Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh super zeg! Hier ook kippenvel tot aan mijn kleine teentje:D ben zo blij voor je okasaan! Zet hem op mini-okasaan! Plak, kleef, groei en maak je mama heel erg blij!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jajajajaja Okaasan wat een fan-tas-tisch nieuws!

Whiehoe!!!! En dan nu echt: gefeliciteerd meid.

(Ik heb de utro tot de eerste echo (8wk) gebruikt....)

Geplaatst

Yess, Okaasan, you go girl!!

Marga, ik kan het niet mooier verwoorden..👍

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Okasaan!!!!! Heb een tijdje niet mee gelezen, maar wat een super nieuws!!!!!! Gefeliciteerd met dit grote wonder ga er lekker van genieten meid t is je zo gegund.

Geplaatst

Sorry, ik dacht dat ik hier een berichtje had gepost na al jullie lieve berichtjes aan mij.

Maar gisteren eindigde nog een beetje gek en hectisch. Uiteindeljk heel erg aan het einde van de middag Gent aan de telefoon, die ook erg blij waren met mijn hcg score. Alleen de tsh uitslag (schildklier) was minder goed. Die was in die paar dagen al behoorlijk omhoog gekropen. Dus nu ook nog schildkliermedicatie erbij. Helaas was ik niet thuis, dus moest ik ergens op zoek naar een apotheek om me die pillen te verschaffen. En ondanks dat ik mijn dorpsapotheek soms een beetje dom vind, ben ik nu erg blij met ze. Wat een gezever zeg in de grote stad. Bij Gods gratie keer ik de meds mee. Maar het was toch wel een heel raar recept hoor. Zuchttttt.

Ik vind het wel spannend, want mijn tsh moet niet te hoog, maar volgens mij ook niet te laag worden. En ik heb nog nooit meds voor mijn schildklier gehad dus heb ik ook geen idee hoe ik op de pillen ga reageren. Maar goed, we zullen zien. Ik probeer me er niet te veel zorgen om te maken.

Nu nog even nadenken of ik al jullie vragen weer kan bedenken, toch jammer dat je om je tablet niet zo makkelijk terug kan lezen.

Ik blijf nog utro gebruiken, maar tot hoe lang weet ik niet. Ik heb nog voor een maand ongeveer, maar weet niet tot wanneer Gent het aan me voorschrijft.

Bloedprikken weet ik nog niet wanneer ik dat ga laten doen. De vroedvrouw zei dat tsh pas over drie tot vier weken geprikt hoefde te worden. Dat klinkt echt wel heel ver weg, dus wellicht ga ik volgende week nog even hcg laten prikken. En dan doe ik gelijk alle schildklierhormonen ook mee.

Afspraak voor de echo staat ook. 6 augustus. Dat was eigenlijk de afspraak, die we in februari maakten ter evaluatie van deze hele vijfde ICSI en alle cryo's in Gent. Wat een mooi toeval dat die afspraak nu precies op 6wk3d stond. Die blijft dus staan, maar wordt geen gesprek maar een hopelijk hele mooie echo.

Zo, iedereen weer up to date maar dat vind ik dat ik dat jullie wel verplicht ben, na alle meelevende berichtjes.

Geplaatst

Okaasan,

Mooie banner heb je! :happydance:

Moedeloos,

Hoe gaat het met jou? jij bent al bijna bij de uitgerekende datum zeker? Wij waren toen bijna tegelijk zwanger (ik denk er met weemoed aan terug...) Maar jij bent er bijna gelukkig, wat super zeg!!

Sterkte nog met de laatste loodjes!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Okasaan!

Wat een goed nieuws en wat zal je blij zijn !

Maar blijft spannend .geniet ervan meid !

Ik heb vandaag pos getest een smiley op dag 12 al !

Had gister een verjaardag en heb een paar wijntjes gedronken.dat beïnvloed de test toch niet ??

En word het dan over 5 dag teruggeplaatst ?

Geplaatst

Dank je wel Inge. Maar het moest ook wel, onze laatste cryo en jij bijna een nieuwe poging. Zijn we toch nog gewoon tegelijkertijd samen zwanger. Lijkt me een heel goed plan. Je begint vast en zeker al weer bijna met spuiten?

Noah, als je dag vijf emmies hebt, dan krijg je die zes dagen na eisprong, dus een week na je positieve test terug geplaatst. Dus volgende week zaterdag.

En wijn beïnvloedt je test niet

Geplaatst

Noes, meid hoe is het met je??? Hoever zijn jullie nu? Alweer begonnen. (Kan je onderschrift niet zien)

ja klopt ben morgen uitgerekend, maar het kind maakt nog geen aanstalten om te komen. We wachten rustig af.

noah, goed om te lezen dat je ook bijna weer een tp hebt. Ik duim voor je meid.

Geplaatst

He Moedeloos,

Morgen uitgerekend dus. Ik heb nog 2 pogingen in DD gedaan, helaas niet zwanger. Dat zouden eigenlijk de laatste 2 zijn, maar toch besloten nog een 7e poging te doen. Nu alle medicatie bij elkaar gespaard, maar bij de laatste poging 3/4 maanden geleden heb ik een decapeptyl depot gehad waarvan ik dus 3 maanden niet ongesteld werd... nu afgelopen week eindelijk weer ongesteld, maar nu ga ik voor 4 weken naar Boedapest voor mijn werk. Dus het gaat waarschijnlijk augustus/september worden. Ook Moes gaat binnenkort weer starten voor de laatste poging, erg spannend dus.

Voor jou ook, de laatste loodjes...sterkte nog even. Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel! Weet je al wat het gaat worden?

Okaasan, wat een super-knal-test had je vandaag!!! wauw!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Dank je wel noes. En jouw knaltest komt gewoon in september. Hartstikke handig, beval ik in maart, moes in april en jij in juni. Beetje spreiding, anders wordt het zo druk met alle kraamvisites

Wow moedeloos, wat spannend. Ga je thuis bevallen of in het zkh? Of zie je hoe het loopt?

Noah, weet je al of je tp tp zaterdag is? En hoeveel cryo's hebben jullie?

Geplaatst

Jeetje moedeloos vandaag ben je dus uitgerekend! Hoe voel je je...best wel zenuwachtig of valt t mee ?

Wat is dat toch snel gegaan.

Nou ben benieuwd ik zal aan je denken..je houd ons wel op de hoogte he !!

Ja zaterdag is de terugplaatsing..eindelijk !

Dit is onze 4e po en de enige met een cryo.

Hoop zo dat dit m word.

Vrij avond gaan we al naar België want word druk zwarte zaterdag !

Okasaan hoe gaat het met je ?

Geplaatst

Och noes, wat jammer dat het weer niet gelukt is. Ik hoop zo voor jullie dat de 7de poging wel mag lukken meid. Heb je geen cryo s nog in de vriezer?

Okasaan, begin je het al een beetje te beseffen dat er een wondertje in je groeit?

je hebt het hier veel gelezen he noah dat de cryos het goed doen en helemaal als het de laatste is. Succes meid.

Hier vandaag 40+1 en nog niks aan de hand. Wil de kleine zo graag in mun armen hebben. Donderdag weer controle en hoop dat ze me dan een handje kunnen helpen.

fijne dag meiden ookal is het niet zulk mooi weer

Geplaatst

nee, ik kan er echt niets van geloven. Vanochtend dus mooi over twee testen heengepiest. Maar de laatste keer was ook al twee dagen geleden gedaan, en dat was er maar eentje. Totaal nog maar 9 testen gedaan, dus ik vind dat best beschaafd in 9 dagen.

En nu zelfs zowel op de kruidvat als de action een dikkere test dan controlestreep.

Daarna natuurlijk echt kotsmisselijk, dus als dat nu tien minuten eerder was gekomen had ik die testen niet hoeven doen. Hahha

Mijn man wil heel graag dat ik nog een bloedtest ga doen ter bevestiging, maar ik geloof dat ik dat steeds minder begin te durven. Dus ik weet niet of ik dat woensdag ga doen. Nog even een nachtje over slapen.

En ik vind het sowieso echt zo bizar dat dit laatste emmie het is gaan doen. Mijn cyclus begon met een Noro-virus, waar ik echt goed ziek van was, toen kwam mijn eisprong heel vroeg en miste ik hem (met bloedtest toch nog de datum vastgesteld), een uur na de TP ben ik in een parkeergarage in Antwerpen heel hard van de trap gevallen met mijn buik op een tree (had echt een mega blauwe plek vlak boven mijn schaambot), ontzettende menstruatiekrampen op 14 dagen na eisprong en nu zwanger!

Moedeloos, gaan ze je donderdag strippen? Of weet je nog niet of er al ingegrepen gaat worden? Succes met afwachten. Lijkt me vervelend om over tijd te lopen, want volgens mij richt je je echt wel heel erg op de uitgerekende datum. Althans, ik denk dat ik dat zeker zou hebben.

Geplaatst

Wooooooow okasaan, van harte gefeliciteerd!!! Ik ken je van het topic "een vage streep..." en zag je naam hier en lees dit geweldige nieuws. Van harte zeg! Wat zal je lopen te stuiteren! Slik je ook prednison erbij?

Ik heb ook een afspraak gemaakt in het UZG, kan alleen pas in november terecht. Hoop dat ik niet al mijn eitjes verspild heb tegen die tijd met mijn lage AMH. Hoe snel kan je starten na de intake daar?

Geplaatst

Dank je wel dolfijntje, wat een lief berichtje.

Ik gebruik inderdaad prednisolon, voorgeschreven is 10 Mg, maar stiekem gebruik ik nu 20mg. Een aantal dames uit het "vage streep-topic" gebruikten ook meer tot wel 30 Mg en daarom durfde ik dat aan om dat zelf te doen. De prof vind het namelijk geen toegvoegde waarde hebben om meer dan 10 Mg te slikken.

Wat fijn dat je een afspraak hebt. Dat schiet al aardig op, november. Alhoewel het vast voelt als heeeeel lang wachten. De wachtlijst voor een consult is zo lang bij de prof. En andere artsen inmiddels ook volgens mij, maar niet zo lang als bij de prof. Na je intake kun je gelijk starten, voor de behandeling is geen wachtlijst. Althans, je moet natuurlijk bloeduitslagen afwachten en dan een nieuw consult, maar dat duurt nooit zo lang als je eerste intake. Spannend dat jullie ook die kant op gaan. Hou je ons hier op de hoogte? En vragen stellen over Gent kan hier ook he, er zijn inmiddels heel wat ervaren Gent-gangers hier.

Is het voor jullie nog een beetje aan te rijden, of bedje ook uren onder weg? Wij doen er meestal zo'n 2,5 uur over heen en ook weer terug. Best lang dus.

Geplaatst

Echt zo geweldig dat het eindelijk gelukt is bij jullie! Wat is uiteindelijk het goede recept geweest? Ik heb ook 30 mg prednsion moeten slikken tijdens 1 poging hoor, mn immuun rees de pan uit. Uiteindelijk toch niet zwanger geworden en kon ik afbouwen want rotspul is het wel.

Fijn om te horen dat er daarna geen wachtlijst meer is, ik ben nog elke week aan het bellen of er geen gaatje eerder is gekomen, maar tot nu toe geen resultaat. Maar ik denk dus dat als dr de S het nog ziet zitten dat het dan wel 2015 wordt voor we kunnen starten, toch? Half november hebben we de 1e afspraak, dan dus nog bloed begrijp ik (of kan ik dat in NL al laten prikken bij de HA?) en dan nog een behandelplan.

Wanneer heb je de eerste echo gepland staan, okasaan?

Geplaatst

We hebben volgende week woensdag de eerste echo. Precies op 6wk3d. Was eigenlijk de evaluatie afspraak van ICSI nummer 5 incl alle cryo's, dus die datum stond al vanaf januari! Maar dat kan nu dus een echo worden.

Hoe kwam je er achter dat je immuun de pan uit rees? Onderzoek in DD? Of door klachten?

En afbouwen is naar, ik moet al afbouwen met 10 Mg, anders ben ik minstens drie weken ziek, echt hondsberoerd. Eigenlijk slik ik nu dus al maanden door, zodat ik niet telkens ziek wordt tussendoor. Eerste stopte ik wel tussen door, maar daar ben ik in januari mee gestopt. Mijn snor tiert nu echt welig, ik moet er nu echt iets aan gaan laten doen. Het kan nu echt niet meer. [zoekt naarstig naar een smiley met een snor]

Ik denk dat je de bloed onderzoeken niet in NL kan laten doen. Per lab is het best verschillend wat uitslagen zijn en hoe ze geïnterpreteerd moeten worden. Maar het hangt heel erg af welke onderzoeken ze wil doen. Als je ook genetisch onderzoek moet laten doen, dan duurt de uitslag daar 8weken van! Al het andere bloedonderzoek is veel sneller.

En bellen helpt hoor, ik heb al vaak een eerdere afspraak gekregen.

Geplaatst

Nog een kleine aanvulling: Maar het is wel erg handig om je dossier mee te hebben. Je Nederlandse zkh is verplicht om je daarvan een kopie te geven. Mijn zkh had zelfs een samenvatting gemaakt van alle behandelingen en alle lab uitslagen er in kopie bijgedaan.

Maar dat ik is je vast al door de vroedvrouw uitgelegd dat ze graag willen dat je een kopie meeneemt.

Geplaatst

Wow, wat toevallig dat die afspraak van volgende week al in januari gepland stond. Zo spannend! Ga je na die echo naar de vk of naar een gyn?

Het was duidelijk dat mijn immuun de pan uit rees door bloedonderzoeken, al voelde ik het zelf ook al wel. Maar de bevestiging van het bloed maakte het helemaal duidelijk. Best frustrerend en eng vond ik het! Blijf jij nu 20 mg slikken en ga je met 12 weken afbouwen? Ik ben fan van Veet, dat harsspul voor je bovenlip. Ben je geen meneer meer ;-)

Jammer van de bloedonderzoeken, maar ook wel logisch. Het genetisch onderzoek laten we wel nog in NL doen, daar hebben we in september een afspraak voor bij de klinisch geneticus van onze overleden dochter.

Het dossier uit Dusseldorf wordt zsm naar ons opgestuurd en het dossier uit NL hebben we al in huis. Wordt een behoorlijke map papier wat we mee zullen nemen naar Gent! Ik ben heel benieuwd en hoop dat we nog wel iets eerder de afspraak kunnen krijgen. Ik blijf gewoon bellen, al voel ik me dan wel zo'n zeur ;-)

Zijn er nog anderen bezig met een poging nu? Of is het rustig in Gent?

Geplaatst

Haha, in Gent is het niet rustig, anders was er niet zo'n wachtlijst. Soms zit je met alleen maar Hollanders in de wachtzaal. En je hoeft ene geen zeur te voelen hoor. De dames aan de telefoon bieden het vaak zelf aan dat je moet bellen om een eerdere afspraak te krijgen. Dus gewoon blijven bellen. Maar ja, moet wel heel veel geluk hebben om precies op het goede moment te bellen.

Fijn dat je het genetisch onderzoek nog hier laat doen. Doen ze dan ook je man? Alhoewel de reden natuurlijk absoluut niet leuk is.

En als ze dat onderzoek in september starten, dan is de uitslag er vast ook voordat je naar Gent gaat.

Ik weet niet wanneer ik af ga bouwen. Daar heeft Gent vast een mening over.

Heb jij doorgeslikt? Of afgebouwd met 12 weken?

En vanwege de antistolling die ik gebruik, de gekke BBZ die ik gehad heb en al een eerdere trombose, mag ik niet bij de vk en moet ik bij de gyn. En nu met die prednisolon erbij helemaal.

Eerst vond ik dat heel jammer (aan het begin van het icsitraject), we konden al niet kiezen hoe en wanneer zwanger te worden. En nu mocht ik hier ook al niets zelf meer bepalen. Maar nu kan me dat echt geen ene zier meer schelen. Als er maar een kind komt. Weer een mooie illustratie van hoe grenzen verschuiven.

Geplaatst

** even inbreken voor Okaasan **

Wauw wat een goed nieuws weer..... Superspannend! Die hcg waarde is wel heullll goed zeg! Wie weet, wie weet. Zou toch wel weer een bijzonder verhaal zijn als precies de laatste het gaat redden. Ik duim als altijd voor je!

Even voor de beeldvorming: wat is je 'record' qua zwangerschap (lengte) tot nu toe? Dat ben ik even kwijt......

Hoop zo dat jij (+ Ties) het redt met de cocktail Prednisolon, antistolling (toch?) en schildkliermeds.

Hou vol! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden