Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Olijfje_76,

Een heel verhaal, maar heel interessant en waardevol voor mij!

Ik ga morgen mijn zorgverzekering bellen om te vragen of ze een contract hebben met UZ Gent en wat het financieel gaat betekenen. Weet jij of ze sommige reeds gedane onderzoeken nog eens doen of gewoon verder gaan met onderzoeken?

Is dat groene papier zo'n Europese gezondheidsskaart of EHIC?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Deborah,

Het groene papier is een soort uitleg van wat Gent en NL-verzekering onderling hebben afgesproken.

Ik weet niet of ze reeds gedane onderzoeken nog eens doen, je zou dat bij het maken van de afspraak meteen kunnen vragen. Bij mij is in NL geen enkel onderzoek gedaan. Misschien dat anderen hier meer ervaring mee hebben?

Geplaatst

Hoi,

Welkom!

Ook wij zijn naar Gent overgestapt, hier in Nl totaal geen medewerking houden zich totaal aan bepaalde protocollen niks individueels! Onze ervaring met Gent is tot nu toe zeer positief er wordt geluisterd en meegedacht, bepaalde dingen die ons in NL werden gezegd werft door Gent zo van tafel geveegd, wij lopen bij dr Gerris recht door zee en zegt waar het op staat!

Alleen de reistijden zijn lang maargoed dat hebben wij er graag voorover

Succes

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik dacht ik ga hier ook eens kijken. Wij starten volgende week onze 6e ivf poging in Gent bij Prof. de Sutter.

5 ivf pogingen in voorburg gehad, maar op niets uitgedraaid helaas.

We hebben een gezonde zoon van 4 en willen graag een broertje of zusje voor hem.

Hij is via een spontane zwangerschap gekomen en door 2 EUG's zijn wij in het traject gekomen van ivf.

Daar waar we binnen 2 maanden elke keer zwanger waren, wil het ivf verhaal niet aanslaan.

Heel frustrerend en verdrietig.

Nu is onze hoop gevestigd op prof. de Sutter.

Geplaatst

Shanty, ik zat zo even mee te lezen en lees dat je in emmeloord woont, wij wonen dan niet ver van elkaar.

ook wij hebben aan het UZ gent gelopen en ik heb die thuis echo`s gemaakt. Echt ideaal. Ik kon het op mijn eigen tijd en manier doen.

Vond het echt een uitkomst.

Uit eindelijk ook nog zwanger geworden van die poging en inmiddels moeder van een gezonde zoon.

Geplaatst

Hoi moedeloos, dat klopt Emmelcity

Jeetje wat fijn dat jij thuis de echo kon doen, en ook nog een zoontje wat geweldig

Ik ga het ook direct vragen als wij ba de tese de uitslag krijgen, zal vele ritjes schelen en hopelijk kan ik het dan ook redelijk met mijn werk plannen gezien ik die nog niks wil vertellen

Geplaatst

Shanty, wanneer hebben jullie de tese? Wil je heel veel succes wensen ik vond die dag zenuwslopend, maar toen dr Gerris ons naar binnen riep en een hand gaf zei ie al gelijk ik heb goed nieuws. Wat er toen door me heen ging was echt niet normaal wat een opluchting. Ik hoop zo dat jullie ook goed nieuws krijgen. Ziet je man er tegen op? Mijn man vond het echt een rot operatie. Maar nu we een zoontje hebben is het hem dubbel en dwars waard geweest en zou ie het zo weer doen.

Heel veel succes met deze spannende dagen.

Geplaatst

Hoi moedeloos,

Hij heeft al eerder een tese in Rotterdam gehad in het Erasmus toen niks gevonden, dr Gerris had zijn vraagtekens bij het verslag van het Erasmus omdatdaar een uitspraak werd gedaan wat hij niet eerder had meegemaakt bij mannen due in het verleden gewoon een kind hebben kunnen verwekken vandaar dat hij de tese toch wil uitvoeren, mijn man kijkt er niet tegenop hij zegt dat het niks voorstelt bij het gene wat ze bij mij moeten doen als de tese lukt!

5 december gebeurt de tese en in d middag de uitslag dus wordt erg spannend

Dank je wel ik hoop dat wij goed nieuws krijgen

Geplaatst

Moedeloos moest jij ook voor de tese aan de pil en stoppen op de dag van de tese

En krijg je meteen instructies en de medicatie?

En de echo hoe ging dat gaf jij aan dat jij mee wilden doen en is het lastig on te doen

Wat een vragen he haha hoe heet je zoontje

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd hoe aan te geven om mee te doen met de zelf echo's maken, dus ik lees even mee.

Ik had prof de S gemaild (daar ben ik onder behandeling) en zij gaf aan dta ik hiervoor dokter G.erris moest vragen. Maar weet iemand dan of ik dan gewoon verder onder behandeling bij de prof zelf kan blijven?

Wij hopen rond januatri of februari weer een poging te gaan doen, dus het zou erg fijn zijn als wij dan zelf de echo's mogen maken. Scheelt een hoop ritjes heen en weer naar Gent of een plaatselijk ziekenhuis.

Heb je dan wel bloedonderzoek (naast de eigen echo's)? En moet je dan voor de eerste en laatste echo wel naar Gent?

Geplaatst

Hallo allemaal !

Ik ben er weer..kan weer meepraten ha...en wat een hoop nieuwe namen.!

Heb jullie wel al die tijd gevolgd.

Wij zijn vandaag weer naar gent geweest voor een echo en heb het prikschema.

Donderdag starten we met de deca en later de komt de menopur erbij.

Voor ons de 5e poging dus moeten het nu zelf betalen.

Heel fijn en goed gevoel dat we eindelijk weer verder kunnen.

we gaan er weer voor.....spannend

Sterkte allemaal !!! Gr noah

Geplaatst

Lieve allemaal,

Gisteren naar Gent geweest en we mogen starten als de bloedtest mbt de schildklier goed is. Daar gaan we wel vanuit.

2 december gaan we dan voor de 1e FM, kom maar op met de hormonen en alle bijwerkingen, op naar de feestdagen met de kerstboom en onze zwangerschap. Daar houden we ons nu aan vast, hoop doet leven. We zijn de heer en de sjamaan zo dankbaar. Uitgangsecho was gewoon weer goed, geen myoom en cystes in de baarmoeder, wat een wonder.

Lieverds van dit forum en jullie partners heel veel sterkte en succes met alles in dit loodzware traject. Geniet van je leven op dit moment en van elkaar dan kan het alleen nog maar mooier worden.

dikke knuff van mij.

Hope&Faith

attachment.php?attachmentid=5908&d=1416421827&thumb=1

Geplaatst

Hoi noah,

ben nog steeds een beetje van slag :( pff.. Valt vies tegen, was zoo blij dat er eindelijk eentje bleef zitten, en dan na een weekje weer mis.. Heb het erg nog erg moeilijk mee..

En nu zijn we weer aan het wachten, tot we kunnen starten..

Geplaatst
Hoi noah,

ben nog steeds een beetje van slag :( pff.. Valt vies tegen, was zoo blij dat er eindelijk eentje bleef zitten, en dan na een weekje weer mis.. Heb het erg nog erg moeilijk mee..

En nu zijn we weer aan het wachten, tot we kunnen starten..

ow Bianc, wat verdrietig om te lezen. Ken je het boekje het sprookje van de dood? Dat heeft mij geholpen om het verlies van mijn dochter te verwerken. Misschien heb jij er ook wat aan.

heel veel liefde licht en kracht en wanneer mag je weer starten? Weten jullie dat al.

Liefs Hope&Faith[ATTACH=CONFIG]5915[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een drukte weer hier en in Gent.

H&F spannend dat jullie weer beginnen. Wanneer komt de schildklier uitslag?

Olijfje voor jou in elk geval rustige laatste maanden. Of heb je de hysteroscopie nog dit jaar of heb je die ook zelfs al gehad? Wel pas volgend jaar de uitslag als ik het goed onthouden heb.

Wen, weet je al wanneer jullie van start gaan? Ik heb ergens gelezen dat er een wachtlijst is voor de SOETstudie (de zelfecho). Maar weet niet of dat nog steeds zo is. Van de andere kant: de start en eind echo moeten ook bij de SOET nog in Gent, dus zoveel echo's spaar je er niet mee uit. En je moet een keer bij Gerris op consult komen, dus dat is ook extra naar Gent.

Waiting, hoe is het met jouw behandeling op het moment. Ik denk dat je in de wachtweken zit?

Moedeloos, hoe is het? Lekker druk met je zoontje? Oh, ik kan nog steeds niet geloven dat ik over 4 maanden ook zo'n hummeltje heb. Echt nog steeds ongelooflijk, ookal voel ik hem iedere dag inmiddels.

Shanty, al bijna de Tese. Heel veel succes alvast. Hoop op een hele mooie sinterklaas voor jullie.

Noah, vandaag ook weer begonnen. Heel veel succes met prikken en alles wat dan weer volgt.

En och Bianc, wat een teleurstelling, zo dichtbij en dan toch weer zo ver weg. Ik herken het zo goed wat je schrijft. Wat een ellende hè meid. maar bij de eerste keer bij ons dat het in Gent wel lukte, was ik toch erg blij, ondanks het verdriet. Het kon dus wel met onze emmies, met alle extra meds en het geweldige lab van Gent. Probeer dat voor ogen te houden. Het kan! En waarom er dan (in ons geval) 5 TP's iets gebeurt, wat niet doorzet en die laatste wel blijft plakken? Niemand die het weet. Dat benadrukte De S. ook nogmaals bij onze 6w echo. Houd moed hoor!

Ik hoop heel erg voor jullie allemaal hier dat het lukt zo aan het einde van het jaar. Want alle pogingen/TP's die ik heb gedaan en mislukten, vond ik die in december toch wel het aller naarste; zo confronterend aan het einde van het jaar met al die feestdagen, en weer een jaar voorbij.

Houd moed hoor meiden! Lieve groeten van Okaasan en Akachan Ties!

Geplaatst

Lieve Okaasan,

Wat ben je toch een lieverd, ik krijg morgen de uitslag. Is het nog gelukt met je zwangerschapskleding, lastig lijkt me dat.

ik weet niet of je de site Bonaparte wel eens bekeken hebt, misschien is daar iets, hebben ze volgens mij ook lange maten.

hoe gaat het met baby Ties? En met je partner?

als alles goed gaat mogen wij testen op Eerste kerstdag, dat zou bijzonder zijn hè?

geniet van je zwangerschap.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

wat goed da tje dat onthouden hebt. Ik heb maandag samen met mijn moeder een legging genaaid. Eerst een patroon overgenomen, dat aangepast naar een legging die ik gekocht heb en die erg lekker zit. Nu dus echt een heel goed patroon en gisteren stof gekocht voor nog eentje. Daar zag ik ook echt hele leuke tricot-stof met konijnen. Hahha, echt te grappig. Ik heb het niet gekocht, maar ga het denk ik nog wel doen. Dan maak ik daar een rokje van. Als ik het heb zal ik een foto posten.

Verder nog een jurk gekocht met vestje, dus heb nu twee leggings en twee jurken. Ik hoef niet veel de deur uit, dus ik hoef ook niet heel veel verschillende dingen te hebben. Dus als ik nog wat maak, ben ik wel klaar.

En met Tiesje gaat het ontzettend goed! Die heeft geen klagen in mijn buik.

Dank je voor de tip van bonaparte, maar geen zwangerschapsdingen daar.

Geplaatst

Nou fijn Okaasan, dat je kleding hebt gevonden en zelf maken is nog leuk ook.

met die konijntjes ja dat zie ik je zo aandoen ;-)

fijn dat het met baby Ties zo goed gaat.

dikke knuff

Geplaatst

Hoi allemaal

Wij zijn weer druk aan het prikken.

Zaterdag kwam de menopur erbij en vr de eerste follikel meting.

Gelukkig kan dat weer gewoon in Blaricum.

Heb nu voor het eerst de medicatie uit België.

We moesten wel ff wennen want de hoeveelheden zijn anders.

Flesje van 1200 menopur en moet 225 spuiten.

Andere spuitjes zaten erbij dus we moesten wel even goed kijken hoor ha !

Bang dat je het verkeerd doet.,terwijl je het al zo vaak hebt gedaan.

Maar dat komt jullie vast wel bekend voor ?

Geplaatst

Dank je we le Okasan, voor jou komt het steeds dichterbij dat jullie jullie kleine wonder in de armen mogen sluiten!

Bianca veel sterkte, blijft altijd moeilijk, ik weet dat ik daar zo verdrietig van was als het mis ging, als ik er aan terug denk doet het nog pijn, Sterkte meid blijf hoop houden.

Eindelijk de akkoord verklaring binnen alleen de Tese zullen wij zelf moeten betalen daar hebben ze geen akkoord voor gegeven

Hoe zat dat bij jullie verzekeringen met de medicijnen bij mij staat in de akkoord verklaring dat ze voor buitenland een contract hebben met apotheekzorg aan die moeten wij de medicatie doorgeven en dan worden de medicijnen bezorgd??

Geplaatst
Dank je we le Okasan, voor jou komt het steeds dichterbij dat jullie jullie kleine wonder in de armen mogen sluiten!

Bianca veel sterkte, blijft altijd moeilijk, ik weet dat ik daar zo verdrietig van was als het mis ging, als ik er aan terug denk doet het nog pijn, Sterkte meid blijf hoop houden.

Eindelijk de akkoord verklaring binnen alleen de Tese zullen wij zelf moeten betalen daar hebben ze geen akkoord voor gegeven

Hoe zat dat bij jullie verzekeringen met de medicijnen bij mij staat in de akkoord verklaring dat ze voor buitenland een contract hebben met apotheekzorg aan die moeten wij de medicatie doorgeven en dan worden de medicijnen bezorgd??

Hoi Shanty,

je ontvangt van de arts in Gent de voorschriften, menopur etc dat kan je direct ophalen en met de pin betalen bij de apotheek van het zkh zit op -1

de utrogestan is mijn advies om die in België bij een openbare apotheek te kopen. Dan krijg je 200mg mee en gewoon wat ze voorschrijven. In nl kreeg ik met moeite 6 bolletjes van 100mg mee. Tijdens de punctie nog maar een keer naar gevraagd en kreeg toen gelukkig een nieuw recept voor 4 doosjes mee.

1 bol is dan 200mg en ik verlies bijna niets van die bol. Doe wel een inlegkruisje in voor de zekerheid, meer voor mezelf.

de eerste medicatie kost ongeveer 700,00 en de bollen ongeveer 90,00

succes

Geplaatst
Hoi allemaal

Wij zijn weer druk aan het prikken.

Zaterdag kwam de menopur erbij en vr de eerste follikel meting.

Gelukkig kan dat weer gewoon in Blaricum.

Heb nu voor het eerst de medicatie uit België.

We moesten wel ff wennen want de hoeveelheden zijn anders.

Flesje van 1200 menopur en moet 225 spuiten.

Andere spuitjes zaten erbij dus we moesten wel even goed kijken hoor ha !

Bang dat je het verkeerd doet.,terwijl je het al zo vaak hebt gedaan.

Maar dat komt jullie vast wel bekend voor ?

hoi noah,

fijn dat je vrijdag de eerste FM hebt, dan schiet het alweer op hè?

weet iemand hoe je lijstjes kan maken? Dan is het overzichtelijk wie waar mee bezig is..

succes noah xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden