Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, hmmm vreemd! Uitkering van je zusje gestort. Jeetje zou niet mogelijk moeten zijn...!

Zijn jullie toevallig een tweeling hihi? En wat weet jij al vroeg wat het wordt! Of reken ik me nu mis?

Wij hopen dat de gyne het met de aankomende controle kan zien, over 1.5 week. Zijn dan 17w1d. Anders gaan we toch naar echobureau, kan niet wachten tot 21w hoor! (20wkn echo)

Eve, fijn dat het helder bloed gestopt is, maar vooral dat uk het goed doet! Is zo'n opluchting hè.

Wat slik jij nu allemaal?

ik heb echt alles geslikt wat er mogelijk is. Prednisolon, Fraxiparine injecties, AB kuur, Utro, Estradiol etc. En een flinke cocktail aan vitamines á la Dr Pfeiffer Düsseldorf, en daarnaast heb ik mijn kennis van de bestudering van ruim 2 jaar aan buitenlandse onderzoeken gebruikt. Ingewikkeld, maar voor mij een eye-opener.

Ben nog niet 100% gerust, maar het komt beetje bij beetje.

Nu gebruik ik niets meer, op de 5mg Foliumzuur en zw vitamines en vitamine D3 na.

Doe jij maar rustig aan, en probeer overdag ook wat te slapen. :-) dat doet echt goed.

lfs Freggel

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Freggel,

Dat is inderdaad een flinke hoeveelheid aan medicijnen. Ik snap dat het heel spannend geweest is te stoppen. Tot hoeveel weken heb je de prednisolon gebruikt?

Ik gebruik zo ongeveer hetzelfde. Prednisolon ga ik tot 15 weken gebruiken. Utro tot een week of 13. Clexane en aspirine ga ik de gehele zwangerschap blijven gebruiken. Dit omdat het vermoeden bij ons bestaat dat het door het stoppen de vorige keer fout is gegaan. Ook krijg ik nog om de drie weken IVIG infuus in Gent. En ook gebruik ik de hoge dosering foliumzuur omdat mijn homocysteine de vorige keer te hoog was. Echt een hele zooi aan medicatie, het is nu een beetje alles of niets deze keer. Meer kunnen we er niet aan doen...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Eve, in jullie geval zou ik ook zeker deze medicijnen doorgebruiken.

Het kan iig geen kwaad voor het kindje.

ik heb deze poging 5 dagen voor de tp prednisolon gebruikt. 15 mg. Samen met AB, na 5 dagen gestopt.

vorige keer gebruikte ik 10 mg vanaf 3 dgn voor tp, tot de ontdekking van een vmk.

Wel ben ik na die bloeding met 10 weken meteen met de fraxiparine gestopt.

Het is inderdaad super eng om te stoppen. Had ik het ergste met de Utro en Estradiol.

meer kun je idd niet doen. Gebruik je ook het schema van Dr Pfeiffer?

Geplaatst

Maar je kindje doet het super Freggel, je lijf kan het nu ook zonder gelukkig! Ik heb al vaker gehoord om ook voor de tp AB te gebruiken, dat is een van de weinige dingen die ik niet heb gedaan.

Ik ben eerder ook bij pfeiffer geweest maar dit wat ik nu gebruik is in overleg met dkt de Sutter uit Gent. Dokter Pfeiffer schreef bij mij ook een lagere dosering prednisolon voor dan dat ik nu gebruik.

Ik was vanmorgen weer zo eigenwijs om de angelsound te proberen. Maar ik hoorde het hartje. Vrijwel meteen. Soms moest ik even iets harder duwen om het te horen, maar zo duidelijk dat galopje. Geen enkele twijfel dat dit mogelijk mijn eigen hartslag zou zijn. Blij mee!

Fijne maandag met dit lekkere zonnetje gewenst!

Geplaatst

Fjn dat je het hartje vrijwel direct kon vinden Eve, dat is mij tot op heden nog niet geluk :-(

Donderdag weer een echo.

Schijnt deze week behoorlijk warm te worden, geniet van het weer dames!!

Geplaatst

Ah lief Eve! Thx!

aah jij bent bij Dr de S.utter. Ben je in goede handen :-)

ja, misschien is die ab kuur een optie. Ik denk dat je regelmatig bloed laat testen hè, vanwege de Pred? Ook omdat je het nu langer door gebruikt. Kan me zo indenken hoe spannend dit moet zijn. Zeker als je straks de grens van de laatste zw bereikt. En als het voor jou beter voelt om pred langer te gebruiken, moet dat kunnen. Tot 60mg is het gewoon veilig voor het kindje. Niets aan de hand.

En wat super dat je het hartje hebt gevonden!!! Snel zeg!! Net zoals Melis, is mij dit ook niet gelukt. Kan het nog steeds niet vinden ( heb wel overgewicht, dus denk dat het daardoor komt)

Wel voel ik ons kleintje al, te super zeg.....ik twijfelde in eerste instantie, maar nu merk ik dat uk het echt is. Wat een wonder! Morgen 16 weekjes.

melis, succes donderdag met je echo!! En ook jij genieten van het warme weer. Badje in de tuin voor je kleine man? ;-)

Geplaatst

Lady's

Vanmorgen belde de verloskundige dat mijn bloeduitslagen van vorige week binnen zijn.

Niet goed.

Heb antistoffen in t bloed.

Mogen opnieuw prikken het wordt dan onderzocht.

Snap er niks van heb in februari bij het MCK een algeheel bloed onder zoek gehad en toen kwam er niks uit.

Heb in april vorig jaar bloed bij gekregen na een operatie....als dat niet goed was geweest dan hadden ze dat in februari toch ook gezien???

nou ja morgen maar weer 5 buisjes afgeven en hopen dat het meevalt....

Hoe gaat het met jullie verder?

groeien de buikjes goed......

1 juli mag ik weer naar de verloskundige om het hartje te horen...

fijne zomerse dagen

Linda

Geplaatst
Lady's

Vanmorgen belde de verloskundige dat mijn bloeduitslagen van vorige week binnen zijn.

Niet goed.

Heb antistoffen in t bloed.

Mogen opnieuw prikken het wordt dan onderzocht.

Snap er niks van heb in februari bij het MCK een algeheel bloed onder zoek gehad en toen kwam er niks uit.

Heb in april vorig jaar bloed bij gekregen na een operatie....als dat niet goed was geweest dan hadden ze dat in februari toch ook gezien???

nou ja morgen maar weer 5 buisjes afgeven en hopen dat het meevalt....

Hoe gaat het met jullie verder?

groeien de buikjes goed......

1 juli mag ik weer naar de verloskundige om het hartje te horen...

fijne zomerse dagen

Linda

Hey Linda,

Da's niet fijn! Maar wat voor antistoffen zijn er gevonden, en wat houdt dat in voor je zwangerschap of hoor je dat nog?

Je voelt 'm gewoon al Freggel, wow! Dat lijkt me helemaal bijzonder!

En Melis, veel plezier donderdag met de echo!

Ik heb in principe pas volgende week woensdag weer een echo. Ik ga kijken hoe ik me daarbij voel, het scheelt dat ik nu gehoord heb dat de mini het nog doet. Daardoor voor even wat minder onrust. Maar realiseer me ook dat het best kan dat ik het hartje de volgende keer niet kan vinden aangezien het nog zo verstopt zit.

Hier is het inmiddels aan het regenen, maar lekker voor de plantjes en volgens mij staat er voor de rest van de week nog genoeg zon op de planning.

Geplaatst

Hey,

Om welke antistoffen het gaat weet ik niet.

Wat me wel duidelijk is dat als er een verkeerd antistof inzit dat het kleintje tijdens de zwangerschap of na de bevalling bloedarmoede kan krijgen.

Vandaag 12 weken , morgen zit het eerste trimester erop...gaat toch wel snel.

Dacht het vanmorgen in bed ....lag half op mn buik te voelen.....beetje borrelen en kloppen.....)))

Fijn dag dames

Geplaatst

Gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal Lindaah, zal vast een goed gevoel geven!

Hier alles goed, totaal nergens last van. Dit ben ik niet gewend van m'n vorige zwangerschap, toen was ik doodmoe. Het maakt me ook wel onzeker; geen kwaaltjes én met de doppler het hartje niet kunnen vinden. Zal vast allemaal goed zijn, maar toch!

Donderdag weer even kijken gelukkig!

Hoe gaat het met jullie dames??

Geplaatst

Morgen meiden!

Linda, gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal! Super!

Ik ben benieuwd welke anti stof er bij jou is gevonden. Ik heb vorige week pas geprikt. (De 12 wkn bloedtest/screening)

en, voel jij ook die bewegingen???? Super hè?! Wij schelen precies 4 weken zie ik.

Hier voel ik hem ook. Eerst twijfelde ik, maar na wat dagen telkens het op dezelfde plek te voelen, en voelde anders dan darmen. Toen wist ik het. Echt zo geweldig, maakt alle onzekerheid goed die ik tot nu toe heb gehad. Zo verliefd....

Eve, ik hoop dat jij jouw uk ook snel mag gaan voelen straks. Komt echt!! Hoe voel je je?

Als de echo te ver weg is, ga je gewoon eerder nog even luisteren. Het duurt erg lang, van echo naar echo.

melis, fijn dat je je zo goed voelt. Zeker omdat je al een peuter rond hebt rennen. Ook jij bijna de 12 weken grens bereikt. Het gaat snel ineens voor mijn gevoel. Dan Eve nog en zitten we bijna allemaal in het 2e trimester. Jammer dat je het hartje zelf niet kon vinden. Niet onzeker worden hoor!

hier ook alles goed. Fitheid komt snel terug, voel me echt super. Gelukkig kon ik ook beter slapen de afgelopen 1,5 week, maar vannacht helaas weer om 2.30 uur wakker. Maar het maakt me niets uit, ik geniet volop!

Ook wij volgende week woensdag weer controle en echo gyne.

fijne dag meiden, wie heeft er een zwembadje staan?

:-)

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe (helaas een miskraam)

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

26 juni - Freggel - controle + echo gyne (17w1d)

08 juli - Melis25 - controle bij de verloskundige (14w1d)

11 juli - Melis25 - geslachtsbepaling bij dr. Papa (14w4d)

13 juli - lindaah - geslachtsbepaling (15w4d)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Oh konden we de tijd maar vooruit zetten, ik wil ook al 12 weken zijn. Of eigenlijk week 15 voorbij zijn. Wanneer hebben jullie de echo voor het geslacht Freggel? Spannend dat je weet dat dit nu al zichtbaar is op een echo.

Melis, geen zorgen. Jullie mini groeit gewoon lekker door. Hoe lang probeer je telkens te zoeken met die angelsound? Ik moest vanmorgen heeel lang zoeken, en hoorde het hartje ook maar heel even. Daarna was het weer ondergedoken. Dus ik denk dat ik echt net veel geluk had.

Ik heb soms zeurderige buikpijn, en een kruik tegen mijn buik helpt dan wel. Maar hoewel ik buikpijn prima kan verklaren met al wat er daar binnen gaande is, maakt het me ook weer angstig en associeer ik het met bloed. Hebben jullie buikpijn of buikpijn gehad?

Nog steeds wat bruin/oud bloedverlies hier. Daar ben ik ook echt klaar mee.

Hier geen zwembadje in de tuin, maar wel lekker de tuinstoel buiten met een stapel tijdschriften!

Geplaatst

Oooh wat gezellig Melis!!! Veel plezier!!

Eve, ik herken het. Heb ook best last van buikpijn gehad. Of pijn rond schaambeen en vagina. Maakte me echt angstig.

laatst had ik een licht ongi gevoel. Pfffff had het er niets op. Maar baarmoeder moet groeien, dus heb het warm gehouden en toen was het over.

Nog een kleine 2 weken en je bent ook bij de grens aanbeland. En inderdaad,15 weken is voor jou helemaal super. We trekken je er wel doorheen hoor ;-)

en dat bruin, heb ik tot afgelopen week nog gehad. Oud is niet erg. Hoe shit het ook voelt. Was er zelf ook zo klaar mee....bah!!!! Rotbruin. Elke keer verlies je misschien maar een sliertje of korreltje oud bloed, maar op t papiertje lijkt het meteen meer. Aan de andere kant: je baarmoeder maakt zich schoon, das alleen maar goed! Het moet er toch uit ;-)

sterkte hoor, doe maar rustig aan. Dat geeft een beter gevoel met bruinverlies.

Geplaatst

Hier gelukkig geen buikpijn of bloedverlies, alleen heel soms ongi gevoel. Doodeng.

Ook blijf ik seks (de penetratie zeg maar) alles behalve ontspannen. Rationeel gezien weet ik dat het totaal geen kwaad kan, maar toch.

Elf weken zwanger is wel erg vroeg on je kindje te voelen hé? Het lijkt zo verdomd veel op wat ik voelde bij zoonlief.

Geplaatst

Melis. Wil jij 1 juli in het lijstje erbij zetten.

Heb controle verloskundige.

Thanks

Geplaatst

Hoe is het met jullie dames?

Melis, heb je al mogen gluren vandaag of later pas?

Ik heb vanmorgen nog een echo gehad. Direct een beweeglijk kindje in beeld. Zag er allemaal goed uit. Wel blijf ik bruin verliezen en zagen ze dit keer een hematoom in de baarmoeder. Dit verklaart het bloed, maar ik blijf het raar vinden dat er vorige week niets van een hematoom zichtbaar was in de baarmoeder toen ik zo heftig rood bloed verloor. En nu met dit oud bloed is er een hematoom te zien. Ondanks dat spartelende kindje blijf ik ongerust hierdoor. Hopelijk is het volgende week verdwenen en kan het geen kwaad voor de zwangerschap.

Geplaatst

Fijn dat je echo goed was Eve. Je hebt nu wel een oorzaak voor het bloedverlies, hopelijk stelt je dat enigzins gerust.

Ik heb om 16 uur de echo pas, dus ik moet nog even geduld hebben :-)

Geplaatst

Eve, lijkt mijn verhaal wel. Ook hier hematoom te zien na bloedverlies. Waar zat hij precies? Boven of onder het vruchtzakje? Is vaak een restje gestold bloed wat nog in je bm zit. Bij mij was hij verdwenen/ erg klein geworden na veel rust! Je kindje doet het prima, dus niet teveel zorgen maken hoor ;-)

Geplaatst
Eve, lijkt mijn verhaal wel. Ook hier hematoom te zien na bloedverlies. Waar zat hij precies? Boven of onder het vruchtzakje? Is vaak een restje gestold bloed wat nog in je bm zit. Bij mij was hij verdwenen/ erg klein geworden na veel rust! Je kindje doet het prima, dus niet teveel zorgen maken hoor ;-)

Probeer ik niet te doen, maar oh, wat zou ik graag willen dat het 'normaal' ging...

Ik weet eigenlijk niet of de hematoom boven of onder de vruchtzak zit. De bloeding was niet in beeld als ze het kindje in beeld had, pas als ze verder keek. Ik weet ook eigenlijk niet hoe groot het was, niet zo groot als de vruchtzak in ieder geval.

Zat die bloeding bij jou boven of onder de vruchtzak?

Ik deed al niet veel en dat gaan we nu naar voortzetten ;-) Woensdag heb ik weer controle dus dan hopen we op beter.

Melis, veel plezier strakjes!

Geplaatst

Eve, rust doet echt veel ;-)

bij mij zat de hematoom onderaan. Boven de baarmoedermond. Het is het gunstigst als het aan de zijkant of onderkant zit. Dan rust het niet op de vliezen. Als het aan de bovenkant zit, is het nodig idd flink rust te houden of even bedrust.

In Nederland adviseren ze dit niet snel, maar in België krijgen vrouwen standaard dit advies. Omdat jij ook thuis bent al, gewoon doen. ;-) ik hoop dat het bij de volgende controle weg of iig kleiner is!

Geplaatst

Echo is goed gegaan, kindje is goed gegroeid en lag lekker te bewegen. Hartje weer even gehoord, heerlijk geluid.

Volgende echo is over 3 weken bij dr. Papa, spannend!!

Geplaatst

Fijn Melis! En over drie weken weet je gewoon al wat het is. Denk je nog steeds een meisje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden