Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die ziet er idd weer veel donkerder uit. Eeneoo zwanger streepje. Pfff, wat een spanning! Heb met je te doen, meis. Waarom kan het nou niet eens normaal gaan.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Trouwens, ik heb net maar eens gebeld met Gent en ik kan pas 13 juni daar terecht. De prof zit gewoon helemaal vol.! De komende tijd maar eens bellen of er niet toevallig een plekje is vrijgevallen. Ik had stiekum gehoopt om ergens in april terecht te kunnen.

Geplaatst

Okaasan... ben zó benieuwd! Dat streepje van vanmorgen zegt idd iets totaal anders dan gisteren! Ik hoop dat je snel meer weet!

Wen, wat ontzettend balen dat je pas in juni terecht kan! Ik hoop dat er tzt iemand uitvalt.. (kan zo gebeuren, ik moest mijn vervolgafspraak laatst ook afbellen) Je zit zeker bij de S.?

Geplaatst

Okaasan, al nieuws????

Wen, wat balen dat je zo lang moet wachten.

Heb vanmorgen een tabletje genomen en het haald de scherpe kantjes van het misselijk zijn af, maar even afwachten de komende dagen.

Geplaatst

HCG is door gestegen naar 116. Dat lijkt mij redelijk. Dat is een verdubbeling in 30,5 uur.

Heb net Gent gemaild en wacht nu dus op hun telefoontje. Ik verwacht, en hoop, heel heel hard dat ze gewoon vinden dat ik zwanger ben van een slome duikelaar of late innestelaar, dat ik dus door moet gaan met de medicatie, nieuwe recepten krijg voor alle meds, en een afspraak mag maken voor een eerste echo. Of misschien al compromis nog een keer bloed moet laten prikken.

Ik zit echt shakend op de bank. Man, wat ben ik blij dat het gestegen is, maar wat zou ik willen dat het iets overtuigender is.

Moedeloos, wat fijn dat je pillen een beetje lijken te werken.

Jeetje Wen, ik vreesde het al voor je, want wij hadden de evaluatieafspraak ook pas zo laat (van oorsprong). Maar nu het zo vast staat, is het wel weer met de neus op de feiten. Maar wat Fleur schrijft, er kan altijd iemand uitvallen. Ik hoop dat ik uitval op 21 feb :-)

Ik krijg de indruk dat ze maar een x-aantal plekjes voor buitenlanders reserveren en het gros van de afspraken Belgen inplannen. Voor ons niet leuk, maar ik zou als Belg ook not-amused zijn om op een eindeloze wachtlijst te komen omdat iedereen uit Nederland (en andere buitenlanden) de plekjes inpikt. (en dat is echt absolut niet racistisch bedoeld. Maar meer dat het eindeloze wachten zo moordend is in dit traject. Dan is het erg vervelend als de binnenlandse zorg alleen door externen gebruikt wordt en wachtlijsten daardoor langer worden.)

Maar waarom maak je niet een afspraak bij een ander. HEt is toch een cryo, en je weet al hoe dat daar werkt. Wij waren laatst bij dr. De B@@rdem@ker (ergens een A en een E in haar naam, maar weet niet precies waar :-). Die vonden wij heel plezierig.

Fleur, hoe gaat het met jouw zwangerschap. Al bijna de 20 wk echo, denk ik?

Geplaatst

Wow okaasan, wat goed nieuws. Het is aan he stijgen dat betekend dat er toch echt wel iets gebeurd daar binnen.

Ongelovelijk wat ben ik blij voor jullie. Op naar de eerste echo.

Geplaatst

Ja, maar eerst op naar het telefoontje. Hoop dat ze binnen nu en een uur toch wel bellen. Want ben echt heel zenuwachtig over wat ze gaan zeggen. Echo durf ik bijna nog niet aan te denken.

Het voelt nu echt als dat we iedere keer een klein stapje verder komen, maar dat dan de volgende stap niet lukt. Dus ik kan echt niet geloven dat het in deze stijgende lijn door blijft gaan.

En trouwens sorry aan iedereen hier voor al mijn egoberichten over het hele forum. En dat ik niet zo attent bent en niet zo veel op anderen reageer. Ik schaam me er een beetje voor. [zoekt een smiley met een rood hoofd]

Pffff, inmiddels weet ik van gekkigheid niet meer wat ik moet doen. Zit echt te wachten op het telefoontje van Gent. Hele huis is inmiddels opgeruimd, hahaha, dat is dan weer en bijkomend voordeel. Nu ben ik echt kapot van alle spanning, en zou dus willen slapen, maar ja, ze kunnen elk moment bellen.

Kortom, ik word een beetje gek van mezelf.

Geplaatst

Okasaan: super dat het gestegen is, ik was de berichten aan het lezen en erg geschrokken dat het misschien toch mis was, maar gelukkig. Een verdubbeling lijkt me idd toch goed. Ben benieuwd wat Gent zegt. Spannend!!

Geplaatst

Orkaasan!!!!! Weet je al iets? Ik zit hier plaatsvervangend nerveus te zijn. Wat een spanning! Super dat je hcg gestegen is! Kan het geen combi van late innesteling met langzaam stijgende hcg zijn?

Ik hoop zo ontzettend op positief nieuws!

Geplaatst

Net telefoon, op van de zenuwen. Het HCG is inderdaad niet hoog, maar stijgt weel heel mooi volgens de curve, dus een dikke proficiat van vroedvrouw Katrien. Tranen hier dus. Echt ongelooflijk.

En nu ga ik een banner maken.

En me melden in het augustus topic.

En meds halen in apotheek.

En me aanmelden bij MvM (ondanks alle vieze verhalen ;-)

En de eerste echo is met 6.2 wk, dus 23 dec in Gent.

Man wat een ontlading.

Weet niet hoe ik jullie allemaal moet bedanken voor het meeleven.

Dus daarom maar zo::aaaflowersmiley:

Geplaatst

Ik ben eigenlijk nooit op het forum maar kwam toevallig op je verhaal okaasan. Ik zit dus al 2 dagen te spieken Hoe het met je gaat. Ik hoop echt op goed nieuws voor je!

Geplaatst

Wauw okaasan! Ik heb het de laatste weken gevolgd wat ben ik blij voor je! Dit bewijst maar weer dat de aanhouder wint! Probeer te gaan geniegen op je roze/blauwe wolk!Gefeliciteerd!

Liefs Bianca

Geplaatst

Wat een goed nieuws okaasan, van harte gefeliciteerd!

Elke stap is er een dichterbij, dus groot gelijk dat je je gaat aanmelden en een ticker hebt aangemaakt! :-)

Geplaatst

Okaasan! Meid gefeliciteerd!! Jeeejjjj... wat heb jij een spanning gehad zeg... Zullen we nou afspreken dat de komende 35 weken en 2 dagen wél alles volgens het boekje gaat? ;-)

Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam was de laptop aanzetten en snel op het forum.. Was zó benieuwd! Helemaal na de iets lichtere test van gister.

Ga genieten nu! Van het misselijk zijn, van het piesen voor mvm.. de obstipatie... álles! YES YES YES!

Ik vertel mijn man nooit iets over het forum, maar bij jou had ik dat toch stiekem wel gedaan... Hij liep steeds al te vragen de afgelopen dagen. Moet je nu van hem ook feliciteren!

Geplaatst

Oooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, Gelukkig, wat een opluchting zeg!!!

Tja, ieder lichaam is gewoon anders, reageert anders, snel of langzaam, het maakt niet uit, als het maar stijgt!!

En nu snel naar de augustus-topic, het is daar nog zo rustig! joepie!!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Okaasan DINGDONG je bent gewoon hartstikke zwanger meid. OMG wat ik blij voor jullie!

Enne ga proberen nu te genieten van het zwanger zijn.

Jeetje zeg wat een ontlading... ook bij mij hoor, phoe.

Heb je nog getest met een dig cl blue?!

Nou vandaag ben ik jarig 11-12-13 haha... Een dag om nooit te vergeten (vooralsnog)

Meid gefeliciteerd!!!! x

Geplaatst

Okaasan! Gefeliciteerd! Ik zat op het september wachtbankje en heb je de laatste dagen gevolgd! Ben heeeel blij voor je! Op naar die mooie echo en dan volop genieten van de kerst met een wondertje in je buik!!

Geplaatst

:bootyshake::zwanger::clap2::toppie::happydance::confettistars::bpotda::yah::positive energie::goodnews::throw_up::aaaflowersmiley::support:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!,,,,,,,,,

Wat een geweldig nieuws! Moest vanmiddag werken, dus nu pas online, maar wauw meid, wat een geweldig nieuws! En wat een fantastisch mooie ticker heb je! Super! Heerlijk vooruitzicht dat je een echo ingepland hebt staan voor de kerst! Hopelijk wordt dit jullie mooiste kerst tot nog toe!!!

Jeetje, wat ben ik blij voor jullie!!!

Geplaatst

Orkaasan!!! Jeeeeejjjjjj! Gefeliciteerd! Je bent nu gewoon officieel zwanger!!!! Ik ben echt super blij voor jullie! Op naar een mooi knipperlichtje!

En wat stoer dat je al een banner hebt gemaakt.

Ik blijf doorduimen voor een gezonde en blijvende zwangerschap!

En mocht je je afspraak in februari in gent gaan afzeggen (want dan ben je gewon al vele weken zwanger), let my know. wie weet kan ik hem wel overnemen.

Geplaatst

Oh dames, dank jullie wel voor alle ontzettend lieve berichtjes. Ik geloof dat ik ze maar moet downloaden zodat ik ze elk moment van de dag even door kan lezen. Want geloven dat ik zwanger ben, dringt nog niet echt door (of eigenlijk echt niet). Maar met al die felicitaties, is het toch wel echt.

Oh wat zijn jullie allemaal lief.

En MvM is gek, krijg je gewoon een email met "Jij bent zwanger! Gefeliciteerd". Nou ja zeg, wie? IK? Nee, dat kan niet. Beetje gek hoor. Hoop dat ze nog niet morgen gaan bellen, want dan heb ik vast net zo'n zenuwslopende test als Noes had. Misschien moeten ze maar pas na mijn vakantie komen in het nieuwe jaar.

Ik moest gewoon bijna huilen met Gent aan de telefoon. Zegt dat gekke mens gewoon Een dikke proficiat, u bent echt zwanger. Tegen mij? Heeft u echt de juiste gebeld? Nou ja.

Ik ben echt gesloopt, maar ook een soort van hyper. Echt zo gek.

Enne Wen, we moeten maar even PB-en over de afspraak over hoe een en ander aan te pakken. Ik vind het prima. Zeker als dit allemaal goed blijft gaan. Maar daar hebben we nog alle tijd voor. Voorlopig zeg ik die afspraak niet af.

En Clickstar jij ook van Harte! Nog een fijne avond verder. Hoop dat je een hele mooie dag had!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden