Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja das waar Melis.... Van die groeiinschatting had je idd verteld.

nou ja, ik vind het gewoon bizar dat het zo moeilijk moet. Er is zelfs hardop gezegd door de vk dat ze terughoudender moeten zijn met "zomaar" een echo maken van de zorgverzekeraars!! Laten we het maar niet over de babysterftecijfers van nederland hebben dan he?

En lieve Wish thnx voor je hart onder de riem! Er was gewoon een verkeerde afspraak ingepland want die vk in het zh wist dus ook niet wat ze anders voor me moest doen dan een gewone controle... Het loopt gewoon heel erg raar.

morgen wordt er een echo gemaakt. Ben er al de hele week onrustig van hoe het tot nu toe gegaan is!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pizza was goddelijk!!

Ben zo blij met m'n grote kanjer, heeft vandaag in alle slaapkamers nieuwe gordijnen opgehangen. Ben zo trots op ons huis! Onze slaapkamer is zo mooi geworden dat ik niet kan wachten om daar de eerste paar dagen na de bevalling door te brengen met m'n gezinnetje!

Nu eerst ff lekker kansloze tv kijken, zon zuipen ziekenhuis.

Heel veel plezier morgen Judith, laat je ons weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

Wat goed trouwens dat je grote kleine vent in zijn nieuwe grote bed is gaan slapen! Is het een peuterbed of een juniorbed? Bij Linck vergde het wel wat meer moeite... Ik zal binnenkort eems een foto van zijn nieuwe kamer maken want die is zo goed als klaar.

de babykamer moet nog helemaal aangekleed worden met accessoires, verder heb ik genoeg spullen. Ook moeten alle babykleertjes nog gewassen worden en even bekijken of er nog iets nodig is... Leuk klusje, maar moet allemaal wel nog gebeuren.

Wat relaxed freggel dat jullie bij de vk een streepje voor hebben... Hadden wij bij Linck ook, dus ik begrijp het nu niet zo goed.

Eve fijne vakantie gehad? (toch?)

Geplaatst
Pizza was goddelijk!!

Ben zo blij met m'n grote kanjer, heeft vandaag in alle slaapkamers nieuwe gordijnen opgehangen. Ben zo trots op ons huis! Onze slaapkamer is zo mooi geworden dat ik niet kan wachten om daar de eerste paar dagen na de bevalling door te brengen met m'n gezinnetje!

Nu eerst ff lekker kansloze tv kijken, zon zuipen ziekenhuis.

Heel veel plezier morgen Judith, laat je ons weten hoe het is gegaan?

Hahaha.... Heerlijk om zo te kunnen genieten van je huis en je gezin he? Hier wil ik ook alles het liefst zo rustig, opgeruimd en gestyled mogelijk hebben. Onze slaapverdieping is niet zo ruim, dus van troep krijg ik a la minute dikke vette huisuitslag.... Hahahaha

Ik ga ook eens even zappen en zo naar bed... Ik laat het morgen even weten hoe het ging, ik moet om 15.30

Oh trouwens even heel iets anders.... Cadeau voor Linck zijn verjaardag is geregeld! Ik wilde heel graag zo'n kunststofspeelhuis en dan wel een luxe. We hadden wat dingen op mp verkocht en van dat geld hebben we vandaag precies het huisje dat we wilden hebben (ook via mp) gekocht bij mensen bij ons in de straat!! 75 meter verderop, superrelaxed en helemaal onbeschadigd en niet verkleurd. Ben dr helemaal blij mee! Nieuwprijs ruim 279 euries en nu hebben wij hem voor 125. (geld vliegt toch al je zak uit toch?)

Geplaatst

Wat een leuk cadeau zeg voor L.inck! Ik vind het ergens wel jammer dat V.ince in de winter jarig is (en deze baby ook), jammer genoeg nooit een feestje buiten in de tuin, maar dat is natuurlijk bijzaak!

V.ince slaapt nu een week in z'n peuterbed, hij was zo enthousiast dat hij uit zichzelf erin dook! Hij slaapt er prinsheerlijk in!

Geplaatst

Hai meiden!

Goed geslapen vannacht? (ik niet...)

Judith, wat leuk zeg dat jullie zo vlakbij een prachtig speelhuisje hebben gescoord! Soms is de wereld zo klein hè!

Wanneer vieren jullie Linck's verjaardag? Wat zal hij blij zijn, hihi! Zou dat snoetje wel willen zien als hij zijn cadeau ziet!

Succes vandaag bij de vk én met je echo. Tja....ik vind ook dat je gelijk hebt hoor. Als die protocollen en besparing zorgverzekeraars.....er valt op zoveel andere onzin dingen te bezuinigen. (Breek me de bek niet open) en de babysterfte in NL is hoog....en dat terwijl we zo rijk zijn. Right....

De jeugd is onze toekomst, dus daar mag best even extra op gelet worden. Hier duurt een echo nog geen 3 minuten. Dus waar praten ze toch over (?) nogmaals succes en ook veel plezier!

ik ben niet op vakantie geweest trouwens hihi, ;-) Eve is momenteel weg!

Melis, jij ook naar Ikea geweest gisteren? Wij ook! Was wel super druk...leek wel gratis! En bij jullie?

zo lekker dat je nieuwe gordijnen hangen. Kijkt altijd zo anders, veel gezelliger! Wat voor gordijnen heb je?

Ik moest gordijnklemmetjes hebben. De gordijnen zelf had ik al. Vanmiddag ga ik achter de naaimachine zitten, op lengte maken en om zomen. Ik heb voor uk's kamer naturel linnen gordijnen.

Verder nog wat kleine huishoudelijke dingen gekocht en een leuke print voor de babykamer.

De kamer is af hoor! Ga vandaag dus gordijnen doen en kleertjes/witgoed wassen. Mijn vader komt de lamp nog ophangen. Ik zit er elke dag te genieten joh....machtig om eindelijk die kamer in huis te hebben!!!

Verder gaat het prima! De baby trapt flink, super leuk. Omdat mijn placenta helemaal bovenin ligt, komen de voetjes niet tegen de ribben hoop ik. Morgen het 3e trimester (28w) weer feestje!

Wel wordt het zwaarder, ben erg snel moe en lang lopen of stilstaan is niet zo'n goed idee. Ook heb ik wat pijn/stijve gewrichten. Vooral na het slapen.

Ik mag dus zeker niet mopperen!!

Geplaatst

Goeiemorgen lady's

Judith eindelijk na een hoop gedoe de echo!! veel plezier en geniet van je kleintje.

Wat gaf he zo'n speelhuis wij hebben er ook een nou die heeft zn geld al wel opgebracht wat een uitkomst...))

Melis cool een nieuwe slaapkamer lijkt wel of je een heel nieuw huis hebt dan geniet ervan))

Freggel jullie ook al bijna klaar met de bambino kamer zo leuk en bijna 3e trimester woehoe....

Het slapen is hier ook een drama lig maar te draaien en te draaien en als ik dan eindelijk slaap gaat de wekker...grommmm...

Heb erge last van nesteldrang al zou de hele dag kunnen poetsen..vorige week ondanks een kei zere schouder alle ramen gezeemd gordijnen gewassen badkamer gesopt en ga zo maar door.

Kan uren op de babykamer vertoeven...kleertjes nog een keer goed in de kast leggen de kinderwagen bewonderen....de flesjes zwitsal nog maar een keer anders zetten....hmm zo fijn en t ruikt er al zo lekker...)))

Zaterdag gaan we het matrasje kopen hebben even gedubt wat het zou worden hebben gekozen voor een medical matras van Babypark ventileerd goed kindje kan dr eigen goed warm houden en het heeft bepaalde drukpunten "tegen"plat hoofdje en het ruggetje.

Tis wel een hele uitgave €149 maar liefst maarja ze moet er wel een aantal jaar mee doen en dan moet het goed zijn.

De eerste week van oktober komen eindelijk de gordijntjes en het hemeltje en dan is het helemaal klaar.

Hebben jullie ook zo'n last van urine verlies ohh bij een nies heb k al een natte broek ieuw...zo irri....

Gaat ff een bakkie doen

Toedels

Geplaatst

Lief van je Melis!!

Lindaah heerlijk herkenbaar die nesteldrang van jou... Toen ik van Linck zwanger was was het precies zo! Lekker je gang gaan hoor! Nu heb ik die drang ook wel, maar ik heb zo weinig tijd en energie... Linck gaat toch echt voor en dan mijn werk en huishouden. Man moet zichzelf maar even zien te redden hoor ;-)

hoe vaak ik niet met een dikke buik de badkuip heb zitten schrobben!

Ik had trouwens van die zwitsal geurbuiltjes in de babykamer gelegd toen.... Heerlijk die geur.

Heb je ook een aerosleep om het matras heen? Zijn de meningen over verdeeld bij de kraamhulpen volgens mij, maar ik ben voor! Linck heeft trwns een helm gehad... Voorkeurshouding en na een tijdje was zijn hoofd echt ineens megaplat! Ben ik erg van geschrokken... Gelukkig ziet het er nu zeer acceptabel uit.

Slapen gaat hier prima... Wel een lichte slaper, maar ik ben vaak zo moe dat ik wel echt goed slaap! Das dan wel weer een voordeel.

niezen gaat hier ook niet droog helaas! Flip ik wel behoorlijk van.

cool zeg freggel om ein-de-lijk een babykamer in huis in te richten... Dat vond ik toen ook echt zo'n megamijlpaal!

bij Linck heb ik ook geen trappen tegen mijn ribben aan gehad trwns. Die gingen er altijd net onderlangs, misschien gewoon een lange buik? HIhi

Ik geloof dat 29 oktober op een dinsdag is, dus we vieren het de zaterdag er voor denk ik. We hebben een daktuin op de eerste verdieping aan de huiskamer en zijn nieuwe kamer kijkt daar op uit... Mag hij smorgens uit zijn raam kijken en dan ziet hij hem staan! Pat mag hem de avond ervoor opzetten. Het is trouwens een smoby floralie huisje.

De echo was vandaag gelukkig goed!!! Wat een geruststelling zeg! Beeb ligt op schema qua groei en we hebben een paar mooie plaatjes gezien.

het helpt erg goed bij mijn voorstellingsvermogen om me te beseffen dat er echt een kindje in mijn buik zit. Ik blijf het zo ongeloofelijk vinden dat dat echt waar is! Misschien hoop ik daarom ook zo op een natuurlijke bevalling... Maar goed, daar hebben we het al over gehad toch? ;-)

wat betreft mijn werk ben ik met mijn werkgever aan het praten over later beginnen en eerder klaar, staat mij wel aan. Was haar idee en ze zei dat het logisch is dat het de laatste weken anders moet!

superrelaxed... Het lastige is alleen dat rustiger aan niet kan, wel korter werken.

Geplaatst
Lief van je Melis!!

Lindaah heerlijk herkenbaar die nesteldrang van jou... Toen ik van Linck zwanger was was het precies zo! Lekker je gang gaan hoor! Nu heb ik die drang ook wel, maar ik heb zo weinig tijd en energie... Linck gaat toch echt voor en dan mijn werk en huishouden. Man moet zichzelf maar even zien te redden hoor ;-)

hoe vaak ik niet met een dikke buik de badkuip heb zitten schrobben!

Ik had trouwens van die zwitsal geurbuiltjes in de babykamer gelegd toen.... Heerlijk die geur.

Heb je ook een aerosleep om het matras heen? Zijn de meningen over verdeeld bij de kraamhulpen volgens mij, maar ik ben voor! Linck heeft trwns een helm gehad... Voorkeurshouding en na een tijdje was zijn hoofd echt ineens megaplat! Ben ik erg van geschrokken... Gelukkig ziet het er nu zeer acceptabel uit.

Slapen gaat hier prima... Wel een lichte slaper, maar ik ben vaak zo moe dat ik wel echt goed slaap! Das dan wel weer een voordeel.

niezen gaat hier ook niet droog helaas! Flip ik wel behoorlijk van.

cool zeg freggel om ein-de-lijk een babykamer in huis in te richten... Dat vond ik toen ook echt zo'n megamijlpaal!

bij Linck heb ik ook geen trappen tegen mijn ribben aan gehad trwns. Die gingen er altijd net onderlangs, misschien gewoon een lange buik? HIhi

Ik geloof dat 29 oktober op een dinsdag is, dus we vieren het de zaterdag er voor denk ik. We hebben een daktuin op de eerste verdieping aan de huiskamer en zijn nieuwe kamer kijkt daar op uit... Mag hij smorgens uit zijn raam kijken en dan ziet hij hem staan! Pat mag hem de avond ervoor opzetten. Het is trouwens een smoby floralie huisje.

De echo was vandaag gelukkig goed!!! Wat een geruststelling zeg! Beeb ligt op schema qua groei en we hebben een paar mooie plaatjes gezien.

het helpt erg goed bij mijn voorstellingsvermogen om me te beseffen dat er echt een kindje in mijn buik zit. Ik blijf het zo ongeloofelijk vinden dat dat echt waar is! Misschien hoop ik daarom ook zo op een natuurlijke bevalling... Maar goed, daar hebben we het al over gehad toch? ;-)

wat betreft mijn werk ben ik met mijn werkgever aan het praten over later beginnen en eerder klaar, staat mij wel aan. Was haar idee en ze zei dat het logisch is dat het de laatste weken anders moet!

superrelaxed... Het lastige is alleen dat rustiger aan niet kan, wel korter werken.

Wat fijn dat echo goed was en dat de beeb op schema ligt.

Een hele geruststelling toch weer.

Wil jij thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Ik mag niet thuis en dat vind ik helemaal niet erg......lekker in t ziekenhuis mocht het dan niet zo gaan als het hoort te gaan dan hoef je in ieder geval niet meer op pad.

Wat heb je een toffe werkgever dat ze zo met je meedenkt...super.

Wij nemen geen aerosleep...ben daar niet zo van overtuigd.

Maar ieder moet nemen waar hij achter staat....er is ook zoveel keus...pjiew...

wat een takke weer he blehhh geef mij de zomer maar...

Geplaatst

Niet dat het mijn wens was, maar ik mag niet thuisbevallen. In mijn woonplaats hebben de vk en ambulancepersoneel een protocol gemaakt voor zwaalijvige vrouwen (> 90 kg). Die mogen niet thuis bevallen ivm gewicht en mogelijke complicaties bij het transport naar het ziekenhuism ik vind het een goede beslissing, gemaakt in o.a. het belang van de zwangere vrouw.

Mooie bijkomstigheid is dat ik dus al medisch ben zonder medische indicatoe en heb ook geen eigen bijdrage bij de bevalling.

Ga zo met zoonlief met de trein naar Amsterdam om papa van z'n werk te halen. En zoonlief op de politiemotor kan!

Geplaatst
Niet dat het mijn wens was, maar ik mag niet thuisbevallen. In mijn woonplaats hebben de vk en ambulancepersoneel een protocol gemaakt voor zwaalijvige vrouwen (> 90 kg). Die mogen niet thuis bevallen ivm gewicht en mogelijke complicaties bij het transport naar het ziekenhuism ik vind het een goede beslissing, gemaakt in o.a. het belang van de zwangere vrouw.

Mooie bijkomstigheid is dat ik dus al medisch ben zonder medische indicatoe en heb ook geen eigen bijdrage bij de bevalling.

Ga zo met zoonlief met de trein naar Amsterdam om papa van z'n werk te halen. En zoonlief op de politiemotor kan!

Oh cool met de trein en op de politiemoter...))

wat zal dat een mooi gezicht geven Melis.

Het voordeel idd van de "medische" indicatie is dat we dus niks hoeven te betalen.

Wat een bijzonder protocol hebben ze bij jullie ....heb er nog nooit van gehoord.

Ik ga ook richting de 90 kilo...pff is lang geleden dat k dat heb gewogen.....119.7 is het zwaarste maar toen was ik niet zwanger vond gewoon eten heel lekker.

Toen 50 kilo afgevallen.....stond voor de zwangerschap op 79 kilo.

Door het gedoe met mijn bloed moet ik ook in het ziekenhuis bevallen.....vind het een heel prettig idee dat zodra je vliezen zijn gebroken of je weeen zijn begonnen dat je naar het ziekenhuis moet komen en niet op de verloskundige moet wachten die pas komt als het kindje er al bijna is.

Ben bij de eerste ook in het ziekenhuis bevallen dit was dan zonder medische indicatie heb vanaf t breken van de vliezen tot de geboorte bijna 9 uur gedaan

Vind ik best wel netjes eigenlijk geen knip of tang/pomp.

Was 4 dagen overtijd en een gewicht van 4220.

Als het bij deze ook zo mag gaan dan heb ik niks te klagen.

Vandaag alweer 24 weken volgende week woensdag de groei echo ohh ben zo benieuwd

Geplaatst

Alleen maar fijn dat de mogelijkheid er is om in het ziekenhuis te bevallen, althans vind ik.

Aardig gewicht was je zoon bij de geboorte! Dat heb je knap gedaan zonder knip of tang. Mijn zusje baart ook van die grote kinderen, 4500 gram met 38 weken. Arme doos :-(

Heb koppijn, ik denk van het vastzittende snot. Heb al een week iedere avond neusspray gebruikt, dus dat hulpmiddel kan ik niet meer gebruiken. Hopelijk helpt de buitenlucht een beetje het snot los te maken.

Ik heb morgen weer controle bij de vk, ben benieuwd al vind ik de controle niet veel voorstellen.

Geplaatst

zoow das ook flink zeg 4500?!

Arme "doos" ....LOL

Waarom maak je zelf geen zoutoplossing en gebruik dat als neusspray dat kan geen kwaad en helpt vaak nog beter dan die rotzooi van de apotheek.

Mag donderdag op controle voor mn schouder tis nog 3x niks die tape kon ik niet tegen die is er af......pffff wat kwakkelen we toch weer.

Hoe is het met Freggel....druk aan de klus??

Geplaatst

Ik heb laatst zelf zoutoplossing gemaakt en dat opgesnoven uit mijn handpalm. Ik stond als een ware junk in de keuken te mengen, roeren en snuiven. Ik dacht dat mijn neusslijmvliezen wegschroeiden, goeie genade wat deed dat zeer zeg!!

Ga zo nog wel een mengsel maken haha.

Vervelend zeg, dat je nog zo'n last van je schouder hebt :-( Hopelijk is het snel over!

Geplaatst

hahahaha dan heb je er veel te veel zout ingedaan....muts..))

zou ff googelen voor de juiste dosering.

Kan je dat flesje van de apotheek openmaken en het daarin doen?

Is ook minder junkie style...hehehe

stomen met kamille wil ook helpen.

Mengse he...

Jah die schouder is echt k#t zo'n linkse tinus als ik ben..

Geplaatst

Dat is zeker waar Lindaah, er is zo veel keuze en er zijn zoveel meningen... Ik doe het uiteindelijk ook gewoon op mijn manier. Daarom zei ik al dat er veel kraamhulpen niet voor zijn zo'n aerosleep.

ik moet trouwens sowieso in het ziekenhuis bevallen. Door de spoedkeizersnede bij Linck heb ik ook medische indicatie. (mijn bevallingsverhaal staat trwns in een weblog, rechts in de kolom naast deze tekst kun je die aanklikken als je het zou willen lezen. Ik moest het toen van me af schrijven)

En ben je 50 kilo afgevallen?? Jemig... Wat een prestatie zeg!!

Ik ben door het vele hormoongebruik ook iedere keer zwaarder geworden. Ik woog bij begin van deze zwangerschap 80 kilo en er zit nu denk ik 9 kilo aan....

Melis prima toch dat in het ziekenhuis bevallen? Ik wilde dat ook sowieso... Mocht er wat misgaan dan is alles bij de hand!

Is die 90 kilogrens trouwens bij begin zwangerschap of vlak voor de bevalling? Zijn anders best een heleboel ziekenhuisbevallingen denk ik.

Geplaatst

Mijn hemel Melis!!! Lekker aan de snuif??? Hihihihhahaa... Lekker bezig!

Er bestaat toch ook een zoutoplossing kant en klaar in zo'n neussprayding? Mogen we die ook niet hebben?

Ik was trouwens van de week een vulling verloren (kleine tandhalsvulling) en had er echt mega last van! Nu zit ik al bijna 16 jaar in het vak, maar ik scheet toch mooi in mijn broek! Heb een verdoving genomen en heb de hele dag met een stijve wang en tong gewerkt... Hahahaha

Geplaatst

Denk begin van de zwangerschap Judith, anders is er geen houden aan qua ziekenhuisbevallingen ;-)

Gelukkig ben ik 1m90 dus die kilo's vallen niet zo op :-)

Zelf zoutoplossing maken en gebruiken werkt iets beter, mar heb vandaag toch gewoon een kant en klare zoutoplossing gekocht. Die mag je tijdens de zwangershap onbeperkt gebruiken. Heb al een week elke avond xylometazoline gebruikt dus ga nu over op de zoutoplossing.

Heb, heel fijn, nu een voorhoofdholteontsteking.

Morgen controle, ik wil ook een echo!!

Geplaatst

Oh ja dat wilde ik ook nog zeggen... Gisteren al een collega er naar laten kijken naar die tandhals en een powerdesensitizer er op laten smeren (soort megasterke sensodyne) en heb ik die troep op mijn tandvlees gekregen... Loop nu sindsdien met een hele brandplek in mijn mond! Ben ik natuurlijk weer allergisch voor.

Had ik trouwens ook heel leuk na de ruggenprik bij de keizersnede... Dan krijg je een injectie tegen jeuk in je hals en gezicht, heb ik echt een megarare plek in mijn bovenbeen van gehad toen. Leek wel alsof mijn vlees weggevreten werd, zo groot als een flinke tennisbal. Nu bijna 2 jaar later kan ik nog steeds een donker plekje zien waar die prik toen is gezet! Bizar he?

Geplaatst
Denk begin van de zwangerschap Judith, anders is er geen houden aan qua ziekenhuisbevallingen ;-)

Gelukkig ben ik 1m90 dus die kilo's vallen niet zo op :-)

Zelf zoutoplossing maken en gebruiken werkt iets beter, mar heb vandaag toch gewoon een kant en klare zoutoplossing gekocht. Die mag je tijdens de zwangershap onbeperkt gebruiken. Heb al een week elke avond xylometazoline gebruikt dus ga nu over op de zoutoplossing.

Heb, heel fijn, nu een voorhoofdholteontsteking.

Morgen controle, ik wil ook een echo!!

Succes morgen en ik hoop ook voor je dat je nog een echo krijgt!

en balen zeg... Eerst bronchitis en nu voorhoofdsholte ontsteking, het zit niet echt mee he? Ik hoop dat je je snel beter zal voelen.

Ik ga naar bed, morgen weer een gruwelijke drukke dag. Onze balieassistente snapt niet echt wat rustiger aan doen is... Wilde mij morgen èn patiënten laten behandelen ėn de tandarts laten assisteren, heen en weer switchen tussen twee kamers! Die spoort niet helemaal, dat doe ik nog geen eens als ik niet zwanger ben... Ze kan echt NIET plannen, ik word er echt gestoord van.

dus truste allemaal!

Geplaatst

Goedenacht dames,

Hier helaas weer een insomnia nacht...

Lindaah, knap!! Zoveel afvallen! Mijn record is 30 kilo. Na de bevalling wil ik toch ook ongeveer 20 kilo kwijt. Tot nu toe sta ik nog steeds op -7 kilo, tov voor de zwangerschap. Zo maf!!

Melis, getver! Balen die vh ontsteking. Ab kuur grhad? Idd die kant en klare spray is beter hoor, lekker sprayen. Of anders dampo oplossen in heet water en dan de stoom inhaleren. Lucht ook (letterlijk) enorm op.

Betrrschap!!

Judith, jee wat een (sorry) doos van een collega heb jij! Overleggen hoor, dat het maar anders ingedeeld wordt.

:-))

Morgen wordt de box geleverd. En nog het badstandaard. Was 2x verkeerd geleverd, toen dat maar geannuleerd en nu elders besteld. Verder rustige dag morgen/vsndaag.

Laatste 2 dgn teveel gedaan dus ff niets!

Geplaatst

Ff ego: goedgekeurd bij de vk. Baarmoeder boven mijn navel. Op basis van gewicht van de 20 weken echo kindje aan de grote kant. Bloeddruk keurig, 130/70. Bij 27 weken bloedprikken voor rhesusfactor baby en glucose.

Tot later!

Geplaatst

Haaai goedemorgen dames,

Jeetje er is zoveel geschreven, weet niet of het me lukt om overal op terug te reageren ;-)

Judith, super dat je echo goed was vorige week, en wat een gedoe om dat voor elkaar te krijgen zeg. Kost dan zoveel energie en frustratie!

Dat later beginnen en eerder klaar zijn mbt je werk klinkt al beter, maar als dat ook niet meer gaat aan jezelf en je baby denken. Je klinkt wel als een bikkel!

Melis, fijn dat de controle goed is gegaan. Je hebt wel pech met al je kwakkelkwalen, niet prettig. Het verhaal van de zoutoplossing 'snuiven' in de keuken was dan wel weer prachtig beeldend ;-)

Freggel; je bent gewoon in het derde trimester. Yes! Dat slechte slapen is wel erg vervelend. Vooral omdat je weet dat het straks ook niet beter zal gaan worden. Zo knap dat je gewoon helemaal niets bent aangekomen, zal straks wel positieve stimulans geven om die 20 kilo kwijt te raken.

Linda, hoe is het met je? Jij ook zo'n slechte slaper? Wat heerlijk dat je je zo toe kunt geven aan je nesteldrang. Lekker van genieten!

Hier een heerlijke vakantie gehad. Na een paar dagen Parijs naar de cote d'azur gereden voor fijn lui op het strand. En nu nog bijna 2 weken thuis vakantie!

Sinds 1 1/2 week voelt mijn vriend ons kindje ook bewegen. Zie mijn buik soms al op en neer gaan en voel haar schoppen en bewegen door heel mijn buik heen (eerst alleen links). Soms schrik ik er echt van, als ik aan het eten ben en mijn hand op mijn buik heb. Zo gek maar zo bijzonder! Wel staat heel mijn buik onder de jeukende bultjes/griezeltjes? Iemand tips?

Gisteravond belde onze gynaecoloog me, ze hadden overleg gehad en besloten dat ik al mijn verdere controles bij haar moet krijgen ipv tussendoor bij de verloskundige. Ze willen meer groei-echo's kunnen maken vanwege medicatie-gebruik, maar ook omdat ik in het verleden een septum-verwijdering (schot in mijn baarmoeder) heb gehad, wat er nog gedeeltelijk zit. Mogelijk kan het kindje op een gegeven moment te weinig ruimte hebben. Ik vind het alleen maar prettig, juist omdat ik dan vaker een echo krijg en ze het goed in de gaten kunnen houden.

In Frankrijk trouwens eindelijk wat eerste kleertjes gekocht. Was nog een hele kluif aangezien de Fransen nogal van de strikjes en de kantjes zijn, en dat niet helemaal mijn smaak is.

Fijne dag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden