Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben nog op vakantie en weet het niet precies meer. Ik kan het thuis voor je nakijken. Als ik zondag nog niets gepost heb, stel je vraag dan nog eens hier, dan komt het topic weer bovenaan en denk ik er weer aan.

ticker.png

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianc, ik had ook pred, maar maar de helft, 10 mg. Ik heb elke drie dagen een half pilletje (2,5 mg) minder genomen. Bleef heel vervelend, je lijf moet het aanmaken van cortisol weer zelf gaan oppakken en dat is hard werken. Je maakt normaal gesproken zelf het equivalent van ongeveer 8 mg aan (maar dat systeem is dus wat 'in slaap gevallen' omdat het een tijdje niet meer nodig was). Vanaf 10 mg kun je ook cold turkey stoppen, maar dat durfde ik niet.

Succes!

Geplaatst

Fijne vakantie okasaan!

Dankjewel olijfje.. Was je met 12 weken begonnen met afbouwen?

ik heb bericht vanuit Gent gehad, alleen de mail van de sutter zei wat anders dan de algemene arg mail 😬

dus vandaar dat ik benieuwd was wat jullie voor afbouwschema kregen.. Vind het wel spannend om straks met alle medicatie te stoppen..

Geplaatst

Ik was met 7,5 wk begonnen met afbouwen, meteen na de eerste echo. Met 9 wk helemaal gestopt.

Met ascal was ik met 7,5 wk gestopt en met 13 wk weer opgepakt (tot wk 36, dus nog maar 2,5 wk te gaan )

Ik vond het ook heel spannend om te stoppen, voelt heel kwetsbaar en ik hield er serieus rekening mee dat het dan mis zou gaan. Maar elke week worden je embryootjes groter en sterker en vastbeslotener om bij jou te blijven en legt je lichaam zich er meer bij neer en nemen de zwangere hormonen je lijf over en dan heb je het niet meer nodig

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties en tips allemaal! En wat super om te lezen dat sommigen nu zwanger zijn, zelfs een tweelingzwangerschap erbij. Gefeliciteerd meiden!

Ik heb geen idee met wie we de afspraak hebben, dat stond niet in de bevestigingsbrief. Zaadonderzoek zal bij deze afspraak niet lukken, mijn vriend heeft al 10 dagen flinke koorts door de griep dus de komende drie maanden kunnen we sowieso geen behandeling doen. Vandaag heb ik mijn medisch dossier bij het zh hier opgehaald en alles nog even goed nagelezen. Mijn waardes zijn altijd perfect (AMH, TSH etc), ik reageer prima op de medicatie en we hebben altijd voldoende hele mooie embryo's van topkwaliteit. De grote vraag is dus waarom ze nooit blijven zitten.

Voor ons het het (zonder files) 3 uur rijden enkele reis. En onze peuter moet mee omdat opa's en oma's tot nu toe niet van de pogingen weten. We kijken er eigenlijk helemaal niet naar uit om die ritten naar Gent te moeten maken. Mijn vriend werkt veel in het buitenland dus het is normaal al lastig om de icsi's te plannen, maar dan doe ik eigenlijk alle afspraken alleen behalve de punctie. Ik vind het wel fijn om van jullie te lezen dat de echo's en soms zelfs de punctie in NL kan. Ik voel me namelijk nog steeds heel prettig en vertrouwd bij de verpleegkundigen hier in het zh en zou het liefst gewoon hier verder gaan.

Geplaatst

@bianc fraxiparine is volgens mij iets sterkere bloedverdunner dan aspirine, maar wel beetje zelfde functie en in mijn geval va 13 wk weer voorgeschreven door Nederlandse gyn vanwege iets verhoogde waarden voor antifosfolipiden.

@Jessi lastige keuze. Ik had in Utrecht 8 prachtige embryo's van de eerste ICSI, een prima bms, regelmatige cyclus, alles zag er goed uit maar toch bleven ze het niet of te kort doen. In Gent met medicatie in 1x raak. Dat is natuurlijk geen garantie en voor iedereen is de situatie weer anders. Maar als je het overweegt, ga dan in elk geval naar de intake om zelf een beeld te vormen van jullie kansen en mogelijkheden, zou ik zeggen.

Rit met peuter lijkt me best een uitdaging.

Samenwerking met ander ziekenhuis kan geloof ik als dat zkh niet een eigen IVF-/IVSI-lab heeft (het UMCU wil dat bv. niet). Bij mij wilde Gent zelf de laatste echo voor de punctie doen + de punctie en natuurlijk TP. Wij hadden maar 1 extra echo nodig en die kon in NL. Bloedprikken kon ook in NL maar je kunt ook een urinetest doen (mag alleen pas 2 dg later dan bloedtest). Doe wat voor jou het beste voelt. Als het teveel gedoe is en je hebt nog tijd en verzekerde pogingen, kun je ook je eigen zkh nog een ronde proberen natuurlijk. En alvast uitzoeken of je verzekering een contract heeft met Gent (en zo niet: overstappen naar andere verzekering!!). Misschien woon je wel dichter bij Brussel? Daar lees je hier weinig over, maar die staan in België volgens mij net zo goed aangeschreven als Gent. Of anders Düsseldorf? Daar onderzoeken ze ook van alles. Er zijn altijd meerdere opties!

Geplaatst

Bianc, Gefeliciteerd met je zwangerschap! En gelijk 2 stuks. Wow!

Jessi, hier ook een tevreden Gent ganger. Na 4 icsi pogingen elders, raakte ik bij de 5e poging blijvend zwanger van mijn dochter in Gent. Ik zou ook zeggen, ga er gewoon eens heen. Afzeggen kan altijd nog. Er zullen mogelijk eerst wat onderzoeken volgen zoals bloedonderzoek (kan mogelijk gecombineerd worden met de intake), hysteroscopie etc. Zodra de uitslagen er zijn, kan je meestal snel starten.

Ik deed ook de echo's in het lokale ziekenhuis. En ook wij zaten toendertijd met een peuter die mee moest omdat wij gewoonweg helemaal geen opa's en oma's hebben die kunnen oppassen. Dat hield in dat ik voor de meeste afspraken of alleen ging of met zijn allen. Uiteindelijk vielen de hoeveelheid afspraken wel mee: uitgangsecho (maar als je een beetje doordramt, kan je die ook gewoon lokaal doen), de laatste echo, de punctie en de terugplaatsing. Dus gemiddeld 4 keer voor een poging.

Alleen met de punctie is het een nadeel dat je een peuter bij je hebt, want die mogen niet op de punctiekamer, hetgeen inhoudt dat je man dan samen met je kindje buiten moet blijven en jij de punctie alleen moet ondergaan. Aan de andere kant: ze slepen je er echt doorheen en krijgt echt veel aandacht als je het alleen moet doen.

Ik kan ook alleen maar beamen dat het echt prettig in Gent was. Ze zijn kundig, zorgvuldig en je bent geen nummer.

Succes iig!

Hier trouwens ook prednisolon gehad tijdens de zwangerschap. Ook 20 mg, maar dat liep via dr Pf (immunoloog in duitsland ipv Gent). Ik heb de gehele zwangerschap toen prednisolon moeten blijven slikken. Weliswaar iets afgebouwd tot 7,5 mg, maar mijn bloed liet telkens toch verhoogde activiteit zien, waardoor ik moest doorlsikken.

Denk dus echt dat het ook met je persoonlijke situatie te maken heeft hoe snel je kan afbouwen. Waarom had je prednison etc?

En hier ook fraxiparine ipv aspirine. Aspirine is wat meer algemeen en aangezien ik een lichte stollingsafwijking heb, kreeg ik ook fraxiparine erbij. Die mocht ik overigens wel afbouwen met 12 weken.

Geplaatst

Hi Jessi,

Ik reageer niet veel op dit forum, maar ik ben wel een zeer tevreden 'Gent ganger'.

Na een tweede mislukte ICSI poging in Nijmegen overgestapt naar Gent.

Wij hadden toen al een zoontje van 3.Die is wel in Nijmegen ontstaan....;-).

Direct de eerste poging in Gent zwanger geworden van onze tweeling van nu bijna 6 maanden!

Mijn ervaring is dat ze in Gent veel meer naar de persoon gekeken wordt ipv naar het standaard protocol. Heel fijn.

En ja, het is wat rijden (voor mij ook vaak met peuter), maar uiteindelijk (in mijn geval ) dubbel en dwars waard.

Ik zou gewoon gaan en kijken wat je gevoel er bij is. Heel veel succes!

Geplaatst

JEssi hoe was het in Gent. Dinsdag de afspraak geweest toch? En tevreden over de gang van zaken daar? En viel het reizen nog een beetje mee?

Wen, hoe gaat het eigenlijk met jou? Heb je nog een ICSI gedaan? Meen me te herinneren dat je heel binnenkort in de leeftijd komt dat het niet meer vergoed wordt en dat je nog wel een poging ging ondernemen. Ik ben heel benieuwd.

Bianc. Hoe is het er mee? Begint het al een beetje door te dringen dat je echt mama wordt? En nog wel dubbel ook? Ongelooflijk he. Na zo veel emmies. Jij zelfs nog 2 meer dan ik. En ik vond 20 emmies al zo ontzettend veel.

Ik zou mijn afbouwschema van de Prednisolon nog bekijken voor je. Op de momenten dat ik afbouwde en niet meer zwanger was, had ik vreselijk last van het afbouwen. Echt hondsberoerd en doodziek. Maar tijdens deze doorgaande zwangerschap viel het heel erg mee. Ik had 10 mg voorgeschreven gekregen, maar slikte zelf 20 mg. Ik ben gaan afbouwen vanaf week 12.

Dus t/m week 12 had ik 20 mg, daarna elke week 5 mg minder, maar ik deed dat in twee stappen. Dus iedere 4 dagen deed ik 2,5 mg minder. Zo was ik er dus in vier weken vanaf.

Met week 12 mocht ik ook stoppen met Utro, maar dat heb ik ook een beetje afgebouwd. Elke twee dagen een bolletje minder, dus ongeveer een week afbouwen. Veel te eng vond ik het om in 1 keer te stoppen.

De ascal ben ik in week 36 mee gestopt. Maar slik ik nu weer vanwege een tromboflebitis in het kraambed (met gebruik van Fraxiparine) en moet ik toch levenslang gebruiken.

Fraxiparine heb ik de hele zwangerschap gebruikt tot twee weken geleden (dus 5 mnd na bevalling). Ik stopte heel even toen mijn vliezen gescheurd waren en ik dus ging bevallen. De dag na de bevalling (of dezelfde dag, dat weet ik niet meer), ben ik weer begonnen.

Zo, dat was het, hele waslijst. Hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst

Hi meiden,

ik ben mijn prednison aan het afbouwen. Ik had 10 mg en mag meteen stoppen volgens Gent, maar ben toch een voorzichtigere koers gaan varen. Twee dagen 7,5 mg en nu 5 mg en denk het zo langzaam in 1,5 week af te bouwen.

hadden jullie bijverschijnselen en zo ja wat?

ik ben moe en had vandaag honger als een paard! 'S nachts lig in dan weer twee uur wakker....Verder ben ik vergeetachtig en daar wordt mijn man gek van...

Geplaatst

Nou inderdaad dat dus Penny. Als ik afbouwde en niet zwanger was, had ik het gevoel dat ik een hele heftige griep had. Alle griepverschijnselen behalve koorts. Echt hondsberoerd. En dat hield dan best lang aan. Maar zwanger afbouwen viel me dus alles mee.

En Gent zegt inderdaad dat je zo kan stoppen en reageerde heel verbaasd toen ik zei dat ik zo'n klachten had. Hadden ze nog nooit gehoord. Ik ben dus voor afbouwen.

Geplaatst

Ik had zo ongeveer alles wat hoort bij de ziekte van Addison bij het afbouwen (terwijl ik zwanger was). Maar dat zijn dingen die ook vaak als zwangerschapsverschijnsel optreden, dus ik kan niet helemaal duiden wat nou door de pred kwam en wat door de zwangerschap... Sterkte met afbouwen!

Geplaatst

Hey dames, even een update na ons 1e bezoek aan Gent. We hadden een Airbnb in de buurt geboekt zodat we 's ochtends op tijd zoduen zijn. Een uur van tevoren reden we het ziekenhuisterrein op. En toen stonden we 15 minuten in de file bij de slagboom, en daarna reden we 20 minuten rondjes door een overvolle parkeergarage. Begon niet zo best dus. Toen door naar de onthaal, betalen, en daarna naar P4. We waren uiteindelijk 5 minuten te laat, en toen liep de afspraak een uur uit. Lang wachten dus met een koortsige peuter erbij... Lekker begin, mijn man was al helemaal sjaggie haha

We hadden een intake bij een arts-assistent gyn. Dat hadden we eigenlijk niet verwacht. Het meisje liep eerst ons hele dossier na en deed bij mij een standaard echo. Daarna overlegde ze met de gyn over de verdere onderzoeken. We moesten beide bloedprikken omdat de vorige uitslagen al een jaar oud waren. Standaard hiv, hepatitis check etc en ik moest ook nog voor AMH en TSH prikken. Die waren vorig jaar prima dus ik verwacht niks bijzonders. Stolling en immunologie prikken vond de gyn niet nodig omdat ik nooit miskramen heb gehad. Over 5 weken hebben we een vervolggesprek voor de uitslagen en behandeladvies, en dan moet mijn man ook een bijdrage inleveren (hij had nu nog koorts van de griep). De gyn gaf alvast aan dat ze voorlopig uitgaan van een ICSI met een teruglaatsing op dag 5, in plaats van op dag 3 wat ons eigen ziekenhuis doet. Omdat ik wel altijd prima reageer op medicijnen en een regelmatige cyclus zonder klachten zijn verdere onderzoeken zoals die hysteroscopie voorlopig niet nodig. Wordt vervolgd dus...

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Geplaatst

Bedankt okasaan voor de duidelijke uitleg. Ik denk dat ik het ook zo af ga bouwen, want vind het maar eng om op de een op andere dag te stoppen met alle medicatie.

wat een pech jessie dat het zo uitliep. Parkeren is inderdaad altijd een probleem.. Behalve als je een weekendafspraak hebt!

Dankjewel wen en olijfje..

Succes met afbouwen Penny, ben benieuwd hoe dit bij jou gaat.. Je loopt ietsjes voor op mij..

Geplaatst

Hi bianc,

ik heb de prednison nu afgebouwd. Iedere twee a drie dagen heb ik 2,5 Mg minder genomen. Ik begon met 10 Mg. Bijwerking waren vooral moe, minder conditie, slecht slapen en honger als een paard. Ik heb het idee dat dat nu weer een beetje afneemt. Vooral het s nachts wakker liggen is minder. Ik ben tijdens de afbouw een 0,5 kg aangekomen in een week tijd...

succes met afbouwen!

Geplaatst

Dankje Penny.. Staat me dus wat te wachten tijdens het afbouwen.. Heb nu echt bijna geen kwaaltjes alleen heel moe en slecht slapen 's nachts. Oja en een zeer been/bil 😕 weet niet of dit van de zwangerschap komt, maar heb ik sinds week 6.. Ben benieuwd.. Nu eerst nog 2 weken volle medicatie.

Bedankt voor je reactie! 😘

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi Gentenaren, er is babynieuws! Woensdag is onze zoon J.acco geboren na een vrij pittige bevalling (zie topic uitgerekend november, laten we zeggen dat de innesteling zo succesvol was, dat de placenta niet meer wilde uitnestelen...)

Het gaat heel goed met hem en ik ben rustigjes aan aan het herstellen.

Hij ziet er zooo anders uit dan die foto van de blastocyst die hij was bij terugplaatsing en het is zo amazing dat hij nu 'af' is!

Wij gaan blij en trots genieten van een nieuw begin en een volgende fase in ons en zijn leven.

Ik wens jullie allemaal hele goede zwangerschappen toe en blijf als ik tijd heb meelezen hoe het jullie verder gaat. Houd moed!

Geplaatst

Olijfje, wat een heftige bevalling! Bah! Fijn dat uiteindelijk alles goed is gegaan met jullie.. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, een goed herstel en lekker genieten!! Heel veel geluk 😘

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames, ik overweeg om overtestappen naar een buitenlands Z-H. Mijn verhaal in het kort, ik ben 36 jaar en door slecht zaad van manlief afhankelijk van icsi. In 2013 eerste icsi en gelijk zwanger en een prachtige dochter gekregen. We hadden 1 cryo, deze is in juni teruggeplaatst, wederom zwanger, maar helaas een mk.

ik ben lastig te stimuleren, zit qua dosering in Nederland aan de max.

Vorige week de eerste icsi punctie voor een brusje. 6 follikels aangeprikt, 4 eicellen, alle 4 bevrucht en gaan delen.

Op dag 3 een 6 cellige embryo terug geplaatst. De overige 3 hebben dag 5 niet gered.

Ik heb zelf weinig vertrouwen in de teruggeplaatstte embryo, zit nu op 4 dagen na de tp en voel helemaal niks.

Mijn gevoel zegt om naar het buitenland te gaan, omdat er daar meer mogelijkheden zijn.

Wat is op dit moment de wachttijd in Gent?

wat voor medicatie wordt er voorgeschreven?

en hoe zit het met de vergoeding door de zorgverzekering?

Geplaatst

Hi Femke,

Mijn verzekeraar cz vergoedt de kosten net als in Nederland voor het uz Gent. Je moet alleen tevoren toestemming vragen en hebt wat meer administratie dan in Nederland. Wachttijden zijn afhankelijk of je een voorkeur voor ren arts hebt. Ik had zelf dr Peters en ven prima tevreden.

Wij hebben voor onze zoon vier icsi's in Duitsland nodig gehad en nu 1 icsi in België voor onze dochter, waar ik nu 20 weken zwanger van ben. Uz Gent moet zich zolang de behandeling door de nl verzekeraar betaald wordt aan de nl voorwaarden houden, maar slagingspercentages liggen daar beduidend hoger, ze doen vooraf meer onderzoek en hebben meer kennis dan in Nederland. Wij hadden in november vorig jaar de afspraak voor februari dit jaar voor intake. Vanwege nieuwe baan heb ik het rustig aan gedaan. Onderzoeken in maart en april en in mei terugkoppeling en mocht ik beginnen, heb alleen voor juli gekozen. Dit traject kan wat sneller...

succes met je keuze!

Geplaatst
Hallo dames, ik overweeg om overtestappen naar een buitenlands Z-H. Mijn verhaal in het kort, ik ben 36 jaar en door slecht zaad van manlief afhankelijk van icsi. In 2013 eerste icsi en gelijk zwanger en een prachtige dochter gekregen. We hadden 1 cryo, deze is in juni teruggeplaatst, wederom zwanger, maar helaas een mk.

ik ben lastig te stimuleren, zit qua dosering in Nederland aan de max.

Vorige week de eerste icsi punctie voor een brusje. 6 follikels aangeprikt, 4 eicellen, alle 4 bevrucht en gaan delen.

Op dag 3 een 6 cellige embryo terug geplaatst. De overige 3 hebben dag 5 niet gered.

Ik heb zelf weinig vertrouwen in de teruggeplaatstte embryo, zit nu op 4 dagen na de tp en voel helemaal niks.

Mijn gevoel zegt om naar het buitenland te gaan, omdat er daar meer mogelijkheden zijn.

Wat is op dit moment de wachttijd in Gent?

wat voor medicatie wordt er voorgeschreven?

en hoe zit het met de vergoeding door de zorgverzekering?

Hoi Femke, dit lijkt mijn verhaal wel! Ook ICSI door slecht zaad van manlief, en ook een dochter gekregen uit de eerste ICSI. Nu al weer 3 mislukte pogingen achter de rug voor een brusje. Wij zijn dit jaar naar Gent over gestapt. De wachttijd voor de eerste afspraak was 3 maanden. In september hadden we onze eerste afspraak. Daarna is er bloed geprikt, oa voor de AMH en THS. Twee weken geleden hadden we het 2e gesprek. Alle bloeduitslagen zijn goed, er is op het zaad na niks bijzonders. We starten in januari met poging 4. November en december ging niet meer lukken i.v.m. de kerstsluiting.

Qua medicijnen is voor mij het enige verschil dat ik Menopur krijg voorgeschreven in plaats van Gonal-F. Maar het stimuleren is bij mij nooit een probleem, alleen het blijven plakken. De behandeling wordt straks precies hetzelfde, maar dan met een terugplaatsing op dag 5 in plaats van dag 3. Ik ben verzekerd bij UMC zorg (vorig jaar december overgestapt), omdat zij een 4e poging vergoeden. Ik heb net de polis voor 2016 binnen, en zo te zien blijft die vergoeding hetzelfde.

• 7 maanden later...
Geplaatst

Hoi allemaal, is er nog iemand bezig in Gent momenteel? Ons zoontje is nu dik 8 mnd en we gaan er over 2,5 mnd weer heen voor de start van hopelijk een tweede. We hebben nog 2 cryo's. Ik vond het heerlijk om zo'n lange tijd even niet bezig te zijn met 'Het Traject' en weet nog niet helemaal zeker of ik ernaar uitkijk (want: baby!) of tegenop zie (toch voorbereid op misschien alleen teleurstellingen). Ben benieuwd of er meer mensen in Gent bezig zijn of heen gaan binnenkort!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden