Ga naar inhoud

UZ Gent Vrouwenkliniek


Janneke...

Aanbevolen Berichten

Okaasan..van harte gefeliciteerd meid..ik heb het de laatste paar dagen helemaal gevolgd was zoo benieuwd!ben ontzettend blij voor je.hoop dat het allemaal goed verloopt.op naar de 1e echo,.geniet van het goede nieuws en de blijdschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

allereerste, mijn wensen van success voor deze die (binnenkort) in behandeling zijn; en natuurlijk ook prettige feestdagen!!

Ik heb 2 vragen over UZ Gent...

1-bestaat er de mogelijkheid om de punctie met écht verdoving (rugprik en/of narcose) te laten doen?

2-en hoe zit dat met de mogelijkheid om alleen door vrouwelijke artsen behandeld te worden?...

 

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Delphine. In Gent kan je inderdaad ook onder volledige narcose een punctie doen, maar ik weet niet wat de criteria zijn om daar voor in aanmerking te komen. Maar het kan zeker wel.

Heb je al ooit een punctie gehad? Zo nee, dan zou ik gewoon bespreken met de artsen wat je wilt, waar je bang voor bent, wat je ervaringen zijn. Ik vond de puncties in Gent echt heel erg goed te doen en ik had geen narcose. Alleen plaatstelijke pijnstilling waar je echt wel een beetje van van de wereld bent. Ze geven je gewoon meer pijnstilling als blijkt dat dat nodig is, zowel tijdens als na de punctie.

 

En alleen vrouwelijke artsen weet ik niet. Er zijn wel veel vrouwelijke artsen, dus de kans dat je een vrouw krijg is groot. Maar bij mijn eerste ICSI in Gent heb ik 2 keer een FM door een man en de punctie een andere man, de TP weer dezelfde arts als de FM. Qua verpleegkundigen/vrouwvrouwen heb ik geen mannen gezien.

De laatste ICSI, heb ik alleen maar vrouwen gezien bij alle metingen en punctie.

Wel zit er soms een man bij de gesprekken, dat zijn dan assistenten van de Prof waarbij we onder behandeling zijn.

 

Heb je al een keuze gemaakt om in Gent onder behandeling te gaan? Of ben je je aan het oriënteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik dacht eerst naar Turkije te gaan, maar daar is maar één vrouw on staff, en ze geven geen 100% garantie, dit is van belang voor mij, ik was als jonge meisje misbruikt door een mannelijke arts, daarom komt er geen op mij...

Ook wens ik geen "roesje", ze verlammen mij, maar ik voel alle pijn nog en ik ben steeds bij maar kan niet bewegen of reageren. Dus. Rugprik of narcose. Of ...ik biljf kindloos. Zo erg is het voor mij...

 

Ik ben ook aan Gent aan het denken... vanaf maandag ga ik een beetje links en rechts bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moedeloos! Wat een super nieuws! Hoe was het om voor het eerst zo jullie kindje te mogen zien? Ik ben helemaal blij voor jullie. Eindelijk!!!

Ga lekr nagenieten van deze mooie dag, meis.

Wanneer heb je de volgende echo?

 

Orkasan, Ho is het met jou of beter gezegd:jullie?

 

Delphine, wat een heftg verhaal zeg! In Gent zijn inderdaad best veel vrouwelijke artsen. Zeker als jij je verhaal uitlegt,mag dat geen probleem zijn. De vaste punctiearts in Gent, is echter wel een man. Hij ordt tijdens de punctie wel geassisterd door een verpleegkundige. Ook is je patner er gewoon bij tijden de puntie. Ik durf niet te zeggen of ze ook een vrouwelijke punctie arts hebben. Dat zou je misschien even moeten navragen. Net zoals de narcose.

In Dusseldorf ga je wel standaard onder narcose tijdens de punctie. Daar is echter de Nederlandse arts ook een man. Hij verricht ook de puncties bij zijn patienten en dan kan de partner er niet naast staan tijdens de punctie (vanwege de narcose)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wen, zo geweldig om ons kindje te zien. Maandag bel ik mijn eigen huisarts voor de termijnen echo, zal wel volgend jaar worden.

 

Noes, ik ben eigelijk niet echt zenuwachtig geweest totdat ik in de stoel ging liggen. De prof zei al, we gaan rustig kijken. Maar hij deed dat ding erin en we zagen het gelijk. Een mooi wurpje met een geweldig kloppend hartje. Wow wat bijzonder was dat, alle spanningen vielen van me af.

Echt noes als je gevoel al zegt dat het goed zit, zit het ook goed. En laat alles over je heen komen. Ik ga duimen dat jullie ook een mooi hartje te zien krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moedeloos!!!:-):-):-)

Gefeliciteerd zeg! Wat fantastisch voor jullie...

Wouw 2014 staat ook voor jullie met een glimlach voor deur!!!

Wanneer ben je uitgerekend?? Fijn weekend...

 

Noes succes dinsdag...eerste echo in altijd eng maar vertrouw erop!!!

Okaasan pssst hoe issie??? Beetje bij aan het komen???

 

Delphinne heftig verhaal....succes met het maken van een keuze. In Gent ben je in goede handen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiehoeeeee! Moedeloos gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Wat een ontzettend mooi nieuws.

Ik wist niet dat je gisteren je echo had, anders was ik wel eerder komen kijken dan dit vroege uur.

Ik lig nu al meer dan een uur wakker en begon heel erg misselijk te worden. Meneer Okaasan heeft dus net een boterham voor me gehaald. Daar moet dus een andere oplossing voor komen. Want ik schaam me diep dat ik hem moet wakker maken, moest er gewoon zelfs van huilen. Hoe bedoelt u, hormonen? Het gaat hier dus goed. Hahaha.

 

Jee Delphine wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je dan je voorkeuren hebt. Ik had de laatste keer een vrouw bij de punctie. Een hele jonge meid en ze deed het super fijn, snel en vrijwel pijnloos. De eerste keer zoals Wen al schreef had ik de vaste punctie arts, een man dus.

Succes met zoeken naar een zkh wat je zou kunnen helpen, want ik vind het wel heel erg heftig dat zo'n ellendig figuur uit je verleden, je hedendaagse geluk nog zo in de weg staat. En daarmee bedoel ik dus echt niet dat het onzin is dat je geen man wilt of dat je het achter je koet laten, maar echt alleen dat ik het een heel heel nare situatie voor je vind waar hopelijk een goede oplossing voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

ik heb een vraagje, ik ben 9 december gestart met alle spuiten en vandaag gebeld door Gent naar aanleiding van de echo. Hier kreeg ik te horen dat ik voor 24 december de punctie moet ondergaan, want het laboratorium is gesloten tot 4 januari. Weet iemand of er dan wel een terugplaatsing plaats vindt of dat ook niet kan? :nerves:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik.

 

Laatste punctie dag is 24 december, daarna pas weer in januari.

TP doen ze alle dagen behalve 25 december. Ik ben even vergeten of ze 26 wel tp's doen.

Mocht je TP op een sluitingsdag vallen, dan plaatsen ze bij uitzondering uiterlijk op dag 6 terug. Als je een punctie krijgt, dan kan je TP dus nooit in gevaar komen. Geen stress dus!

Het enige gevaarlijke van december is, is dat je nog niet punctieklaar bent op de 24ste, maar dat ben jij dus wel.

 

En anders nog even mailen naar Gent, zodat je het echt zeker weet uit de eerste hand.

 

Maar probeer te ontspannen. Ze spreken echt geen punctie af als ze geen TP kunnen doen.

 

Fijn dat je al bijna zover bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je snelle antwoord, zat alweer in de stress hier! Ik hoop dat ik de 24ste red. Als Gent de andere 2 pogingen bekeek, zal het net op tijd zijn.. Dus nog even spannend! Uiterlijk Zondag de pregnyl zeiden ze aan de telefoon dus hopelijk red ik dat..

 

Nogmaals bedankt okasaan, kan ik weer gerust slapen :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, vandaag fm gehad, eitjes zijn nog te klein om op tijd de punctie te ondergaan in Gent.

net de pregnyl moeten zetten, om van de eitjes af te komen.. Helaas :((

 

minnie: de tijd weet ik niet aangezien ik fm in Nederland had. De puncties vond ik meevallen qua pijn. Het deed zelf geen pijn de ingreep alleen ik werd niet zo lekker van de medicatie.. Verder wel veel napijn gehad, al kwam dat waarschijnlijk door de vele eitjes ( beide keren 30).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Bianc, wat ontzettend zonde van alle moeite. Zitten jullie nog in de vergoedde pogingen, of moet je dit nu ook zelf betalen. Dat zou wel extra zuur zijn. Zonde hoor. Met je nu ook weer een maand overslaan? Of weet je nog niet wanneer jullie verder gaan/mogen.

 

Minie, een punctie in Gent is echt een eitje vergeleken bij de puncties die ik hier in NL heb gehad. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Je kan altijd meer pijnstilling vragen en als je van te voren aan geeft dat je bang bent voor de pijn, dan gaan ze Daar ook echt heel goed mee om tijdens de punctie. Veel succes!

 

Volgens mij zijn de FM niet echt op een vast tijd, maar wel in de ochtend, omdat ze dan ook gelijk bloedprikken en de uitslag daarvan wel rond 13 uur binnen moet zijn. Te laat op de ochtend kan dus niet.

Maar ik deed de FM ook in NL, dus ik weet het niet precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed ook de FM in Nederland, dus ik weet niet hoe laat die normaal gesproken zijn.

De puncie is echt heel goed te doen in Gent! Van al mijn puncties ( 4 x Nederland en 1 x DD) was die in Gent de meest fijne. Zo goed als geen pijn gehad. Ook weing napijn. En ook met een super resultaat: onze dochter is dankzij Gent ontstaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief wen, ik heb net een stukje in het uitgerekend topic geschreven. Maar al mijn hoop is inmiddels wel vervlogen.

Kreeg wel vanmiddag het verslag van de behandeling en de factuur in de bus. Toch wel erg mooi om daar bij resultaat ZWANGERSCHAP te zien staan. Nu maar hopen dat dat inderdaad nog zo is, maar ik vrees het ergste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve orkaasan, Ik blijf toch nog even voor je doorhopen! Wat is dit een rollercoaster voor jou! Pfff. Nog 2 nachtjes en je weet definitief waar je aan toe bent. Ik wens iig dat jij je banner nog zo'n 34 weken mag laten staan. Sterkte en een knuffel meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

 

Wij gaan half januari van start in gent, maar ik heb toch een aantal vraagjes:

de echo's worden die in dezelfde ruimte gedaan als waar je de gesprekken hebt?

mag je man bij de punctie zijn?

hoe gaat de punctie daar?

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noah, hier gaat alles goed. Wel af en toe nog wat misselijk, maar denk dat ik het ergste gehad heb gelukkig. Hoe is het met jou? Jullie mogen lekker bijna van start. Spannend hoor.

Volgende week dinsdag heb ik weer een echo.

 

Minie, goed dat je voor gent gekozen hebt ze zijn echt super daar. Welke prof krijg je? De echo s worden gewoon in een kamertje gedaan er zijn er 2 dus dat kan verschillen. De punctie zijn echt goed te doen je wordt helemaal verdoofd ook vanbinnen. Zodra je verdoofd bent mag je man bij de punctie aanwezig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden