Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook wij hebben niet veel vertrouwen in de ziekenhuizen hier, durven dus het risico miet te nemen dat ze de gegevens niet of vergeten door te geven, dus wij kijken hoe het verloopt als het erg moeilijk wordt kunnen wij altijd nog hier de echo's laten maken!

Wij wonen in Emmeloord dus het is voor ons ook een pittig stukje haha maar goed wij hebben het er van harte voor over.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianc, bij wie liep jij onder behandeling in Gent. Wij doen ook de tussentijdse echo's in Voorburg of Bronovo, maar de eerste en laatste echo moet volgens Gent bij hen zijn. Echter, met 2 kleine kinderen (heb meestal geen oppas, ben volledig afhankelijk van betaalde opvang) heb ik er niet zo heel veel trek in om die echo's daar te doen. Ik zou dus ook graag zowiezo de eerste uitgangsecho ook hier willen laten doen ipv op en neer rijden met 2 kids.Ik ben dus benieuuwd hoe jij dat geregeld hebt met Gent.

Geplaatst

Ik kom net op internet tegen, dat er in 2012 een onderzoek was gedaan met een echo apparaat en laptop van uz Gent dat mensen thuis zelf de echo tijdens de stimulaties maakten en deze dan moesten doorsturen naar Gent, ze hoefden dan alleen voor de eerste en laatste echo op en neer naar Gent.

Hebben jullie hier wat over gehoord?

Lijkt mij helemaal super!

Geplaatst

Shanty, klopt, maar dat was een onderzoek geloof ik. Gewoon bellen en vragen of je mee kan doen. Je moet wel komen voor instructie, dus dat scheelt alleen een keer op en neer als je die afspraak kan combineren.

Wen, ik heb heb nooit cystes of andere rare dingen, dus ik heb gevraagd of ik de eerste echo in NL mocht doen. Dat was geen probleem. Maar ik geloof dat dat alleen was bij de tweede ICSI in Gent. Ik meen dat ik bij de eerste wel de uitgangsecho in Gent had. Maar die twee ICSIs zaten zo dicht op elkaar dat het geen probleem was, omdat ze dus al gezien hadden dat ik geen rare dingen heb. Haha. Gewoon vragen aan de prof.

2015.png

Geplaatst
Ik kom net op internet tegen, dat er in 2012 een onderzoek was gedaan met een echo apparaat en laptop van uz Gent dat mensen thuis zelf de echo tijdens de stimulaties maakten en deze dan moesten doorsturen naar Gent, ze hoefden dan alleen voor de eerste en laatste echo op en neer naar Gent.

Hebben jullie hier wat over gehoord?

Lijkt mij helemaal super!

Ik heb een aantal maanden geleden hierover gemaild met prof de S. Zij schreef toen dat dit een onderzoek is, die loopt via prof G.erris. Ik moest met hem contact opnemen indien ik hier meer over wilde weten oid. Echter, door prive omstandigheden heb ik de icsi poging voorlopig nog even uitgesteld, maar anders had ik zeker even met hem gecontact.

Het lijkt mij ook een super uitkomst voor ons.

Okaasan, Thanks! Ik ga het tzt gewoon even bespreken met de prof. Hier ook nooit rare dingen, dus wie weet komt dat wel goed. (of ik mag toch zelf de echo's maken.....hoop, hoop, hoop). En wat zie ik in je ticker? Alweer 17 weken!!!! Wow!!! Echt zo super!

Willen jullie straks het geslacht weten? En hoe voel jij je verder, behalve de enorme moeheid?

Geplaatst

Dat komt dan mooi uit gezien dr Gerris onze arts is en hij 5 dec de tese uitvoert en wij in de middag meteen de uitslag van hem horen dus kan ik het meteen vragen!

Geplaatst

Dank je okaasan en wen72

Wat ik ook veel tegenkom is het gebruik van ovulatie testen maar dat is toch helemaal niet nodig bij ivf icsi?

Geplaatst

Hooii wen,

ik heb bij prof de s. gevraagd of ik ook de eerste en laatste in Voorburg mocht doen. Ze werkt al vanaf het begin met dr. Van os (Voorburg) samen dus was dit geen probleem. dus misschien kun je dot gewoon ook bespreken in Gent, stuk prettiger :-) en ze zijn zo lief in Voorburg :-))

shanty, ik heb begin dit jaar gevraagd over het s.o.e.t. Project met de thuis echo, alleen er was een hele lange wachtlijst voor en maar een paar apparaatjes.. Misschien is dit nu anders, je kan het altijd proberen natuurlijk.. Is idd alleen bij dr. Gerris. En de ovulatietesten worden gebruikt bij een cryo poging ipv een echo. Zelf laat ik liever 1 of 2 echo's maken dan weet ik zeker dat ik de goede dag heb voor mijn ovulatie :-)

liefs bianc

Geplaatst

Wow, zelf een thuis-echo maken! Ben benieuwd of iemand van jullie dat uiteindelijk mag doen en hoe dat is. Zou helemaal mooi zijn als je het echo-apparaat daarna nog een tijdje mocht houden, om het prille vruchtje mee te bekijken!

Bij mij start ICSI-2 in januari met een hysteroscopie. Hopelijk is dat niet al te pijnlijk. Wel heel meedenkend van ze dat we dat op dezelfde dag kunnen doen als het gesprek over uitslagen van de bloedtesten, scheelt weer een reisje.

Geplaatst
Okaasan, Thanks! Ik ga het tzt gewoon even bespreken met de prof. Hier ook nooit rare dingen, dus wie weet komt dat wel goed. (of ik mag toch zelf de echo's maken.....hoop, hoop, hoop). En wat zie ik in je ticker? Alweer 17 weken!!!! Wow!!! Echt zo super!

Willen jullie straks het geslacht weten? En hoe voel jij je verder, behalve de enorme moeheid?

17? Alweer 18 vandaag! Ongelooflijk he, maar het meest ongelooflijke vind ik dat ik over twee weken alweer op de helft ben. Echt bizar.

Behalve de enorme moeheid, voel ik me wel goed. Beetje kortademig, terwijl ik echt nog geen grote buik heb. Mijn borsten zijn groter, haha. En erge jeuk in mijn gezicht en nek. Wellicht een allergie op de bloedverdunners. Het is nl. begonnen na het stoppen met de pred. Nu dus overleg om over te stappen op een andere bloedverdunner.

Het geslacht weten we al, maar mijn man wil dat graag geheim houden. Hij wilde het eerst namelijk helemaal niet weten, en ik wel. Dus dit was het compromis. Maar vraag het Noes en Moes en zij zullen zeggen dat we een jongetje krijgen. Haha, of dat zo is? Nog vijf maanden geduld (als ik zo lang mijn mond kan houden).

Spannend hoor dat je nu toch weer gaat beginnen. Moet je nu je pogingen zelf betalen, of lukt het nog net voor de kritische verzekerings-leeftijd-grens? Heel veel succes!

2015.png

Geplaatst
Wow, zelf een thuis-echo maken! Ben benieuwd of iemand van jullie dat uiteindelijk mag doen en hoe dat is. Zou helemaal mooi zijn als je het echo-apparaat daarna nog een tijdje mocht houden, om het prille vruchtje mee te bekijken!

Bij mij start ICSI-2 in januari met een hysteroscopie. Hopelijk is dat niet al te pijnlijk. Wel heel meedenkend van ze dat we dat op dezelfde dag kunnen doen als het gesprek over uitslagen van de bloedtesten, scheelt weer een reisje.

Ik vond de hysteroscopie enorm meevallen. Ik had via diverse fora wat horror verhalen gelezen, maar heb er amper last van gehad. Hopelijk is dat voor jou ook zo.

Fijn dat je dit op dezelfde dag kan doen!

Geplaatst
Hooii wen,

ik heb bij prof de s. gevraagd of ik ook de eerste en laatste in Voorburg mocht doen. Ze werkt al vanaf het begin met dr. Van os (Voorburg) samen dus was dit geen probleem. dus misschien kun je dot gewoon ook bespreken in Gent, stuk prettiger :-) en ze zijn zo lief in Voorburg :-))

:-)

liefs bianc

Super! Dank je wel! Ik zal dat tzt zeker met haar bespreken. Door omstandigheden hebben wij de icsi poging moeten uitstellen, maar het begint nu toch wel weer een klein beetje te kriebelen, dus wie weet dat wij toch binnen een paar maanden gaan starten. Ik zal dit zeker even gaan bespreken met prof de S.

En ze zijn zeker aardig in Voorburg. Ik heb daar tijdens mijn zwangerschap gelopen. De eerste 12 weken op de ivf poli voor extra echo's omdat ik prednison slikte. Ik hoefde dan niet op en neer naar gent.

Weet iemand trouwens wanneer er kerstsluiting is in UZ gent? Ik ben aan het googlen, maar kan niets vinden. Stel dat ik dit jaar nog zou gaan starten dan zal dit namelijk rond kerst gaan vallen.

Geplaatst
17? Alweer 18 vandaag! Ongelooflijk he, maar het meest ongelooflijke vind ik dat ik over twee weken alweer op de helft ben. Echt bizar.

Behalve de enorme moeheid, voel ik me wel goed. Beetje kortademig, terwijl ik echt nog geen grote buik heb. Mijn borsten zijn groter, haha. En erge jeuk in mijn gezicht en nek. Wellicht een allergie op de bloedverdunners. Het is nl. begonnen na het stoppen met de pred. Nu dus overleg om over te stappen op een andere bloedverdunner.

Het geslacht weten we al, maar mijn man wil dat graag geheim houden. Hij wilde het eerst namelijk helemaal niet weten, en ik wel. Dus dit was het compromis. Maar vraag het Noes en Moes en zij zullen zeggen dat we een jongetje krijgen. Haha, of dat zo is? Nog vijf maanden geduld (als ik zo lang mijn mond kan houden).

Spannend hoor dat je nu toch weer gaat beginnen. Moet je nu je pogingen zelf betalen, of lukt het nog net voor de kritische verzekerings-leeftijd-grens? Heel veel succes!

2015.png

Okaasan, wat goed om te lezen dat alles zo voorspoedig verloopt! Dat heb je wel verdiend na al die jaren! 18 weken!!!!! Joehoe! I Op naar de volgende mijlpaal: de 20 weken en dan de 24 weken, 28 weken etc. leuk!

Ik begrijp dat je nu al helemaal gestopt ben met de prednisolon? is er wel besproken of je in aanmerking komt voor een stressschema tijdens de bevalling?

En welke bloedverdunners gebruik je nu? Fraxiparine of clexane?

Ik zou wel even voor de zekerheid bespreken met de gyn of vk dat je die jeuk hebt. Kunnen zij daar rekening mee houden mbt je medicatie.

Je hebt groot gelijk dat jullie het geslacht nog even geheim gaan houden. Nog even lekker voor jullie samen! Bij onze eerste zwangerschap wisten wij ook het geslacht, maar hebben dit altijd voor ons samen gehouden. Uiteindelijk hebben wij ons beide eenmaal versproken, dus dat viel best mee.

heb je het al aangedurfd om wat kleine babydingen te kopen of alvast te zoeken? Of is de spannning en de onzekerheid nog teveel aanwezig?

Ik blijf iig keihard duimen voor een fijne en gezonde voldragen zwangerschap en straks veel genietmomenten met baby Ties!

Tja, mijn leeftijd.....

Ik val nog net binnen de categorie dat het vergoed gaat worden. Tot het 43e jaar, tenzij men in 2015 die voorwaarden gaan wijzigen. Ik ben nu 41 jaar (maar wordt volgende maand alweer 42). Vooralnsog gaan wij 1 poging wagen voor een derde kindje, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hoop dat manlief eventueel daarna toch te porren is voor een tweede of derde behandeling, indien die poging niet het gewenste resultaat zou geven. Ik ben tenslotte een oudje, alhoewel prof de S wel er positief over was en mij nog een reeele kans gaf.

Zelfbetalende pogingen, zoals voor mijn dochter, dat is nu ook voor mij een grens te ver. Ik heb immers 2 gezonde kinderen en tel mijn zegeningen. Ik ben zielsgelukkig. het zou meer de spreekwoordelijke kers op de taart zijn. Vandaar dat mijn grens nu een stuk lager ligt als toen.

Geplaatst

Ja prednisolon heb ik afgebouwd met 5mg per week vanaf week 12. Vanaf week 15 dus helemaal zonder. Stressschema heb ik het nog niet over gehad, maar ik krijg met 30 weken een heel uitgebreid consult met een anesthesist en met een arts om de bevalling te bespreken en wellicht ook te plannen. Dan zal ik het zeker ter sprake brengen. Zou je mij nog kunnen laten weten (mag ook in PB) hoe en wat het bij jou was. Of waar ik info erover kan vinden. Ik vind het wel fijn om beslagen ten ijs te komen, want als ze van niets weten, dan is dat wel handig.

De jeuk heb ik besproken, en is wellicht een allergie voor de Fraxiparine. Het is namelijk begonnen toen ik minderde/stopte met de pred. Maandag hoor ik hopelijk meer of ik inderdaad overstap op de clexane.

We durven steeds meer babydingen te bekijken (op internet) en over na te denken. Dus dat is erg fijn. Maar dan komt ook wel vaak naar boven dat het er een half jaar geleden nog zó anders uitzag en dan zit ik echt met dikke tranen.

Aha, dan ben je een jaartje jonger dan ik dacht. Ik dacht dat je namelijk al heel erg tegen de verzekeringsgrens aanzat. Gelukkig dat je nog even hebt. Zou je man niet evt. Een tweede poging willen doen, als jullie er weer midden inzitten, dan is het weer zo anders dan je van te voren kan bedenken. Maar hee, je gaat gewoon van die eerste ICSI zwanger worden, je kent nu het geheime recept voor jou. Althans ik hoop het heel erg voor je.

2015.png

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5878[/ATTACH]Hoi allemaal,

Ik kom ook weer meeschrijven, fijn om te lezen Okaasan dat je baby Ties zo goed gaat xx

natuurlijk ook voor de andere dames :-)

ik heb absoluut geen goed woord over mbt het UMC. Wel over Gent.

vandaag gaan menstrueren en vanavond starten met het schema.

De wachtdagen vallen begin december als ik het zo bereken, dus wie weet een mooie kerst voor ons.

wij kiezen ervoor om naar Gent heen en weer te rijden en de zwangerschap, als dat ons gegeven is, in Woerden te begeleiden.

Iedereen heel veel succes en geluk in welke fase je ook zit, hoop dat iedereen zijn wens uit mag komen.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hoi Wen, geruststellend idee dat de hysteroscopie bij jou meeviel! Thanks for sharing. Zie dat je de afgelopen periode veel hebt meegemaakt, pittig. Weet je al wanneer je weer gaat beginnen?

Okaasan, laat die tranen maar lopen, dan zijn die er maar uit! Het is ook nogal een hindernissenbaan... Hoe is het met de energie?

Hoi Hope&Faith, wat is jouw ervaring met UMC, waarom ben je overgestapt? Veel succes met prikken! Zie ik wel weer tegenop. Je wordt er beter in, maar echt fijn is 't toch niet echt. Maar... voor een goed doel! Zet 'm op.

Geplaatst
Hoi Wen, geruststellend idee dat de hysteroscopie bij jou meeviel! Thanks for sharing. Zie dat je de afgelopen periode veel hebt meegemaakt, pittig. Weet je al wanneer je weer gaat beginnen?

Okaasan, laat die tranen maar lopen, dan zijn die er maar uit! Het is ook nogal een hindernissenbaan... Hoe is het met de energie?

Hoi Hope&Faith, wat is jouw ervaring met UMC, waarom ben je overgestapt? Veel succes met prikken! Zie ik wel weer tegenop. Je wordt er beter in, maar echt fijn is 't toch niet echt. Maar... voor een goed doel! Zet 'm op.

Mijn ervaring UMC staat in een notendop in mijn handtekening. Ik heb ook geen vervelende ervaring met de hysteroscopie

was opgelucht.

Succes in Gent, wanneer start je daar?

Geplaatst

Zie geen handtekening op tapatalk, maar ik zal mijn laptop eens aanslingeren dan want nu ben ik wel nieuwsgierig. Fijn dat jij ook geen last had van hysteroscopie! Ik krijg begin jan hyst & uitslag bloedonderzoeken en ga daarna starten. Dus voor mij kerst met wijn en nu nog even geduld. Hopelijk voor jou juist geen wijn met kerst

Geplaatst
Zie geen handtekening op tapatalk, maar ik zal mijn laptop eens aanslingeren dan want nu ben ik wel nieuwsgierig. Fijn dat jij ook geen last had van hysteroscopie! Ik krijg begin jan hyst & uitslag bloedonderzoeken en ga daarna starten. Dus voor mij kerst met wijn en nu nog even geduld. Hopelijk voor jou juist geen wijn met kerst

Waar ga je starten? UMC heeft ons aan het lijntje gehouden, en op mijn werk gebeld uiteindelijk met de mededeling ivf gaat toch niet door ivm leeftijd. Terwijl we wel groen licht hadden, heel gedoe om dossier mee te krijgen.

maar nu idd geen wijn, heb er graag voor over.

succes xx

Geplaatst

Wat vervelend dat je dat dan niet meteen al te horen kreeg Het is al zo'n langdurig traject, dan wil je daar niet ook nog tijd aan verliezen. Gelukkig ben je nu in goede handen!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zat eerst op het IVF en wachtbankje topic.

Ik heb mijn 1e IVF poging gedaan bij Leiderdorp, tijdens de punctie in september jl, bleken de follikels leeg te zijn. Daarna heb ik een bloedonderzoek gedaan naar mijn AMH waarde.

Deze is zeer laag en toen werd ook resoluut de deur voor mij dichtgedaan. Het vreemde is dat mijn Gyn. dacht dat ik binnen 2 jaar in de overgang zal gaan, maar dat ik geen enkele klacht heb en elke maand regelmatig menstrueer.

Ook werd mij gezegd het nu verder met ovulatietesten verder te gaan proberen. Ik heb lopen speuren op internet en op dit forum en mijn voorkeur gaat nu uit naar Gent. Ik heb het idee dat de klinieken in Nederland de zelfde instelling hebben als Leiderdorp. Klopt dit? Als ik verder wil in Gent moet ik dan gewoon bellen en mijn situatie uitleggen?

Ik ben trouwens 40 jaar en wil dus niet gaan dralen, er is voor de rest nooit iets afwijkends uit de echos of onderzoeken gevonden en de zwemmers van mijn vriend zijn zeer goed.

Geplaatst

Hoi Deborah, (helaas) welkom hier. Wat een ontzetende domper, zeg als je follikels dan leeg blijken te zijn. Ik lees iig dat je zorgverzekering doe poging gelukkig niet gaat meetellen.

Ik ben ook ooit begonnen in Leiderdorp. Mijn ervaring was dat: "zolang je maar gewoon gemiddeld ben, dan is het top daar", maar zodra er extra dingen meespelen dan verschuilen zij zich achter vaste protocollen en wijken daar niet van af. Ik ben het met je eens dat veel klinieken / ziekenhuizen in Nederland hetzelfde beleid hanteren. Volgens mij zijn alleen het Geertgen en Nij Barrahus wat innovatiever. Ook wil Voorburg wel eens wat verder kijken.

Zelf ben ik na Leiderdorp naar Dusseldorf gegaan en heb daar 1 poging gedaan. Ik vond ze echter wel erg commercieel en naar mijn mening heb je wel wat ervaring op ivf gebied nodig om je daar staande te houden. Zelf meedenken en mondig zijn is namelijk erg handig in Dusseldorf. Zij hebben echter wel heel veel ervaring met meiden met een laag AMH gehalte.

Vervolgens ben ik naar Gent overgestapt en dat vond ik een verademing!. Er werd actief meegedacht, keken een stuk verder mbt onderzoeken en zijn erg zorgvuldig en eerlijk! Geen commercieel geneuzel, maar gewoon duidelijkheid en deskundigheid.

Helaas zijn er wel wat wachttijden in Gent. je zou alvast je dossier kunnen opvragen in MCK en die alvast per mail naar Gent sturen. Dan is je achtergrond al enigzins bekend tijdens de intake. En inderdaad gewoon bellen en je verhaal uitleggen en een eerste afspraak maken. Ik kan zelf prof de S.utter of de arts P.eters aanbevelen. Echter zij hebben wel een behoorlijke wachtlijst. Voornamelijk prof de S.utter (zij is het hoofd van de afdeling) doet de "moeilijke" gevallen. Mocht je echt bij hen willen, dan kan ik aanraden om met regelmaat te vragen of er toevallig een plekje is vrijgekomen.

In Gent zullen zij zelf ook de bloedonderzoeken (naar onder meer amh) gaan doen. Zij gaan graag af op hun eigen onderzoekgegevens.En mochten zij echt geen kansen meer zien, dan zullen zij dat ook eerlijk zeggen en je niet aan een lijntje houden. Maar zij behandelen wel langer door dan de ziekenhuizen in Nederland en hebben veelal ook meer kennis op dat gebied en doen ook veel meer onderzoek naar oorzaken. Ik kan zeggen dat ik nog steeds blij ben dan ik ben overgestapt naar Gent. En niet alleen omdat onze dochter daar gemaakt is, maar ook vanwege de kennis en de manier waarop zij met patienten omgaan.

Je zou tijdens het gesprek ook eens kunnen vragen of het gebruik van DHEA een optie voor je zou kunnen zijn.

Heel veel succes! En gewoon snel bellen of mailen, want je ben zo een paar maanden verder voordat je op de intake kan komen.

Geplaatst

En je zou ook kunnen overwegen om je AMH waarde nogmaals (elders) te laten prikken. Soms wil het namelijk wel eens schommelen.

Veel ziekenhuizen in Nederland willen hun slagingspercentages hoog houden, waardoor ze wat sneller geneigd zijn om de "moeilijkere gevallen" buiten de deur te houden. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Voorburg zich wat minder aantrekt van die slagingspercentages en over het algemeen bekend staat dat zij sneller wat "oudere dames" accepteren.

Het Geertgen werkt samen met het lab in DD. Ook die kijken vaak wat verder dan het gemiddelde Nederlands ziekenhuis.

Geplaatst

@Wen72: Ik ben heel blij met jouw informatie en meedenken, na het lezen van alle beschikbare informatie neeg ik naar Gent en jij bevestigd dit alleen maar voor mij.

Ik ga denk ik maandag bij mijn zorgverzekering informeren. Op hun website staat dat ze contracten hebben met enkele ziekenhuizen in Belgie, maar wordt niet vermeld welke ecact.

Ik ga vragen of daar Gent bij hoort en ga ik vragen tot welk bedrag ze gaan vergoeden.

Als ik mijn AMH Waarde nogmaals laat prikken hier in Nederland, betekent dat dat dit dan niet nogmaals door Gent gaat gebeuren en dat dit het proces versneld ?

Geplaatst

Hoi Deborah,

Wij hebben ook kortgeleden intake gehad in UZ Gent. Ik heb begin aug de afspraak aangevraagd per e-mail en daarin onze situatie samengevat (aanleiding ICSI, medicatie & 'resultaten'). Daarna kreeg ik een mail met afspraak voor intake, 2,5 maand later. Ik lees op dit forum wel vaak dat het helpt om tussendoor een paar keer te bellen/mailen om te vragen of er toevallig al eerder plek is. Wij hebben dat niet gedaan (ondertussen in NL laatste cryo-TP), dus zelf geen ervaring mee.

Bij de uitnodiging ontving ik een uitgebreide vragenlijst die ik ingevuld mee moest nemen naar de intake. We hebben een kopie van ons dossier opgevraagd bij UMC Utrecht en dat ook meegenomen.

Een week voor de afspraak werd ik gebeld om te herinneren/bevestigen en kreeg de tip om al een uur van tevoren te melden bij het 'Onthaal'. Dat uur hadden we ook echt nodig om de weg te vinden van parkeerterrein naar Onthaal en naar Vrouwenkliniek en voor de wachttijd bij het Onthaal, dus neem dat lekker ruim ;-)

Het Onthaal is een rij loketten waar we ons beiden moesten laten inschrijven. Ze hebben lijsten met alle Nederlandse verzekeraars en (bijna) alle Nederlandse huisartsen en kunnen die dan invoeren in jouw dossier. Wij kregen voor de verzekering een groen papier mee wat je weer nodig hebt om te kunnen declareren. Wij moeten alles zelf voorschieten maar kunnen daarna dat declareren wat je in Nederland ook vergoed zou krijgen. Je kunt bij de verzekering van tevoren toestemming regelen voor een behandeling in het buitenland. Wij hebben daarvoor alleen een verwijsbrief van de huisarts nodig.

Ik vond de intake heel prettig. UZ Gent wil net als wij graag eerst alles weten wat er te weten is voordat er een behandeling komt. In NL is het uitgangspunt dat er alleen bewezen technieken worden toegepast. Op zich kostenefficient en voor veel mensen toereikend, dus normaal gesproken vind ik dat best een prima uitgangspunt. Maar omdat het voor ons niet werkt, gingen wij op zoek naar een uitgebreidere benadering. In Gent waarschuwden ze ons ervoor dat ze 'niet-wetenschappelijk-bewezen technieken' toepassen en dat succes dus niet gegarandeerd is, maar dat het voor sommige koppels werkt en dat ze het daarom toch graag proberen. Dat vond ik een grote opluchting en gaf me veel nieuwe moed en hoop. Gent is een universitair ziekenhuis (gericht op wetenschappelijk onderzoek) en niet commercieel (gericht op hoge slagingspercentages maar ook op geld verdienen).

Overigens staan we nu weer 2,5 maand op 'stand-by'; er werd direct na de intake bloed afgenomen en de uitslag daarvan laat even op zich wachten. Al met al zit er straks dus ongeveer een half jaar tussen eerste e-mail en starten met de ICSI-meds. Van die race tegen de klok krijg ik het soms benauwd, maar aan de andere kant kun je er ook helemaal niks aan veranderen, dus ik probeer er niet teveel bij stil te staan.

Heel verhaal, maar misschien heb je er wat aan.

Veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden