Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moedeloos,wat fijn dat het goed gaat 10 weken alweer wat gaat het snel!jij gaat het jaar goed in!en ja het schiet nu ook op voor ons...spannend het nieuwe jaar in.maar hoe gaat dat dan precies met de verdoving bij de punctie doet dat erg zeer of valt dat ook mee? En hoe gaat het met de medicijnen...moet je die gelijk betalen of zit dat bij de 3600 euro die je bij de punctie direct moet betalen?

Ik wens iedereen op dit forum een gezond gelukkig VRUCHTBAAR NIEUWJAAR en dat onze grootste wens mag uitkomen !!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noah, de medicijnen zitten niet bij die 3600 in. Ik kreeg gewoon een recept mee en dan haalde ik het bij mijn eigen apotheek op.

Die verdoving in je baarmoeder voel je wel ff, maar is echt goed te doen.

Ik wens ook iedereen een vruchtbaar jaar toe. Laat er maar veel baby s komen. Fijne dag meiden

Geplaatst

Moedeloos, fijn dat de misselijkheid al wat minder wordt. 10 weken alweer! Wat gaat dat snel (alhoewel ik zelf de ervaring heb, dat je als zwangere juist het gevoel hebt dat het langzaam gaat).

Noah, de punctie is idd goed te doen. Ik vond het zelf de meest fijne punctie van al mijn puncties (4 x nederld, 1 xDD en 1 gent).

Ik wens ook iedereen een vruchtbaar 201 toe!

Geplaatst

Hallooo,hebben jullie leuke dagen gehad?weer een nieuw jaar met nieuwe kansen.!!! Ik heb een vraag...ik krijg mijn 4e pog ook nog vergoed maar je krijg het vergoed tot het Nederlandse tarief.bij de punctie heb ik begrepen dat je direct 3600 eu moet betalen.hoe gaat dat dan ei gelijk met de medicijnen want die zijn in België goedkoper dan bij ons.sturen ze dat op,.ja hoe gaat dat allemaal in zijn werk?

Kan iemand mij dat vertellen?

Geplaatst

@ Noah,

Je krijgt een recept mee voor je medicatie, die kun je gewoon bij de Nederlandse apotheek inleveren. Dan krijg je het automatisch vergoed.

Je moet idd vooraf aan de punctie 3600 euro betalen.

Je krijgt dan daarna rekeningen van de kosten die gemaakt zijn. Die rekeningen kan je naar je zorgverzekering sturen. En zij betalen je terug, totdat je het maximale bedrag bereikt hebt.

groetjes Andrea

Geplaatst

Fijn ,bedankt voor de info adrealine !eind feb maart willen we weer gaan starten dit keer in gent. Ben heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen. En jullie ?

Geplaatst

Hallo meisjes..ik heb net gent gebeld en rond de 23e moet ik ongesteld worden dan kan ik al met de pil starten.11feb een afspraak voor een echo en wat ik moet gaan spuiten en zo.dus ja ben er helemaal vol van .ineens is het bijna zover.spannend!!!

Geplaatst

Klopt heb vandaag weer een echo gehad en alles zag er super uit. Het is al een echt mensje met beentjes en voetjes zo mooi om te zien. Het was al aardig actief.

Ik vraag me af of Noes en Okaasan ook nog mee lezen, hoe is het met jullie meiden. De feestdagen nog een beetje door gekomen?

Geplaatst

Moedeloos wat goed om te lezen het goed met je gaat. al bijna 12 wk!!! wouw!

leuk he die echo's. je voelt en ziet weinig en toch is het al een echt mensje in je buik....:-)

ik hoop dat je kan genieten van het zwanger zijn... succes meid!

Noes en Okaasan, hoe is het met jullie? ben benieuwd.....

Alle andere meiden hier succes. Een nieuw jaar, dus nieuwe kansen!!!

Geplaatst

Ja hoor moedeloos, ik lees nog wel mee. Maar echt helemaal geen puf om ergens te reageren. Sorry.

Afgelopen week ook jarig, en dat maakt me ook niet minder verdrietig. Al de vijfde kerst, de vijfde jaarwisseling en de vijfde verjaardag op rij, dat ik weer niet zwanger ben. En het derde vreselijk stomme jaar op rij: in 2011 had ik die miskraam die later een BBZ bleek zo rond kerst, met oud en nieuw dus in het zkh, en met mijn verjaardag kotsmisselijk en doodop van de operatie en MTZ, in 2012 op eerste kerstdag werd ik ongesteld na de derde icsi, en nu afgelopen jaar weer een miskraam met kerst. Bleggh, ik haat de laatste week en eerste week van het jaar.

Verder ben ik echt heel belabberd en heel erg moe van het afbouwen van de prednisolon. Dus dat draagt er ook niet aan bij dat ik me een beetje meer happy ga voelen.

Gelukkig lees ik van jou wel allemaal goede berichten.

Clickstar bij jou ook alles goed? Jammer hoor dat jullie alleen op FB schrijven, kan ik niet meegenieten van alle mooie verhalen.

Geplaatst

Maar nu vergeet ik nog bijna het goede nieuws. Eigenlijk hadden we pas eind februari een evaluatieafspraak, en dus twee maanden wachten op een cryo TP, maar werd gebeld door Gent of ik niet komende maandag wilde komen. Iemand wilde ruilen. Dus als het iemand van hier is. Veel plezier de 21ste, wij zijn heel blij met de afspraak voor komende maandag! Dank je wel!

Geplaatst

He Moedeloos, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!! Je bent al zo goed als uit de gevarenzone! Met mij gaat het wel, de eerste 2 weken is de teleurstelling erg groot en had ik eigenlijk helemaal geen zin om weer verder te gaan. Nu had ik de afspraak voor de intake in DD nog staan, dus daar ga ik wel heen. Ik wil nu ook wel weer verder. Maar ik merk wel dat ik het moeilijk vind om bv de verhalen in het uitgerekend-topic te volgen. Daar hoor ik helaas niet meer bij en dat doet wel pijn.

Ik pas nu beter weer in de wacht bankjes en januari/februari afdeling.

Okaasan, wat een rot tijd he?! pff, valt niet mee, ook al kan ik nu wel weer vooruit kijken en weer wat hoop hebben, ook al is de kans wel erg klein. Ik twijfel ook of ik al dat gedoe in DD wel wil, of gewoon nog 2 pogingen in Nederland ga doen. (ik ben nl van zorgverzekering gewisseld en heb weer 2 pogingen te goed) Neem jij eerst nog even rust of heb je ook alweer een afspraak staan? Ook al staat je hoofd er misschien nog niet naar, maar het is toch best fijn dat je nog cryo's hebt. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en neem de tijd die je nodig hebt, dikke knuffel!! Hoop dat we de volgende keer samen de goede kant opgaan!!

Clickstar alweer 27 weken!! Super hoor, dat schiet al op. Ik ben wel heeeeel blij voor jullie hoor!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

*breek in*

Lieve okaasan en noes. Speciaal voor jullie breek ik nog even in. Ik wil jullie heel veel succes toewensen voor alles wat op jullie pad komt dit jaar! Ik vind het heel erg wat jullie hebben mee gemaakt, en ik blijf jullie volgen. Dikke digi knuffel. Liefs Marga.

*breek uit*

Geplaatst

Minie hoe laat ben jij in Gent? Wij hebben pas om 19 uur een afspraak bij prof De S. Bij wie zit jij?

Marga: lief!

Noes, zeker een rottijd. Ik zal je alle details besparen, maar we waren op vakantie en nogal wat onderweg. Dus vruchtje verloren in openbare wc en daar dus doorgespoeld. Oohhhh wat voelde dat ontzettend naar. Nog dagen dat beeld op mijn netvlies gehad. Alleen als ik daaraan denk moet in ik al zo huilen. En dan ook nog rond kerst. Blegghhh.

Maar fijn dat je al weer een beetje vooruit kan kijken. Moet ook wel met je afspraak van vandaag. Ik hadden het elders al geschreven, maar heel veel succes en hopelijk een heel waardevol consult. En je hoeft toch niet persé daar onder behandeling, je kunt ook gewoon de info gebruiken die het oplevert. Er zijn zat dames die een combi doen.

En het uitgerekend topic is ook confronterend, voor jou zeker, want je hebt het notabene geopend. Maar ik ben wel erg blij dat ik daar geschreven heb. Weer een ervaring rijker. Maar ik ben ook opgelucht dat er de laatste week een heleboel dames bijgekomen zijn, want het was na ons vertrek wel een heel klein zielig clubje geworden (qua aantal zwanger, verder niet hoor, aug.dames), wat nog eens extra het pijnlijke verlies aan gaf.

Ik kan ook al weer wat vooruit kijken. Zeker nu de evaluatieafspraak maandag al is. Eerst was het nog zo ver weg en leek het vervolg dus ook zo ver weg. Maar nu hebben we waarschijnlijk al weer een cryo TP eind februari. Althans, afhankelijk wat mijn cyclus gaat doen. Geen idee wanneer ik na deze MK ongesteld ga worden. Hoe is het met jouw cyclus? Al weer zicht op een eisprong/menstruatie?

Geplaatst

Orkaasan, Fijn om weer wat van je te lezen. Ik heb een paar keer aan je gedacht.

Wat een ellendige tijd heb je achter de rug...pfff. Kreeg er ook tranen van in mn ogen.

Goed om te lezedn dat je al eerder naar Gent kan. Dat wachten is anders ook zo killing, want je wilt het liefst zo snel mogelijk weer door. Lieve orkaasan, gewoon even een hele dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Okaasan, ik krijg om 11 uur de pipelle en mijn man moet om 12.30 een zaadstaal produceren.

onze behandelend arts is prof. Gerris, ik weet niet wie we maandag krijgen

Geplaatst

Okaasan, hoe was de evaluatie gisteren in Gent?

Ik heb ook nog geen menstruatie gehad, het kan ook wel 6 weken duren zei de arts in Dusseldorf. Wat dat betreft is het ook een beetje moeilijk plannen. Maar goed, eerst maar eens de bloeduitslagen afwachten.

Zo'n combi van ziekenhuizen zat ik ook aan te denken, maar ik ben nu ook wel positief over DD, een iets andere aanpak is misschien ook wel eens goed!

Nou, ben benieuwd hoe het was,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Het ging wel goed, maar de prof was best een beetje negatief vond ik. En omdat ik nog steeds zo suf ben van het afbouwen van de prednison, kon ik ook niet heel adequaat reageren op haar verhaal. Jammer, want achteraf bedacht ik natuurlijk nog wel het een en ander aan vragen naar aanleiding van haar verhaal.

Ze was ook verbaasd dat ik zo'n last heb van het stoppen met de prednison, dat had ze nog niet eerder gehoord van haar patiënten. Het is toch maar een lage dosering dus misschien moest ik het dan maar toch afbouwen volgende keer. Maar ja, met een cryo gaan gebruiken en als het dan na twee weken is mislukt en dan afbouwen, dan zit ik bijna aan de volgende cryo, dus kan ik net zo goed doorslikken. Daar was ze het wel mee eens.

Omdat ik nu al twee keer een miskraam heb gehad van de Gentse emmies, zag zij het best een beetje somber in voor de cryo's. Haar mening is dat met de prednison, Ascal en fraxiparine alle externe factoren waar door het zou kunnen mislukken wel weggenomen zijn en dat er dus waarschijnlijk een andere onderliggende oorzaak is die onbekend is en zeer waarschijnlijk ook onbekend blijft. Daar hebben we dus niet veel aan en is ook niet echt een hoopgevend bericht. Ik hoop zo dat ze er naast zit. Maar dat vind ik tegelijkertijd ook weer heel moeilijk om te geloven. Maar ja, wat zij zegt is ook maar een wilde gok.

Van de andere kant werd ik nooit zwanger, en ben ik nu al twee keer heel kort zwanger geweest met het gebruik van prednison. Dus ik heb eerder het vermoeden dat al die meds wel degelijk iets doen.

We gaan in elk geval die 5 cryo's gebruiken en hopen heel erg hard dat een van hen het gaat doen. Het waren wel een ietsje slome blastocysten, ze zijn nog net een beetje in een voorstadium. Gelukkig waren er dit keer niet van die rare dingen in het lab te zien als de vorige keer, en was de prof eigenlijk wel tevreden met de poging, ook al is het resultaat wat we beogen er natuurlijk nog steeds niet.

Kortom, het maakt me wel een beetje bang allemaal, want wat nou als die vijf het niet gaan doen, of dat ik daar ook allemaal een miskraam van krijg. Ergens houdt het op en hoewel het nu weer ietsje beter leek te gaan dan de vorige poging, lijkt tegelijkertijd het punt waar het op houdt weer een heel stuk dichterbij.

Geplaatst

Okaasan, sta je open voor een poging met 30 mg prednison? Bij mij gingen er 9 pogingen mis (1 keer een vmk) en de 10de poging was met 20 mg. Die was positief maar ging binnen een paar dagen mis.

De allerlaatste cryo was dus alles of niets... En die met 30 mg gedaan.

Volgens de hematoloog zijn de lichamelijke ongemakken van die 10 mg extra (bijna) niet te merken.

Ik heb het tussen de pogingen door niet afgebouwd, maar ben blijven gebruiken.

Momenteel afgebouwd naar 5 mg! (wel met de nodige bijwerkingen hoor)

Enne.... wat betreft de prof.... Zij gaf ons 3 dagen na de laatste tp érg weinig kans. Zes dagen later was de test positief.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden