Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi lieve Melis,

ja, ik blijf hier lekker schrijven. Net afscheid genomen van het topic waar ik 3 jaar geschreven heb. De meiden die er nog schrijven, daar lukt het maar niet bij. Is K....

ik schreef er ook nog mee, maar voelde me al langer bezwaard. Maar ik mocht niet weggaan en er werd gevraagd naar mijn zwangerschap. Nu heeft iemand er moeite mee. En wellicht nog meer die het niet uitspreken. Momenteel regent het zwangeren, begrijp zo goed hoe het voelt.

maar aan de andere kant; ook ik heb 10 jaar moeten vechten en knokken voor deze zwangerschap. Ik heb het idee dat dat snel vergeten wordt zodra er een ticker in je handtekening staat. En ik ben matig met info over de zwangerschap. .

Lieve freggel,

Weet hoe het voeld dit soort berichten dat was ook destijds mijn overweging om niet in het topic te schrijven wil je dan ook heel veel geluk wrnsen en jullie hebben het zo verdient.

Gelukkig heb je hiet een aantal mooie lieve meiden waar je wel je geluk kunt delen.

Meis ik blijf he volgen ben veelste benieuwd wat jullie gaan krijgen.

Dikke knuffel.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey Chantal, lief!!

Ja, jou miste ik destijds ook vrij snel. Hoe gaat het met jullie??

lief dat je me volgt!!! :-))

Geplaatst

Freggel, het zijn er minimaal 10, de een kwalitatief beter dan de andere. Als je de verzendkosten aan me overmaakt, stuur ik ze allemaal op. Ik kan je ook eventueel eerst foto's sturen, dan weet je wat je kan verwachten.

Geplaatst

melis, super!! Als je het zeker weet?

ik heb geen benul van verzendkosten. Pb anders maar je gegevens en hoeveel het kost. Dan maak ik het naar je over, en geef ik je mijn gegevens.

Heeft geen haast hoor! Alvast bedankt!!!!

Geplaatst

Hehe eindelijk weer eens een keer achter een fatsoenlijke, heerlijk ouderwetse, doet-het-altijd, PC! Pff dat typen op tablet of telefoon is zo vermoeiend. Je hebt van alles in je hoofd om te schrijven en te reageren maar na vier woorden die fout gespeld zijn, haak ik maar weer af of schrijf een kort berichtje! Ik dacht eerst dat het lag aan vermoeidheid maar het is gewoon luiheid hahahaha!

Ik kon ook geen ticker maken en het lijstje aanvullen, dus dat ga ik lekker morgen allemaal doen!

Fijn Melis dat die kleine het weer goed maakt. Wat kan je schrikken........

Lastig he Freggel. Ik voelde me zelfs al schuldig op de wachtbankjes toen ik voor een tweede kindje ging. Ook ik heb 9 jaar gewacht op ons wonder maar ineens "hoor" je bij een andere club! raar he? maar weet je, we hebben allemaal vaak zo lange en verdrietige weg achter de rug, juist nu moeten we het van de daken kunnen schreeuwen en zijn we oneindig dankbaar toch?

Het is alleen dat je het al die meiden hier ook zo ontzettend gunt en dat maakt het soms zo dubbel.

Eve ik heb morgen de termijnecho bij de VK en ga het vragen of ze het in beeld kan brengen ondanks dat ik volgende week naar dr Papa ga. Erg ben ik he?! :) wil het zoooooo graag weten.

Wat is jullie voorgevoel inmiddels? Ik moet zeggen dat ik weer wentel in ongerustheid en onzekerheid. Ik voel ik niets qua klachtjes of verschijnselen. Bij l.uca heb ik overal last van gehad, krampjes, groeipijnen, migraines, hele zaterdagen in bed, zere borsten maat Pamela Anderson. En nu? Niets. Als ze me morgen zouden vertellen dat ik het heb gedroomd dat ik zwanger ben dan geloof ik het ook lol.

Het enige bewijs is mijn buik, die is dit keer flink en dat duurde vorige keer heel lang voor mijn gevoel. Je zou het ook kunnen lezen als "niets te klagen dus!" maar ik word er mega onzeker van.....

Hoop zo dat de echo morgen goed is.

Succes morgen Linda! Ik hoop dat je wat meer hoort morgen over de hele situatie!

Geplaatst

Faye, het is zo herkenbaar wat je schrijft! Ook ik heb nergens last van, voel niks en kan het hartje zelf niet vinden met de angelsound :-( Dat in combi met mijn slechte eetpatroon (geen eetlust) maakt mij ook bang en onzeker. Probeer er niet teveel bij stil te staan en te genieten, dat lukt op zich best aardig.

Wanneer gaan jullie naar dr. Papa? Wij 11 juli.

Veel plezier net de termijnecho, laat je even weten hoe het is gegaan?

Gast lindaah
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5310[/ATTACH]

Goedemorgen dames,

De afspraak van vandaag was verplaatst naar afgelopen donderdag.

De echo foto die je ziet is van donderdag.....wat een snuitje he...:clap2:

Helaas net als Melis ook de pech dat de placenta aan de voorkant zit....:sad:

Ik heb vrijdag een ADCC bloedtest gedaan.

Hieruit gaan ze onderzoeken in welke mate de kleine ook deze antistoffen heeft.

De uitslag krijg ik eind van deze week.....vind het zo eng.

Verder voel ik me goed heb weer redelijk wat energie behalve s' avonds dan gaat om 19.00 mn lampje al uit....:sad:

Het buikje groeit goed eetlust naar avond eten is ook terug alleen s' morgens krijg ik niks weg.

Borsten zijn nog even gevoelig als in het begin dus daar we aan gewent.

Wat fijn te lezen dat het goed gaat met de andere dames.....: smile:

Op naar de 13e dan weten we wat het is....:clap2:

Liefs linda

Geplaatst

Mooie echofoto Lin, wat een schatje! ;-)

Faye, heb jij een voorgevoel? Ik vind het lastig, bij zoonlief had ik duidelijk een voorgevoel. Voor nu denk ik een meisje, afgegaan op de hele andere zwangerschap dan bij zoonlief. Wij zouden een meisje errrrrrrug leuk vinden, maar denken dat een jongen voor zoonlief leuker is. Ach, het is allebei even welkom, we zijn alleen rete nieuwsgierig haha!

Nog 10 nachtjes en dan weten we (en jullie ;-)) het!!

Geplaatst

Linda, mooie profielecho! Schattig hihi!

Succes met je bloedtesten hoor. Hoop zo dat het toch gunstig uit gaat vallen. Erg spannend...

oh en de placenta ook voor liggend. Voel je de kleine straks minder en minder snel bewegen. Das wel jammer. Hier ligt ie achter.

faye, maakt onzeker hè als je weinig voelt. Nog even meis en je voelt de kleine straks. Deze weken zijn nog steeds erg spannend. Sinds ik de kleine voel, kan ik pas écht genieten.

Melis, je zusje nog niet bevallen?

vannacht groeipijn gehad. Licht soort ongi gevoel. Vond het niets! Gisteren voelde ik de kleine ook wat minder ( heel normaal. Ik weet het) dus wat rare dag. Nu voel ik hem wel weer goed. Maf toch hè? Ik las dat de hoeveel vruchtwater etc van invloed is op het wel of niet goed voelen. Kleine heeft dan meer ruimte.

Morgen 18 weken. Oooh, nog 14 dagen en dan zijn we op de helft! Ongelooflijk... Zo trots op uk! ( en, dan weten we wat het wordt!! Denk nog steeds meisje;-))

Geplaatst

Faye, hoe was je termijnecho? Hebben ze het geslacht nog in beeld kunnen brengen? Wanneer ga je naar dr. Papa?

Freggel, mijn zusje is nog niet bevallen, ze is vandaag 37w1d, de termijn waarop ik van zoonlief beviel. Morgen moet ze voor conteole naar de vk, ze gaan kijken of ze ontsluiting heeft en haar wellicht strippen. Keep you posted ;-)

Vandaag wat bandenpijn, beetje hinderlijk.

Geplaatst

Termijnecho was helemaal goed! Zo opgelucht (alweer...:)) Nu ben ik er klaar mee, ik ga genieten en beseffen dat ik tot nu toe mazzel heb qua klachten!

Ik heb gevraagd om een NUB-foto en als ik die zie dan denk ik een meisje. (recht schijnt een meisje te zijn, nub omhoog een jongen) De echoscopiste wilde geen uitspraken doen, flauw hahahaha! Gelukkig doet dr Papa dat wel! :)

Mijn voorgevoel is ook een meisje. Nou ja, volgende week maandagmiddag weten we het, en dan: shoppen!!!! o ja, bij mij ligt de placenta ook voor, jammer.

Groeipijn is scary he Freggel? Ik had het er ook nooit op. Maar nu ik het niet heb, vertrouwde ik dat ook weer niet hahaha doos die ik ben.

Linda oh wat spannend nog wachten tot vrijdag. Ik heb geen idee wat de uitslag kan zijn, zijn er verschillende mate van ernst? Of kun je ook nog horen dat alles goed is? Ik hoop zo dat het meevalt!!!!!!

Melis zien we elkaar niet bij dr Papa had echt grappig geweest! Ik ga maandag en jij donderdag? Ben zo benieuwd! Ben jij er vorige keer ook geweest? Ik niet maar las hier zulke leuke verhalen dat ik dacht; als ik ooit nog zwanger word, dan ga ik een afspraak maken!

Hier onze uk met NUB krijg alleen het fotootje niet omgedraaid gepost, heel raar...

[ATTACH=CONFIG]5312[/ATTACH]

Gast Eve1980
Geplaatst

Zo fijn Faye, mooie foto! Ik ben absoluut geen expert, maar zit de NUB juist niet net onder waar jij het pijltje hebt gezet? Naja, over minder dan een week weet je het toch :-)

De meeste dames hier denken een dochter, ben benieuwd! Ik droom nog steeds over jongensbaby's, maar misschien komt dat ook dat iedereen in mijn omgeving roept dat ik een jongen ga krijgen. Eigenlijk weet ik zelf niet wat ik 'echt' denk. De vorige keer wist ik zeker dat ons kindje een meisje was, geen enkele twijfel. En dat was ook zo. Mijn NUB-echo ziet er anders uit. Maar ik was 10+6 dus nog niet echt zinnig daar iets over te zeggen toch?

Linda, wat spannend vrijdag. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee. En wat een mooie echo ook!

En Freggel, over twee weken op de helft. Ik denk dat het dan echt hard gaat met de tijd! Lekker klussen in het kamertje straks!

Melis, voor jou ook nog iets meer dan een weekje wachten tot je weet wat er in je buik groeit. Geniet er maar van dat je zo zonder kwakkels en kwaaltjes zwanger bent. Alhoewel ik heel goed snap dat je daar dan stiekem ook onzeker van wordt...

Geplaatst

Faye, wat fijn dat de echo goed was! Jammer dat de echoscopist geen uitspraak wilde doen over het geslacht. Volgens mij doen de meeste daar nog geen uitspraken over op deze termijn, maar dr. Papa wel :-)

Ben benieuwd wat je van hem vindt, ik vind hem geweldig! Hij heeft ons destijds echt kennis laten maken met ons ongeboren kindje, heel bjjzonder.

Jullie nog plannen voor deze week? Manlief heeft twee late diensten gevolgd door vier nachtdiensten, ben dus zo'n beetje de hele week alleen met zoonlief. We gaan er wat leuks van maken!

Geplaatst

Môgguh!

Faye, prachtige nub echo!! Ik denk ook een meisje hoor. Nub staat voor mij duidelijk paralel met de rug-lijn.

spannend!! Goed zo, probeer te gaan genieten. Nog even en je weet wat het wordt!

Hihi, ik ben van ons allen het meest ver, en weet het straks als laatste volgens mij! Jaja,hou graag de spanning erin! ;-)

ennuh, die groeipijnen komen nog wel Faye ;-)

Eve, jouw nub anders. Lastig ook hè, dat aflezen. Misschien klopt jouw gevoel dan toch. Nog even wachten!

ja, ik denk ook dat de tijd vanaf 20 weken snel gaat. Ben benieuwd. Nu ik de kleine dagelijks voel, vind ik de dagen ook veeeeel sneller gaan. Vanaf 16 weken wist ik het zeker qua leven voelen. En deze 2 weken zijn omgevlógen.

Melis, jij dacht je beeb toch ook al te voelen? Weet je dat inmiddels zeker? Bijzonder hè.

Wij verder geen plannen deze week. Begin kamer, das alles. (Nou ja..alles...das genoeg werk!) Misschien vanmiddag nog ff weg voor wat uitzet.

we wilden vanmiddag ( is manlief vrij) met behang afstomen beginnen, maar ik denk dat we dat beter op zaterdagmorgen kunnen doen cq mee starten. Kun je even doorpakken en is het ook af die dag.

Geplaatst

Leuk met het kAmertje n de uitzet beginnen! Freggel! Ik vond dat misschien wel een van de leuste dingen! Heerlijk al die schattige lakentjes, hydrofiel luiers, flesjes olie en zo, heerlijk! Kan er ook naar uitkijken!

Eve, dat pijltje heeft de echoscopiste gezet, ik heb zelf geen idee. Als ik op het internet kijk dan zie ik wel meer foto's met op die plek de nub, maar goed, het is ten slotte ook maar een theorie! Nog zes nachtjes haha!

Leuk melis hoe jij de echo omschrijft bij dr papa! Ben erg benieuwd, maar jij vindt het echt om aan te raden volgens mij?!

ik ben vandaag met de kleine man naar sprookjeswonderlamd geweest, ken je dat al? Leuk als je een weekje met hem samen hebt!

Geplaatst

Freggel, heerlijk vooruitzicht om aan de babykamer te gaan beginnen! Voor ons geen babykamer om te maken, maar een peuterkamer voor zoonlief! Dacht soms weleens de kleine te voelen, maar is wel erg vroeg hoor... Zal me wel vergist hebben!

Faye, leuke dag gehad in Sprookjeswonderland? Ben er zelf nog nooit geweest, V.ince is bijna 17 maanden, geen idee of het voor zijn leeftijd ook leuk is?

We lopen exact tegelijk qua zwangerschap, leuk!

Ben helemaal happydepeppy! Heb net ons kindje voor de eerste keee gehoord met de angelsound,

Geplaatst
Freggel, heerlijk vooruitzicht om aan de babykamer te gaan beginnen! Voor ons geen babykamer om te maken, maar een peuterkamer voor zoonlief! Dacht soms weleens de kleine te voelen, maar is wel erg vroeg hoor... Zal me wel vergist hebben!

Faye, leuke dag gehad in Sprookjeswonderland? Ben er zelf nog nooit geweest, V.ince is bijna 17 maanden, geen idee of het voor zijn leeftijd ook leuk is?

We lopen exact tegelijk qua zwangerschap, leuk!

Ben helemaal happydepeppy! Heb net ons kindje voor de eerste keee gehoord met de angelsound,

Joehoe! Super dat het lukte met de anglsound!

ik ben daar met l.uca voor de eerste keer geweest rond 18 maanden, hij keek zijn ogen uit! Nu is hij 2 en een half en kan hij ook in de speeltuin, dus vindt hij het nog leuker. Voor dreumessen volgens mij erg leuk parkje, niet te groot, rustig en veel te zien.

Geplaatst

Goed om te weten, daar gaan we dus binnenkort een keer naar toe!

Meiden, persoonlijke vraag, hoe staat het met jullie seksleven? Gisteravond weer na lange tijd de liefde bedreven, maar ik vind het maar niks dat er iets naar binnen gaat om het maar zo te zeggen... Denk alleen maar ons kindje dan.

Herkennen jullie dat?

Geplaatst

Ff snel, lig nog op bed hihi. Melis, wat is sex, of gemeenschap ook alweer? ;) zegt genoeg hè? Wij de laatste keer met 9 weken. Daarna niet meer. Durven het ook niet.We zijn wel intiem maar geen gemeenschap.Doen wat goed voelt! Er is nog genoeg over. Al mis ik het natuurlijk wel.

Geplaatst
Goed om te weten, daar gaan we dus binnenkort een keer naar toe!

Meiden, persoonlijke vraag, hoe staat het met jullie seksleven? Gisteravond weer na lange tijd de liefde bedreven, maar ik vind het maar niks dat er iets naar binnen gaat om het maar zo te zeggen... Denk alleen maar ons kindje dan.

Herkennen jullie dat?

Ook hier geen sexlevn. Mijn hoofd staat erniet naar maar ook mijn man vindt het niets. Hij is doodsbang, terwijl we evht wel weten dat het gewoon kan. Prima zo! :)

Gast lindaah
Geplaatst

goedemorgen dames,

vind het nog steeds heerlijk om intiem met mijn mannetje te zijn.

Hij heeft er ook geen moeite mee...weten dat het kleintje goed ingepakt zit.

Jammer dat hij zoveel van huis is vanwege zijn werk maar zou iedere dag wel willen hihi....

Heb eergisteren de kamer van de oudste afgemaakt....muren geverfd spulletjes opgehangen en opnieuw alles ingedeeld.

Over 4 weken na onze vakantie gaan we aan de babykamer beginnen de meubeltjes hebben we al oh kan niet wachten om het bedje in elkaar te zien staan met de commode erbij.

krijg steeds meer het gevoel dat het een jongetje is......ook in mijn omgeving zeggen ze het ik heb schijnbaar een bepaalde gezichtsuitdrukking wat naar een jongen wijst.

Over 10 dagen zullen we het weten...pfff en dat duurt nog zo lang.

Over mijn bloed is nog niks bekend....waarschijnlijk morgen of vrijdag....heb er de zenuwen van.

Gaat de zon nog komen vandaag? Heb nog een schipperskist in de verf te zetten

Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord Melis....kan je iedere dag ff luisteren

Geplaatst

Hmzzz, ik sluit me dan aan bij de sekslozen, haha. Wil wel, denk er ook van aan/over, maar fysiek gebeurd er niks, ik durf niet. Manlief daarentegen heeft er totaal geen moeite mee! Buurvrouwtje zei tegen mij; stel je niet zo aan, je kan gewoon seksen. Nu is ze zelf 8 weken zwanger en moet ze er ook niet aan denken. Wat een aansteller ;-))

Zo met m'n hoogzwangere zusje en onze kindjes naar de Prenatal en Babydump!

Gast Eve1980
Geplaatst

Hier ook seksloos haha! Vriend is veel te bang dat er iets fout gaat daardoor, en sowieso, met die bloedingen moet ik er ook helemaal niet aan denken. Al lijkt het daar beter mee te gaan, echt bijna niets meer gelukkig!

Joepie Melis, het hartje gevonden! Ik luister eigenlijk elke dag wel even heel kort naar het hartje. Al lees ik soms ook wel dat je dat niet moet doen omdat het kindje er last van kan hebben.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Haha, iedereen Toos Seks-loos!! Dat wordt nog wat;-)

Had eigenlijk nooit gedacht dat het nog best moeilijk is, geen sex. Je zag wel eens van die programma's dat ze tig dagen zonder moeten. Dacht altijd, kan best!

Tis dat ik zwanger ben en we gewoon geen risico willen lopen. Net als Eve, met een bloeding in het verleden is het toch niet aan te raden.

Daarbij denk ik ook wel eens......dieren seksen toch ook niet zodra het vrouwtje bevrucht cq drachtig is? Seksen voor genot en plezier is echt iets menselijks. Daarom denk ik dat geen seks tijdens zwangerschap misschien wel zo bedoeld is.

Toen we nog mens-apen etc waren.

veel plezier Melis!! Shop ze! Iets voor jezelf of zusje?

Eve, fijn dat het bruin weg gaat!! Lekker hè? Blijf jij de utro etc wel doorgebruiken?

linda, leuk! Jij ook al starten met kamer! Wij starten zaterdag.

Gast Eve1980
Geplaatst
Haha, iedereen Toos Seks-loos!! Dat wordt nog wat;-)

Had eigenlijk nooit gedacht dat het nog best moeilijk is, geen sex. Je zag wel eens van die programma's dat ze tig dagen zonder moeten. Dacht altijd, kan best!

Tis dat ik zwanger ben en we gewoon geen risico willen lopen. Net als Eve, met een bloeding in het verleden is het toch niet aan te raden.

Daarbij denk ik ook wel eens......dieren seksen toch ook niet zodra het vrouwtje bevrucht cq drachtig is? Seksen voor genot en plezier is echt iets menselijks. Daarom denk ik dat geen seks tijdens zwangerschap misschien wel zo bedoeld is.

Toen we nog mens-apen etc waren.

veel plezier Melis!! Shop ze! Iets voor jezelf of zusje?

Eve, fijn dat het bruin weg gaat!! Lekker hè? Blijf jij de utro etc wel doorgebruiken?

linda, leuk! Jij ook al starten met kamer! Wij starten zaterdag.

Haha, mensapen hielden van functioneel. Dan denk ik dat ik helemaal geen seks meer nodig heb. Immers, voor mochten wij ooit een twee kindje willen dan ligt er nog wat in de vriezer. Dus seks, nergens voor nodig als je op icsi zit ;-)

Freggel, ik blijf voorlopig doorgaan met de utro. Ondanks dat ik dat ranzige spul beu ben. Heb nog wat nieuwe voorraad besteld dus voorlopig heb ik genoeg. Jij hebt dat ook tot 15 weken gebruikt he.

Ik zal zo blij zijn als het helemaal weg is dat bruin, en nog blijer wanneer ik de 15 weken voorbij ben. Ik krijg toch wel weer angsten dat ik straks weer zo'n enorme klap krijg.... Ik kan het niet aan om nog een keer zo laat een kindje te verliezen. En ondanks dat ik over het algemeen positief blijf, popt er soms zo'n rotgevoel op. Dan bedenk ik me ook wel dat het nu toch weer anders is, ik stop niet met de bloedverdunners, ga langer door met prednisolon en de IVIG. Dus het moet gewoon goed gaan!

Waar houden jullie van qua babykamers? Heel specifiek voor een jongen/meisje? En een kant en klare kamer of juist van alles wat?

Shop ze Melis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden