Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yeah, op de helft! Wat gaat het snel!

Is je kinderwagen gearriveerd Freggel? Heb je hem al in elkaar gezet?

Lekker inrijden in huis, haha. Althans dat deed ik wel ;-))

Hoe is het met de andere dames??

Vannacht van 03.30 - 05.00 uur wakker gelegen dankzij twee overspelige mensen die voor ons huis in een geparkeerde auto (met ramen open) hun 'relatie' gingen bespreken. Hele soap, maar ik kon er niet door slapen. Heb ik de politie gebeld, die komt gewoon niet opdagen!

Nu lekker beneden met zoonlief, samen een broodje eten.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha melis! Ik zie het zo voor me, ruziënd koppel recht voor jouw openstaand raam. Maar wat idioot dat ze dat niet elders uitvechten zeg.....pfff.

Kinderwagen staat al hoor, super gave wagen zeg! Ik moet vanwege de zw diabetes elke dag wandelen, dus ik ga hem wel inlopen buiten. Mocht er iets mee zijn, weet ik dat liever nu dan straks. Gelukkig wonen we rustig bij velden hier, dus niemand die ziet dat ik met een lege wagen loop hahaha

Verder erg druk...zojuist laatste hand aan het grove werk op de babykamer gelegd, dat is nu af.

-Morgen belt de diabetesverpleegkundige, hoe het gaat.

-Dinsdag komt Ikea onze kledingkast bezorgen en o.a. Gordijnen voor de babykamer. Kan ik deze op maat gaan naaien etc. En zijn we 25 weekjes!!

-woensdag naar de internist ivm de zw diabetes. (Gaat prima trouwens)

-donderdag of vrijdag komen ze de vloer incl plinten bezorgen voor de babykamer. Pfffff! M'n hele week zit vol! ;-)

en de week erna wordt de vloer gelegd, waarna ik de kamer in ga richten. Zooooooo'n zin in!! Vloer is een vergrijsde eiken geworden. Super cool!

Melis, gefeliciteerd met je mijlpaal, de 20 weekjes!! Joehoeoeoe!!

Fijne zondag!! X

Geplaatst

Hello meiden,

Wat een gave wagen Freggel! Inmiddels in elkaar gezet? Had je je wagen die je al had, willen opknappen qua bekleding? Ik ben ook van het zelf maken en opknappen. En kan vriend goed opdrachten geven als het om verven gaat, aangezien hij vindt dat ik dat nu echt niet mag doen. Onze jaren '50 kast heeft inmiddels ook een verfbad gehad en is zo mooi aan het worden.

Goed dat de zw diabetes niet 'raar' doet. Je prikt nu dus meerdere keren je bls ter controle? Lekker druk weekje ga je hebben!

Gefeliciteerd met de 20-weken Melis. Gewoon al op de helft, wow! En je hebt gelijk hoor, op zich gaat mijn zwangerschap nu ook vrij voorspoedig zonder al te veel kwaaltjes (behalve vreselijk moe zijn). Fijn, mensen die ongegeneerd ruzie op straat maken. Had je niet kunnen dreigen met een filmpje op geen stijl als ze niet weg zouden gaan... .. ;-)

Wij zijn net terug van een paar daagjes aan zee. Lekker wandelen met de hond en ein-de-lijk twee zwangerschapsbroeken durven kopen. De controle afgelopen week was prima, mijn baarmoeder zat al boven mijn navel. Volgens vk al harder gegroeid dan zou hoeven met 18 weken, alleen maar positief.

En sinds een dag of twee voel ik het kindje ook steeds meer en beter bewegen. Soms schrik ik er zelfs van. Zou zo'n ukkie een favoriete kant hebben om te gaan liggen, aangezien ik het idee heb dat ik het linksonder meer voel dan midden of rechts?

Als ze de bugaboo as zaterdag nog op voorraad hebben in Drachten gaan we kijken, zijn dan een soort van in de buurt. En met bijna 20 weken ga ik het denk ik wel aandurven zo'n aanschaf te doen.

Geplaatst

Hey Eef! Welkom back! Fijn dat jullie een goede mini vakantie hebben gehad.

Wat goed te horen dat je je eerste positie kleding hebt gekocht! Weer een persoonlijke overwinning.

En ze zitten zoveel fijner. Ik hoop dat ze die bugaboo nog hebben, ben erg benieuwd!

Fijn hè? De bewegingen van je kindje! Echt heerlijk. Ik kan er echt intens van genieten. En het wordt steeds heftiger, die porren en trapjes. Ik voel nu alles, terwijl dat eerst nog niet was. Komt over paar weekjes ook bij jou, heerlijk vooruitzicht :-)

en inderdaad hebben kindjes in de baarmoeder al een favoriete lighouding/plek.

Mijn knul bijvoorbeeld ligt graag rechts, koppie boven en met de voeten zalig in mijn blaas. Hihi. Kan voelen hoe hij ligt.

Nu hij echt groter begint te worden en minder ruimte krijgt, ligt hij vaak met hoofdje naar beneden, en rug variërend rechts en links, en daardoor ook de traprichting.

Geniet er maar lekker van!!!

ja, de Joolz staat hier klaar en is in elkaar gezet. De denim stof is echt stoer. Blij mee.

De oude wagen hoefde niet opgeknapt te worden, hij was circa 9 jaar oud, maar wel een leuk model! (bayamo Torck)

Lijkt op de Bugaboo, met 2 kleine wielen voor.

In die periode t/m nu is er toch veel veranderd op wagen-gebied. De oude had bv geen echte vering.

En zo nog meer dingen. Toen besloten om een nieuwe, comfortabele wagen te kopen.

wat leuk dat je kast zo goed lukt joh, ben erg benieuwd naar jullie kamertje. Lukt het ook om het bedje te gebruiken? Of is deze toch te laag?

Geplaatst

De diabetes vpk belde vanmorgen. Omdat de waardes goed zijn, moet ik woensdag even overleggen met de internist. Waarschijnlijk hoef ik dan maar 1of 2 keer per week een dagcurve te prikken. En dan om de week ook nog. Nu vind ik het niet eng om te prikken, dus maakt het mij niet zoveel uit. Maar het is wel lekker om er ietsje minder mee bezig te zijn.

Ik ben nu immers wel de hele dag met eten bezig. Wanneer eet ik wat? Hoe veel? Oeps, fruit vergeten om 12.00 uur, snel appel nemen. Zo gaat het toch.

Ben 2 kilo kwijt in 1 week, sinds ik ermee gestart ben. De laatste dagen een stabieler gewicht. Hopen dat er niet meer afgaat. Maar was ook geen probleem, zo lang je alles maar binnen krijgt. ;-)

wel fijn is dat ze je niet overtijd laten gaan! Kindje wordt hier dus uiterlijk 3 á 4december geboren.

Geplaatst

Ff ego: zo naar de huisarts ivm vele hoesten. Hij denkt dat ik bronchitis heb (had ik vorige zwangerschap ook).

Hoe gaat het met jullie dames??

Geplaatst

Hier gaat het niet zo lekker.

Schrijf van de week wel weer een keer.

Geplaatst

Bah Melis.....krijg je vast inhalator of combi kuurtje. Beterschap.

Linda, maak me toch wat zorgen na je berichtje...:-( Hoop dat alles met de kleine iig goed is. Dikke knuf hoor.

Hier prima hoor. Geen nieuws. Drukke week voor ee boeg. Vandaag 25 weekjes, tof!

x

Geplaatst

Lindaah, watskebeurt???

Freggel, wat gaat het hard, alweer 25 weken! Gefeliciteerd! Fijn dat verder alles goed is :-)

Zjoediezzzz, waar ben je???

Zit nu in de wachtkamer bij de huisarts, ben benieuwd!

Geplaatst

Gisteren is mn fiets gejat.

Vanmorgen het super klote nieuws gehad dat mijn oom overleden is.

Heeft vorige week een hersenbloeding gehad alle behandelingen mochten niet baten.

Gisteravond is er met de naaste familie waaronder mijn vader (was zijn broer) besloten om alle machienes toeters en bellen stop te zetten.

Hij was pas 52 jaar!

Ben er stuk van.....vind het zo oneerlijk.

Melis beterschap en freggel van harte meid met de 25 weken

Geplaatst

Linda war vreselijk! Ontzettend veel sterkte...52 is veel te jong. Wat afschuwelijk.....

Geplaatst

Melis, hoe was het bij de ha gegaan?

Ik ben net terug van de internist. Aardige arts.

nu de verrassing; ik heb géén zwangerschapsdiabetes! Mijn waardes zijn super mooi.

wel heb ik nav de GTT een gestoorde glucose-functie, wat uit kan monden in zw diabetes. Dus aanpassing voeding blijven doen.

Over 6 weken (31w2d) op 4 oktober pas weer terug.

Verder had ze me even gecontroleerd en alles was goed. Gewicht weer 2kilo minder. Sta nu op -7 kilo totaal.

Zo naar winkel.

Fijne dag meiden! Xx

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

27 augustus - Eve1980 - 20 weken echo GUO & gesprek gynaecoloog ivm medicatie (19w5d)

02 september - Freggel - controle gyne (26w6d, op verjaardag!)

11 september - Melis25 - controle verloskundige (23w3d)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo.

Geplaatst

Oh, dat is goed nieuws Freggel! Goed dat ze je in de gaten blijven houden, een hele geruststelling lijkt me zo.

Hoe voel je je verder?

Lindaah, wat vreselijk zeg, gecondoleerd. Sterkte voor de komende tijd. Hoe is het met je qua zwangerschap?

Gisteren dus bij de HA geweest en ik heb bronchitis :-( Heb een Ventolin puffer gehad, maar daar krijg ik hartkloppingen van. Ik hoest me een ongeluk zonder dat er iets loskomt. Ook borrelt het flink bij uitademing. Maar even goed in de gaten houden!

Geplaatst

Linda, wat vreselijk verdrietig. Gecondoleerd en veel sterkte gewenst!!

Freggel, jij zult wel erg blij zijn dat het geen zwangerschapsdiabetes is. Op je voeding letten deed je al dus hopelijk blijft het allemaal voorspoedig gaan. -7 kilo t.o.v. voor je zwangerschap? Jouw kindje verbruikt nu dan meer dan dat jij voorheen in je eentje verbruikte? Meestal hoor je het andersom ;-)

Balen Melis, dat je bronchitis hebt. Wordt dit aangewakkerd door de zwangerschap? Verlicht stomen met kamille o.i.d. niet een beetje?

Hier gaat het goed, behalve dan dat ik me extreem moe voel. Het is ook niet zo dat ik het weg kan slapen, gewoon alles overheersende vermoeidheid. Dus ik probeer daar maar zoveel mogelijk aan toe te geven en rust te nemen.

Geplaatst

Eef, je zou denken dat de moeheid wat minder zou worden in het 2e trimester. Wat vervelend! Toch niet van gepieker of zorgen hè? ;)

Heb je de Bugaboo nog kunnen scoren? Hoop het! En gefeliciteerd met je 19 weken vandaag!!! Nog een week meid en dan je op de helft!

En klopt, ik weeg nu 7 kilo minder dan tov voor mijn zwangerschap. Nou, tel daar nog alles vanaf mbt het kindje, ik denk dat ik dan aardig in de buurt van de -10 kilo kom. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik neem aan dat ik echt nog wel aankom. Had dit ook absoluut niet verwacht, maar is wel lekker hoor. Kindje groeit goed en ik blijf op gewicht :-)

Melis, hou het maar in de gaten idd.....misschien is Ventolin alleen niet voldoende. Roggelen is niet zo best. Doe rustig aan hoor.

Hier komen ze straks de vloer van de babykamer bezorgen. Ben zo benieuwd!

Zal foto bijvoegen, welke vloer het wordt.

Geplaatst

Eve, wat balen dat je nog steeds zo moe bent. Vandaag 19 weken, gefeliciteerd! Ben benieuwd of je de Bugaboo hebt kunnen scoren.

Freggel, ben benieuwd naar het eindresultaat van de vloer. Hoe i s het verder met je? Vreemd dat je zoveel bent afgevallen, gelukkig kan het geen kwaad voor je kindje.

Wij zijn onderweg naar de Apenheul, dagje plezier maken!

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier even heel druk geweest, zeg maar te druk! Morgen ook een lang weekend weg ivm schoonvader die 70 jaar wordt.

Vanmorgen bij de vk geweest en moet rustiger aan doen (joh!) bloeddruk is hoger en heb vrij veel harde buiken.

Freggel wat fijn dat je geen zwsuiker hebt!! beter hoor!

Lindaah wat een vreselijk nieuws en wat jong zeg... 52... pffff

Wel een schrale troost misschien: Mijn opa had een hele zware hersenbloeding gehad en met veel pijn en moeite hebben ze zijn leven kunnen redden... gevolg was dat hij doodongelukkig nog 6 jaar heeft geleefd. Hij kon ja en nee zelfs niet meer uit elkaar houden, zat halfzijdig verlamd in een rolstoel en kon werkelijk NIETS van zijn gewone bezigheden meer (behalve tv kijken en een sigaret roken) Vreselijk!

Nu was hij een stuk ouder dan 52, maar ik heb echt medelijden met hem gehad... het was echt onmenselijk en hij had beter af geweest als hij het niet had overleefd.

Heel veel sterkte en sorry voor deze schrale troost, ik bedoel het goed...

Oh Melis wat balen zeg... bronchitis... Ik vind zwanger zijn op zich al best benauwd vanwege minder ruimte! Dan nog een bronchitis er over heen, das flink dubbelop! Beterschap! Veel plezier in de apenheul!

Eve heb je wel eens aan Floradix gedacht? Gebruik ik ook tegen enorme vermoeidheid (ijzertekort) Stoelgang stopt er tenminste niet van en werkt goed.

Verder slaap ik ook nog steeds veel... gisteren me zelf zelfs verslapen voor mijn werk!

Fijn weekend alvast meiden... ik ben maandag avond weer terug!

Geplaatst

Wie is wie

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

27 augustus - Eve1980 - 20 weken echo GUO & gesprek gynaecoloog ivm medicatie (19w5d)

02 september - Freggel - controle gyne (26w6d, op verjaardag!)

12 september - Zjoediezzz - controle vk (27w6d)

3 oktober - zjoediezzz - groeiecho(30w6d)

Geplaatst

Ik heb 28-8 controle bij de gyne krijg hem er niet tussen wie wilt dat even doen voor mij.

Mooie vloer freggel.

Beterschap melis met de bronchitus.

Hier gaat redelijk morgen is de uitvaart.

Zal volgende week alles op mn gemak bijlezen.

liefs

Geplaatst

Wie is wie

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

28 augustus - Lindaah - controle gyne (22w1d)

02 september - Freggel - controle gyne (26w6d)

12 september - Zjoediezzz - controle vk (27w6d)

3 oktober - zjoediezzz - groeiecho(30w6d)

Geplaatst

#Breek even in#

Freggel: IK kwam even kijken hoe het met je gaat. Super meis. Voor sinterklaas nog mama van een mooie jongen.

Ik ben zo blij voor je.

#Ik ga snel weer weg#

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden