Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, ben ik weer in alle vroegte....heb gisteren speciale thee gekocht om beter te kunnen/mogen slapen.

Met kamille, valeriaan en lavendel. Heeft toch wat geholpen, maar desondanks toch vanaf 2.30 wakker. Grrrr.

Zit nu beneden voor de tv. Brood voor manlief gesmeert hihi.

Melis, ooh ik durf geen gemeenschap of überhaupt sex te hebben nu. Laat staan een orgasme ;-)

Kost me moeite, dat wel. ( nu dus vaak van die erotische dromen..:-o)

Laatste keer dat we gemeenschap hadden, had ik 2 dagen later die bloeding met 10 weken. Daarna durf ik echt niet meer. Manlief ook niet trouwens. Gyne raadde het ook af in onze situatie.

Als alles gewoon goed gaat, is een orgasme ontspannend voor het kindje las ik laatst. Voelt als een streling voor hem ;-)

Megan, ooh spannend!!! Lastig hè dat wachten? Hoeveel weken ben jij maandag? Die weken duren ook zo lang. Slaap jij op zich wel goed ondanks dat je misschien een andere slaaphouding hebt? Of lukt het nog op de buik?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat vervelend dat je zo slecht (blijft) slapen Freggel, hoop dat er snel verandering in komt, al vrees im het ergste naarmate je langer zwanger bent. Proberen om overdag wat uurtjes slaap te pakken?

Tja, seks... Enorme behoefte aan maar als puntje bij paaltje komt ga ik liever slapen. Erg hé?! Plus het feit dat ik het maar raar vind terwijl ik zwanger ben. Manlief is daar eel nuchter over en lijkt er totaal geen moeite mee te hebben, echte man...

Ga maar 's opstaan, genieten van deze warme dag!

Gast lindaah
Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een fantastisch weer!!

Ik heb al weken ongelofelijke zin en drang naar seks.

Wij doen het dan ook met grote regelmaat......kan voor ons geen kwaad ukkie zit goed opgeborgen.

Iedere zwangerschap is natuurlijk anders.

Zou niet zonder kunnen denk daar misschien over een paar maanden wel anders over.

Tot die tijd blijven we sporten...))

xx

Geplaatst

Hoi dames,

nou lekker sexen hoor als je zin hebt, niets staat jullie in de weg! ;-) ben wel een beetje jaloers hihihi.

Megan, weer een dag dichter bij je echo! Nog maar 3 nachtjes.

bij jullie allemaal ook zo'n lekker zonnetje? Fijn toch hè....eindelijk lekker weer. Gisteren weer heerlijk buiten gegeten, super. Lekker gegrild.

hier gaat het verder goed. Ben bijna gestopt met alle ondersteunende medicatie, en dat vind ik doodeng. Is toch je hou-vast geweest al die weken. Ik moet proberen vertrouwen te hebben.

nou meiden, geniet van deze mooie vrijdag!!!!

lfs

Geplaatst

Nou, gisteravond/nacht toch even heel erg close geweest samen ;-) Freggel, lijkt me idd spannend om de ondersteunende medicatie te moeten stoppen. Maar het komt echt wel goed hoor!Hier ook prachtig weer. Straks ff shoppen voor korte broeken voor zoonlief!

Geplaatst

En, geslaagd voor korte broeken Melis? Thx, zal idd vast wel goed komen!

Ik heb verse vis gekocht, incl haring, op de markt en daarna een heerlijk softijsje! Had ik zo'n zin in!!! Sinds we er vorige week een hebben gekocht heb ik daar vaak zin in zeg. Zal dat mijn eet-tik worden? Hihi. Terwijl ik helemaal niet van zoetigheid ben.

fijne avond iedereen:-))

Geplaatst

Klinkt lekker een softijsje, ik ga regelmatig lang de Italiaan voor een ijsje :)Ja, ben uiteindelijk geslaagd bij H&M, heb 3 broeken gekocht en een t-shirt.

Geplaatst

Rustig hier dames, hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed, geen bijzonderheden. Totaal geen klachten, dus lichtelijke stress hier. Gelukkig dinsdag weer een echo! Vandaag alweer 10 weken, heerlijk om in de 'dubbele' weken te zitten, haha.

Jullie nog plannen voor vandaag? Wij zijn vandaag 5 jr getrouwd! Zo even richting Den Haag op familiebezoek. Eerst even langs het zkh in A'dam, een aangereden collega van manlief bezoeken.

Geplaatst

Ik merk dat als ik veel werk ik totaal geen puf heb voor wat dan ook, dus ook hier ben ik niet actief. (terwijl ik toch al 3,5 jaar hier schrijf!)

Net als jij melis merk ik hlemaal niets tot weinig dus ook hier weer hard toe aan de echo!:) gelykkig woensdag alweer.

Mary, ik weet niet of je nog meeleest maar hoe gaat het met je?

Alle andere meiden alles goed?

Geplaatst

Ik merk dat ik ook niet zo veel te vertellen heb. Ik zit mn in spannende afwachting van de eerste echo. Gelukkig is hij morgen, pfff wat was dat lang wachten. Nu hopen en duimen dat het er morgen goed uitziet, vind het toch wel spannend.

verder gaat het prima, af en toe weinig energie en regelmatig lichte misselijkheid, maar goed te doen.

Melis gefeliciteerd met je huwelijksdag!

Geplaatst

Hallo dames,

Hier net terug van een weekje vakantie, helemaal fijn, tot ik gisteravond een plas helderrood bloed verloor. Ik bleef vervolgens bloeden en ben gisteravond naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Kindje zag er helemaal goed uit, en ook weer gegroeid t.o.v. afgelopen donderdag. Ook de vruchtzak lag goed bovenin de baarmoeder en geen aanwijzingen waar het bloed vandaan kwam. In het ziekenhuis verloor ik ook nog behoorlijk wat bloed, daarom hb geprikt. Ik mocht kiezen om in het zkh te blijven zodat ze het konden opvolgen, maar ik ben toch naar huis gegaan. Ik bloed nu nog steeds, soms lijkt het even wat minder, en dan komt er toch wel een plas mee. Voel me ontzettend rot en onrustig nu.... Geen idee hoe ik me deze dagen door moet gaan komen. Hoop zo dat het stopt. Donderdag heb ik sowieso een afspraak bij de vk staan, en ik mag in de tussentijd altijd langskomen.

Megan, geniet van je echo vandaag!

Freggel, jij hebt ook bloedverlies gehad he? Zou ik je mogen vragen hoe dit bij jou begon en op welke termijn?

Geplaatst

Megan, succes met je echo vandaag, ik duim voor een mooi kloppend hartje!

Eve, wat een schrik al dat bloedverlies. Gelukkig was alles goed met jullie kindje, maar kan me voorstellen dat je er behoorlijk onzeker door bent geworden.

Dit topic is inderdaad er rustig, vind ik wel jammer. Gisteren weer migraine gehad, bah. Wat kan je er tijdens je zwangerschap nou aan doen?

Geplaatst

Eva,

ooh meis wat schrikken is dat hè? De grond zakt echt onder je voeten vandaan als je bloed ontdekt.

ik heb het ook gehad inderdaad. Met exact 10 weken. We waren net boodschappen wezen doen, toen ik tegen mijn man zei dat ik me opeens wel erg vochtig voelde worden. Bloed kwam toen door mijn broek heen.

het was even flink, maar duurde wel heel kort. Er kwam een plens uit en daarna was het ook over. We hadden 2 dagen daarvoor gemeenschap gehad, ik dacht dat het daar wat mee te maken had?

meteen naar zh toe, echo en die was goed. Gyne zag dat er nog een restje bloed onderin de bm zat.

ze kon niet zeggen of zien waardoor het kwam. Misschien adertje gesprongen, groei van placenta, overgang van het gele lichaam naar placenta: alles kan.

Zo lang je geen heftige krampen hebt, zit je best nog veilig. Gelukkig deed je kindje het ook goed!

wanneer mag je nu weer terug? Ik was zo bang, dat ik een week plat heb gelegen. Dat adviseren ze in nl niet, maar wel in België. Heb dat dus gedaan en na een week was dat plekje dus mooi niet meer te vinden!

echt, neem rust!

Megan, hoe laat mag je? Spannend hè......ooooh! Succes!!!

melis, gefeliciteerd met je trouwdag én met je dubbele cijfers!! Vond ik ook zo heerlijk!! Fijn dat je zo goed geslaagd was in de stad:happy:

Faye, woensdag mag jij weer. Spannend!!

Hier alles goed, morgen 15 weken. Ongelofelijk, gaat toch best snel. Al kijk ik echt de weken om hoor. Ik vrees dat dat blijft. Het is lastig de knop om te zetten na 10 jaar wachten.

eergisteren de laatste Utro gebruikt. Toen gestopt. Doodeng!!! Bah. Ik heb heeeeeel langzaam vanaf 12 weken afgebouwd. Ik moet vertrouwen op mijn lichaam nu. Lastig hoor.

we hebben nog niets geshopt, is er niet van gekomen. Als we tijd hadden was manlief gaan vissen. Doet hij bijna nooit meer, maar het was zo'n mooi weer.

Morgen bloedprikken nuchter. En nog 2 weken tot de volgende echo.

lfs

Geplaatst

Melis, ik ken het! Niets aan te doen of in te nemen nu. Probeer op bed te gaan liggen, lekker de gordijnen dicht en rusten. Valt niet mee hè, zonder pijnstilling pfffff. Je mag paracetamol, maar ik nam dat toch liever niet.

Ik moest er ook bij braken. Vreselijk!

Geplaatst

Freggel, hoe lang duurde die mirgaine ellende bij jou? Op bed gaan liggen is vrijwel geen optie met een hummel die net heeft leren lopen en van hot naar her loopt ;-)

Voor jou alweer het tweede trimester, wat een genot! Geniet ervan!

Megan, hoe was je echo?

Ik mag morgen weer voor een echo, heerlijk! Jammer genoeg kan ik het hartje nog niet vinden met de angelsound :-(

Willen jullie het geslacht weten? Wij weten het over 4 weken, woehoe!

Geplaatst

Dit is echt hel, ondanks dat het kindje het goed deed gisteren blijft het spannend. Het bloeden lijkt wel wat te minderen, maar ik blijf dan ook in bed en heb me ziek gemeld. Ga voorlopig echt niets doen, in ieder geval zo min mogelijk. Toch vind ik het raar, heb gisteren helemaal niets bijzonders gedaan en dan toch zo'n bloeding. En van gemeenschap kan het ook niet zijn want dat durf ik nu echt niet, juist omdat ik zo bang ben voor dit soort ellende.

Was het bloeden daarna gelijk over Freggel of heb je toen nog wat ou bloedverlies gehad? In ieder geval zo fijn te horen dat het nu allemaal goed is!

Melis, sterkte met je migraine. Lijkt me heel naar, zeker met zo'n klein mannetje wat net aan de wandel is waardoor er van rusten niet veel komt.

Geplaatst
Freggel, hoe lang duurde die mirgaine ellende bij jou? Op bed gaan liggen is vrijwel geen optie met een hummel die net heeft leren lopen en van hot naar her loopt ;-)

Voor jou alweer het tweede trimester, wat een genot! Geniet ervan!

Megan, hoe was je echo?

Ik mag morgen weer voor een echo, heerlijk! Jammer genoeg kan ik het hartje nog niet vinden met de angelsound :-(

Willen jullie het geslacht weten? Wij weten het over 4 weken, woehoe!

Haha, ben jij ook al met de angelsound aan het proberen Melis? Ik vanmorgen stiekem ook, zo dom natuurlijk op deze termijn. Vond inderdaad niets. Hoe snel kon jij bij je zoontje het hartje vinden? Ik de vorige keer precies 12 weken maar had het toen ook niet eerder geprobeerd.

Geplaatst

Ja, heel erg dom want het is algemeen bekend dat het pas lukt rond de 12 weken. Bij zoonlief heb ik zijn hartje ook rond de 12-13 weken gevonden. Ik dacht heel naief; " omdat dit m'n 2e zwangerschap is, vind ik hem vast eerder met een sneller groeiende baarmoeder ". Maar helaas, ik ga het zo nog even proberen!

Hebben jullie een voorgevoel wat het wordt? Ik denk nog steeds een meisje. Ben breder op de heupen dan bij zoonlief, heb een afschuw tegen frikadellen speciaal (waar ik tijdens de zwangerschap van zoonlief iemand voor zou omleggen), afschuw tegen chocolade, een voorhoofd vol kraters, pukkels en andere lelijk makende dingen, veel minder moe dan bij zoonlief. Kortom, voor mijn gevoel is deze zwangerschap heel erg anders!

Zo naar de rechtbank, manlief is slachtoffer van een belediging. Ben benieuwd!

Geplaatst

Eve, ja ik heb nog wel even last van roze, oranje en bruin slijm gehad. Dat kan ook wel even duren. Als je straks weer een echo krijgt zullen ze kijken of er nog wat in de bm zit. Als dat zo is, kan dat later nog komen.

( ik heb ook nu nog soms wat bruinig slijm)

Heel goed dat je je ziek gemeld hebt! Kindje en jij gaan voor! Doe rustig aan, lekker DVDtje aan, wat slapen zo nu en dan.

Komt echt wel goed!

en ja, die gemeenschap. Hebben we eenmalig gedaan. Ook ik ben ontzettend bang hoor, maar omdat iedereen zei dat het geen kwaad kon, toch gedaan. Daarna een spijt!!! Nu wordt er hier ook niets gedaan tot de bevalling. Durf niet meer!

melis, ik heb deze week de angelsounds geprobeerd, maar nog steeds niets kunnen vinden. Ik zoek ook erg snel en niet goed. Omdat ik bang ben dat het kindje het niet fijn vindt. Vind het niets, denk dat ik hem ga verkopen....

Die migraine, dat duurde wel even. De ergste pijn duurde enkele uren. Maar pas na 1,5-2 dagen was het over.

heel veel sterkte...zeker met je kindje. Pdff ik weet serieus niet of ik dat aan zou kunnen als ik aan die pijn denk. Kon niets verdragen.

succes bij de rechtbank. Wat een verhaal! En morgen weer spieken!!

Geplaatst

Oh Eve, wat ellendig. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent en nu volledige rust houdt. Veel sterkte met de stress. Woensdag ga je weer voor controle toch?

IK ben net terug van de echo. Alles goed, kloppend hartje en groot genoeg. Ik ben nu officieel 7.4 weken. 3 juli de volgende echo...

Geplaatst

Jeetje Eve.........wat zal je geschrokken zijn...hou maar goed rust....sterkte.

Vanmiddag de echo gehad.

Lig precies op schema 10w6d.

Neusje gezien en het lag met de beentjes over elkaar.. zo grappig om te zien.

Voel me verder prima mn eet patroon is wel weer veranderd....zelf gebakken frietjes oh bah blehh maar die van de friettent daarin tegen ohh zalig...))

Ben verslaafd aan chips roze glace koeken appels en aardbeien.

Vind het heerlijk om in de zon te zitten maar in mn gezicht vind ik het erg fel....anders geen last mee.

Morgen mag ik terug naar de verloskundige voor de officiele intake.

Hopelijk dan weer een snel kijkje naar ons kruimeltje.

11 weken morgen het gaat toch wel snel..bijna naar het 2e trimester..))))

!3 juli de pret echo hoop zo dat we kunnen zien wat het wordt.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe (helaas een miskraam)

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

08 juli - Melis25 - controle bij de verloskundige (14w1d)

11 juli - Melis25 - geslachtsbepaling bij dr. Papa (14w4d)

13 juli - lindaah - geslachtsbepaling (15w4d)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

Geplaatst

Eve, hoe gaat het met je? Is het bloedverlies al gestopt?

Karin, veel plezier/succes vandaag bij je echo.

Lindaah, fijn dat de echo weer goed was. Succes vandaag bij de intake bij de verloskundige.

Freggel, vandaag 15 weken, gefeliciteerd!

Weinig bijzonders te melden vanaf mijn kant, vanmiddag om 15.15 uur de 10 weken echo in het VU. Hopen dat alles nog steeds goed is!!

Geplaatst

Gelukkig is het bloeden een heel stuk minder. Nu alleen met het plassen wat oud bruin bloed. Ik hoop echt dat het aan het over gaan is. Maar ik houd me vooralsnog heel rustig!

Megan, super dat de echo goed is, gefeliciteerd!

Freggel, al 15 weken, heerlijk. Oooh ik kan niet wachten tot ik zover ben..

Lindaah, wat een gaaf gezicht is dat toch, die kleine beentjes en armpjes!

Melis en Karin, jullie geniet ze vanmiddag bij de echo. Melis, jij hebt straks ook een mooie collectie echofoto's van jullie kleintje haha!

Geplaatst

Mewe, ik weet niet of je hier nog leest? Ik hoop dat het naar omstandigheden een beetje redelijk met je gaat. Ik vind het zo naar voor je. Hopelijk toch weer moed en kracht straks om verder te gaan. Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden