Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tsjeeeeemig Talleke, dat is heftig!! Ik weet helaas hoe zwaar het is, een dierbare met kanker, en toch weet ik niet de juiste woorden te vinden. Heel veel sterkte voor de komende tijd iig. Hoe dubbel het ook is, probeer ook van je zwangerschap te genieten. Hier heb jij hard voor moeten knokken en zal je waarschijnlijk slechts een enkele keer meemaken!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Tjalleke....jemig meid wat ontzettend erg. Heb je je mooie echo gehad, en dan dit verschrikkelijke nieuws.

Ik wil je ontzettend veel sterkte toewensen voor jou, en alle familie-leden en vrienden. Dit zou een fijne tijd voor jullie allen moeten zijn.als je van je af wilt schrijven, kan dat hier hoor. Knuffel.

Geplaatst

Hmm..beetje raar om nog meteen een reply te maken na Talleke's nieuws...

Linda, is je pijn al over?

Melis, succes met je bloedprikken. Stel nu dat jij het bij je zou dragen, wat gaan ze dan doen? Wat rotvzeg! En schrikken...

En met de rest? Mewe, Faye etc?

Ik ben dus helemaal vergeten om mijn urine weg te brengen. Had al geplast, en het moest de ochtendurine zijn.

En nu gaat het stukken beter (?) dus wacht ik toch nog maar even af. Had een tip van iemand gekregen die deze pijn ook had ( bandenpijn) en dat helpt goed. Denk dus dat het toch bandenpijn is.

Lastig zeg hihi! Alles voelt anders nu dan als je niet zwanger Bent. Soms herken ik mijn lichaam niet. ;-)

Geplaatst

Talleke wat ontzettend erg en ookdubbel! Sterkte meis.

Goed om te horen dat jullie pijn bij beiden minder wordt freggel en linda!

Melis hoe gaat het met je? Ik zoek ook heel erg naar bevestiging. Had mvm testje en die vond ik veel minder donker dan toen mey mijn zoontje terwijl ik toen twee weken korter zwanger was. Wat kan je jezlf gek maken...

Ontzettend moe en grieperig gevoel. Ik merk dat ik niet fitben en als s avonds extra vergaderingen heb, dat ikde volgende dag echt "out of order" ben. Lig zelfs in bed nu, koud, verkouden , hoofdpijn. Bleh... Zo effe zeuren :)

Morgen gelukkig echo! Weer net zo spannend als vorige week, brr

Geplaatst

Freggel, fijn dat de klachten minder worden, wie weet trekt het vanzelf helemaal weg!

Faye, wat leuk dat je morgen weer een echo hebt, stiekem ben ik wel heel jaloers hoor ;-) Sinds ik de Floradix gebruik en vitamine B-complex slik voel ik me een stuk beter, ik heb vrijwel geen klachten meer. Dat maakt mij erg onzeker, het liefst zou ik ergens een echo laten maken. Maar ik heb besloten het niet te doen, ik moet vertrouwen hebben, er zijn geen aanwijzigingen dat het niet goed zit.

Beterschap, ik hoop dat je je snel beter voelt! Laat je even weten hoe je echo is gegaan?

Net bloed laten prikken ivm de waterpokken, de uitslag hoor ik van de verloskundige. Zal allemaal wel meevallen aangezien ik er vanuit ga dat ik ze vroeger al heb gehad.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

31 mei - Melis25 - pretecho echopraktijk (8w5d)

03 juni - Mewe - termijn echo en intake prenataal Gyn

05 juni - Freggel - controle bij gyne (14w2d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

10 juni - Megan80 - 1e echo

11 juni - Melis25 - termijnecho IVF centrum (10w2d)

11 juni - karinl - termijnecho (10w1d)

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

08 juli - Melis25 - controle bij de verloskundige (14w1d)

11 juli - Melis25 - geslachtsbepaling bij dr. Papa (14w4d)

13 juli - lindaah - geslachtsbepaling (15w4d)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

Geplaatst

Hee meiden, ben echt kapot na mn werk dus nu maar eventjes voor mn werk om 6.15, goedemorgen...

Eve en Talleke, van harte gefeliciteerd met jullie mooie echo, is een prachtig mooi moment. En Tegelijk heel veel sterkte voor jou Talleke, net op het moment dat jij zelf moeder gaat worden krijg je een enorme klap te verwerken..

En dan de meiden met de blaasontsteking, hopelijk werkt jullie kuur goed en snel, en idd even na laten kijken na de kuur of de ontsteking helemaal weg is, anders blijf je rommelen.

En wat fijn dat het weer beter met jou gaat Linda, goed dat je je verleden voor jezelf hebt aangepakt. Goed dat je dat rugzakje weggooit, heb je toch niet nodig.

Hier gaat het goed, naar de echo van maandag toe aan het leven. Heb jij de 5de ook een echo Freggel?

X Mary

Gast Eve1980
Geplaatst

Oh Talleke, wat vreselijk. Ik hoop dat je heel veel bij je moeder kunt zijn en samen kunt delen, mooie en verdrietige dingen... Ik ben vorig jaar mijn moeder veel te jong verloren aan kanker, ik voel met je mee. Voor wat het waard is, heel veel sterkte!!

Ik heb vanmorgen nog een keer mogen gluren in mijn buik bij de intake bij het zkh in onze stad. Kindje was precies op grootte, super fijn om te zien weer! Ik heb voorlopig elke week een echo dus dan is de tijd redelijk te overzien.

Geplaatst

Eve, fijn dat alles goed is met de kleine en dat je nu wekelijks een echo krijgt. Lijkt mij een hele gerustetelling.

Faye, hoe was je echo vandaag?

Ik heb helaas niet elke week een echo, maar heb voor morgen een afspraak gemaakt bij een echobureau. Gewoon ff checken hoe het er van binnen aan toe gaat. Zal blij zijn als ik de kleine kan voelen en/of horen met de angelsound.

Geplaatst

Hoi dames,

eve, wat fijn dat alles goed is. Een hele geruststelling weer!! En die wekelijkse echo is heel fijn, je leeft toch van echo naar echo.

Mewe, jij maandag weer de echo, spannend!!! ( wij woensdag idd) hoe laat moet je?

Wat vertrek jij vroeg naar je werk! Rust lekker uit hoor als je thuis komt. Ik heb volgens mij tot een week of 10 elke dag even op de bank een uurtje geslapen, na het eten. Ogen vielen dicht.

nu niet meer,dus even volhouden! Het wordt minder ;-)

linda hoe gaat het nu met jou?

melis, jij morgen weer, fijn! Groot gelijk dat je naar echobureau gaat, waarom ook niet. Had hetzelfde gedaan als de gyne ons geen extra's echo wilde geven. Alvast veel plezier!!

ik zit met een bord op schoot, roggebrood met kaas en glas cranberry sap.

Geplaatst

Pf weer hele tekst weg.....

Melis je hebt gelijk dat je morgen een echo hebt geregeld! Ik had bij toeval dit keer een extra echo en ben helemaal gerustgesteld. En zwaar verliefd al echt een klein mensje gezien! Zo bijzonder! Veel plezier morgen!

Eve wat heerlijk, ook weer even een bevestiging!

Best lekker roggebrood met cr.sap freggel hahha! Of klinkt mij nu alles lekker in de oren? :)

Mewe bijna weekend en dan maandag lekker aan de beurt!

Grappig, we levn van wachtweek naar wachtweek en nu van echo naar echo......

Geplaatst

Ha meiden.

Pffff weer een slapeloze nacht gehad! Vanaf 01.30 uur al wakker. 5e op rij.

In he begin van de zwangerschap ook last van gehad. Toen tijden niet en sinds kort ben ik weer de sjaak! Ben ik ff blij dat ik niet hoef te gaan werken zeg.....

Roggebrood en sapje waren heerlijk!! Beschuitje of broodje met muisjes vind ik nu ook zo heerlijk. Staat een pak roze muisjes in de kast. (stille hint?) Hihi

Ja faye,van echo tot echo. Blijft zo spannend!

Gast lindaah
Geplaatst

Melis veel plezier vandaag....geniet van je ukkie.

Mag ik vragen wat zon echo kost bij het echocentrum?

Freggel...zo balen dat het slapen niet lukt.....lekker overdag ff tukkie doen.

Hier gaat het goed blaasontsteking is zo goed als over....ga zeker mijn urine laten testen als de kuur op is.

Had gisteren weer zo moe aanval....heb om 8.45 mijn zoon naar school gebracht en meteen weer terug mn bed in heb maar liefst tot 12.30 geslapen!!

Morgen gaan we onze nieuwe auto ophalen :happy:

Vandaag niet veel van bijzonders....beetje aankeutelen maar.

Zal blij zijn als het de 10e is.....

Prettig weekend alvast

Geplaatst

Ff snel; kost 32,50 lindaah.. Lang niet zo uitgebreid als een 3D echo hoor, maar gewoon ff een kijkje nemen in mijn buik!

Jullie lezen straks hoe het is gegaan :)

Geplaatst

Ons 2e wondertje weer bekeken, alles zag er keurig uit. Kindje deed een klein vreugde sprongetje haha.

Ze zei dat ik kan gaan genieten, dan doe ik dat maar!

Geplaatst

Wauw melis! Wat fijn dat de echo goed was!!

Tegen ons zei de gyne ook rond de 9 weken dat we geruster mochten zijn. Blijft eng hè.

met bijna 10 weken hebben we het ook wereldkundig gemaakt.

Wanneer willen jullie het gaan vertellen?

ben net thuis. Ff met vriendin weg geweest. Lekker weer joh! Nu tot 16.00 thuis zijn, UWV belt me nav de ziektewet.

hopelijk dan weer verlenging van minimaal een maand!!

Gast Eve1980
Geplaatst

Fijn Melis, inderdaad gaan genieten van dat wondertje!

Zit jij in de ziektewet vanwege het bloedverlies wat je had tijdens je zwangerschap Freggel?

Ik had zowel maandagavond na de inwendige echo als gister en vandaag na inwendige echo van gisteren, bruine afscheiding. Niet fijn. Alhoewel ik niet denk dat het nu opeens mis is, word ik er wel heel onzeker van. Verloskundige gaf aan dat dit na inwendige echo's vaker gebeurd, en helemaal extra kans gezien de bloedverdunners die ik gebruik. Maar toch, hoop dat het snel weg is.

Geplaatst

Wij gaan het vertellen na de echo met 10w2d, ik vind het nu nog iets te vroeg om op Facebook te zetten.

Mag ik vragen waarom je in de ziektewet zit Freggel? Hoe gaat hwt UWV daarmee om?

Geplaatst

Melis, het bedrijf waar ik werkte is failliet gegaan. Ik ben Farmaceutisch manager (leidinggevend) dus best een hectische baan. Ondanks faillissement moesten we toch doorwerken. Hoofdkantoor was al dicht (!) notabene.

mijn collega's konden die druk en de chaos niet echt aan. Ik ben erg stressbestendig, maar ook ik breek op een bepaald punt. Zeker als je zwanger bent.

toen bleek bij controle gyne dat mijn tensie sterk verhoogd was (160/100) en hebben gyne en ik besloten om mij ziek te melden tot er meer duidelijk was of het bedrijf een doorstart kon maken.

Vandaag loopt mijn contract officieel af. En het bedrijf heeft geen doorstart kunnen maken.

Als ik niet in de zw zou zitten, zou ik de ww ingaan.

omdat mijn zwangerschap (via eiceldonatie) toch meer risico's en complicaties geeft, zie bijvoorbeeld die bloeding in week 10, kijk ik gewoon hoe lang ik in de zw kan blijven. Ik zal deze zwangerschap rustiger aan moeten doen dan wellicht een ander.

Ik heb jaren hard gewerkt en nauwelijks vakantie gehad. Ik vind het dus wel best zo. De rust doet mij en belangrijker: de zwangerschap erg goed. Tensie is nog nooit zo laag geweest. Bovendien word ik nu nergens aangenomen.

UWV heeft niet gebeld trouwens. Nog niet. Fijn, de hele middag thuis gebleven daarvoor.

Oohhh dan gaan jullie het bijna vertellen, spannend!!! Heb je ook een idee hoe jullie dat willen doen?

Morgen juni! Nieuwe maand meiden!!hoorde net dat het volgende week lekker rond de 20 graden gaat worden, yes!:-)

Geplaatst

Melis, joepie, weer goed nieuws!!! Ik dacht net als Bikkel ook dat je foto op fb iets betekende ;-)...

Geplaatst

Wij hebben het grote nieuws gisteren wereldkundig gemaakt op o.a. Facebook. Erg lieve reacties gekregen, superleuk!

Freggel, ik snap je situatie. Ik zit weliswaar niet in de zw, maar zit wel zonder werk thuis. Mijn werkgever ging opnieuw reorganiseren en ik moest voor de 2e (!!) keer solliciteren voor mijn eigen functie. Uit principe heb ik dat niet gedaan en heb me laten uitkopen. Ik heb ook altijd veel/hard gewerkt, vind het erg oneerlijk dat je sollicitatieplicht tijdens een zwangerschap van kracht blijft aangezien je nergens wordt aangenomen.

In mijn vorige zwangerschap heb ik HELLP gehad, doordat ik me moest ziekmelden veel stress ervaren door zeurende werkgever. Ben blij dat ik deze zwangerschap ik alle rust kan doormaken.

Hoe gaat het met de andere meiden??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden