovelijk spannend is dat he. Die test van mvm. Voor deze testen mort je al een hoog hcg hebben zeggen ze. Mijne was ook zo donker en hij is in de loop van de dagen nog lichter geworden ik probeer zoveel mogelijk te plassen voor mvm, maar merk nu wel ik misselijk ben dat ik ook vaak over sla. Sta er echt van te kokhalzen.

Ink idd vervelend, maar krijg er wat moois voor terug dus nemen we het maar voor lief.

Geplaatst

Zit er goed uit Noesje! Ik lees nog steeds mee. Echt ongelofelijk. Lekker piesen voor mijn menopur!!

En Okaasan....ik lees mee en duim en duim en duim!

Liefs Moes

Moedeloos, nee ik ben niet echt misselijk, het is meer dat ik geen gigantische trek heb.

Vanmiddag was de consulente van MvM hier en toen ze de test deed zag ze eerst bijna geen streepje, ik schrok me rot! Ze legde 'm even opzij en begon d'r verhaal af te steken,

ik heb er weinig van meegekregen....pfff!!! Even later keken we er nog een keer op en toen stond er toch wel een aardig streepje, het was prima zei ze, en ik was weer een hartverzakking verder...

[ATTACH=CONFIG]5525[/ATTACH]

Okaasan, ik ga echt voor je duimen hoor, sterkte!

Liefs,

Noes

Geplaatst
Zit er goed uit Noesje! Ik lees nog steeds mee. Echt ongelofelijk. Lekker piesen voor mijn menopur!!

En Okaasan....ik lees mee en duim en duim en duim!

Liefs Moes

MvM is toch voor de Pregnyl als je zwanger bent? En als je in de overgang bent kunt je piezen voor Menopur. Althans zo had ik het altijd begrepen. Dan maak je veel FSH aan om met heel veel moeite toch nog een eitje te laten rijpen, dus dan kunnen ze dat er uit halen. Ik weet in elk geval dat een tante van mij geplast heeft toen ze in de overgang was. Maar misschien is het wel beide (HCG en FSH) als je zwanger bent.

Moedeloos, geeft toch niets als je overslaat. Alle beetjes helpen en het moet wel een beetje leuk blijven voor jezelf. Ik heb wel eens gehoord dat het helpt als je de flessen een nachtje open zet. Wel buiten doen, anders zit je nog in de stank. En dat dan de meest erge lucht verdwenen is. Helpen je pillen al?

Vanochtend toch weer een test gedaan, want ik dacht dat ik dan niet zo zenuwachtig hoefde te zijn voor het telefoontje. Maar wat moet ik hier nu weer mee? De controlestreep is ook wel veel duidelijker, maar het teststreepje vind ik nu ook echt duidelijker dan gisteren. Misschien wel twijfelemmies :-) Ik vind het maar raar. En inderdaad Noes, waarom kan het nu nooit eens gewoon? Het enige wat ik nu hoop is dat er nu niet weer een twijfeluitslag komt. Ik wil gewoon nu duidelijkheid. Mis is mis en als het wel goed is, wil ik ook een mooie stijging.

Dus alle duimen zijn nog meer dan welkom. Hopelijk nemen ze nu eerder de telefoon op dan maandag. Dan hoef ik jullie niet zo lang in spanning te laten. Hhahaha, grapje. Maandag was ik echt op van de zenuwen, dat was echt niet grappig.

[ATTACH=CONFIG]5527[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden