Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha okaasan!! Wat leuk joh een voorspellende droom, want dat was het dan gewoon.

Wat ben je een heerlijk beeldende schrijver, ik heb alweer lol.

Misschien moet ik eens gaan dromen dat ik ongesteld word want dat schiet ook maar niet op...

Zondag dus.....spannend joh!! Ik duim voor Noes voor de zaterdag, jou zondag en dan Noes weer maandag!!!

En als Twinkle meeleest...voor jou voor vandaag een goede echo!

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laten we het hopen dat het een voorspellende droom was. Vervelend dat het bij jou weer niet opschiet Moes. Nog een beetje van slag van alle hormonen en de dhea? Ik heb ook altijd een langere cyclus na een verse ICSI-cyclus. En dank je wel voor hete duimen, je hebt er maar druk mee. Maar ik duim terug voor je hoor.

In elk geval ben ik nog steeds redelijk optimistisch (dat ben ik nooit op dit moment na een TP), durf steeds minder goed te testen, en was net helemaal in tranen toen mijn man zei dat ik iets niet moest doen. Nou ja zeg. Zou het dan.

Ik gebruik Utro, dus ongesteld word ik niet zo snel. Nog totaal geen bloed gespot, dat was de vorige keren wel anders. Dus aaaaaahhhhh, ik word langzamerhand toch een beetje gek geloof ik.

Geplaatst

En hoe snel kan het omslaan. Nu behoorlijk wat krampen in de baarmoeder. Dus bleggghghhhh. Dat maakt het wel nog moeilijker om niet aan de testdrang toe te geven.

(zo ik houd hier gewoon mezelf even up to date ;-)

Geplaatst

Grrr okaasan dat wil ik niet horen!! Je gaat gewoon door tot zondag hoor zonder gekkigheid tussendoor!

Het zijn vast steken die erbij horen.

Zet m op en hou gerust steeds een update, ik vind het wel gezellig.

Sterkte!!!

Liefs Moes

Geplaatst

Ik ga er een klein beetje in geloven dat het steken zijn die erbij horen, want het is weer over. Pffff, als je denkt dat je het even vergeten was hoe k#t de laatste dagen van de ww ook al weer zijn, dan maakt je lijf je dat wel weer even heel erg duidelijk.

Bij jou al nieuws Moes, of ben je nog steeds aan het wachten op het begin van de menstruatie? Je moet wel opschieten hoor, want het wordt wel krap met nog uitgerekend zijn in januari. Anders maken we er gewoon januari- februari van. Geen enkel probleem :-)

Geplaatst

Haha zie je wel okaasan! Steken horen er gewoon bij net als die hoofdpijn die je had.

Ik wacht nog steeds...en dat is irritant omdat anders de zomervakantie in het gedrang komt....dan moet ik nog langer uitstellen straks....ik hoop dat ik snel ongesteld word. Zo duf dat je daar naar uit kunt kijken!

Okaasan, lekker bijtijds naar je bedje dan is er weer een dag weggestreept voor je!

Brrrrr wat spannend...

Liefs!

Geplaatst

Ik vind het nu wel walgelijk spannend worden inderdaad, maar ja, ik gebruik nog steeds utro, dus hoef niet te broekloeren, want krijg toch geen echte bloeding. Vorige keren bij de verse TP wel een heel klein beetje roze afscheiding, maar dat was telkens een van de twee emmies die er van door ging. Althans dat riepen we toen heel hard. Bij de vorige cryo namelijk ook geen bloedverlies gehad.

Oh bah, vakanties die je al gepland hebt en dan de MMM die weer roet in het eten goed. Dat is bijna nog het allervervelendste van de MMM. Je hele leven wordt er door bepaald en zelfs op de moment dat je er niet echt mee bezig bent.

Geplaatst

Ohhh Okaasan wat is het spannend!! Die symptomen, spanningen pffff

Knap dat je nog kunt wachten met testen, veel good luck!!

Geplaatst

Nadat ik vanochtend heel vroeg wakker was en al anderhalf uur wakker liggend in bed negeerde dat ik naar de wc moest, begon ik wel heel hard te twijfelen of ik niet moest testen.

Dus toch maar gedaan. Een mini-beginnetje is er al weer. Nog niet echt blij mee, maar zonder dit begin zijn we natuurlijk helemaal nergens, dus wat dat betreft geeft het een beetje moed. Maar ik zou zou graag gewoon eens een knaltest hebben. Nou ja, als hij morgen maar goed oploopt.

Tadaaaa:[ATTACH]5637[/ATTACH]

En in het echt is hij best wel ietsje duidelijker dan hier online. Waarom maakt Tapatalk er altijd zulke brakke foto's van als je upload?

Geplaatst

Wauw okaasan, wat een goed nieuws! T begin is er weer! En voor dag 8 (als ik t goed onthouden had) is dit een super mooie test! Alvast een voorzichtige felicitatie!

Geplaatst

Dank je wel. Ja je hebt het goed onthouden, het is inderdaad wachtdag 8, maar wel van een 6dagen oude blasto. Dus ik zit nu al 14 dagen na eisprong. De datum dat normale vrouwen ook mogen testen. Hahaha. Inderdaad ik ben op alle fronten niet normaal.

Geplaatst

Omdat jij het een mooi streepje vind (en ik dus niet), heb ik even fotootjes terug gekeken. In december had ik op 8 dagen na TP een veel lichtere streep. Dus dank je wel Bianca. Ik ben wel ietsje gerustgesteld hierdoor. Lekker dozig, dat ik ik nog niet teruggekeken had.

Geplaatst

Super okaasan!! Je gevoel klopt plus je voorspellende droom. Ik denk dattie alleen maar beter gaat worden nu.

Yes je kunt door naar een uitgerekend topic!!

Liefs Moes

Geplaatst

Hihi! Gelukkig is je test deze keer donkerder! En ook al klinkt t heel cliché de dikte van t streepje zegt niks! Deze zwangerschap waren mn streepjes ook veel minder donker dan die keer ervoor en dat zit ook goed! Morgen is hij vast nog veel donkerder en dan op naar een mooie hcg waarde en dan een super mooi kloppend hartje!!

Geplaatst

Neeeee moes, dat is nog een beetje voorbarig hoor. Dat durf ik niet meer na het afgelopen half jaar. Eerst maar eens een paar dagen mooi oplopende testen en woensdag een mooie bloedtest. Even rustig aan :-)

Maar ik waardeer je enthousiasme.

Jij ook al een voorspellende droom gehad?

Mijn droom klopte trouwens niet helemaal, want ik deed een test met een clearblue digi, en er kwamen twee digitale streepjes in het venster, i.pv. de tekst zwanger. Dus wat dat betreft ben ik nog niet geschikt om waarzegster te worden. Ik kan wel altijd heel goed raden of mensen zwanger zijn van een jongen of meisje, maar ja, dan heb je ook een kans van 50%. Haha

Geplaatst

Bianc, ik weet het dat streepjes niet alles hoeven te zeggen. Maar over het algemeen is een donkerder streep toch wel een goed teken. Maar in december had ik ook een lichtere test op een dag en de volgende dag weer een bloedtest die keurig gestegen was. Dus ik weet het dat het niet alles hoeft te zeggen.

En nu ga ik met het schaamrood op de kaken bekennen hoe ik me tegenwoordig door de ww heen trek; ik kijk alle streepjes die voorbij komen op zwangerschapspagina. Hahaha, hoe diep kun je zinken. Maar daar worden heel veel (en als ik zeg heel veel, dan bedoel ik heeeeeeeel veeeeeeel) testen per dag gepost. En als ik maar genoeg streepjes kijk, hoef ik zelf nog niet te testen. Hahahaha, voel me echt zo'n enorme doos. Maar het werkt voor mij.

En nu was daar vorige week iemand die met dezelfde urine alle twee de kruidvat testen uit 1 doosje deed. En het was echt ongelooflijk hoe een verschil in streepjes die hadden. Echt een enorm verschil. Als je de lichte eerst had gedaan, zou je de volgende dag denken dat je hcg mooi gestegen was, maar als je ze toevallig in de andere volgorde had gebruikt, zou je denken dat het helemaal de verkeerde kant op gaat.

Dus inderdaad streepjes zijn echt niet heilig.

Zo, ik heb mijn biecht weer gedaan voor vandaag. Hahah. Nu snel douchen, want ik heb het koud!

Geplaatst

Okaasan, wat zie ik nu, ouwe testjunkie :-) !!! Dit is een heel mooi begin!! Yesss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op naar de volgende droom (een mooie echo)

Dit geeft de mens toch hoop,

Liefs,

Noes

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5641[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5642[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5643[/ATTACH]Ohhh Okaasan, wat mooi!!

Je voorzichtigheid is heel begrijpelijk maar iig weer een mooi begin.

dat van die testen afstruinen gekeken ik wel, ook het vele testen dagelijks met tweee merken ;-)

Geplaatst

Oh, dan val ik nog best wel mee. Ik mag nog twintig testen doen zo te zien. Ik ga even naar de winkel om groot in te slaan, want ik heb nog slecht vier kruitvat en vier Action testen. Moet dus nodig meer bij ;-)

Oh, dit worden echt weer gierend spannende dagen. En ik begin alweer misselijk te worden. Bleggh, waarom heb ik dat telkens zo snel. Soms al van alleen de pregnyl spuit.

Geplaatst

Hihi Okaasan, ik heb in al die tijd eenmaal mijn ontbijt eruit gegooid, was in 2009 na de pregnyl.

persoonlijk was ik blij met de misselijkheid; enige "tastbare" dat er wat gaande was ;-)

Geplaatst

Okasaan wat super voor jou! Ben heel blij voor je! Zal kaarsje aansteken dat het nu goed mag blijven gaan. Nu ook weer een spannende tijd in, maar dit is binnen!!

Geplaatst

Okaasan, jippie! Weer een positieve test in je handen!!!

Toen ik vannacht weer eens moest plassen bedacht ik me dat het vast en zeker geluk moet gaan brengen als ik beval en jij nu een uk in je buik hebt die eindelijk eens wat langer mag blijven! Haha, bijgeloof geeft moed, toch? Ik hoop het zo voor je / jullie! Wanneer mag je een bloedtest doen? En nu wel aan de tarwekiemolie? Verder nog iets anders bij deze poging qua medicatie?

Ooooh wat vind ik de komende weken weer spannend voor je, maar dit begin is er tenminste weer!

Geplaatst

Okaasan wat een goed nieuws. Hopen dat je streepje dikker word en je nu langer zwanger mag blijven. Ik denk veel aan je. Dikke knuffel.

~*breek weer uit*~

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal. Kaartjes, duimen en bijgeloof blijven inderdaad meer dan welkom.

Op advies van een aantal hier, nu met tarwekiemolie, maar niet netjes drie keer per dag voor elke maaltijd zoals moet volgens het potje. Doe er gewoon twee voor het ontbijt met mijn overload aan andere meds. En dan vind ik het wel weer genoeg.

Verder geen andere meds dan vorige keer. Ben wel heel erg hard aan het twijfelen of ik de prednisolon omhoog moet gooien, zit nu op de voorgeschreven 10 Mg. Maar ja, waar dat op gebaseerd is? Geen idee. Meer een soort wanhoopspoging om het vruchtje langer vast te hopen houden. Ik denk er nog een nachtje over.

Bloedtest zou maandag mogen, maar dan is het zkh dicht. Dinsdag kan ik zelf echt niet op de tijd dat ik zou kunnen gaan prikken, dus woensdag is mijn eerste mogelijkheid om te testen. Pffffff, dat is nog zooooooo ver weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden