Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat heerlijk Freggel, allemaal mooi volgens het boekje. Dat willen we toch allemaal wel! Mooie echo foto's gekregen?

Ik heb vanmorgen ook weer een echo gehad. Dit kindje beweegt echt heel veel, veel meer als ik zag bij mijn vorige zwangerschap. Kan natuurlijk toevallig zijn, blijft natuurlijk een momentopname. Maar mini doet het goed. Wel nog steeds dat hematoom te zien. Lijkt minder. Ook een aantal cystes op mijn eierstokken. daarom moet ik volgende week vrijdag controle bij de gynaecoloog. Het bruinverlies is er ook nog steeds.

En net sinds lange tijd gaan lunchen met vrienden in de stad. Oh, wat was het heerlijk om even buitenshuis te zijn. Had ik echt even nodig in plaats van die bank!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, dank je wel. Ja ik ben een 'ijzeren vrouw' volgens mij haha. Ik eet ook erg goed, niet veel...maar heb gewoon niet heel veel eetlust. Hoe hoog ( of laag) zit jij dan gemiddeld? En hoe gaat het je zusje??

Eve, wat super dat jouw echo ook goed was!!! Wat een opluchting elke keer weer. Bewegelijkheid is een heel goed teken. Is jullie kindje goed vitaal.

weet je nu waar het hematoom zit? Balen dat ie er nog zat zeg...zou fijner zijn als het weg was. Ze houden het goed in de gaten, komt echt goed. Rustig aan blijven doen.

en lekker lunchen in de stad: heerlijk. Lekker doen, helpt je te ontspannen!! :-)) ff weg thuis!

Linda, nee we weten nog niet wat het wordt! Jammer hè? Dat stomme echo apparaat was gewoon niet duidelijk genoeg.Zelfs de echo foto is weer niet je-van-het.

we zullen tot de 20 wkn echo moeten wachten of naar echo bureau. Ff met manlief over hebben. 20 wkn echo is nog 4 weken wachten. Doe jij maar ff rustig aan. Anders bel je gewoon je vk, dan ben je misschien wat meer gerustgesteld.

Waardes van bloed zijn vaak iets scherper dan de niet-zwangeren. Zeker met de glucose.

Ijzer tussen de 7,0 en 10,0 geloof ik. En glucose nuchter onder de 5. Boven de 5 gaan ze verder kijken of onderzoek doen.

(ik krijg trouwens vanwege overgewicht voor de zekerheid wel de uitgebreide glucosetest. Met die vieze drankjes.

Rond de 25-28 weken)

Fijne avond iedereen :-)

Geplaatst

Ik breek even bij jullie in

@Lindaah,ik had precies het zelfde! Bij mij bleek het de groei van mn baarmoeder te zijn in combinatie met banden pijn en een blaasontsteking

die overigens alleen te zien was toen t op kweek was gezet.

Dus voor de zekerheid zal ik toch even je urine laten testen en als dr niks uit komt t even op kweek laten zetten.

succes!

Geplaatst

Met m'n zusje gaat alles goed, een zwangerschap volgens de boekjes. Ze houdt alleen veel vocht vast en is nu ongeveer 25 kg aangekomen. In haar vorige zwangerschap maar liefst 45 kg! Is er overigens allemaal weer vanaf gegaan :-)

Ik moet nog 2 weken wachten tot we weten wat het wordt. Kan ik eindelijk shoppen!!

Voel me verder prima. Buurvrouw is ook zwanger, nu 7 weken. Gezellig samen zwanger.

Geplaatst
Ik breek even bij jullie in

@Lindaah,ik had precies het zelfde! Bij mij bleek het de groei van mn baarmoeder te zijn in combinatie met banden pijn en een blaasontsteking

die overigens alleen te zien was toen t op kweek was gezet.

Dus voor de zekerheid zal ik toch even je urine laten testen en als dr niks uit komt t even op kweek laten zetten.

succes!

Dank je wel.

Heb morgen toch een dokters rondje zal wat urine meenemen.

Kreeg vandaag telefoon van de verloskundige.....mijn bloed is dus niet goed.

Ik heb antistoffen in mijn bloed die er voor zorgen dat ons kruimeltje tijdens de zwangerschap of na de bevalling bloed armoede heeft,

Ik heb in april vorig jaar een bloedtransfusie gehad en dat is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.

Moet morgen ipv maandag op controle en krijg uitleg over hoe nu verder.

Mag ook weer naar ons kruimeltje kijken daar maakt ze even tijd voor.

Ik kom onder strenge controle te staan waarin heel vaak bloed geprikt gaat worden.

In het ergste geval krijg ik een bloedspoeling.....:sad:

PFffff ben er stuk van......klotezooi!!!!

Geplaatst

Ach Lindaah wat balen voor jullie. Kan me voorstellen dat je er een beetje stuk van bent, geeft veel onzekerheid en gedoe. Maar ze gaan iig goed op je letten!

Iedereen gefeliciteerd met weer allemaal goede echo's. Wat heerlijk voor iedereen. Ik kom regelmatig wel even lezen, maar schrijf niet zo veel mee. Ik weet mijn wachtwoord niet meer, dus kan alleen vanaf mijn thuiscomputer en telefoon op het forum. Typen op mijn telefoon vind ik irritant, dus niet zo veel gelegenheid om te schrijven...

Verder hobbel ik gezellig achter jullie aan. Ik zit vandaag als laatste ook eindelijk in de dubbele cijfers ;) Week 10 vandaag! 24 januari uitgerekend

Afgelopen dinsdag een echo bij de verloskundige gehad en die was helemaal goed. Ongelooflijk, in 2 weken was het beeld van een soort vlek in een klein mensje veranderd. Zo leuk! Ik voel me vrij prima, sinds de laatste week weer meer misselijk en weinig energie, maar goed te doen.

Volgende week 3 juli weer echo bij de IVF poli en dan wordt ik daarna waarschijnlijk overgedragen aan de verloskundige. Nu nog een beslissing nemen over de combitest. Ik neig ernaar om naar Belgie te gaan voor de bloedtest. Als we besluiten om het te doen, kunnen we het maar beter goed doen....

Fijne avond allemaal! (is toch nog best een compleet clubje, Melis? We zijn gewoon niet met heel veel)

Geplaatst
Ach Lindaah wat balen voor jullie. Kan me voorstellen dat je er een beetje stuk van bent, geeft veel onzekerheid en gedoe. Maar ze gaan iig goed op je letten!

Iedereen gefeliciteerd met weer allemaal goede echo's. Wat heerlijk voor iedereen. Ik kom regelmatig wel even lezen, maar schrijf niet zo veel mee. Ik weet mijn wachtwoord niet meer, dus kan alleen vanaf mijn thuiscomputer en telefoon op het forum. Typen op mijn telefoon vind ik irritant, dus niet zo veel gelegenheid om te schrijven...

Verder hobbel ik gezellig achter jullie aan. Ik zit vandaag als laatste ook eindelijk in de dubbele cijfers ;) Week 10 vandaag! 24 januari uitgerekend

Afgelopen dinsdag een echo bij de verloskundige gehad en die was helemaal goed. Ongelooflijk, in 2 weken was het beeld van een soort vlek in een klein mensje veranderd. Zo leuk! Ik voel me vrij prima, sinds de laatste week weer meer misselijk en weinig energie, maar goed te doen.

Volgende week 3 juli weer echo bij de IVF poli en dan wordt ik daarna waarschijnlijk overgedragen aan de verloskundige. Nu nog een beslissing nemen over de combitest. Ik neig ernaar om naar Belgie te gaan voor de bloedtest. Als we besluiten om het te doen, kunnen we het maar beter goed doen....

Fijne avond allemaal! (is toch nog best een compleet clubje, Melis? We zijn gewoon niet met heel veel)

Helemaal mee eens! Er zijn niet zoveel uitgerekkend in deze maanden. Ook ik type op een tablet en dat gaat alles behalve snel en foutloos.

Linda wat een kl#te nieuws! Wanneer weet je meer?

Freggel weet je al wat het wordt?

Gsteren teruggekomen van een heerkijke vakantie! Ik voel me nog steeds prima, geen kwaaltjes en dusweer onzeker of eigenlijk ng steeds. Had ik bij l.uca helemaal niet. Maandag termijnecho bij vk, hoop zo dat allesgoed is.

Geplaatst

Faye, leuke vakantie gehad? Fijn dat je je goed voelt, ik herken de onzekerheid daardoor.

Megan, jammer dat je wat misselijker bent geworden, maar dat verder alles goed gaat.

Ff ego: m'n zoontje is gisteren dusdanig hard op z'n hoofd gevallen dat hij met de ambulance is vervoerd naar het ziekenhuis. Hij is opgenomen door de neuroloog ivm hoofdletsel. Ik ben me kapot geschrokken.

Geplaatst
Faye, leuke vakantie gehad? Fijn dat je je goed voelt, ik herken de onzekerheid daardoor.

Megan, jammer dat je wat misselijker bent geworden, maar dat verder alles goed gaat.

Ff ego: m'n zoontje is gisteren dusdanig hard op z'n hoofd gevallen dat hij met de ambulance is vervoerd naar het ziekenhuis. Hij is opgenomen door de neuroloog ivm hoofdletsel. Ik ben me kapot geschrokken.

Oh melis wat erg!!! Ik zou in alle staten zijn! Was hij ergens opgklommen?

Geplaatst

Jeetje Melis wat vreselijk. Hoe gaat het nu met je zoontje?

Leuk Faye en Megan dat jullie er ook weer zijn, en dat het goed gaat met de zwangerschappen!

Geplaatst

Na controle vd neuroloog en kinderarts mochten we hem vandaag weer meenemen naar huis gelukkig. Ben me kapot geschrokken!

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst
Na controle vd neuroloog en kinderarts mochten we hem vandaag weer meenemen naar huis gelukkig. Ben me kapot geschrokken!

Hoe gaat het met jullie?

Pff gelukkig meis! Wat zullen jullie geschrokken zijn! En de kleine man? Beetje ok?

Geplaatst

Kleine man heeft flink hoofdletsel in de zin van een zwelling en een flinke buil... verder gaat het weer als vanouds, klimmen en klauteren...

Geplaatst
Kleine man heeft flink hoofdletsel in de zin van een zwelling en een flinke buil... verder gaat het weer als vanouds, klimmen en klauteren...

Flexibel he die kleintjes. De ouders hebben er vaak meer van! :)

nou lekker slapen vnacht he!

Geplaatst

Yeah, 13 weken zwanger en aangekomen in het 2e trimester!Mijn buik begint lekker te groeien ondanks dat mijn gewicht nog steeds op -2 kg staat. Totaal geen eetlust en na slechts een paar happen al vol :( Probeer wel veel drinkonbijt te drinken ivm vezels en vitaminen, maar eten kan me gestolen worden.Freggel, je blijft wel bij dit topic schrijven toch? Ga je nog een geslachtsbepaling doen?

Geplaatst

Hoi lieve Melis,

gefeliciteerd!! Met je 2e mijlpaal! Heerlijk hè, het tweede trimester! En niets aangekomen, fijn!!!

En wat een schrik met je zoontje....hoe gaat het nu? Nog steeds goed?

ja, ik blijf hier lekker schrijven. Net afscheid genomen van het topic waar ik 3 jaar geschreven heb. De meiden die er nog schrijven, daar lukt het maar niet bij. Is K....

ik schreef er ook nog mee, maar voelde me al langer bezwaard. Maar ik mocht niet weggaan en er werd gevraagd naar mijn zwangerschap. Nu heeft iemand er moeite mee. En wellicht nog meer die het niet uitspreken. Momenteel regent het zwangeren, begrijp zo goed hoe het voelt.

maar aan de andere kant; ook ik heb 10 jaar moeten vechten en knokken voor deze zwangerschap. Ik heb het idee dat dat snel vergeten wordt zodra er een ticker in je handtekening staat. En ik ben matig met info over de zwangerschap.

nou ja, zo gaat het overal. Ik behoor nu eenmaal niet meer tot de groep die "knokken en vechten". Terwijl mijn voorgeschiedenis zeker vat heeft gehad op het begin van de zwangerschap. Jammer na zo'n lange tijd alles delen en mensen helpen.

Hier alles prima! Geen nieuws. Vlug week gaan we in de babykamer het behang afstomen en plafond witten.

Ook hier nog geen grammetje erbij, ondanks dat ik over een kleine 2 weken al op de helft ben. Lees: eigenlijk dus afgevallen. Gyne was erg tevreden daarmee.

we gaan geen aparte geslachtsbepaling doen. We wachten op de vlg controle met 20w1d bij de gyne. Nog ruim 2 weken en dan weten we het! Super spannend!!

hoe gaat het met jullie??

Eve, nog steeds bruin?

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

24 januari - Megan80

Afspraken/echo's

01 juli - Lindaah - controle bij de verloskundige (13w6d)

08 juli - Melis25 - controle bij de verloskundige (14w1d)

11 juli - Melis25 - geslachtsbepaling bij dr. Papa (14w4d)

13 juli - lindaah - geslachtsbepaling (15w4d)

17 juli - Freggel - controle gyne (20w1d)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO (19w3d)

Linda: heel veel succes en plezier met jullie echo :-))

Heb je nog krampen of geen last meer van?

Gisteren hier ook de Felicitas box opgehaald. Inderdaad leuke dingen en veel leesvoer.

Geplaatst

Lieve Freggel,

Fijn om te lezen dat je hier blijft meeschrijven, zou het erg jammer vinden als je ermee zou stoppen! Ik las ergens dat iemand 'misselijk werd van het zien van een zwangerschapsticker'. Ik vind het erg triest om dat te lezen, dat is uiteindelijk toch het doel van alle vrouwen die hier op het forum schrijven? Jij hebt verdorie tien jaar moeten knokken voor het krijgen van een eigen kindje, nu dat gewenste kindje onderweg is ben je ineens 'niet meer welkom' in dat topic. Ik heb er een uitgesproken mening over, maar die hou ik wijselijk voor me ;-)

Ik heb makkelijk praten, heb straks twee kinderen uit de 1e ICSI poging, maar ik begrijp niet zo goed dat sommige vrouwen blijven hangen in de negatieve sfeer. Geniet ervan dat je (na zoveel jaren) eindelijk zwanger bent en ja, bij de een heeft het meer moeite gekost dan bij de ander, maar het is toch nu gelukt? ' Wie in het verleden blijft hangen, heeft geen oog voor de toekomst '.

Ik herken wel wat je schrijft, dat je je bezwaard voelt in een bepaald topic, zeker als dat ook nog eens benoemd wordt, weliswaar zonder je naam. Erg jammer! Ik hoop dat je je hier wel genoeg op je gemak voelt om alles over je zwangerschap kwijt te kunnen, positieve en negatieve ervaringen!

Met zoonlief gaat alles weer als vanouds, die heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Wel enorm geschrokken, net als papa en mama.

Lindaah, succes morgen bij de verloskundige!

Geplaatst

Melis wat lief!!! :-)

Word er zelfs wat emotioneel van. Het is allemaal inderdaad niet niks.

Fijn om lekker te kunnen schrijven over het wel en wee van zwanger zijn!! Voor mij de eerste keer, dus alles is nieuw.

nogmaals bedankt, super lief!

Fijn dat je zoontje het goed doet. Vreselijk als ouders zijnde, je schrikt je het laplazerus!!

Megan en Faye, fijn jullie hier ook weer te zien! Nog lekker vakantie gehad ook nog, heerlijk ;-)

oh, ik heb trouwens wat buikbanden besteld. Ook omdat ik het mooi vind om ze te dragen ( en dan goéd te dragen.....want soms zie vrouwen hihi) en vooral voor de extra steun.

Ben benieuwd!

lijkt misschien vroeg met 18 weken, maar ik heb echt een flinke buik (!)

dragen jullie ze ook, of willen jullie ze gaan dragen?

Geplaatst

Ik heb stapels buikbanden liggen die ik niet gebruik, wil je ze hebben? Van S tot XXL haha

Ik heb ook al een beste buik, en dat met 13 weken. Ben 1m90 lang dus kindje kan bij mij in de hoogte groeien haha.

Geplaatst

Inderdaad Freggel, hier gewoon lekker schrijven over de buik en de baby. Ik snap dat het soms moeilijk is voor andere vrouwen te lezen, maar als ik voor mezelf spreek vind ik dat ik -en dus ook de andere dames hier, zwanger worden ging voor geen van ons zomaar- nu 'alle recht' hebben heerlijk over zwangerschapsgedoe te praten en te schrijven, na al die vreselijke jaren verdriet en afzien. Maar misschien is een forum 'zwanger' daar inderdaad beter geschikt voor dan een forum waarin nog veel vrouwen afzien. Dus gewoon gezellig hier blijven!

Gelukkig is het goed afgelopen met je kleine stuntman, wat een schrik!

Ik ben weer behoorlijk misselijk geweest de laatste dagen. Ook veel last van groeipijn in mijn buik. Ik krijg mijn broeken niet goed meer dicht, weet op het moment ook niet zo goed wat ik aan moet doen. Draag normaal vaak een strakke broek met een shirt en blouse, maar dat is niet echt charmant nu. Lijkt alsof ik teveel gegeten heb zeg maar.

Bruine afscheiding is er nog steeds. Lijk er aan gewend te raken. Vrijdag met 12w1d weer controle bij de gynaecoloog.

Kennen jullie de NUB-theorie, of vinden jullie dat onzin?

Geplaatst

Helemaal met je eens, Eve! Lekker ouwehoeren over baby's, misselijk zijn, schopjes, kleertjes, babykamers en alles erom heen kletsen!

Positiviteit kan enorm bijdragen aan een mooi resultaat, daar ben ik van overtuigd. En zaken waar je geen invloed op kan uitoefenen moet je je ook niet druk maken (voor zover mogelijk natuurlijk ;-))

Freggel, laat maar weten mbt de buikbanden, zit van alles tussen.

Eve, heb weleens gehoord van de NUB-theorie, maar heb er zelf geen ervaring mee. Schijnt dat het geslacht voorspelt kan worden adhv de stand van het geslachtsdeel ofzo. Omdat ik zo ongeduldig ben ga ik al een geslachtsbepaling laten doen met 14w4d. Ga jij de NUB-theorie laten doen?

Geplaatst

Ik ben dus ook heel ongeduldig, en heb mijn afgelopen echo al onderworpen aan de nub-theorie. Maar het schijnt pas vanaf 12 weken 'betrouwbaar' te zijn. De NUB (het uitsteekseltje wat of de penis, of de vagina gaat worden) was afgelopen keer erg duidelijk, en eigenlijk hetzelfde als bij mijn vorige zwangerschap op die termijn. In ieder geval (nog) niet overtuigend omhoog staand. Dus ik ga vrijdag weer hopen op een duidelijke NUB echofoto. Misschien kan ik dan meer conclusie trekken. Alhoewel ik me daar niet aan ga vastpinnen hoor ;-)

Ik zag dat bij dr papa de maand juli al helemaal vol zit. En hij is samen met Lommel voor zover ik weet de enige die vanaf 14 weken geslachtsbepaling doen. Dus ik denk dat ik moet wachten tot 16 weken en dan naar Oss ga.

Geplaatst

Eve, jij ook bedankt:-). Klopt, dit gedeelte is er ook speciaal voor. Maar ik vond het nooit zo leuk, toen er iemand zwanger raakte, en ik haar opeens niet meer zeg. Voelt ook zo....naar. Net alsof je zegt " nou het is mij gelukt hoor! jullie succes, bedankt en doeiiiii"

Ach, het is nooit helemaal goed. Het is ook zo'n gevoelig onderwerp dit. De mmm. Zo onderhevig aan verlangen, jaloezie en vaak narigheid!

Jeetje inderdaad, dat bruin hoort bijna bij ' het interieur' zeg! Je weet inmiddels dat het totaal geen kwaad kan. Maar, het mag nu ook wel weggaan hè!

Je hebt net je top-week van Hcg gehad. Hopelijk zakt vanaf nu langzaam de misselijkheid.

Hier trouwens ook veel groeipijn gehad. Oefff. Vooral schaambeen/vagina. Auch.

Zit je nog thuis?

De NUB theorie vind ik heel aannemelijk! Klinkt ook wel logisch. Bij jonge kuikens kunnen ze aan de stand van de pennen op de veren ook het geslacht zien. Volgens mij klopt het ook vaak. ( of altijd?)

Ben nu wel benieuwd wat het wordt bij jou hoor! ;-)

Melis, als je de banden niet meer gebruikt of wil gebruiken, wil ik er best een aantal overnemen! Pb of zeg maar wat je ervoor hebben wilt.

Ik heb confectiemaat 48, lekker vlees op de billen. En ook ik ben lang, 1.81 mtr.

zou dan toch zeker aan XL of groter zitten? Zeker met de groei?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden