Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
#Breek even in#

Freggel: IK kwam even kijken hoe het met je gaat. Super meis. Voor sinterklaas nog mama van een mooie jongen.

Ik ben zo blij voor je.

#Ik ga snel weer weg#

heeey Pul!

Wat lief!! Dank je wel. Ja, nog steeds ongelooflijk hoor. Ondanks dat ik echt heel erg geniet, is het nog steeds ongelooflijk dat we dit mee mogen maken. Voel me zooo'n mazzelaar....

Ik hoop zo dat de rest van de dames op ECD dit ook mogen meemaken, uiteindelijk. Hoe lang de weg ook is...

knuffel voor jou!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogguh meiden,

hoe gaat het met jullie?

Linda, ik hoop dat het desondanks het onverwachte overlijden toch een mooie uitvaart was. Uitvaarten ontwijk ik het liefst, vreselijk vind ik het. Al dat verdriet.. Sterkte voor de komende tijd.

Eef, en met jou? Voel je je kleintje al sterker bewegen?

Melis,hoe gaat het met je roggelen?

Wij gaan zo naar Babypar.k. Laatste dingen kopen, dan hebben we alles en zijn we klaar.

Daarna latje verven op de babykamer en alle zooi (resten behang, afval, lijmsel etc) opruimen en de oude vloer eruit slopen. Kan de nieuwe er volgende week in.

Volgende week alles inrichten en wassen. Kan maar gebeurd zijn ;)

liefs

Geplaatst

Hier alles goed, op het roggelen en hoesten na. Ben er nu wel klaar mee, maar het vastzittende slijm begint wel los te komen. Af en toe een pufje Ventolin doet wonderen!

Ben btw vrijdag naar de tandarts geweest, moest m'n verstandkies laten trekken en een gaatje laten maken. Gaatje wordt a.s. donderdag gedaan en kies trekken na de bevalling :-(

Je bent lekker op tijd met alles inrichten Freggel, leuk! Ga je nog wat specifieks kopen bij Babypark? Ben er één keer geweest, in Enter, supergave winkel!

Ga ff m'n homemade fruit/groenteshake aanvallen, later!

Geplaatst

En weer een week verder, 21 weekjes! Yeah!

Wat is het stil de afgelopen dagen...

Hoe gaat het meiden? Aan het genieten en druk bezig met de kamer?

Geplaatst

Hoihoi,

Druk gehad de laatste dagen. Eigenlijk weken. ;-)

Fijn Melis, 21 weekjes!! Joehoe!

Ik tel de dagen ook langzaam af....morgen nog 99 dagen, onder de 100(!)

Mannetje lijkt met de dag sterker te bewegen. Omdat mijn placenta bovenin ligt, geen last van voetjes in de ribben. Ik geniet er echt onwijs vsn. Bm groeit ook met de dag.

En vanmorgen op de weegschaal: maar liefst 1 hele kilo erbij!!! Haha nou dat mocht ook wel zo langzamerhand ;)

Nog 6 kilo erbij en zit ik op mijn gewicht voor ik zwanger raakte.

Bij Babypark niet veel gekocht. We wilden voor o.a badje met standaard en box gaan, maar was duurder dan ik elders gezien heb. Ook luiertas van Joolz was er €99, via internet €78. Dus alles via internet (wehkamp(!)) Gekocht.

De accessoires van de Joolz weer bij andere webshop met 10% korting.

Wel hebben we bij b.abypark 2 kruiken, jeans deken, knisperboekje en muursticker gekocht.

Morgen timmerman voor vloertje bellen. Tis zo'n troep nu op de overloop, lijkt wel op een survival trial. Wil het netjes hebben na al die weken ;-)

Morgen ga ik een oude lampenkap oppimpen door een oude spijkerbroek te verscheuren n dan lapjes spijkerstof op de kap te lijmen.

Een linnen oorfauteuil van beneden gaat naar de babykamer, want in die stoel zitten we beneden toch nooit.

Dan nog wat schilderen, gordijnen vermaken incl band inzetten etc etc etccccccc! Aaah :-))

Pfff blij dat het na komende week rustig word weer,....dan alleen maandag over een week zelf nog jarig ;-)

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden. Mijn lamp van S.pijkerstof is af! Super leuk geworden!

Deze komt op de kamer van ons mannetje te staan.

Geplaatst

Ziet er goed uit Freggel :-)

Hoe gaat het met iedereen?

Hier alles goed, herstellende van bronchitis. Schoppen van baby worden steeds harder :-D

Deze week zoonlief z'n nieuwe kamer afmaken en de babykamer inrichten e nuitzoeken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Gave lamp Freggel, erg leuk en mooi gedaan. Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje, met je nieuwe vloer. Je bent lekker bezig, straks alles al geshopt en gewassen. Het kan maar gedaan zijn (en is natuurlijk super om te doen)!

Melis, fijn dat de bronchitis aan het verdwijnen is. Gewoon weer normaal lucht kunnen krijgen is wel zo prettig. Zijn de bewegingen van de baby al zo sterk dat ze vervelend of pijnlijk zijn? En hoe vindt V zijn nieuwe kamer in wording?

Ik hoop dat jullie er een mooie afscheidsdienst van hebben kunnen maken Linda. Hoe voel je je nu? Hoe gaat het met de zwangerschap?

Werk jij nog wel je volledige uren Judith? Dus bij jou gaat het moe-zijn ook niet echt over? Ik drink nu roosvicee ferro maar niet echt het idee dat het beter wordt. Floradix is een goede tip. Ooit eerder wel geprobeerd, weet alleen van toen dat ik het heel vies vond.

Hier dus nog steeds extreem moe, ik word er onwijs chagrijnig van. Ook wel spanning voor morgen; 20 weken echo. Ik voel het kindje steeds beter en vaker bewegen, dus dat is zeker een geruststelling. Toch blijf ik onzeker, dus ongetwijfeld dat die spanning mijn moeheid ook mee veroorzaakt.

De bugaboo cameleon Sahara stond in optie en was daarna verkocht, gelukkig hadden we even gebeld voordat we naar Meppel reden ;-) Helaas.

Ik heb echt nog helemaal niks gekocht verder. Ik hoop dat ik na morgen toch eindelijk wat meer het gevoel krijg dat het kan, anders moet ons kindje straks naakt in een kribbe als het geboren wordt.

Alhoewel, de kast is geverfd en ik heb ook behang besteld. Dus toch wel een beetje actie hier haha!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5396[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5397[/ATTACH]

Voorbeeldplaatje van het behang wat tegen de achterwand komt, en de kast in de kleur affectie ;-)

Geplaatst

Eve, supergaaf behang en een prachtige kast, wordt vast een hele mooie kamer voor jullie prinses! Vervelend dat je nog zo (extreem) moe bent, het vreet letterlijk energie en kan me voorstellen dat je er best down van wordt, of heb ik dat mis? Ik slik al vanaf het begin van de zwangerschap 3x daags Floradix tabletten, ben weleens moe maar dat is dan voornamelijk lichamelijk (van de hele dag bezig zijn met o.a. V.ince tillen etc.) Ook slik ik daarnaast vitamine B-complex, voor extra energie. Wellicht kan je dat proberen?

Morgen de 20 weken, spannend! Heel veel plezier alvast!

De schoppen van baby doen geen zeer, maar ze verrassen me wel elke keer! Ze worden steeds harder en voel meneer nu ook als ik bezig ben, voorheen was het alleen als ik in rust zat/lag. Blijft bijzonder!

Donderdag a.s. gaan we de meubels halen voor in zoonlief zijn nieuwe kamer. Voordat hij gaat slapen gaat hij altijd even zijn nieuwe kamer binnen om een rondje te lopen en uiteindelijk gedag te zwaaien ;-) De leukerd!

Naar mijn idee stonden de namen/volgorde vast, maar manlief twijfelt ineens weer, wat een pannenkoek zeg! " Ik heb geen 100% match", zucht...

Staat bij jullie de naam al vast?

Geplaatst

Eef, wat een gaaf behang en toffe kast! Ben erg benieuwd naar de rest!!!

ik herken de moeheid niet. Ik hoop dat het snel over gaat. Misschien heb je wat aan de tips hier van de andere dames.

En morgen dé echo!!! Super spannend!!!

en het schoppen is idd niet pijnlijk, maar wat Melis ook zegt; je weet niet wanneer ze komen! Dat is ook wel het leukste eraan! Bij mij doen ze trouwens wel wat pijn/zeeeer gevoelig als ons mannetje vol in mijn blaas trapt.

hij ligt dan met de benen onderin en trapt dan tegen blaas, vagina (ook heeel raar gevoel) en anus.

wacht maar hihi, jij komt ook aan de beurt ;-))

Melis, bij ons staat de naam vast. Was best een kluif voor een jongen.

Shit dan manlief twijfelt!!! Puur over de volgorde of heeft hij ook een heel andere naam in gedachten?

morgen hier de volgende mijlpaal; 26 weken!! (En nog max 98 dagen te gaan, onder de 100) super happy! Vanwege verstoorde suiker mag ik niet overtijd (>40wkn) gaan lopen. Ik hoop dus op inleiding rond 38 á 39 weken.

Geplaatst

Lijkt me idd een raar gevoel Freggel, haha ;-))

Baby ligt hier in hoofdligging, ik voel handjes wat lager en voetjws rond de navel. Erg leuk!

Geen 100% match, maar met alternatieven komen, ho maar. Ja, B.en, nou dat wordt hem echt niet hoor! Superleuke naam, maar matcht totaal niet bij V.ince :-S

Hier is het laatste woord nog niet over gerapt ;-))

Moet donderdag naar de tandarts voor een gaatje, bah!

Lekker hoor die mijlpaal, kijk ik ook erg naar uit!

Geplaatst

Haha, ik moest hardop lachen om die pannenkoek van je Melis! Irritant dat ie is gaan twijfelen! Waardoor is dat gekomen?

Heerlijk dat jullie kleine man zijn kamer welterusten zwaait, erg schattig!

Joepie, 26 weken Freggel. Gefeliciteerd met weer een nieuwe erg fijne mijlpaal. Het lijkt me inderdaad een erg raar gevoel als je voelt dat het kindje tegen je blaas/vagina aantrapt.

Dus jullie kunnen nu al voelen hoe het kind ligt? Ik voel dus voornamelijk links beweging, ga straks eens navragen hoe dat kan. Zou de placenta meer rechts liggen? Maar wat ik voel zijn denk ik trapjes van de beentjes, kan me niet voorstellen dat het nu al de handjes zijn die ik voel.

Bij ons staat de naam vast. Tenzij vanmiddag blijkt dat het kind toch stiekem een jongen is. Ons meisje krijgt sowieso een tweede naam, de iets langer gemaakte naam van mijn moeder.

Ik ben echt zenuwachtig, gewoon ook al om na 4 weken ons kindje weer te zien. In ieder geval zeer onrustig geslapen. En ik moet nog tot vanmiddag wachten!

Geplaatst

Ja spannend hè Eef...inderdaad erg fijn om de kleine te zien, anderzijds vonden wij het erg spannend of alles goed zou zijn....pffff. gelukkig duurt de echo lekker lang. Min 30 minuten.

En ze kijken echt alles na. Zelfs aorta en longader, of zoiets. Maf dat dat kan!

Wel balen dat je tot vanmiddag moet wachten!! Tijd kruipt voorbij hè.

En jij gaatje en verstandskies melis. (Blij dat mijn verstand al 4x getrokken is hihi) maar je mag nog even wachten. Zou ik ook niet nu doen.....je mag op paracetamol na, niets nemen. En ze moeten ook foto maken, mag nu ook niet. Succes alvast voor donderdag!

Geplaatst

Dat is het ook hoor Freggel, ondanks dat ze met 15 weken al best het e.e.a. hebben nagekeken wat er voor toen goed uitzag, blijft het spannend of het op het oog helemaal gezond is. Daar zijn de grootste zenuwen voor!

Ik laat later vandaag nog wel iets van me horen!

Geplaatst

Nogmaals heel veel plezier, vergeet je niet te genieten? Als het merendeel met 15 weken al is nagekeken, dan zal alles nu ook wel goed zijn toch?

Freggel, heb jij rond 21/22 weken ook menstruatie-achtige kramp/pijn gehad? Had ik vanmorgen even last van, vaag. Groeipijn?

Gaatje laat ik donderdag maken, volgens de vk kan de verdoving van de tandarts geen kwaad voor de baby.

Eve, voel niet hoe de baby ligt. Maar ik weet dat de baby in hoofdligging ligt (eigenlijk al zolang we echo's hebben). Tuurlijk kan de baby nog om z'n as draaien, maar dit voelde ik ook bij zoonlief en die heeft ook altijd in hoofdligging gelegen!

Geplaatst

Eef, ohja...bij jullie konden ze met 15 wkn al veel zien. Dat zal ietsje schelen. Ondanks dat je met (of vanaf) 20 weken veel meer ziet. Wij hadden dat niet, de 20 wkn echo was echt een openbaring voor ons.

Ook ik voel niet exact hoe het kindje ligt hoor. Ik durf ook niet hard te drukken om dat te voelen. Maar ik voel het aan de plek en manier van bewegen. En meneer kan soms nog draaien, en dat voelt echt maf hoor. Net alsof je ingewanden letterlijk draaien en jij niet. Haha! Als het langer duurt breekt het zweet me uit ;-)

Melis, ja dat menstruatie-achtig gevoel had en heb ik nog steeds! Hoort er inderdaad bij. Bandenpijn en groei bm.

Wordt straks steeds frequenter. Heb het nu om de dag ongeveer. Eerste keer schrok ik even, maar nu niet meer. Is een prima teken!! ;-)

En klopt, verdoving kan geen kwaad :)

Geplaatst

Goede echo gehad, geen bijzonderheden met ons kleine meisje. Lijkt allemaal in orde! Wowie. Inderdaad ligt mijn placenta gedeeltelijk rechtsvoor, en daardoor voel ik haar voornamelijk links en niet overal. Leuk om tijdens de echo beweging te zien en dat dan ook te voelen ;-)

Ga even lekker blij zijn! Fijne avond dames xx

Geplaatst

Wauw eef, gefeliciteerd!!! Super hè, om zo lang te mogen kijken!!! Ga jij maar lekker van deze echo genieten, met een heerlijk brede grijns ;-))

Geplaatst

Fijn om te lezen dat de echo goed was, Eve, gefeliciteerd! Geniet van dit goede nieuws en nu ook eindelijk je zwangerschap ;-)

Kom net bij m'n zusje vandaag, heerlijk gekroelt met m'n kleine neefje van 6 weken. Handig om alvast in te komen :-))

Geplaatst

Hallo allemaal!

Zo weer terug van een lang weekend weg met de familie en eindelijk even tijd om weer wat te schrijven.

Wat goed Eve dat je echo zo fijn was! Heerlijk om weer even te mogen kijken.

Ik krijg nu een stuk minder echo's deze keer helaas... de laatste keer was met de 20 weken echo en daarvoor even kort met 15/16 weken en de 12 weken echo.

De volgende staat bij mij pas met 32 weken in de planning bij de vk, wat lang wachten zeg!

Gelukkig voel ik deze keer veel meer door een achterliggende placenta, bij Linck lag die volledig voor en ik voelde dus ook maar bar weinig. Ik weet soms gewoon niet wat me overkomt met al die schopjes nu. Ik ben blij dat het niet andersom was, dan zou ik nu helemaal gek worden omdat ik zo weinig zou voelen! hihi

Ai Melis succes en sterkte bij de tandarts!! Dat is mijn werkgebied... de tandartspraktijk! Blijft altijd vervelend als je wat hebt.

En wat een gedoe om een goede naam te verzinnen he? Meisjesnamen is zoooo veel makkelijker (vind ik dan tenminste) Gelukkig hebben wij er al een waar we het over eens zijn. Linck heeft manlief aangedragen en deze naam heb ik erbij bedacht. Ook weer een naam waar van de ene zegt: Tof en de ander denkt: mweh! hihihi Maakt mij niet uit iig

Freggel vandaag 26 weken!! super hoor... lekker verder broeden hoor!

Gave lamp en kast en dat behang... superkicken!! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Vorige week nog bij de vk geweest voor controle, ik weet nou niet meer of ik dat al verteld had. Moet iig rustiger aan doen op dringend verzoek van de vk.

Iets te veel harde buiken ineens en bloeddruk iets hoger. Op mijn werk gaat dat erg lastig, het werk moet toch gedaan worden en als er niemand anders is... dan ben ik de Sjaak! Iedereen tegelijk op vakantie... zo handig dit!

Ik heb gewoon geen puf meer voor Linck na een dag werken en al werk ik maar 2,5 dag (20+ uur) ik trek het gewoon niet zo goed. pijn in mijn banden en in mijn ribben en zoooooo moe Ik zit nu in de keuken en probeer me op te hijsen om in bed te gaan liggen... te lang achter de computer blijven zitten denk ik! Morgen weer werken en smiddags voor een intake bij de gyn in het zh.

druk druk druk.... Vanaf maandag rustiger aan... hoop ik!

Truste...

Geplaatst

Hello dames.....

Daar is ikke weer.

Alle hectiek is voorbij...nu moet het een plaatsje gaan krijgen...het was een erg mooie dienst.

Dank jullie wel voor het medeleven..xxx

wat is er veel geschreven zeg poeheej.

Eve proficiat met je mooie echo ga idd maar eens genieten van je kleine meid.

freggel jij ook proficiat met de 26 weken wat een mijlpaal he.

Melis voel je je al beter wat de bronchitus beteft......sterkte bij de tandarts zijn jullie al uit de naam...

Judith vervelend die banden pijn en de pijn in de ribben je zou denken dat je er flink van langs gekregen hebt ))...doe het maar kalm an...goed luisteren naar de dokter eej.

Heb vanmorgen controle en bloed uitslag gehad.

Alles was goed bloed waardes blijven onder de 10% en dat is goed voor zover...kan altijd nog veranderen de controles bij de gyne blijven staan geen verloskundige voor mij en een verplichte ziekenhuis bevalling.

Nu wilde ik toch al niet thuis bevallen blehhh al die "troep".

Het kamertje is zo goed als klaar alleen nog wat decoratie dingetjes ophangen en dan is het helemaal af....zo blij en tis zo mooi geworden zal binnenkort een foto plaatsen.

Ook de naam staat bij ons al vast..dat stond hij al vanaf het begin van de zwangerschap.

hebben ons zaterdag na de crematie de kinderwagen cadeau gedaan het is een maxi cosi mura 4 geworden met een maxi cosi cabrio fix.

[ATTACH=CONFIG]5400[/ATTACH]

Nu je dat dan zo in elkaar ziet staan op het kamertje wordt ik toch wel wat ongeduldig hoor.

18 weken nog pfff das best lang.

Al is het alleen maar voor het slechte slapen ik kan mn draai niet vinden he....heb zon voedingskussen gekocht een hele leuke roze van Nijntje...om tussen mn benen te leggen maar het helpt niet.....voeteneind omhoog ook al niet ...wordt gesloopt wakker.

Hebben jullie tips???

Kan een van jullie mijn afspraken op het lijstje zetten...

11 september bel afspraak uitslag bloed

18 september groei echo en controle gyne

ik ga even uit puffen van het boodschappen doen.

liefs

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

02 september - Freggel - controle gyne (26w6d, op verjaardag!)

11 september - Melis25 - controle verloskundige (23w3d)

11 september - Lindaah - belafspraak uitslag bloed.

18 september - Lindaah - controle en echo gyne.

04 oktober - Freggel - controle internist (31w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo.

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn Judith dat jullie het fijn hebben gehad!!

Doe jij maar zo rustig mogelijk aan. Lastig dat je weinig rust op je werk kan nemen....is bij jullie hectisch? Anders tzt maar iets minder werken. Je kindje gaat dan voor, hoe moeilijk het ook is.

Linda, goed te horen dat de dienst toch mooi was. Hoe moeilijk ook.......sterkte de komende tijd...

En fijn dat de kamer zo goed als af is!! Wacht je (zoals ik) ook nog op iets of kun je nu los gaan met de laatste dingen?

Leuke kinderwagen!!! :)

En dat slapen....herkenbaar. Ik heb na paar uur pijn in mn heupen. Begint natuurlijk bij 1 kant, daar waar ik op lig. Vervolgens draaien en na uur andere kant pijn. Dan is het hek van de dam en blijf ik de hele nacht draaien en woelen. Want op rug kan echt niet meer zo tegen de 30 weken.

Ik slaap met kussen tussen de knieën en met kussen tegen mijn borsten waar ik mijn arm op leg, want heb ook gwrichtspijn in mn polsen.

En nog 4x eruit om te plassen.

Haha, sorry moet even lachen om dit hele stuk ;-)

Ik zie ons allemaal langzaam uit elkaar 'vallen', naarmate we verder komen. Wat de hormonen kunnen doen hè?!

Verder dus geen echte tips....gewoon uitproberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden