Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha valt wel mee toch? Heb nu 3 echo's geha waarvan één op eigen kosten. Ik vind die eerste 12-13 weken maar niks; je voelt/hoort en ziet je kindje niet :-( Angelsound werkt nog niet op deze termijn. Voor mij als controlfreak heel eng om geen controle te hebben/kunnen doen.

Maar vorige zwangerschap was veel erger, ben nu wat relaxter. Zwangerschap komt nu niet op de 1e plaats.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Haha valt wel mee toch? Heb nu 3 echo's geha waarvan één op eigen kosten. Ik vind die eerste 12-13 weken maar niks; je voelt/hoort en ziet je kindje niet :-( Angelsound werkt nog niet op deze termijn. Voor mij als controlfreak heel eng om geen controle te hebben/kunnen doen.

Maar vorige zwangerschap was veel erger, ben nu wat relaxter. Zwangerschap komt nu niet op de 1e plaats.

Je hebt gelijk hoor. In het begin is het zoiets abstracts. En helemaal lastig als je van nature zo'n controlfreak bent ;-) Nog maar even en je kunt wel met de angelsound luisteren.

Ga vanmiddag toch ook nog langs voor een echo, om die collectie foto's hier ook weer uit te breiden ;-) Wil toch wel graag weten of het kindje dit bloedbad ongeschonden door is gekomen...

Geplaatst

Groot gelijk Eve! Mag je zo vaak komen als je wil? Lijkt me wel fijn na zo'n bloederige ervaring :-(

Megan, Faye, Talleke, Karin; hoe gaat het met jullie??

Geplaatst

hey dames, hoop dat het met iedereen goed gaat ?

eve, hoop dat je weer een beetje bent bekomen van de schrik ?!

hier vanmorgen weer een echo gehad, alles was goed, hij/zij was druk aan het bewegen, dus nu even helemaal in de wolken !

liefs karin

Geplaatst

Intake was niet veel bijzonders...een hoop vragen die praktisch het zelfde waren tijdens de zwangerschap van Guliano.....alleen nu een andere papa...:happy:

Helaas was het hartje met de doptone nog niet te horen mag daarom over 2 weken weer terug om ff te luisteren.

Morgen ff bloedprikken dan is dat voor hun ook weer up to date.

Kraamzorg is aangevraagd en goedgekeurd.

Dus laten we nu maar eens echt zwanger worden.....wil het zo graag voelen en zelf kunnen horen.

Heb een hoop boekjes en folders meegekregen en een soort van bloem/kraamboeket gekregen........de vorm van een bloemenboeket maar dan gevuld met een luier,slabbetje,tissues en een potje sudocreme....zo schattig.

Dames geniet van het mooie weer en doe kalm an he..

Liefs linda

Geplaatst

Hoi meiden van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Melis, veel plezier met de echo vanmiddag.

Nog even een vraagje voor je, klopt het dat je bij het VU na een jaar je voor een cryo mag??

Geplaatst

Thanks lieve Saba!

Ja, je kindje moet een jaar zijn voordat je opnieuw een afspraak mag maken voor een (cryo)behandeling. Daarnaast moet je nog rekening houden met 3 mnd wachttijd ivm de drukte in het VU.

Gaan jullie in december voor een 2e?

Geplaatst

En Melis veel plezier bij de echo! Is dit jullie termijn echo of heb je rond de 12 weken nog een echo?

Wij waren ook super onzeker het eerste trimester. Kan me je gevoel goed voorstellen. Ook omdat je nu nog niets

hoort met de doptone. Bij de vk probeerde ze het bij ons ook niet voor de 12 weken, omdat de kans zo groot was dat ze niets kon vinden/horen. Wat was ik blij toen we het voelde bewegen! Haha. Komt goed! Je hebt al mooie echo's gehad. Vanmiddag lekker spieken naar jullie kanjer.

Geplaatst

Geloof ivm het ontzwangeren en herstellen van je lichaam.

Dit is mijn termijnecho, ik krijg vanuit het VU hierna geen echo's meer. Via de verloskundige nog wel een termijnecho met 11w4d, maar dat komt omdat ik me meteen heb aangemeld bij de verloskundige.

Ga zoonlief ff naar opa&oma brengen, tot later!

Geplaatst

Oké. Ja wil eigenlijk ook niet te lang wachten.

Heb ook een ks gehad dus staat zo in zo een jaar voor.

Wel jammer maar goed.

Zijn natuurlijk super blij met onze kanjer en genieten volop :))

Zelf klussen geloof ik niet zo in.

Denk dat ik me in December wel weer ga aanmelden.

Veel plezier!!! xxx

Geplaatst

Prachtig kindje met een uitwendige echo, zagen het ook al wat bewegen, zo schattig vind ik dat. Alles ziet er goed uit. Het bloedverlies is niet zichtbaar met de echo. Ik heb alleen veel cystes (follikels van de icsi?) op mijn eierstokken.

Geplaatst

Ook hier een prachtige echo gehad!

Kindje is nu 3,85 cm, loopt qua groei 2 dagen voor. Hartje zelfs nog even gehoord! Was lekker aan het bewegen en zwaaide zelfs even naar ons. Ik ben wederom de gelukkige met een placenta aan de achterwand. Dus plopjes en schopjes; kom maar op!

Geplaatst

Megan Eve en Melis proficiat met een prachtige echo...zo fijn he als je het gezien hebt.

Morgen ga ik beginnen met het schilderen van de slaapkamers.

Mijn zoon gaat van kamer veranderen heeft nu een monster energy kamer is niet helemaal leuk voor een baby.

Helaas moet hij wat ruimte inleveren maar kan de babymeubels niet kwijt op die kamer....meubeltjes hebben we nog van de jongste van mijn vriend die is nu 2.5.

Misschien een beetje optimistisch maar het schilderen moet toch gebeuren....waarom dan niet nu ik me zo goed voel.

Een groter huis zit in de planning maar liggen wat huur betreft niet voor het oprapen.

Tot die tijd wonen we lekker knus.

Fijne avond

Geplaatst

Ben uit mijn eerste positiebroek gegroeid.

een donkerblauwe Noppies maat 31/32 wie kan ik hier blij mee maken?

Geplaatst

Lekker toch Lindaah dat je je goed genoeg voelt om te gaan schilderen. Het lijkt me zo leuk om ein-de-lijk met het babykamertje aan de slag te kunnen gaan.

En wow Melis, dat groeit hard daar in jouw buik, gaaf! Ik heb geen facebook maar wel verslaafd aan instagram ;-) Daar meiden te vinden?

Hier nog steeds wat oud bloedverlies, maar voel me er nu niet meer zo onrustig bij. Alhoewel ik 't liever niet zie natuurlijk!

Geplaatst

Nee ik heb geen facebook.

Kamertje wacht tot morgen....moet nu eerst naar de kapper.

Wat in mn hoofd zit zit ook niet in mn kont hahahaha

lekker pittig fris kapsel....ohhh kijk er naar uit.

Eve wat fijn dat het minder wordt...is toch wel schrikken zeg....

xx

Geplaatst

Mogguh dames.

Linda groot gelijk dat je al begint. Nu ben je nog mobiel, je weet niet hoe dat straks zal zijn. Moet je veel doen?

wij willen ook spoedig beginnen. Er zijn hier vierkante meters genoeg, dus veel werk....

Eve fijn dat het verlies is gestopt. Doe het maar rustig aan. Heb je je nog steeds ziek gemeld?

de meiden met weer een goede echo:gefeliciteerd! Blijft elke keer toch spannend!!

Melis, ja ik heb wel Facebook, maar wil graag anoniem blijven. Schrijf op een ander gedeelte ook mee en ook daar blijf ik liever anoniem. Maar het kan heel gezellig zijn dus ik hoop dat er andere meiden zijn die FB'en.

;-)

Gisteren zijn we de eerste babyspullen gaan kopen. Spannend, vreemd ook, maar super leuk!!

we hebben de grote dingen allemaal al jaren; zoals combiwagen, maxicosi, ledikant, buggy etc. Dus alleen nog een commode en de kleine spullen. Ben blij dat we al eea hebben, want wat was het duur!!! Pffff.

Nu hou ik niet van de kamertjes die er op de markt zijn hoor. Ik ben erg veel met interieur bezig en hou van de stoere landelijke stijl. ( dus geen Riviera maison) maar het robuuste, natuurlijke. Met kalkverven, linnen en vergrijsde kleuren. De babykamer wordt dus ook niet standaard. Heb een mooi metalen ledikantje, vloer wordt wit geverfd grenen en de commode een antiek exemplaar van ongelakt teakhout. Er komt ook een fauteuil met voetenbank/hocker zodat je lekker in de kamer kunt voeden. Oooh echt zin in!! Ben erg benieuwd.

slapen gaat iets beter, word nu wakker rond 2.30 maar voor die tijd slaap ik goed. Vandaag zat ik ook al weer om half 5 beneden en net nog 2 .5 uur geslapen.

ohja, Melis: UWV belde me gisteren. Ik heb ons hele verhaal aan die man uitgelegd, incl bloeding en wat we ervoor afgelegd hebben. Hij was zo onder de indruk dat ik maar rustig aan moet doen. En: tot mijn verlof mag ik 100% in de zw blijven!! Ik keek ervan op. Vanwege de vakanties die eraan komen kan het ook nog eens zijn dat ik niet meer gebeld wordt tot verlof. Maf! Ik merk dat je als zwangere toch een flinke streep voor hebt.

Fijne dag dames!

x

Geplaatst

Leuk Freggel, heb je nog heel wat te doen met al die ruimte. Al ideetjes over hoe je het wilt inrichten enzo? En wat leuk om alles te kunnen gaan shoppen.

Fijn dat het uwv zo meedenkend is. Ik heb daar ook wel positieve ervaringen mee. Gisteren heeft het uwv mij ook gebeld en ik blijf voorlopig ziek gemeld. Gezien mijn geschiedenis is dat meer dan duidelijk. Tijdens mijn vorige zwangerschap stond ik ook al vanaf 8 weken ziek gemeld. De bedrijfsarts had toen al aangegeven dat ik tot mijn verlof niet meer zou hoeven te werken. En nu ga ik wel weer in overleg met de bedrijfsarts, wil zeker wel aan de gang blijven, maar dan het liefst boventallig en geen slaapdiensten meer.

Geplaatst

Ook fijn Megan dat jij in de zw mag blijven voorlopig. Zolang het straks goed voelt om te werken, doen. En anders weer ziek melden. Toevallig dat we beiden gebeld zijn haha, misschien hebben we wel dezelfde persoon gehad en stonden we op dezelfde bellijst ;-)

Geplaatst

Hoooi dames,

hoe gaat het met jullie? Ook genoten van het mooie weer de afgelopen dagen?

Hier goed. Bruinig slijm is gestopt hier, dus ben blij. Vanmorgen bloed geprikt voor de testen. 8 (!) buisjes.

Blij dat ik geen problemen met prikken heb.

fijne dag meiden!!

Geplaatst

Fijn dat het bloeden/bruin is gestopt Freggel!

Hier alles goed, weinig bijzonders te melden. Kreeg gisteren de ziektewet-uitkering van m'n zusje gestort, heel vreemd allemaal.

Volgende week donderdag weer een echo, heerlijk. Nog 4 weken en dan weten we of we een jongen of meisje verwachten.

Geplaatst

Waar moet je nu precies voor testen Freggel? En wat geruster nu je gestopt bent met de medicatie? Gebruikte jij alleen utro of ook prednisolon en/of bloedverdunners?

Lekker dat het goed gaat Melis. Wat gaaf dat je over vier weken het geslacht al weet. Jij hebt een voorgevoel voor een meisje toch?

Hier gaat het wel redelijk. Ik heb nog wel wat bruinverlies, maar gisteren nog een echo gehad waarop de mini weer een paar mm gegroeid was. Op de een of andere manier ben ik de laatste dagen weer erg misselijk. En ik kan niet slapen, hoe moe dat ik ook ben. Gelukkig nog gewoon thuis dus kan ook toegeven aan het moe en sloom zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden