Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichtjes zoo fijn !

Maar ik wacht tot ma met bloedprikken....als het lukt ha .

Hope faith

Aaaaah wat een lief kaartje ha !

Jou begin is er morgen ook weer...wat fijn voor je.eindelijk mag je weer starten..succes !!!

Ja ja okaasan ik heb jou gevolgd en moedeloos..en nu ben jij zwanger en dat gaat goed gelukkig,

Ik hoop dat t bij mij ook goed blijft gaan..zo onwerkelijk nog he.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi allemaal !

Ik wens jullie heeeele fijne kersdtdagen!

Vraagje aan degene die zwanger zijn...

Afgelopen maandag de 22e had ik hcg 168...ziekenhuis heeft me gefeliciteerd zwanger!

Maar nu heb ik vandaag wat menstruatie krampjes ...WAT IS DAT !!

Wie kan me dat vertellen ha...ik heb gehoord dat dat juist goed is in het begin maar een ander zegt weer wat anders..

Geplaatst

Hoi noah. Ik snap helemaal je angst, maaar die menstruatie krampen kunnen ook te maken hebben met je banden etc.

Ik heb 2 kindjes via icsi en bij beide zwangerschappen was ik ervan overtuigd dat ik zou gaan menstrueren vanwege de klachten. Ik liep zelfs met tampons op zak, zo overtuigd dat het door zou zetten. Die krampjes hielden een aantal weken aan. Het kan er dus gewoon bij horen. Mocht je echt heel erg twijfelen of de kramp heel erg worden, dan zou ik gewoon Gent of een verloskundige oid bellen. Zekerheid voor alles.

Ik kan natuurlijk niet voelen welke krampen je hebt, maar kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat een menstruatie gevoel bij mijn zwangerschappen hoorde.

Ik blijf voor je duimen op een positieve en doorgaande zwangerschap. Die onzekerheid in de verlengde wachtweken is zo killing!

Geplaatst

Oh thanx wen..maar heb net bloedverlies gehad bij t afvegen....nu is t zeker wel klaar he.

Verdorie lekker weer zo voor de kerst ,begon net een klein beetje blij te worden..

Echt killing ja deze weken

Geplaatst

Oei, bloedverlies klinkt niet hoopvol maar toch kan het ook koken door betere doorbloeding van de baarmoeder. Alleen in combinatie met kramp klinkt het niet heel positief. Ik had liever een positiever antwoord willen geven maar wil wel eerlijk zijn. Toch lees je vaak genoeg dat bloedverlies niets hoeft te betekenen. Is Gent morgen niet bereikbaar? Of eventueel naar een ivf poli van een ziekenhuis bellen? Misschien kunnen ze hcg prikken ofzo of een echo om te kijken of ze iets van een vruchtzakje ofzo kunnem zien? Alhoewel het hcg ook vaak langzaam daalt of verdubbeld. Dus dat hoeft ook niet veel te zeggen behalve een indicatie. Een hcg die jij maandag had, was op zich een mooie uitgangspositie dus dat vind ik dan weer hoopvol. Bah. Waarom nu dan met deze dagen? Niemand bereikbaar terwijl jij in de onzekerheid zit.

Is het veel bloedverlies? Helderrood? Oh, meis. Ik blijf nog even voor je doorduimen dat het allemaal niets te betekenen heeft.

Geplaatst

Nee het is niet echt rood, meer donker ,maar gebruik ook nog de utrogestan.

Oooh vreselijk dit ..jij begrijpt me precies.

Ik weet het niet hoor word zo onzeker snik snik !

Lees wel veel dat bloedverlies best wel vaak voorkomt na een icsi terugplaatsing.

Maar ja ik weet t echt ff niet ik wacht wel af

Denk je dat gent open is morgen met kerst ??

Geplaatst

Die onzekerheid is killing en meer als afwachten kan je nu helaas niet doen. Ik hoop dat het bloedverlies van korte duur is en dat de bloeding minimaal is. Want dat zou dan weer positief kunnen zijn. Ik hoop iig dat het door dd doorbloeding van de baarmoeder komt. Mogelijk iets geraakt tijdens het inbrengen van de bollen. Zou zomaar mogelijk kunnen zijn.

Geplaatst
Nee het is niet echt rood, meer donker ,maar gebruik ook nog de utrogestan.

Oooh vreselijk dit ..jij begrijpt me precies.

Ik weet het niet hoor word zo onzeker snik snik !

Lees wel veel dat bloedverlies best wel vaak voorkomt na een icsi terugplaatsing.

Maar ja ik weet t echt ff niet ik wacht wel af

Denk je dat gent open is morgen met kerst ??

hi Noah, ik loop zelf ook bij Gent. Ze werken op deze dagen op halve kracht, het lab is gesloten. Denk dat je voor spoedvragen wel terecht kunt.

knuff Hope&Faith

Geplaatst

Nou niet zo goed veel gehuild..geen leuke kerst hoor dit jaar.

Ik heb gister bloed laten prikken en het was hcg 215...en ik had ma 168.

Veeeeels te weinig dus,had meer moeten zijn.

Het is gewoon echt weer niet gelukt.

Geplaatst
Nou niet zo goed veel gehuild..geen leuke kerst hoor dit jaar.

Ik heb gister bloed laten prikken en het was hcg 215...en ik had ma 168.

Veeeeels te weinig dus,had meer moeten zijn.

Het is gewoon echt weer niet gelukt.

Sterkte lieverd xx

Geplaatst

Vanmorgen weer bloedgeprikt.

De 22e had ik 168.

Donderdag eerste kerstdag had 215

En vanmorgen 805.

Nu zit ik te wachten tot gent belt.

Maar het is in iedergeval niet gedaal...want dat her ik verwacht na dat bloedverlies.

Pffffff blijft onzeker hoor.

Wat vinden julle ervan ?

Geplaatst

Oh jeetje Noah, wat een onverwachte wending. Zoals je zelf al schrijft, het is in elk geval niet gedaald, maar heel eerlijk gezegd lijkt het me een beetje langzame verdubbeling.

Hier kan je verdubbelingstijden van HCG zien: http://www.betabase.info/chart/doubling/single

En hier die van jezelf uitrekenen: http://www.betabase.info/calc/

Vreselijk dat wachten op het telefoontje van Gent. Had je Nederlandse ziekenhuis er geen mening over? Of heb je alleen maar laten prikken en zeggen ze verder niets?

Gewoon zelf bellen hoor als je over een half uur nog niets gehoord hebt. Anders zijn ze zometeen niet meer bereikbaar en weet je nog niets meer dan nu.

Ik wilde dat ik je meer gerust kon stellen, maar ben toch bang dat je naast je telefoon moet blijven zitten. Heel veel sterkte met wachten en de duimen draaien hier voor je.

Maar ik weet wel bijna zeker welk advies je van Gent krijgt; doorgaan met je meds. Ze nemen daar liever het zekere voor het onzekere. Dus ook als je niets hoort vandaag. Doorgaan met de Utro hoor!

Geplaatst
Vanmorgen weer bloedgeprikt.

De 22e had ik 168.

Donderdag eerste kerstdag had 215

En vanmorgen 805.

Nu zit ik te wachten tot gent belt.

Maar het is in iedergeval niet gedaal...want dat her ik verwacht na dat bloedverlies.

Pffffff blijft onzeker hoor.

Wat vinden julle ervan ?

goh om toch gewoon knettergek van te worden. Met humor hou je de moed er misschien in tenminste dat is de bedoeling van mijn post voor jou. Wat vinden wij ervan....attachment.php?attachmentid=5949&stc=1

hoop dat Gent snel met uitsluitsel komt, liefs

Hope&Faith

Geplaatst

Even een ego berichtje, is het normaal dat je na twee dagen menopur een gevoelige onderbuik hebt. Net met boodschappen doen, zat mijn onderbuik me behoorlijk in de weg met bukken en tillen. Nu lekker op de bank.

ik ben 43 met een lage Amh dan is het risico op overstimulatie toch niet zo groot, vertaal het maar als positief dat er in iedergeval iets gebeurd daar.....

vorige IVF had ik daar geen last van...

Geplaatst

Oh ja hoor h&f dat kan. Ik kreeg ook altijd heel snel gevoelige eierstokken. En dat nam dan ook vaak weer snel af, waardoor ik bang was dat er óf toch niets groeide óf de follikels toch al gesprongen waren. En aan het einde vlak voor de punctie voelde ik weer van alles, maar niet de hele tijd.

Volgens mij heel normaal dus.

Hopelijk nu meer blaasjes dan vorige keren, als je nu dus al iets voelt, terwijl dat vorige keren niet zo was.

Noah al gebeld?

Geplaatst

Weet iemand hoeveel progesteron ik nu zou moeten hebben?

Ook dat moet allemaal stijgen toch ?

Ik doe de echos en bloedprikken in Blaricum,gooi Noord.

Maar de fertiliteit is dus gesloten 2weken lang.

Nu moet de afdeling gynacologie alles door faxen......nou dat ging dus niet goed dus weet nu nog steeds niks.word er niet goed van.

Morgenochtend ga ik direct bellen....raar gedoe ben echt een beetje pissig.ze snappen bljkbaar niet hier in gooi Noord dat ik in de tresss zit !

Geplaatst
Weet iemand hoeveel progesteron ik nu zou moeten hebben?

Ook dat moet allemaal stijgen toch ?

Ik doe de echos en bloedprikken in Blaricum,gooi Noord.

Maar de fertiliteit is dus gesloten 2weken lang.

Nu moet de afdeling gynacologie alles door faxen......nou dat ging dus niet goed dus weet nu nog steeds niks.word er niet goed van.

Morgenochtend ga ik direct bellen....raar gedoe ben echt een beetje pissig.ze snappen bljkbaar niet hier in gooi Noord dat ik in de tresss zit !

Och noah, wat heb ik met je te doen, getver. In Gent hebben ze een klantvriendelijkere aanpak kunnen ze in NL echt wel wat van leren. Ik hoop zo dat je een goede uitslag krijgt. Heb je wat aan de links die Okaasan doorstuurde?

sterkte lieverd xxx

Liefs Hope&Faith en sorry voor mijn stomme grapjes.

Geplaatst

HE bah, Noah wat naar dat het misgelopen is. Ik hoop dat je vanochtend meer duidelijkheid krijgt. Maar niet stoppen met je meds hoor, voordat je Gent gesproken hebt. Gewoon doorgaan!

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar het zkh waar ik altijd liet prikken moest ik zelf bellen voor de uitslag en ik gaf dat dan zelf via email door aan Gent. Zij gingen niet voor mij faxen of mailen. Maar dat vond ik helemaal prima, zo wist ik tenminste zeker dat mijn uitslagen op tijd in Gent waren. Ik zou het ook maar zo doen (als dat kan) als je nog een keer moet prikken. He wat stom zeg. Bah.

Hoe hoog is je Progesteron nu? Het klinkt alsof je twijfelt of het goed was. Ik heb het even opgezocht, bij mij was het bij deze zwangerschap op 15 DPO (9 na TP van een 6dags cryo) 36,2 en drie dagen later 35,4. Maar ik gebruikte wel Utro. Geen idee wat het zonder Utro dus zou zijn.

Bij mijn korte zwangerschappen daarvoor is het ook wel van 25 tot 28 geweest op de testdag, en daar heeft Gent nooit iets over gezegd. Dat was dus ook prima. Volgens mij kan het dus (net als het HCG) best variabel zijn.

Geplaatst

Heb gelijk gent gebeld en ik word vanmiddag terug gebeld voor de uitslag.

Normaal gaat het altijd goed de fax is altijd op tijd binnen.

Ik ben al die jaren juist fantastisch geholpen in Blaricum.

Komt echt omdat gynacologie het nu overneemt voor 2weken.

Ik had verwacht dat ik het voor de kerst wel zou weten allemaal ,maar loopt helemaal anders.

Echt killing.maar ja weet je....ik kan alleen maar afwachten.dat is t ergste.

De link van okaasan die begrijp ik eerlijk gezegd niet zo ,hi ?

Geplaatst
Oh jeetje Noah, wat een onverwachte wending. Zoals je zelf al schrijft, het is in elk geval niet gedaald, maar heel eerlijk gezegd lijkt het me een beetje langzame verdubbeling.

Hier kan je verdubbelingstijden van HCG zien: http://www.betabase.info/chart/doubling/single

En hier die van jezelf uitrekenen: http://www.betabase.info/calc/

Vreselijk dat wachten op het telefoontje van Gent. Had je Nederlandse ziekenhuis er geen mening over? Of heb je alleen maar laten prikken en zeggen ze verder niets?

Gewoon zelf bellen hoor als je over een half uur nog niets gehoord hebt. Anders zijn ze zometeen niet meer bereikbaar en weet je nog niets meer dan nu.

Ik wilde dat ik je meer gerust kon stellen, maar ben toch bang dat je naast je telefoon moet blijven zitten. Heel veel sterkte met wachten en de duimen draaien hier voor je.

Maar ik weet wel bijna zeker welk advies je van Gent krijgt; doorgaan met je meds. Ze nemen daar liever het zekere voor het onzekere. Dus ook als je niets hoort vandaag. Doorgaan met de Utro hoor!

hi noah, hierin de links van Okaasan,

hoop dat je een goede uitslag krijgt.

ik leef met je mee hoor, heb je alle rolercoaster stapjes door gemaakt wordt je nog even heen en weer geschud op het laatste moment. Pff.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Oh wauw. Wat goed zeg. Ik durfde het bijna niet voor je te hopen. Maar je valt dus binnen de marges van de hcg opbouw. (Zo naar dat die grenzen en marges zo ruim zijn. Geen pijl op te trekken.) Super zeg. Dus: GEFELICITEERD !!!

En volgende week al een echo. Doe je die in Gent?

Is je bloedverlies trouwens ook helemaal gestopt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden