Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi meiden,

Fijn Judith dat jullie het fijn hebben gehad!!

Doe jij maar zo rustig mogelijk aan. Lastig dat je weinig rust op je werk kan nemen....is bij jullie hectisch? Anders tzt maar iets minder werken. Je kindje gaat dan voor, hoe moeilijk het ook is.

Linda, goed te horen dat de dienst toch mooi was. Hoe moeilijk ook.......sterkte de komende tijd...

En fijn dat de kamer zo goed als af is!! Wacht je (zoals ik) ook nog op iets of kun je nu los gaan met de laatste dingen?

Leuke kinderwagen!!! :)

En dat slapen....herkenbaar. Ik heb na paar uur pijn in mn heupen. Begint natuurlijk bij 1 kant, daar waar ik op lig. Vervolgens draaien en na uur andere kant pijn. Dan is het hek van de dam en blijf ik de hele nacht draaien en woelen. Want op rug kan echt niet meer zo tegen de 30 weken.

Ik slaap met kussen tussen de knieën en met kussen tegen mijn borsten waar ik mijn arm op leg, want heb ook gwrichtspijn in mn polsen.

En nog 4x eruit om te plassen.

Haha, sorry moet even lachen om dit hele stuk ;-)

Ik zie ons allemaal langzaam uit elkaar 'vallen', naarmate we verder komen. Wat de hormonen kunnen doen hè?!

Verder dus geen echte tips....gewoon uitproberen.

Ja je kan het erg komisch brengen Freggel...hahaha.

Ik ben een schuine buik/zij slaper en dat kan nu dus niet meer....

Op de rug is inderdaad geen optie dat ligt echt niet lekker.

het voedingskussen is vrij lang dus ik prop het overal zo maar een beetje tussen maarja als je je in je slaap omdraait dan blijft dat kussen liggen.....wordt je daar weer wakker van ..zucht

Eruit om te plassen heb ik tegen een uur of 5. dan staat ook mijn grote vriend meneer poes onder het slaapkamer raam te miauwen dat hij zo graag naar binnen wilt na een nacht jagen..))

Zwanger zijn is een prachtig iets maar heeft ook zo zijn mindere kanten.

Wat het kamertje betreft ik wacht nog op de hemel en de gordijntjes deze worden door een kennis gemaakt een luchtige witte stof met bovenaan roze strikjes in zowel de hemel als de gordijntjes.

En heb toch maar besloten om een ander rolgordijntje op te hangen wat er nu hangt is een zwarte nog van mijn zoon en dat staat er toch niet helemaal bij.....dus volgende week ff naar Ikea ofzo.

Waar wacht jij nog op dan?

Heb net een heerlijke pizza naar binnen gewerkt oh schandalig gewoon helemaal alleen op.....en er zou best nog een schaal vruchten kwark ingaan....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, ik bedoel het figuurlijk ;-)

Gewrichten, pezen, spieren, botten...alles wordt soepeler en losser. Net alsof je lichaam dus langzaam uit elkaar valt. Alles knakt of kraakt. Zo wordt dat hier weleens gezegd ; " help, ik val uit elkaar!" Hihi.

Linda, ja die kussens zijn fijn hè, alleen met draaien erg onhandig....

Het wordt alleen maar erger, heb ik me vanmiddag door mijn zusje laten vertellen. Want straks zijn onze buiken zo flink, dat dat ook een probleem wordt met omdraaien. Herken jij dit van V Melis?

Klinkt goed linda, het kamertje! Ik wacht op de vloer. Wordt binnen 5 dagen gelegd. Morgen zouden ze bellen welke dag het wordt.

Geplaatst

Hahahahahaha, wat ben ik ook een dom figuur, hahahahaha. Ik ken die uitdrukking helemaal niet. Lachen!!

Ik herken het Freggel, heb er inmiddels al weer last van. Als ik me omdraai in bed (van zij links naar zij rechts of andersom) beweegt het helw bed alsof we in een waterbed liggen, manlief golft alle kanten op en ik heb het idee een flatgebouw aan het verhuizen te zijn. Gevolg: wakker :(:( Ik slaap in m'n eentje onder een 2-pers. dekbed van 240x220 waar ik mezelf helemaal inrol, zodat mijn buik rust op een hoopje dekbed zeg maar. Het slapen met een voedingskussen kan heel prettig zijn, maar ik vind het niks.

Ik slaap soms ook als een halve wokkel op m'n buik voor zover mogelijk, zeg maar borst op het matras en kont in de lucht. Charming, NOT!!

Sinds gisteren dus menstruatie krampen, zal wel groeipijn zijn, maar irritant is het wel zeg.

Zjoediezzz, ik had je reactie op een bericht van Bianca1 nog ge-liked op Fb. Of dacht je wie is die malloot? Haha...

Lindaah, fijn dat de bloeduitslagen binnen de perken zijn. Mooie kinderwagen hebben jullie gekocht!

Eve, jammer dat de Bugaboo al was uitverkocht. Al wat anders op het oog?

Geplaatst

Oh hahaha... Dat heb ik helemaal gemist Melis!! Ik ga eens even terug kijken!Slapen gaat hier wonder boven wonder prima!Bij Linck lag ik al vrij snel met een kussen onder het voeteneinde en het voedingskussen omarmd in bed. Nu helemaal niet en ik slaap als een roos! Gek toch?Misschien ben ik nu gewoon te moe om slecht te slapen...

Geplaatst

Waarschijnlijk worden we overdag zo afgemat door onze peuters, dat we 's nachts als een roosje slapen ;-))

Leuk dat je me hebt toegevoegd op FB Judith! Zie dat L.inck ook heel helmpje heeft gehad, Vince ook!!

Geplaatst
Waarschijnlijk worden we overdag zo afgemat door onze peuters, dat we 's nachts als een roosje slapen ;-))Leuk dat je me hebt toegevoegd op FB Judith! Zie dat L.inck ook heel helmpje heeft gehad, Vince ook!!
oh joh!! Das ook toevallig! Ik vond het wel een heel gedoe hoor, die helm... Linck had hem ook hoogzomer, zo zielig!Hoe ging dat bij jullie?Ik zal nu wel veel scherper op voorkeurshouding zijn denk ik!
Geplaatst

Hier ook, V.ince heeft hem begin augustus 2012 gekregen en we hebben hem tot ongeveer november 2012 opgezet. Op een gegeven moment was ik dat ding zó zat. Gelukkig was de afplatting niet heel ernstig, dus in die drie maanden is alles mooi bijgetrokken. Volgens mij kun je een voorkeurshouding niet voorkomen, zoonlief z'n nek zat helemaal vast door de snelle bevalling.

Helmpjes worden tegenwoordig niet meer vergoed, dus we hebben mazzel gehad ;-))

Geplaatst

Lieve Dames,

Beetje druk hier, morgen met vakantie. Daarna hopelijk uitgerust en tijd om bij te lezen en te schrijven.

Alvast happy birthday Freggel!

Ps; viel gaatje vullen zonder verdoving mee Melis?

Tot gauw

Geplaatst

Wauw Freggel, al over de 26 weken! Gaat hard zeg, jemig!

Hoe voel je je?

Hier de afgelopen dagen wat krampachtig/trekkend gevoel in mijn buik, voornamelijk rond mijn maag. Niet fijn!

Geplaatst

Haai Melis!

Dat gevoel is idd niet fijn. Maar, het went vind ik. Ik ga even rustig zitten en ontspan dan mijn buik zoveel mogelijk, door heel laag uit te ademen. Is erg fijn, geeft direct verlichting.

en jeuj, fijn hè...inderdaad al bijna 27 weken. We tellen nu echt af naar 30. Dat is het echt zo. Ongelooflijk...wat een droom!

Verder gaat het prima! Merk wel dat ik weer snel moe ben. Net zoals in het begin. Maar ach...alleen maar goed ;)

Onze knul voel ik echt super goed. Heel gezellig. Kan echt met hem 'spelen'. Heel bijzonder, wat voor band je nu al op kunt bouwen met je kindje.

we kijken ontzettend naar hem uit.

oh....ennuh, we hebben het geboortekaartje al. Kwam het heel toevallig tegen op een site, en was gelijk verliefd.

Nog nooit zoiets gezien! Anders dan anders iig!

jullie al wat gesnuffeld?

x

Geplaatst

Fijn om te lezen dat alles, op de vermoeidheid na, goed gaat en dat je zo kunt genieten van babyboy in je buik! Waar heb je het geboortekaartje gevonden? Ik vind dat veel sites nét-niet kaartjes hebben, dus we hebben nog niks gevonden.

Vandaag naar het consultatiebureau geweest met zoonlief, hij is te zwaar volgena de verpleegkundige daar.

Tja, gek hé een groot kind als beide ouders > 1.85 m en > 90 kg zijn.

Verder weinig bijzonders te melden, ga zo lekker naar bed wat slaap inhalen. Afgelopen nachten best rot geslapen.

Fijne avond!!

Geplaatst

Manlief kijkt voetbal, dus ik nog ff op internet.

Melis wij hebben het kaartje bij de Art foto service groep besteld. Erg groot assortiment en super leuke kaartjes. We hebben vandaag een proefdruk ontvangen (wilde 2 verschillende papiersoorten zien) en...wauwwwww. ben benieuwd naa de reacties tzt.

Wat gaan ze voorstellen mbt V? Toch geen dieet?!? Wat dom zeg....als hij ietsje te zwaar mocht zijn is dat er met de groei straks meteen weer af.

Geplaatst

Ik ga straks ook eens neuzen naar leuke geboortekaartjes :-)

V. is 86 cm en 14,2 kilo, hij zat op de bovenste lijn vd groeicurve. Ze heeft ons verder geen tips gegeven omdat ze geen gekke dingen aan het voedingspatroon kon ontdekken. Normaliter hoef je pas weer te komen met 2 jaar, maar we hebben een extra controle ingepland in november voor z'n gewicht. Ben benieuwd.

Dat mokkel begon over obesitas als het qua groei zo door zou gaan, dat schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. V. is net 1,5 jaar en maakt nog diverse groeispurten door.

Hoe gaat het bij jullie met de stoelgang? Laatste paar dagen lukt het mij zonder enige moeite zeg maar. Heel vaag!

Geplaatst

Melis....pfff laat dat gedoe met het cb maar vanje afglijden. Tjonge zeg....ze zien hoe hij eet en toch met obesitas aan komen zetten. Ik zou ook not amused zijn......

Bangmakerij en bemoeizucht...

Ik weet dat ze ook goede dingen doen, maar hoor wel altijd dat ze het beter weten dan mama. :-S

Wat betreft je ontlasting, hier ook zo. Gyne zei dat te dik en te dun beiden voorkwamen. Komt ook vanwege je groeipijn. Elke keer als ik een groeistuipje meemaakte gegarandeerd diaree.

Nou ja, ik vind het beter dan andersom! ;-)

Al op de site gekeken van de art foto service groep? Is het je smaak?

Ons kaartje is niet druk. En donkerblauw. Echt mooi!

Geplaatst

Ja vreselijk wijf was het trouwens! Ze zei; ik adviseer alle ouders van peuters een cursus in het omgaan met driftbuien. Ik zei; erg aardig, maar die mag je zelf doen, ik heb daar totaal geen behoefte aan. Zat ze me een partij wazig aan te kijken!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die geen moeite hoeft te doen op het toilet, haha, scheelt i.i.g. weer aambeien ;-)) Soms ben ik echt een piet paniek, ben ik bang dat de rommelende darmen/krampen/diarree kwaad kunnen voor de baby, suffe ik :-))

De site van art design kan ik op m'n telefoon niet openen, ik ga meteen ff spieken op de laptop. Diemen zitten ze gevestigd toch? Of is dat niet de goede?

Geplaatst

Was het een oudere dame? Of zo'n jonge meid die het vanuit de boekjes doet en zelf nog niet weet hoe het is om kinderen te hebben.

Inderdaad geen aambeien voor ons, voorlopig! Hihi. Kan absoluut geen kwaad. Ik heb er trouwens geen pijn van ofzo. Heel raar!

Klopt, ze zitten in Diemen. Zijn niet superrr goedkoop, maar hebben wel de mooiste kaartjes.

Wij versturen heel selectief (heeft niets met bezuiniging te maken hoor) maar we willen alleen mensen op kraam waar we goed contact mee hebben en die we ook regelmatig zien.

Ik heb eigenlijk maar 1 'verplicht' kaartje, en dat is mijn oma. Die mij met 11 weken zag, haar hoofd omdraaide en ons nog nooit gefeliciteerd heeft. Terwijl ze wist hoe lang we hebben geknokt om zwanger te worden.

Maar ze redeneert ; Ik interesseer me voor niemand, die niet regelmatig een keer op bezoek komt. Lees:minimaal 1x per week en 2x per week bellen.

Nou, zo'n band is er nooit geweest in onze totale familie. Vroeger wel, maar sinds iedereen volwassen is, lukt dat gewoon niet.

En dan nog, we zijn haar kleinkinderen. Je bent toch blij met achterkleinkinderen!

Mijn beiden zusjes zijn dit jaar ook bevallen. In februari en april. Geen oma hoor! Nog niet eens een kaartje. Toch zot!?!

nu ik dit zo schrijf....moet ik echt toch eens over nadenken. De rapen zullen wel gaar zijn als we het niet doen, maar misschien dringt het dan wel door. Altijd dat zelfmedelijden van die oudere mensen....

Geplaatst

Het was een snotneus van mijn leeftijd ;-)

Oh, julie ook zo'n 'hechte' familie? Same here.. Ouders gescheiden, vader opnieuw getrouwd en twee kleine kindjes (7 en 3 jaar). Vader denkt soms dat ik nog 8 ben en is heel dominant. Hij zeikt ook altijd mijn man af, dus ik heb die deur qua contact dichtgegooid. Moeder ook een nieuwe man, die zien/horen we wel regelmatig. Mensen die een bepaalde rol in je leven hebben verdienen daarmee niet automatisch respect vind ik.

Ik ben heel zelfstandig en heb gelukkig niemand nodig van de familie, maar jammer is het wel. Op de 1e verjaardag was her zo 'gezellig' omdat iedereen bij elkaar was en z'n eigen gezeik niet opzij kon zetten voor hun kleinzoon die jarig was. Triest!!

Ook merk je bij een 2e dat er minder interesse is in de zwangerschap etc. Alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. Ook zo'n domper maar ik zie het maar als kortzichtigheid van de betreffende figuren.

Doe waar je je goed bij voelt mbt het versturen van kaartjes, het is jullie leven!!

Geplaatst

Melis, lees af en toe nog mee hoe het gaat maar ben weinig op het forum, volg je natuurlijk ook op fb. Over het cb wat mag D. dan wel niet hebben,hij woog de laatste keer met 7/8 maanden 10,7 kilo. Ze zeuren nooit. Hij is groot ma ja'kan ik daar wat aan doen dat hij snel groeit' Als ik de foto's op fb zie ziet V. er toch goed uit ;)Ach hoor wel vaker dat ze altijd wat te zeuren hebben, ik gelukkig (nog) niet.Dames geniet van het getrappel en je zwangerschap!!!!

Geplaatst

Thanks voor je reactie Saba! Hoe is het met jullie?

Het is ook niet zozeer het gewicht, maar wel de stijging in het gewicht. Met 14 maanden woog V. 11,2 kilo dus de lijn op de groeicurve is omhoog geschoten.

Ach, hij snoept niet en eet geen ongezonde dingen dus het zal wel bijtrekken!

Geplaatst

Melis, laat je niet gek maken door het cb hoor. L woog met 14 maanden 14 kg en ja, dat was te zwaar.

Maar goed, ze eet gezond....dus ik trek me er niet van aan. Ze lieten me beelden zien van hoe ze er uit zou zien als ze 14 is. Daar schrok ik van, maar goed, wij zijn beide niet 'dik' dus ik maak me echt geen zorgen. Het is gewoon gezond vet dat ze heeft.

En als dat bij Vince net zo is, laat ze dan maar lekker kletsen. Btw vind ik 11,2 kg niks te zwaar, hij heeft gewoon een groeispurtje gemaakt. En daar hoort gewicht ook bij ;)

Geplaatst

Graag gedaan ;)!!! Ja hier ook alles goed!! Geniet volop van mijn mannetje(s) D. is zo lief!! Wat een liefde,wist dat het mooi zou zijn maar dit gevoel is nog mooier als ik dacht!! Ik ga me in November weer aanmelden voor een brusje hopelijk mag het dan is D. 11 maanden. Ben namelijk bijna heel de maand December vrij dus voor de echo's wel makkelijk.

Daarom V. zal gerust nog in een groei spurt komen dan komt het vast weer helemaal goed!!!

Groeit je buikje al lekker. Straks heb je 2 wondertjes bijzonder hè!!

Genietse ondanks de kwaaltjes meiden!!!

Geplaatst

Jippie, alweer 22 weken!

Hoe gaat het met jullie dames? Gaan jullie een bevalplan maken? Hebben jullie specifieke wensen voor tijdens de bevalling?

Geplaatst

Gefeliciteerd melis!! De weken vliegen een beetje voorbij vind ik.Wat een onzin van dat cb trwns... Als ik je kleine jongen zie dan staat daar een prachtige vent waar echt niets mis mee is!Zelf ook een keer een akkefietje gehad met een inval cb arts: Linck heeft een gaatje in zijn bilspleetje bovenaan en dat is al uitgebreid nagekeken en niets aan de hand, maar deze mw. vond het nodig om over onbehandelde open rug te blijven zeuren!!!Hebben we een klacht over ingediend en die mw. bleek meer fouten gemaakt te hebben.Sukkels!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden