Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi bianc,

grappig dat je het vraagt. Ik voel nu wel duidelijk dat het daar allemaal wat groter is op dit moment! Vroeg mij net af of sporten nog wel fijn is...Dus ben benieuwd hoe het er vrijdag uitziet!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi bianc,

Had vandaag vijf eiblaasjes en er komt misschien nog wel een zesde. Ik vond het weinig, maar d'r Peters was tevreden. Ze zei dat ik er niet evenveel als 2-3 jaar geleden moet verwachten, aangezien ik nu bijna 37 ben en daardoor in een andere categorie gekomen ben. Dit is weer mijn eerste icsi en ik heb besloten dat te doen wat zij zinvol vindt. Ik hoop indien ik nog een poging nodig heb, er meer te hebben...

Maandag heb ik de punctie. Zaterdag pregnyl envanavond nog een keer menopur. Met werk, zoonlief en de kinderopvang alles gelukkig snel kunnen regelen. Dus we zijn er klaar voor!mijn zoon is sinds gisteren al bij oma en blijft daar tot na de punctie. Dus nu een kindvrij weekend! Ben nu al lekker aan het shoppen!!! Verder even een beetje bijslapen, omdat ik dinsdag wel moet werken en dat heb ik tot dusver na een punctie niet eerder gedaan...

Geplaatst

Hoi bianc, ik heb 10mg prednison geslikt van dag na punctie t/m 7,5 wk en daarna afgebouwd (met 9wk gestopt). Vanaf zelfde dag 80mg ascal (aspirine), vanaf dag na punctie tot op heden, mee doorgaan tot week of twee voor bevalling geloof ik.

Hoe is t nu met jou? Waar zit je nu in het traject?

Penny het einde is in zicht qua spuiten! Ik hoop dat het goede eitjes zijn en dat ze mooi bevrucht raken. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit Succes maandag! En als je dinsdag nog vrij kunt nemen zou ik dat doen, elke punctie is anders en als je er last van hebt is het zooo lekker om nog even niets te hoeven (behalve dan AA drinken).

Geplaatst

Hi meiden,

vandaag de punctie gehad van 8 eitjes! Meer dan verwacht. Even vreemd om niet onder volledige narcose te zijn, maar was ok. Nu vandaag en morgen even flink paracetamol slikken....

Geplaatst

Hoi Penny, fijn dat ze toch nog 8 eitjes hebben gevonden.. Misschien wel door je wonderdrankje :)

Vond je de punctie meevallen? Hopelijk blijven ze ook alle 8 over.. Heb je woensdag de tp?

Sterkte met de pijn, rustig aan doen, lekker veel aa drinken.. En ik duim voor je

olijfje bedankt voor je berichtje! Hoe voel je je? Schiet al aardig op voor jou.. Hier gaat alles goed.. Afgelopen vrijdag hysteroscopie gehad, niks geks gezien, alleen veel stolsels.. Deze zijn voor een groot deel verwijderd, maar kon geen kwaad dat het er zat. Woensdag laatste dag pil slikken en dan begin ik met onze 5e icsi poging.. hopelijk wil het nu wel een keer lukken na 20 mislukte terugplaatsingen.. Ben er weer helemaal klaar voor in elk geval :-)

Geplaatst

Goed zo, Penny! Die zijn binnen! Hoop dat je snel herstelt.

Bianc, voor de volledigheid: ik had ook nog weken lang utro en oestrogeen.

Fijn dat de hysteroscopie er goed uitzag en dat je weer mag starten!

Ik ben inmiddels idd 24 wk op weg! Los van best moe en een bizar hoge behoefte aan frisse lucht gaat het best goed. De babykamer begint vorm te krijgen, de baby laat zich voelen, het is allemaal heel echt nu. Ben heel blij met Gent️ Hopelijk voor jullie en voor Penny en alle anderen ook zo'n lief kleintje binnenkort! Maar eerst even goed spuiten

Geplaatst

Hi meiden,

@bianc: respect vijfde icsi! Heeeeel veel succes!!

@ olijfje: 24 weken, nog een paar weken en dan is de kleine echt levensvatbaar. Wat vond ik dat weer een mijlpaal! Geniet van je zwangerschap en zorg goed voor jezelf en daarmee ook voor je kleintje!!

Vandaag telefoontje gehad er zijn drie embryo's over. Op dag vijf de tp, dus fingers crossed dat ze het halen!!!

Geplaatst

HI olijfje,

ja, ben gisteren en vandaag wezen werken. Ging wel. Niet zo veel buikpijn gehad, maar wel moe en ik zweet als een otter... Ook kan ik de werking van de bolletjes bij mij borsten merken.. Dit weekend had ik al last van de hormonen, ik zat een boek te lezen en lekker te snotteren! Normaal doe ik dat nooit! :-)

Geplaatst

Ik mag zondag waarschijnlijk beginnen met decapeptyl en dan vanaf dinsdag gonal-f..

Penny, alvast succes morgen met de terugplaatsing!

Geplaatst

Vandaag de tp gehad. Dat doen ze in Gent snel! En duidelijke uitleg van d'r van Schoonhoven. Ik had nog een embryo over en was van slechte kwaliteit, maar toch nog 20% kans op zwangerschap zei ze omdat hij wel al dag vijf gehaald had! Nu afwachten. 28 juli bloedtest en meteen gesprek over vervolg!

Succes bianc met spuiten! Hoop dat je snel mag beginnen!

Geplaatst

Fijn!! Nu goed voor zorgen!

Ik vond die dag 5- embryo's ook super. Het zijn er wat minder, maar ik heb liever dat ze in het lab sneuvelen dan dat je steeds TP's en hoop hebt zonder resultaat omdat ze dan in je baarmoeder sneuvelen. Ben je al helemaal hersteld van de punctie? Fijn weekend nog!

En Bianc alvast sterkte met de deca morgen. Zet de kleenex maar vast klaar

Geplaatst

Dankje meiden!

fijn dat de tp goed gegaan is.. Jammer dat er geen cryo over is. Duimen dat deze lekker blijft zitten.

succes in de wachweken!

Geplaatst

Bedankt meiden!

Ik was blij dat er in ieder geval wat over was!! Nu lekker broeden! Met de vijf dagen Emmy's worden de wachtweken ook korter!😜

Succes bianca, dat Ze maar lekker mogen groeien!!!

Geplaatst

Hi meiden,

De afgelopen dagen ziek geweest. Waarschijnlijk een maag of darm virusje waar ik echt beroerd van was. Na contact met Gent gisteren vandaag even langs huisarts geweest. Ik voel mij nu weer een stuk beter. Huisarts zei ook dat dat een combi van de prednison innesteling en het virusje kon zijn...ach het is koffiedik kijken. Nog een weekje en dan heb ik de test!

Geplaatst

Hoi meiden, mag ik af en toe weer met jullie meeschrijven?

we hebben nu weer twee streepjes op de test staan, vanmorgen weer.

best spannend, twee maanden geleden ook, maar bleef niet zitten.

bel nu het zkh nog maar niet eerst even afwachten tot volgende week.

hoop dat dit vruchtje wel geschikt is om voldragen te worden, bijzonder.

liefs Hope&Faith

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden