Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Gast lindaah
Geplaatst

Ben ik dan de enige???????? ikke niet sexloze koos hoor...))

Onze meubeltjes zijn heel neutraal wit met licht hout en metalen handgreepjes deze hadden we nog over van de kindjes van mijn liefje zijn nog prima zonde om ze weg te doen en dan weer een dure kamer voor terug te kopen.

Wil naar het geslacht wel een roze of blauwe hemel boven het bedje en de muren worden in het heeeeel licht roze of blauw in combinatie met een donkergrijze laminaat vloer.

Heb nog een heerlijke fautuil... staan die wordt op nieuw bekleed met een lichte stof daar kan ik of mn liefje s' nachts de kleine voeden.

Vanmiddag het eerste pakje luiers gekocht maatje 0 oh zo ieniemienie....

Ga iedere week een pak kopen zo bouwen we een voorraadje op en is het straks allemaal niet zo mega duur.

zodra we weten wat het geslacht is gaan we de kinderwagen bestellen hebben gekozen voor X adventure ben er nog niet aan uit welk type niet ieder type is in de kleur te leveren die we graag willen.

het kriebelt zo om al aan de babykamer te beginnen de vloer ligt er al in is de oude kamer van mijn zoon...maarja eerst het geslacht weten dan kan ik aan de schilder....nog 10 nachtjes...

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Haha, mensapen hielden van functioneel. Dan denk ik dat ik helemaal geen seks meer nodig heb. Immers, voor mochten wij ooit een twee kindje willen dan ligt er nog wat in de vriezer. Dus seks, nergens voor nodig als je op icsi zit ;-)

Freggel, ik blijf voorlopig doorgaan met de utro. Ondanks dat ik dat ranzige spul beu ben. Heb nog wat nieuwe voorraad besteld dus voorlopig heb ik genoeg. Jij hebt dat ook tot 15 weken gebruikt he.

Ik zal zo blij zijn als het helemaal weg is dat bruin, en nog blijer wanneer ik de 15 weken voorbij ben. Ik krijg toch wel weer angsten dat ik straks weer zo'n enorme klap krijg.... Ik kan het niet aan om nog een keer zo laat een kindje te verliezen. En ondanks dat ik over het algemeen positief blijf, popt er soms zo'n rotgevoel op. Dan bedenk ik me ook wel dat het nu toch weer anders is, ik stop niet met de bloedverdunners, ga langer door met prednisolon en de IVIG. Dus het moet gewoon goed gaan!

Waar houden jullie van qua babykamers? Heel specifiek voor een jongen/meisje? En een kant en klare kamer of juist van alles wat?

Shop ze Melis!

Hihi, dierenrijk en sex. Moest ook even lachen toen ik dat typte hihi. Praktisch en verder geen geknoei hehehehe.

inderdaad is er het weinig romantisch in de mmm.

Ja Eve, gaat gewoon goed komen! Lijkt geen toeval te zijn, toen je de vorige keer stopte en dat niet goed ging.

als ik je handtekening zie, moet ik er altijd even aan denken. Zo verschrikkelijk.

Nog even en dan ben jij ook 15 weken geweest. Moet je kijken, morgen alweer 12 weken :-)

als ik het iemand gun, zijn jullie het wel.

Linda, nou lekker sexen hoor! Geniet er maar van! :-)

En leuk Eve, kamer-ideeën of smaak!

Pas op hoor, ik ben echt een interieur freak. Kan bezig blijven! Vind het ook erg belangrijk om een knus en gezellig huis te hebben. Ik maak soms ook weleens een inrichting voor kennissen of vrienden. Wie weet ga ik er ooit nog serieus wat mee doen.

Ik hou dus niet van de standaard kamers. Met ledikant, kast en commode hetzelfde.

In huis hebben wij alles stoer en grof landelijk. Zoiets als op het voorbeeld plaatje.

Woonkamer met houten vloer en grote open haard waarboven een stieren schedel hangt. Kalkverf op alle muren en een landelijke keuken met flinke schouw, stenen vloer en teak werkeiland.

Achter het huis hebben we een grote Amerikaanse Veranda, incl de witte balustrades. Babykamer wordt dus ook geheel in stijl.

De babykamer (24m2) krijgt witte grenen vloerdelen. 1 wand wordt geverfd (linnen kleur) met kalkverf en de andere wand krijgt een mooi behangetje, afgestemd op het geslacht. Bedje is erg apart en van metaal welke wit is gespoten. Op enkele plekken is hij doorgeschuurd.

We hebben ingebouwde kasten, dus geen aparte kast nodig.

commode ben ik nog niet uit, wil daar nl niet teveel geld aan uitgeven.

verder een naturel teakhouten bankje voor knuffels.

Grof linnen gordijnen in zacht roze of blauw.

Een plof-fauteuil met hocker in een hoek om te kunnen voeden.

kroonluchtertje als lamp, of iets wat gehaakt is.

en jullie?

Oh, kinderwagen etc hebben we ook al een aantal jaar. De Belgische Bugaboo hihi

(Torck Bayamo) heerlijke wagen.

[ATTACH=CONFIG]5316[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5317[/ATTACH]

Geplaatst

Hahaha, allemaal seksloos, heerlijk!

Merk ook aan mezelf dat mijn lijf nu heilig is, liever niet aankomen zeg maar. Klinkt dat stom?

Wij hebben cremé witte meubels in de babykamer met zilver en bruin behang, baan om baan zeg maar. Een witte laminaatvloer en als lamp een wolk met allemaal kleine kerstboomlampjes erin. Klinkt heel raar, maar geeft heel mooi licht, niet zo fel.

Shoppen was leuk, alleen ging het voor zuslief op een slakkentempo. Die doos heeft alle kleren in 56 gekocht, niks in een grotere maat. Nou ja, zelf weten. Ik ben heel eigenwijs geweest en heb een superleuke outfit voor ons kindje gekocht, een meisjes outfit. Onwijs stom natuurlijk aangezien we nog helemaal niet weten wat het wordt. Maar kan het binnen 30 dagen terugbrengen dus geen probleem.

Hebben jullie al een naam voor jullie kindje? Voor beide geslachten staat de naam hier al vast!

Ben net langs Prénatal, Babydump en Babyhuys geweest voor een prijsopgave voor een nieuwe Stokke. We hebben er al één, maar we willen een nieuwe. Er zit onderling best wel wat prijsverschil in, dus ik probeer ze een beetje tegen elkaar uit te stellen om de korting. Helaas vernomen dat de roze Stokke niet meer leverbaar is :-( Dus mocht het een meisje worden dan moeten we een andere kleur uit gaan zoeken.

Welke kinderwagen kiezen jullie?

Geplaatst

Melis, je bedoeld de tripp trapp? Die is er nog wel in roze, alleen niet bij elke winkel. Heel raar vind ik.

Wij gaan iig ook de tripp trapp kopen, met de newborn set. Wij eten altijd aan tafel, dus dat de kleine daar bij kan zitten is super. Iedereen om ons heen heeft die stoel en hij schijnt heel fijn te zijn. Wel zou de verf snel bladderen? Iemand daar ervaring mee?

Meisjesnaam staat al vast. Jongensnaam nog niet helemaal. Moeilijk!!

Gast lindaah
Geplaatst

ook onze namen staan al vast......waren we in week 5 al aan uit...))

kinderwagen wordt X adventure....waarschijnlijk een zilveren.....wil graag een diepe reiswieg en dat hebben ze niet allemaal.

Dacht eerst oh bij een meid wil ik een roze maar ben er bang voor dat ik dat zo beu ben.

Een zilveren kan je weer leuk aankleden met vrolijke kleurtjes.....

Geplaatst

Freggel, ik bedoel de kinderwagen van Stokke, de Xplory. Die hebben we nu al, maar willen een andere kleur. Roze was in 2012 limited edition en die is er dus uitgehaald helaas. Wij hebben ook de TrippTrapp, geweldige stoel. Daarvan komt er een extra inclusief newbornset!

Gast Eve1980
Geplaatst

Zo leuk al die verschillende ideeen en plannen over kamertjes en vervoersmiddelen. In dat laatste heb ik me nog niet verdiept, maar voor een kamertje genoeg inspiratie. Ik ben dol op retro/vintage spulletjes. Heb een hele gave jaren '50 kast die een pastelkleur gaat krijgen. Wil de muren wit en een muur met wit behang met kleine zwarte stippen. Ik zou zo'n oud spijlen-ziekenhuisbedje leuk vinden, hebben jullie die Freggel? En ik ga een hele gave ouderwetse dierenposter van mijn oma pikken, die wil ik dan in inlijsten zodat ie wat moderner wordt.

Oh, was het maar zover dat ik hiermee aan de slag kan!

Meisjesnaam weten we hier ook al lang, maar een jongensnaam.... *zucht* Ik vind een heleboel jongensnamen leuk, maar niet origineel. En ik wil een naam die je niet veel hoort. Voor meisjes zijn er tal van namen te bedenken die mooi en origineel zijn. Maar dat vind ik van jongensnamen echt niet. Dus beter kan het een meisje zijn... Vannacht droomde ik weer over een jongensbaby die naamloos bleef na de geboorte omdat ik het maar niet wist. Ook zo sneu.

Lief Freggel, je berichtje. Inderdaad, het moet nu met deze medicatie gewoon goed gaan!

Geplaatst

Eve, 12 weken vandaag, gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Vandaag naar de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos geweest. Was erg leuk en V.ince vond het fantastisch. Die heeft met papa alle geitjes geaaid en met ze gespeeld. Ik heb gelukkig geen dieren geaaid want het blijkt geen handige actie te zijn, naar de geitenboerderij als je zwanger bent ivm bacteriën. Vk zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik stiekem wel een beetje. Zeker nu ik het hartje met de angelsound niet kan vinden :-(

Gast lindaah
Geplaatst

Zojuist telefoon gehad van de verloskundige....het zit inderdaad niet goed heb een bepaalde antistof voor 32% in het bloed.....

Moet dinsdag naar de gyneacoloog om een behandelplan op te stellen.

Heb geen idee wat er nu allemaal gaat gebeuren hou maar rekening met het ergste dat is de bloedtransfusie via de navelstreng.

1 ding weet ik al wel ik zal de zwangerschap niet uit lopen in de meeste gevallen wordt het kindje met plm 37 weken gehaald.

Ben zo verdrietig........

Geplaatst

Oooh Linda.....jeetje wat zul je geschrokken zijn. 32% klinkt best hoog.

bloedtransfusie via navelstreng, heftig hoor:-(

Sterkte met het verwerken van dit nieuws. Spannend wat de gyne voor behandelplan heeft. Jij kunt hier niets aan doen, voel je iig niet schuldig. Je kleine is een sterke!

Melis, geen hartje vinden met angelsound komt zo vaak voor dat ik het niet meer tellen kan. Geen zorgen hoor. Anders later nog eens proberen of even gaan lopen. Gaat je kindje anders liggen. Ik kon hem laatst ook niet vinden, maar uk bewoog wel flink!

Probeer het te relativeren;-)

Eve, gefeliciteerd met je mijlpaal!! Yes!

Ons bedje is geen ziekenhuisbedje, maar ik weet welke je bedoeld. Zijn idd erg mooi! Jouw kamer klinkt ook erg sfeervol.

leuk hè, de voorpret!!!

Hier trouwens weer insomnia! Na 3 weken ofzo weer goed te hebben geslapen. Al 3 nachten op rij stipt om 1.30 uur wakker, om vervolgens niet meer in slaap te komen. Ik draai als een tol in bed. rechts, links, rechts, kussens hoog, kussens laag; toch maar op zij.

Op rug liggen gaat niet meer ( voelt heel raar, word er wakker van) en op beide zijdes krijg ik snel last van pijn in heup. Gelukkig kan ik overdag wat bijslapen! ;-)

Geplaatst

Freggel, vervelend dat je zo beroerd slaapt. Wellicht helpt het om met een (voedings)kussen tussen je benen te slapen? Ik rol mezelf helemaal in het dekbed zodat ik een stuk tussen mijn benen heb en een stuk onder mijn buik ter ondersteuning!

Lindaah, je bloeduitslag zegt me niks, maar kan me voorstellen dat je er behoorlijk onzeker door wordt! Heel veel sterkte iig, ik hoop dat het meevalt!

Gast lindaah
Geplaatst

Melis.....

Ik heb vorig jaar een bloedtransfusie gehad waar nu uit blijkt dat daar antistoffen in zitten die voor een zwangerschap heel erg schadelijk kunnen zijn dit is afhankelijk van het percentage.

Deze antistoffen eten weliswaar de rode bloedcellen op....en het kleintje krijgt daardoor bloedarmoede.

Bij mij is een percentage van 32 gemeten dat is erg hoog.

De kleine en ik worden nu bij de gyne streng onder controle gehouden, krijg wat ik heb begrepen iedere 14 dagen een bloedonderzoek hiermee zien ze of die % wel of niet stijgt en ze gaan dmv een speciaal echo apparaat het hartje milt en lever van de kleine in de gaten houden.

Ook kunnen ze hiermee de dikte van het bloed van de baby meten zodra dit te snel gaat stromen dan krijgt de kleine via de navelstreng een bloedtansfusie omdat het anders sterk verzwakt ter wereld komt.

en een lange weg qwa aansterken dmv couveuse en nog meer bloed transfusies moet gaan.

Geplaatst

Tsjeeeeeemig, wat heftig Lindaah! Hopen dat het percentage stabiel blijft en de schade voor jou en je kindje beperkt blijft! Je zal wel onwijs geschrokken zijn!

Sterkte!!

Geplaatst

Linda, wat heftig als het er zo staat. Net als Melis hoop ik ook dat het maximaal 32% blijft, en niet hoger.

ben blij dat ze je goed in de gaten houden. Duimen dat je kindje geen transfusie nodig zal hebben.

ik denk aan jullie.

Melis, ja..dat kussen tussen de benen helpt inderdaad. Minder last van bekken/heup.

maar ik word ook elke keer om 1.30 uur wakker. Hoe vroeg of laat ik ook ga slapen. Ach, neem het er erg graag bij hoor ;-) Zolang de baby het goed blijft doen.

Buik begint ook flink te jeuken, dus ben al aan het smeren met de mamacrème!

jullie plannen voor het weekend?

Gast Eve1980
Geplaatst

Jee Lindaah, wat onwijs heftig! IK kan me voorstellen dat je je erg veel zorgen maakt. Inderdaad te hopen dat het percentage stabiel blijft...

En Freggel en Melis, dank voor de 12 weken felicitatie-mijlpaal ;-)

Vanmorgen controle gehad bij de gynaecoloog. Hematoom is zo goed als weg en de cysten zijn van de ICSI en niet ernstig. Kindje zag er goed uit, gegroeid, bewegelijk. Maar wat zijn gynaecologen zakelijk. Ik heb geen echofoto gekregen en ze ging het ook niet opmeten. Was niet nodig want zag er goed uit. Maar ik kan ter plekke bij de echo niet 'genieten' en opslaan van de spanning die ik dan ervaar. Heb zo'n foto juist nodig om thuis te kunnen kijken en bedenken dat het toch echt in mijn buik zit. Naja, ik geloof dat ik nogal emotioneel ben want heb er gewoon een potje om zitten janken. Thuis dan wel.

Freggel, ik herken het slechte slapen. Al heb ik dan nog geen last van een buik die groeit. Maar zo moe zijn en met geen mogelijkheid in slaap vallen is erg frustrerend.

Geplaatst

Eve, wat fijn (!) om te lezen dat de hematoom weg is! Dat zal je een goed gevoel geven!

vandaar dat je bruin waarschijnlijk ook al weg is/aan het gaan is. Yes!

En ja....gynes zijn erg zakelijk. De onze is een lieve vrouw, maar is zo druk dat we echt binnen paar minuten weer buiten staan. De laatste keer heb ik de echo opgenomen via mobiel, omdat mijn man er niet bij kon zijn.

toen ik het filmpje (2 minuten) aan mijn zusje liet zien ( net bevallen ) was ze zeer verbaasd over de korte duur.

Ze zoekt snel kindje, laten hartje horen, meet hoofdomtrek en buikomtrek en klaar. Geen moeite doen om eea mooi in beeld te brengen. Zonde hè. Maar ik besef me ook wel dat het geen pretecho is. En dat we best geluk hebben dat we al zoveel echo's hebben gehad!

Ik denk dat we onze ogen uitkijken bij de 20 wkn echo. (In academsch zh)

wanneer heb jij weer een echo? Of pretecho?

Dat slapen is erg frustrerend idd.....dat gedraai in bed. En eruit gaan is ook niet altijd fijn, ben ik daarna nog meer kapot! ;-)

blijf jij ook liggen?

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Fijn dat iedereen van ons de 12 weken voorbij is. Geen garantie, maar toch een hoop zorgen minder!

Hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed, wel bandenpijn links. Verder nog steeds geen eetlust en nog altijd niks aangekomen.

Faye, maandag de geslachtsbepaling, spannend! Ik ben heel benieuwd wat je van dr. Papa vindt, maar nog nieuwsgieriger naar het geslacht (mocht je dat met ons willen delen)

Fijn weekend dames, ik ga zo de stad in met zoonlief!

Geplaatst

Hoihoi! Geniet van het komende zomerweer meiden!

Hier de komende 2 dagen buiten grillen. Origineel hè? Doet vast niemand anders hihi.

Melis, hier ook nog altijd niets aangekomen. Wel lekker hoor. Beter dan nu al 15 ofzo erbij. Wordt het wel zwaar anders.

Fijn weekend!!! X

Gast Eve1980
Geplaatst

Goedemorgen,

Ondanks de hitte toch lekker kunnen slapen. Ik vind het zo fijn dat het nu mooi weer is!

Je hebt gelijk hoor Freggel, we krijgen al tussendoor genoeg controles, en het belangrijkste is dat het goed is. Maar toch. Ik heb (uit mijn hoofd) woensdag de 18e weer controle met 14 weken, dus op zich vrij snel. Jij had dan nog geluk dat je mocht filmen, dat deed vriend laatst maar toen werd er gezegd dat dit niet mag. Reden gaf ze niet. Ik weet dat ze hier verschillend mee omgaan, want van vorige keer heb ik heel veel filmpjes.

Wat leuk, je zus heeft dus net een kindje gekregen? Een jongetje of een meisje?

En Melis, wat leuk om een gezicht te zien! Misschien stond je foto de hele tijd al op je profiel, maar ik zie het nu pas.

Op zich is dieren aaien op een kinderboerderij toch niet schadelijk (of bedoel je specifiek geiten)? Ik ben nogal van de dieren en doe dit voortdurend als ik met hond aan de wandel ben. Ik zou me er geen zorgen over maken hoor!

Faye, morgen weet je gewoon wat er in je buik groeit. Vind je het spannend? In ieder geval veel plezier.

Geplaatst

Eve, die foto staat er al een tijdje hoor ;-) Ik heb FB, je kan me toevoegen als je wil. Schijnt dat geiten dragers kunnen zijn van bepaalde bacteriën die slecht zijn voor zwangere vrouwen.

Vandaag 14 weken, yeah!

Faye, heel veel plezier morgen bij dr. Papa! :-)

Gast Eve1980
Geplaatst

@ Melis Haha echt? Ik weet niet waarom ik het dan nu pas zie. Maar leuk in ieder geval, grappig hoe je je onbewust een voorstelling maakt van iemand. Ik had op de een of andere manier een beeld van een donkerharige Melis. Facebook heb ik niet. Ik blog wel en ben op instagram te vinden.

Oke, dus geiten kan ik beter vermijden, dan weet ik dat ook weer. Jij gaat woensdag naar dkt Papa toch? Spannend!

Fijne dag!

Geplaatst

Hahahaha, grappig om te horen! Nee, ik ben megablond en 1m90 lang!

Ik ga donderdag naar dr. Papa toe, nog een paar nachtjes geduld. Heb jij een definitieve afspraak gemaakt voor een (vroege) geslachtsbepaling?

Geplaatst

Oh linda wat heftig allemaal! Dat maakt je zwangerschap nog minder onbezorgd! Ik hoop dat ze je goed checken en blijven informeren, zodat je hopelijk nog wat gerustgesteld wordt. Ik denk aan jullie!

Eve Ik vond het ook zo afkicken van de aandact en tijd van het vu naar de vk. En dan heb ik geloof ik nog mazzel want een "gewone" is helemaal zakelijk. Maar heerlijk meis dat de de 12 weken hebt gehaald!

Freggel jij gaat nu al hlemaal vlot naar de helft ! Voel je je goed?

Melis leuk he de geitenboerderij! Wij zijn vorig jar ook regelmatig daargeweest, vooral het flesje geven zo leuk!

hoe vind je deze zwangerschap vergeleken met de vorige? Anders? Nog minder dan een week en dan weet je het. Spannend he! Los van de uitslag, is het zo leuk om te weten!

Morgenmiddag weet ik het! Zo zin in!

Geplaatst

Hihi, hoogblonde Melis!

Nog paar dagen tot dr papa!! Vandaag badje voor V?

Faye, oooh spannend!! Ik hoop dat je kindje er goed voor gaat liggen. Erg benieuwd!! Straks iedereen een meisje hihi.

vandaag 14 weken, geniet er maar van!! Ook jullie fijne zomerdag?

Eve, hoe gaat het daar?

ja gaat snel Faye....overmorgen 19 weken. Voel me prima :-)

Echttttt bijna op de helft nu! Goeie week! Dan ook weer een echo en controle gyne (20.1w) en weten wij ook wat het wordt. We zitten er nu niet meer om te springen hoor.....die paar weekjes maakten weinig uit.

we zijn nog niet met de babykamer begonnen. Dan misschien na de echo?

gisteren bijzondere avond. Hele dag gewerkt in de tuin met manlief. dus vroeg naar bed. Voor het eerst echt contact met ukkie gehad. Hij trapte nu echt, voor de eerste keer, en ik kon het van buitenaf voelen!! Eerder alleen wat gewrijf of gekroel met plopjes.

Ik ging als reactie daarop wat wrijven. Toen ik na een poosje stopte, meteen daarna weer een trap! Ik schrok er wat van haha! En zo ging het nog even door.

Echt zooooo bijzonder, die interactie. Voel me echt ontzettend gelukkig op die extra mooie momenten. Meiden, wat zijn wij toch geluksvogels met z'n allen!

X

Geplaatst

Faye, ik vind deze zwangerschap tot nu toe een stuk makkelijker dan die van zoonlief. Maar ja, wat maak je nou mee in de 14 weken die ik onderweg ben? Ben een stuk zekerder, voel me beter en heb uiteraard meer afleiding. Toen ik zwanger was van zoonlief was ik daar de hele dag mee bezig, met 14 weken hadden we alles al in huis en was alles klaar en gekocht. Nu staat de zwangerschap een stuk meer op de achtergrond, maar geniet ik er wel meer van! Hoe ervaar jij dat?

Hoe laat moet je morgen naar dr. Papa? Heel erg veel plezier, laat je ons weten hoe het was?

Freggel, al wat kilo's aangekomen door al dat gegril dit weekend? ;-)) Hopelijk was het gezellig en heb je lekker kunnen genieten van het eten! Het is vreselijk bijzonder om zo contact te hebben met je eigen kindje, geniet ervan!

Eve, hoe gaat het met jou? Al wat geruster nu je de 12 weken voorbij bent?

Vandaag lekker met man-en zoonlief in het zwembad in de tuin doorgebracht, heerlijk! Morgen voor controle naar de verloskundige. Verder heb ik erg veel last van hooikoorts, waarvoor je uiteraard niks mag hebben tijdens de zwangerschap. We nemen het er maar bij ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden