Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Melis, jeetje....wat heftig voor dat kleine mannetje en jullie. Wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn.

Heel veel beterschap, en sterkte voor je zusje. Vreselijk als moeder zijnde... Ik duim dat hij maar snel op mag knappen.

Eve, grappig hè, dat we soms een gevoel bij iets of iemand hebben ;-) Mijn man denkt inderdaad dat het een jongetje is. Ook puur een gevoel. Ben ontzettend benieuwd.

ik begrijp uit je verhaal dat je je moeder verloren hebt? Vreselijk meid. Zeker nu je zelf weer moeder wordt, is het gemis extra groot. Ervaringen, vreugde en onzekerheden delen, gaat niet meer. Erg confronterend en maakt verdrietig. Ik geef je een virtuele knuffel, hoor. Ik weet dat je moeder dit echt wel meekrijgt, en gaat zien hoe jullie kleintje straks geboren wordt :-)

En mannen/vaders; ja, die zijn af en toe zo nuchter! Die hebben dat 'zweef' gevoel niet. Zijn enkel praktisch.

Mijn vader vindt baby's bijvoorbeeld wel 'leuk', maar kan er (volgens eigen zeggen) meer mee als er 'wat uit komt' haha.

praten en lopen dus. Ook praktisch!

Gelukkig zwijmelt hij wel mee hoor, want hij heeft het erg zwaar gehad de afgelopen 10 jaar. Zoveel verdriet om ons, dat het maar niet lukte. Vond ik soms erg moeilijk. Toen we vorig jaar een mk kregen, moest hij van dat nieuws overgeven en daarna viel hij flauw....:-((

mijn lieve papa'tje.

Je arme paps Freggel, ik kan het helemaal begrijpen na al die jaren. Maar op de een of andere manier verwacht je van vaders dan niet van die heftige emoties. Maar natuurlijk zijn die er ook. Wat heerlijk dat je vader (en je moeder?) nu intens kunnen meegenieten. Je klinkt heel lief over je papa!

Mijn moeder is inderdaad bijna een jaar geleden gestorven, heel erg heftig... Mijn vader toont zijn emotie dan wel niet zo, maar vorig jaar toen we ons kindje verloren, zag ik nadien op kerstkaarten die hij kreeg gelukswensen staan over dat hij opa zou worden; een beter jaar met dat kleine hummeltje enzovoort...Dat vond ik toen ook zo erg. Natuurlijk had hij zich er ook zoooo op verheugd.

Geniet ze volop morgen van jullie wondertje!

Melis, nog nieuws over je neefje? Hoe gaat het met je zusje?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Neefje moet komende 10 dagen in het zkh blijven aan drie soorten antibiotica :-( Koorts is iets gezakt en hij lijkt langzaam aan wat allert te worden, hij meldt zich iig voor voeding.

Mn zusje is non stop bij hem, ik heb vanmiddag haar oudste zoon vermaakt.

Ben gesloopt en heb last van m'n rug.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hoihoi, even een snelle. Later wel meer. Net terug van controle, en alles is prima!

bloeddruk ietsje hoger, maar nog wel binnen norm. Er is wederom een halve kilo af. Blijft maf!

Kleine doet het prima, placenta ligt hoog achterin ( beste plek) en bewoog flink. Helaas waren er veel spoedgevallen ( we hadden onze eigen gyn ook niet) dus naar het geslacht is niet gekeken. Nu maar wachten tot as dinsdag (20 wkn echo)

over 3 weken de glucosetest en over 4 wkn weer controle gyne.

X

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje- nog verrassing

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje- meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje -nog verrassing

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

24 januari - Megan80

Afspraken/echo's.

18 juli - Eve1980- Controle verloskundige (14w)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

26 juli- Eve1980- geslachtsbepaling (15w1d)

07 augustus - Freggel- glucose tolerantie test (23w)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO (19w3d)

---------------

Eve, wat heftig....nog maar zo kort geleden dat je moeder overleed. Pfff....super heftig.

En die kerstkaart....ik begrijp dat je hart er echt van breekt als je dit zo mee maakt. Zo erg voor je vader ook.

"kom op ukkie van Eve, groei maar goed! Je komt in een liefdevol nestje terecht!"

Ik voel me echt gezegend dat ik mijn ouders nog heb. Is zeer zeker niet vanzelfsprekend.

jij morgen je echo!! Veel plezier, hoop dat je weer een mooi plaatje kan zien!!

Melis, beterschap nogmaals met je neefje.

en inderdaad,....via uitzendbureau is toch niet alles. Ik heb er zelf ook geen denderende ervaringen mee. Toch succes, ben benieuwd!!

Geplaatst

Freggel, fijn dat je controle weer goed was! Wel jammer dat ze geen tijd hadden om naar het geslacht te kijken :-( Nog 6 dagen en dan weten ook jullie wat het wordt, spannend!

Eve, succes morgen met je echo, geniet ervan!

Wij zijn net terug uit Bloemendaal, lekker met de kleine man naar het strand geweest. Was heerlijk!

Heb me gisteren ziekgemeld bij het UWV en ben vandaag al gebeld. Ze gaan nu beoordelen of mijn klachten zwangerschapsgerelateerd zijn en ik word over een aantal weken weer teruggebeld. In de tussentijd dien ik wel te blijven solliciteren zolang er nog niet duidelijk is dat ik ziek ben door mijn zwangerschap. Was overigens een hele onaardige mevrouw!

En ik heb morgen een echo, vk wil.de vleesboom in mijn baarmoeder opmeten. Ben benieuwd!

Geplaatst

Nou zeg!! Niet fijn dat je een onaardige mevrouw had...tja sóms bij dat uwv...

ik ben ook, in de eerste weken, veel gebeld. Zelfs gemaild. Soms irritant hoor, elke keer het hele verhaal.

kwam wel omdat het bedrijf waar ik werkte failliet was, dus ivm de faill uitkering en zw. Dubbelop dus!

ben erg benieuwd Melis, dan zul je ook op gesprek moeten bij een arts.

Succes met je echo. Benieuwd wat de gyne zegt over die vleesboom.

Eve, vandaag je echo én 14 weken!!! Je gaat de 15e week al in. Ik hoop dat deze week om mag vliegen voor jullie. En daarna lekker doorstromen naar de 20!!

Geplaatst

Vleesboom is er niet meer, de gyn denkt dat ie er nooit is geweest. Ze denkt dat het een samentrekking vd baarmoeder was die op de echo te zien was.

Gelukkig maar!

Ben heel benieuwd wat de uitkomst van het UWV zal zijn, zeker omdat die mevrouw nogal nors deed.

Eve, gefeliciteerd met de 14 weken mijlpaal! :-)

Geplaatst

Ik heb net een nieuwe Lodger Bunker gescoord voor €39,90!!! Normaal €99.

Via webwinkel hadden ze uitverkoop. Echt een koopje! Tis wel de pumpkin uitvoering. Zal foto plaatsen.

Laat ik nu toevallig eergisteren naar deze bunker én de Pumpkin kleur gekeken hebben! (Vind ik mooier dan de rose/blauwe) Ben er erg blij mee!!

Melis, maf dat ze het toch niet goed gezien hebben! Maar wel beter!!!

Geplaatst
Mooi Freggel, waar kan je die voor gebruiken? En waar heb je hem gekocht?

Hey Melis,

zal de tekst zo ff kopiëren.

omdat onze kindjes in de late herfst/winter worden geboren, is dit toch wel errug handig. Hoef je niet met jasjes te zuilen.

bij babyjungle.nl kun je 'm bestellen.

--------

Universele vierseizoenen voetenzak van Lodger

De Lodger Bunker is de universele vierseizoenen voetenzak die niet in je uitzet mag ontbreken. Door de binnen- en de buitenzijde van de Bunker samen of apart te gebruiken, zit je kind het hele jaar door comfortabel

Te gebruiken in elke kinderwagen, maxi cosi of buggy met een 5-punts gordel

Het ruime formaat garandeert dat de Bunker na de wandelwagen nog jarenlang in de buggy te gebruiken is (tot circa 4 jaar)

Door de eenvoudige inwikkelmethode met klittenbandsluiting is het voortdurend aan- en uittrekken van een jas verleden tijd

Het perfect voorgevormde zitgedeelte zorgt voor optimaal zitcomfort

Uniek ontworpen capuchon voor extra comfort en behoud van lichaamswarmte van je kind

De Bunker fleece is waterafstotend, warmteregulerend en ademend. Het zorgt ervoor dat je kind in alle seizoenen comfortabel in de Bunker zit.

Geplaatst

Hello dames,

Ff snel want gaar na drukke dag. Maar kindje doet het prima. Het ziet er allemaal goed uit voor nu. Zo blij, weer een stapje verder. Voor het geslacht moeten we toch nog echt een weekje geduld hebben.

Fijne avond!

Geplaatst

Goedesavonds dames,

Ff een berichtje van mij.

Heb weinig te melden eigenlijk.

Ben de laatste 3 dagen met mijn zoon naar het zwembad geweest heerlijk qua kleur hoeven we niet meer op vakantie haha.

Zaterdag gaan we voor 14 dagen op vakantie met de caravan maar eerst nog naar de gyne morgen eindelijk de uitslag van het bloed.

Nu we een meisje krijgen is de kans heel erg groot dat ze mijn bloedgroep heeft dat horen we dus morgen en dan maar zien wat voor behandeltraject we in gaan.

Vind het vreselijk al die onzekerheid al weken.

Gelukkig heb ik genoeg in te pakken voor vertrek dus dat lijdt wel wat af.

Ik houdt jullie op de hoogte.

liefs

Geplaatst

Linda: superr! Geniet vh goede nieuws!

Wij gaan zaterdagmiddag een prachtige commode ophalen, via mp. Geen standaard ding, maar mooie buikkast met console. Blij!! Past prachtig bij de rest.

Nu verven, behangen en nwe vloer!

Fijne dag meidrn, geniet van het weer!

Geplaatst

Eve, wat fijn dat alles goed gaat met jullie kindje. Lukt het al een beetje om zorgeloos te genieten?

Freggel, ik heb de site bekeken maar zie alleen maar Lodger's rond de 80 euro. Wellicht ben ik net te laat en zijn de aanbiedingen al uitverkocht. Ze zien er idd erg handig uit!

Lindaaah, succes bij de gyn en probeer te genieten van jullie vakantie!

Wordt 6 augustus weer gebeld door het UWV. Binnen 4 weken hoor ik of ik een ziektewetuitkering krijg. Ben benieuwd!

Geplaatst
Linda: superr! Geniet vh goede nieuws!

Wij gaan zaterdagmiddag een prachtige commode ophalen, via mp. Geen standaard ding, maar mooie buikkast met console. Blij!! Past prachtig bij de rest.

Nu verven, behangen en nwe vloer!

Fijne dag meidrn, geniet van het weer!

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt freggel.

Heb geen goed nieuws gehad krijg vandaag de uitslag .

Als het kleintje mijn bloedgroep heeft dan is het foute boel!

En gaat het de bloedtransfusie worden.

Waarschijnlijk in onze vakantie.

X

Geplaatst

Goedemorgen!

Linda, wat spannend. Veel succes vandaag! Als ik het goed begrijp is er ook een kleine kans dat ze niet jouw bloedgroep heeft, en hoef je dan geen transfusie?

Freggel, gaaf zo'n buikkast. Is ie donker of al geschilderd? En gaan jullie de kast ook nog een kleurtje geven? Voel je je goed?

Melis, heb je nog iets van je sollicitatie gehoord? En vreselijk, zo'n onaardige UWV mevrouw. Ik begrijp sowieso nooit wanneer mensen aan de telefoon zo onvriendelijke kunnen zijn. Wel erg fijn dat de vleesboom er niet blijkt te zijn.

Ik voel me wel redelijk, maar spannend blijf het wel. Ik durf bv ook niet tegen mensen die ik niet zo goed ken (bv mensen in de straat) te vertellen dat ik zwanger ben. Mijn vriend heeft het ook op zijn werk nog niet verteld. Wanneer het echt 'echt en veilig' gaat voelen weet ik niet. Misschien kan dat niet meer door alles.

Geplaatst

Eve, ik heb a.s. dinsdag een gesprek bij die werkgever. Men weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik ga het ze dinsdag wel vertellen en kijken hoe ze reageren.

Straks lekker met mijn moeder en zoonlief naar het strandbad in Maarssen, beetje verkoeling zoeken tijdens deze hete dagen.

Fijne dag meiden! :)

Geplaatst

Linda, ooh, heb ik jou misschien met iemand anders verward? Sorry!

hmm....net wat Eve zegt, krijg je alleen transfusie indien kindje dezelfde bloedgroep heeft? Wat een zorgen toch weer....

Eve, je gevoel is erg herkenbaar. Je hebt het gevoel de Goden te verzoeken. En bang om die klap nogmaals te krijgen, die je niet aan kunt.

Probeer samen van elke goede echo te genieten. Dat vertellen, dat komt vanzelf wel. Je bent nog lang genoeg zwanger;-)

over niet al te lange tijd ga je je kindje voelen. Ik denk dat dat voor jullie ergggg fijn gaat zijn! Je tast niet meer zo in het duister, je voelt dat het goed gaat.

Ik gun het jullie zo erg, jammer dat we elkaar niet echt kunnen helpen met deze gevoelens. Het is nu zo anders dan voorgaande keren, probeer daarop je vertrouwen langzaam aan op te bouwen. Als je zover komt dat je wat kunt gaan genieten, en het met anderen kunt delen, heb je veel overwonnen!!!

oh, die buikkast! Die mensen hebben hem in een kleur gekocht, en hebben de console voor aan de muur in dezelfde kleur laten spuiten. Ik ga hem wel overschilderen, de kleur die hij heeft past niet zo bij de rest.

ben zo benieuwd!! Zitten al mooie knopjes op ook!;-))

Ik voel me verder prima. Heb wel last van de warmte (wie niet hè) snel zweten enzo, moet dus flink drinken om geen hoofdpijn te krijgen. Ben ook niet veel buiten. Durf niet in een kouder badje te gaan zitten, dus ben vaak in huis te vinden op de heetste tijden van d dag. En jij? Durf jij wel te zwemmen?

Melis, jullie ook een fijne dag!

Geplaatst

Oh, zie nu dat ik wat reacties niet gezien heb. Melis, kon je die Lodger van 39,90 niet meer vinden? Ai, dat is dan ook snel gegaan! :-0

vandaag wordt de mijne bezorgd. Wat jammer zeg!!

Geplaatst

Ja hoor, waarom niet? Alhoewel zwemmen er niet echt in zit met m'n prins van 17 maanden. Zit meer in het baby/peuterbad en dan is die al gauw vol als ik erin zit haha ;-)

Las net in een ander topic dat iemand een drieling verwacht, wauw!

Ik zweet me ook een ongeluk en vindt de warmte maar niks :-( Net het hele huis schoongemaakt dus spring gauw onder de douche voordat iemand iets ruikt haha.

Geplaatst

Hahaha ja jouw peuter badje zal snel volzitten Melis! Ziet er altijd zo grappig uit:-))

en een drieling? Nou, dat wil je ook niet hoor....ik denk dat je heeeeel blij bent dat het gelukt is, maar een drieling is toch vrij riskant. voor jezelf maar zeker voor de kinderen. ben blij dat er bij mij gewoon 1 in de buik zit!

nou, ik had mijn vorige reactie net gepost, staat de koerier op de stoep. Wauw, wat is die Lodger mooi zeg! Ik had er ook nog een newborn wrapper bij besteld ( was ook maar €14 nu) soort wikkeldeken en speelkleed voor binnenshuis. Anders had ik €7,90 verzendkosten moeten betalen. Nu niets, dus kost de wrapper me maar €7,-.

Geplaatst

Sorry voor mijn post-invasie in nog geen paar uur, maar Melis!!! De Lodger staat er nog bij hoor! Je moet bij het kopje 'uitverkoop' kijken. Onderaan de index. Heb ff gekeken en hij is te bestellen, mocht je interesse hebben. Of iemand anders natuurlijk! Hij is echt mooi!!

Geplaatst

Haha, post invasie, ik vind het wel gezellig!

Ik heb de Lodger gezien, thanks voor de tip. Hoeft je baby helemaal geen jasje/vestje hierin aan?

Het jammere is dat de Lodger alleen in een lichte kleur voor deze prijs beschikbaar is. Ik ga er nog even over nadenken!

Heb je trouwens iets aan de buikbanden? Hoop dat ze bevallen :-)

Eve, hoe is het met jou? Langzaam aan al een beetje aan het genieten?

Lindaah is op vakantie dus die zal nu ff niet meelezen/schrijven gok ik zo.

Verder schrijft er volgens mij niemand anders mee zo actief mee :-(

Hier alles goed, vandaag 16 weken. Merk de laatste dagen dat ik veel pijn in mijn onderrug/liezen heb, kan niet snel lopen. Komt vast goed!

Geplaatst

Ja klopt, die aanbieding geldt alleen voor de Pumpkin uitvoering.

toevallig vond ik deze ook een van de mooiste, maar het moet je smaak zijn.

16 weekjes! Wat gaat het snel...voel je je jongen al bewegen?

Hoe gaat het met de rest?

Hier overmorgen alweer 21 weken en de 20 wkn echo. Spannend!

Gisteren de commode opgehaald. Super mooi! Kleur viel me erg mee, mooier dan op de foto. Waarschijnlijk wordt hij niet geverfd. (De console/plank gedeelte staat los op de commode, op de foto)

zal foto bijvoegen. Deze foto komt van mp.

fijne dag meiden, pas op met het erg warme weer. Drink goed en niet te lang in de zon!

Geplaatst

Mooie commode Freggel! Goed uitgezocht :-) Heb je de rest van het kamertje ook al?

Wij hoeven niks aan de babykamer te doen, behalve zoonlief eruit halen haha. We maken voor hem een hele nieuwe kamer maar zijn daar nog niet mee begonnen.

Heb verder ook nog niet zoveel gekocht, behalve twee dikke wikkeldekens en een transparant speentje. Oh ja, en een set dr. Browns flessen.

Ik voel m'n kleine prins nu een kleine 1,5 week bewegen. Niet heel vaak, maar wel even een teken van leven als ik tot rust kom op de bank of in bed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden