Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Orkaasan, weer een hoop stof tot nadenken.pfff. Met mijn boerenverstand zou ik ook zeggen dat de medicatie toch echt wel iets doet. Het kan haast geen toeval zijn dat je dus 2 keer kort zwanger bent geweest tijdens het gebruik van prednisolon. Hoeveel mg prednisolon slikte je ook al weer?

Ziet zij er niets in om de prednisolon eventueel te verhogen?

Wanneer mogen jullie weer door voor de cryo?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan, ik denk dat wat Wen en Fleur zeggen best wel het proberen waard is, als je daar tenminste achter staat... Maar wat een onzekerheid weer zeg. Je denkt dat je mooie cryo's hebt en dan dit weer... Ik hoop zo dat de prof gewoon geen gelijk gaat hebben, net als bij Fleur!

Geplaatst

De eerste keer in Gent 10mg geslikt en nu de tweede keer 20mg. Dat heb ik haar overigens niet gezegd, maar gisteren wel uitdrukkelijk gevraagd of de Prednisolon verhoogd kon worden. Zij is er van overtuigd dat dat niet nuttig is. En opperde zelfs om de prednison te stoppen, omdat ik er zo'n last van heb en omdat ze zo overtuigd is dat het probleem elders ligt en ik die prednisolon dus eigenlijk niet nodig heb. Dat ga ik echt niet doen, maar ik was eigenlijk wel van plan om terug te gaan naar 10 Mg, dus 30 zie ik denk ik echt niet zitten. Maar goed, ik heb nog even om er over na te denken. Vorige keer ook op het laatste moment besloten wat ik ging doen.

En nu is er in geen velden of wegen een eisprong te bekennen, dus net zo als Noes al schreef, het kan nog wel even duren voordat een nieuwe kans zich aan dient. Beetje lastig plannen inderdaad. En ik ben ook bang dat mijn cyclus totaal in de war gaat als ik langere tijd meer ga slikken en dat het dan dus helemaal niet tot TPs gaat komen. Eigenlijk ben ik bang dat meer prednisolon mij meer kwaad dan goed zal doen. Wat is het toch ook allemaal stom om hier over na te moeten denken en je zorgen over te maken.

Maar dank jullie wel voor alle meedenkende reacties.

Geplaatst

Hoe is je afbouwschema opgebouwd mbt de prednisolon? Is dat ook zo'n 2,5 mg (kwart tabletje) per 3 a 4 dagen (of nog langer)? En welke klachten ervaar je exact met afbouwen?

Je zou eventueel eens een mailtje kunnen sturen naar S.erum in Athene. Die geven per mail vaak een gratis second opinie. Gewoon je hele verhaal doen en je dossier (mocht je die hebben) mee sturen. Zij zullen uiteraard ook komen met adviezen voor behandelingen en verder onderzoek daar, maar daar moet je verder dan niet op ingaan.

Wie weet hebben zij nog een bepaalde invalshoek die nog niet aan de orde is geweest.

Geplaatst

Nou Wen, heb je even ;-)

Echt ontzettend, maar dan ook echt ontzettend moe. Totaal geen energie.

Heel veel hoofdpijn. En daardoor ook heel veel last van licht.

Bij vlagen heel misselijk (waar ik heel verdrietig van werd, want misselijk hoort bij zwanger op het moment, en dat ben ik juist niet meer), waar net zo als bij een zwangerschap eten wel tegen helpt. Dus volgens mij heb ik die 4 kilo erbij vooral te danken aan het afbouwen.

Vorige keer ook spierpijnen, maar dat valt deze keer mee.

Heel erg belabberd voelen en neerslachtig, maar dat vind ik lastig of dat er echt bij hoort, of dat door de miskraam en/of de overige verschijnselen komt.

Slecht slapen

IJzig koud, en met drie truien aan nog liggen rillen onder een deken.

Trillende handen en benen.

Kortom, alle verschijnselen van een echte hele zware griep, maar dan zonder koorts.

Zo dat is wel zo'n beetje, dus hierbij het einde van mijn promo praatje voor de prednison ;-)

En inmiddels heb ik het ergste wel achter de rug hoor.

En het idee is dat je al bovenstaande klachten niet krijgt als je het korter dan drie weken en in lage dosering hebt geslikt, klopt voor mij dus echt niet, want ook met de 10 Mg had ik al bovenstaande. Ik kon volgens het uz zo stoppen met 10 Mg, dan was afbouwen niet nodig. De hematoloog zei achteraf wel dat je al bovenstaande kon krijgen. Maar afbouwen vond hij niet nodig, omdat je het dan langer gebruikt dan strikt noodzakelijk.

Ik heb deze keer 20 Mg geslikt en in stappen van 5 Mg afgebouwd per 6 dagen en dat zou ook moeten kunnen volgens de hematoloog en het UZ. Nu gaf de prof aan dat ik dan toch maar met 2,5 Mg zou moeten afbouwen in de toekomst. Dus precies zoals jij zegt Wen.

Wen, heb jij ook op die manier die je schrijft contact gehad met serum? En daar heeft dat ook iets opgeleverd?

Ik heb eerder overwogen om ze te mailen, maar ben ook wel een beetje aan het einde van mijn mogelijkheden. En hoe graag ik ook blijvend zwanger wil worden, ik kan en wil gewoon niet meer dan ik nu al doe op zkh-gebied. En dat geldt zeker voor mijn man. Maar ik ben dus wel benieuwd welke ervaring jij met hen hebt.

Geplaatst

Way een heftige verschijnselen heb jij van de prednisolon! Pfff. Ik kan mij voorstellen dat jij daar een volgende keer niet op zit te wachten. Ik ben toen van 10 mg ineens gestopt. Dat was na een mislukte poging. Nooit klachten gehad.

Toen ik zwanger raakte van onze cryo slikte ik 20 mg. Dat heb ik maanden lang moeten slikken en ben pas aan het einde van mijn zwangerschap langzaam gaan afbouwen tot 5 mg. Na de bevalling en volledig stoppen met de prednisolon, heb ik wel nog veel last gehad van mijn gewrichten. Dat heeft maanden geduurd voordat dat iets beter werd.

Ik heb zelf mailcontact gehad met Serum. Ik had hen mijn Nederlandse dossier, mijn dossier uit DD, de bloeduitslagen van Pf en het rif bloedonderzoek vanuit Gent meegestuurd.

Zij adviseerden mij toen (net als Pf) om 10 mg prednisolon te gebruiken. Verder kreeg ik het advies voor fraxiparine. In Gent werd mij echter alleen de asperine geadviseerd. Ik heb dat toen met de prof besproken en zij ging toen akkoord met het voorschrijven van fraxiparine.

Dus dat betreft heeft Serum mij wel verder geholpen. Nadat ik zwanger was heb ik ze ook nog een keer gemaild vanwege het advies wanneer te stoppen met fraxiparine en extra info over de combi verhoogd factor VIII en zwangerschap. Ik kreeg toen wederom een uitgebreid mailtje van hen terug met de gevraagde informatie. Ze deden totaal niet moeilijk dat ik zwanger was geraakt van een behandeling elders.

Ik snap ook dat je op een gegeven moment "moe gestreden bent". Iedere keer weer proberen de sleutel tot succes te vinden.........en er al een paar keer zo dicht bij te zijn.........

Een dikke knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Okaasan..ik wil jou ook heeeel veel sterkte wensen.kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt.maar geef de hoop niet op

• 5 weken later...
Geplaatst

Hoi noah,

spannend dat je weer gestart bent.. Gaat alles goed tot nu toe?

welke medicatie gebruik jij?

ik begin zelf maandag met spuiten. Deze poging gebruik ik gonal-f en orgalutran.

Heb jij dit al eens gehad? Ben erg benieuwd of ik hier hetzelfde op reageer als decapeptyl.

Heb je de controle echo's in Gent of in een zh dichterbij?

Succes met prikken!

Geplaatst

Ik had trouwens erg weinig last van de gonal-orgalutran combi. Dat was de poging met de miste bijwerkingen met Gonal. Mij goed bevallen, alleen helaas niet zwanger. Maar ja, inmiddels weten we dat dat wellicht andere oorzaken heeft.

Geplaatst

Hoi Bianca

Bij mij gaat tot nu toe alles goed.

Ik gebruik decapeptyl en menopur.

Jou medicatie heb ik weleens over gelezen maar zelf nooit gebruikt.

Ik kan de controle echo,s gelukkig in het ziekenhuis doen waar ik mijn eerste 3pogingen ook heb gedaan.

Daar ben ik erg blij mee,dat scheelt weer een ritje België.

Maar jij hebt ook al heel wat achter de rug zeg...wat een pech steeds,wat erg voor jullie.

Al die teleurstellingen moeten een keer beloond worden.hoop houden!

Succes maandag met je eerste spuitje!!

Geplaatst

Hoe is het bij jou dan?

Ik heb sinds gisteren weer een emmie in mijn buik. Hij was goed doorgegroeid, maar wel van matige kwaliteit. Ben nu echt waanzinnig relaxed, althans wat de wachtweken stress betreft. Maar dat zal volgende week wel weer anders zijn.

Bianc, hoe is het met spuiten? Groeien ze nu iets sneller dan vorige keer?

Geplaatst

Hoi okasaan en noah,

nu net mijn 1e orgalutran prik gezet, die prikt wel een beetje. Ik voel me nog niet zo moe als normaal met de decapeptyl in de 1e week, dus dat is wel een voordeel.. Maandag heb ik mijn. 1e fm meting, kijken of de eitjes een beetje willen groeien..

Wat fijn dat je je zo goed voelt okasaan.. Ik duim voor je mee!!

Hoe gaat het prikken bij jou noah? Heb je al een punctiedag doorgekregen?

Succes meiden! :-))

Geplaatst

Okasaan, wow super om te lezen dat je weer een emmy bij je hebt. Geeft cryo s een kans ik heb er al 18 weken 1 in mijn buik.

Ik ga voor je duimen, het moet nu gewoon gebeuren.

Geplaatst

Ooooh wat een spannende tijd voor jou okasaan.fijn dat je rust hebt maar dat zal vlg week ongetwijfeld anders zijn.

Ik hoop het voor je....je hebt genoeg teleurstellingen gehad..duimen dus!! Wanneer mag je testen?

Hoi Bianca

Het begin is er dus weer.fijn gevoel he dat je weer mag spuiten?

Ik ken jou medicatie niet?

Ik heb menopur .ben begonnen met 225 maar vrijdag de eerste FM gehad ,en dr de sutter vond ik naar 300 moest.

Heb nog nooit zon hoge dosering gehad.ze pakken het dus wel anders aan!

Di heb ik de 2e FM ben benieuwd .

Ik weet nog niet wanneer de punctie is.

Hoe hebben jullie de punctie ervaren en hoe gaat het precies? Zit er best wel tegenop.

Succes met spuiten!

Geplaatst

Dat is idd een hoge dosering.. Hopelijk levert het wat op morgen. Hebben ze veel eitjes gezien op de echo's?

ik heb vanmiddag de 1e meting. Ben benieuwd, het voelt al erg vol aan in me buik.. Pff van de gonal-f had ik geen last, maar de orgalutran er nu bij is wel wat vervelender.

de punctie in Gent zie ik wel wat tegenop, maar dat is meer door het roesje dat je krijgt, daar kan ik niet zo goed tegen, daarom vraag ik ook altijd om een lagere dosis, dan zelfs dan is de pijn nog heel goed te doen.. De punctie zelf valt echt heel erg mee!! De dagen erna heb ik altijd wel veel last, maar dat kwam door de hoge aantallen eitjes (30-32)

gaat alles les nog goed okasaan? Voel je je nog steeds zo goed? Ik duim voor je!

fijne dag allemaal :-))

Geplaatst

En Bianca..hoe ging de FM vandaag? Bij mij zijn er in totaal 10 gevonden.

Ik moet Don naar gent en dan is de punctie zat of zon.

Ja de spanning begint nu wel te komen hoor.

Jij succes met spuiten !

Geplaatst

Wat fijn dat dit topic weer een beetje actief is! Op de een of andere manier werd er nooit zo heel veel geschreven hier, dus goed om te lezen dat er weer een aantal dames bezig zijn.

Orkaasan, ik denk en duim dagelijks voor je!!!!

Noah, wat een mooi aantal!

Bianc, hoe is het bij jou gegaan?

Zelf zit ik niet in een behandeling, maar heb wel een mooie dochter gekregen door Gent! Wij hebben nog 1 cryo in de vriezer en hebben in juni weer een afspraak staan om daar eens over te gaan praten voor een terugplaatsing. Ik geef alleen nog borstvoeding en heb daardoor nog geen echte regelmatige cyclus dus ik hoop dat dit zich de komende maanden gaat herstellen.

Tot die tijd kom ik hier meekijken en meeschrijven.

Geplaatst

Bianc hoe is je FM gegaan? Willen ze harder groeien dan in december?

Noah, dat is een mooi aantal. Lastig, ik kan niet terug lezen op de iPad, maar weet je al wanneer je punctie zal zijn?

Oh lees nu dat je donderdag naar Gent gaat. Succes dan, dat is morgen al. Hopelijk ben je punctieklaar.

Wen, bedankt voor het duimen. Ik weet het niet. Heb echt helemaal nergens last van, maar ja het is ook pas 6 na TP. Weliswaar van een dag 6 emmie, maar wel een matige. Heb echt totaal nog geen zere borsten, terwijl ik vorige keer de trap niet meer op kon lopen omdat ze dan alle kanten opstuiterden en dat echt zeer deed. Hahaha. Maar het is nu natuurlijk ook een cryo, dus alle hormonen van te voren heb ik niet gehad. Wel gebruik ik Utrogestan, dus ik had wel wat aan klachten verwacht. Het enige wat ik heb, ik dat ik nu ergens hele erge zweetschoenen ruik. Mmmmm, zou het dan toch.

Vorige keer had ik een week na TP een heel klein dun lijntje op de kV-test. Twijfel nog of ik morgen ga testen. Ben op wachtweken-gebied redelijk relaxed op het moment, maar ja heb andere dingen om me heel veel stress te bezorgen (kreeg gisteren opeens een vaststellingsovereenkomst onder mijn neus geschoven. Ofwel, ze willen van me af op mijn werk). Bleggghhh. Meer daar over later, maar niet te veel, want het blijft wel een openbaar forum hier.

Geplaatst

Okaasan, wat spannend weer die wachtweken. Hoop zo dat géén verschijnselen juist alles zegt bij jou! Zou echt niet voor het eerst zijn hoor! Duim gewoon nog ff door voor je... Btw dat relax zijn was juist voor mij een teken dat het goed zat!

Geplaatst

Hi noah,

dat gaat al opschieten voor jou.. Morgen Gent en dan dit weekend de punctie.. Ik heb vrijdag nog een echo in Voorburg en dan zaterdag waarschijnlijk de laatste echo in Gent zei de vroedvrouw vandaag.

heb je ook last van je onderbuik met al die eitjes? Mijn buik voelt echt aan of die elk moment kan ontploffen..pff niet normaal.. De eitjes zijn nu tussen de 15-19mm dus gaat ook al opschieten.. :-))

succes in Gent morgen..

Ik duim nog steeds voor je okasaan,.. Gaat alles nog goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden