Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom terug Eve, wat fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad. Is de vermoeidheid helemaal bijgetrokken?

Ik heb helaas geen tips voor je, ik weet alleen dat een jeukende buik het begin kan zijn van striae-vorming, maar jeuk opzich kan ook een zwangerschapskwaal zijn. Wellicht helpt het om je buik in te smeren of met mentholpoeder te bestrooien?

Hoe is het met de andere dames?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, fijn meis dat de controle goed was! Alles zijn gangetje, mooi!

Eef! Welkom terug!! En met mooi nieuws, het voelen schoppen en bewegen van jullie prulleke! En ook al door manlief! Super hihi!! Maakt de vakantie extra mooi :-) Morgen 22 weken, yes!!

En kleertjes, leuk leuk! Ik had ook gekeken voor de Bugaboo Sahara. Niet voor mezelf (heb de Joolz al) maar voor jou. Wie weet, maar inderdaad nergens te verkrijgen. Zonde zeg, want hij was toch al even in de verkoop. Anders via MP? Of wil je liever een nieuwe?

geniet nog maar heerlijk na van je vakantie. Luxe, nog 2 weken vrij nu!!

ga zo wat kleertjes ophangen. Ben wasjes voor onze kleine man aanhet draaien. Zo lief!!! Die kleine dingen op de waslijn!!

Geplaatst

Wat leuk dat je de kleertjes al aan het wassen bent Freggel, bij de eerste deed ik dat ook op jouw termijn.

Ik merk nu, bij de 2e, dat het allemaal niet zo'n haast heeft, alles rustig aan op z'n tijd. Herken jij dat toevallig Judith?

Had een deken van Stokke besteld, passend bij de Stokke Xplory die wij hebben, maar ik twijfel. Vind 45 euro voor een dekentje wel erg enthousiast.

Ben net naar de AH gereden voor beschuit met muisjes, had ik zo'n trek in haha.

Geplaatst

Hoihoi!

Nou weet je, ondanks dat al die kleertjes, doekjes leuk zijn en lief; wil ik gewoon ook klaar zijn.

We moeten namelijk nog veel doen. Onze kledingkast in elkaar zetten (pfff) en dan alles uitzoeken van mij en manlief.

Dat ook weer opvouwen of strijken. dan nog nieuwe wasbak in de badkamer (is oud en kapot) Als ik nu te lang met alles voor de beeb wacht, heb ik straks de puf niet meer....ik merk nu al dat ik veel meer rust nodig heb.

En mocht ik eerder bevallen of in het zh terecht komen, kan ik het niet meer ;-)

eet ze! Ik mag dat helaas niet meer ivm mn suiker......;-)

Geplaatst

Goed over nagedacht, wel praktisch inderdaad als langzaam aan alles af is. Wij zijn helemaal klaar, op de babykleertjes wassen na. Verder nog wat kleine dingen halen zoals voeding, luiers etc. maar dat is zo gekocht. Qua kleding, vervoer, lakens/dekens enzo zijn we helemaal voorzien. Geeft een hoop rust!

Heb een druk ventje in m'n buik, daar ga ik even van genieten nu manlief werken is en zoonlief spelen bij opa en oma.

Geplaatst

Lieve meiden even ego: ik wil heel graag reageren, veel geschreven vandaag maar ik ben zo moe van mijn werk... Morgen controle bij de vk en dan proberen een briefje te regelen voor mijn werkgever om minder te gaan werken. Liever nog stop ik helemaal want ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer kan bijbenen... Fysiek en mentaal niet, het is gewoon te druken te veel.

Mijn ouders kwamen Linck vanmiddag terugbrengen na een dag oppassen, natuurlijk allemaal leuke dingen gedaan waar mama de energie niet voor heeft en hij wilde niet naar mij toe terwijl hij normaal gesproken mijn armen in vliegt! Hij wilde oma... Ik kreeg er tranen van in mijn ogen en ik voel dat ik op alle vlakken tekort schiet... Ben er heel verdrietig om.

(goede verklaring voor zijn reactie kan wel zijn dat hij vandaag maar een half uur heeft geslapen bij opa en oma... Lekker handig)

Fijne avond en truste alvast...

Geplaatst

Lieve Judith,

Je klinkt vermoeid en op. Meis toch! Als jij je voor nu eens ziek meldt, en even bij komt. Knuffelen met Linck, even lekker niets! Behalve thuis en je manneke. Jij en je beeb zijn nu even belangrijker dan je werk. Echt, doen hoor!

Daarna kun je nog altijd bekijken of je weer wilt werken of dat het teveel is. Rustvzal je goed doen.

ennuh, Linck houdt heeeeeeeel veel van je hoor! Jij bent zijn wereld! Zijn reactie heeft niets met je gevoel van tekortkoming te maken. Dat denken alleen moeders. ;-) komt goed meid.

Ben je al bij de vk geweest?

Dikke knuffel!

Geplaatst

Dank voor je lieve reactie Freggel!Ben vanmorgen bij de vk geweest en die zei direct stoppen met werken!!Het gevraagde briefje krijgt mijn werkgever niet en ook geen info. Ik moet me ziek melden (ik moet haar nog bellen, zit ik een beetje tegenaan te hikken) en dan via de arbo regelen, die volgen eigenlijk altijd klakkeloos het advies van de vk omdat ze zelf te weinig van verloskunde af weten.Bloeddruk was voor mijn doen nog aan de hoge kant 130/80 en hartslag netjes 72 (vond ze bijzonder icm mijn emoties :-))Nu maar gaan bellen... Brrr...

Geplaatst

Hey wat goed!! Fijn dat je vk het goed ziet. Lastig hè dat bellen...even diepe zucht en dan hup; de tel pakken. Je kunt er maar vanaf zijn. En misschien zag je werkgever het ook wat aankomen.

En inderdaad, netjes hoor, je hartslag en tensie. Je bent nog op tijd ;-)

Arbo komt goed, ze volgen advies vk op. Stel je voor: rust tot de bevalling! Want je bent ook bijna 30 weken, dan hoef je niet meer aan de slag hoor! Welcome to the club meis!!!

Geplaatst

Lieve Judith, volg aub het advies op en meld je ziek meis! Lekker kroelen met L.inck, middagdutjes doen als het nodig is. Ben trots op je!

Geplaatst

Heb het gedaan natuurlijk! Ik heb gebeld en me ziek gemeld... Kostte best wat moeite en ik had bijna aangeboden om volgende week nog te werken om het grootste probleem op te lossen, maar ik kon me nog inhouden! Tsjonge... Mijn vader zat er naast en die had echt ingegrepen als ik dat had gedaan. Kan ook niet, maar ik snap wel dat er een gat valt waarvoor niet zomaar vervanging is. Daarnaast zijn er erg veel patiënten die per sé bij mij willen, mijn agenda tot aan mijn verlof zat dan ook best bommetje vol.

Maar ik moet gewoon echt prioriteiten stellen! It's done... Nu pas weer werken eind februari! Woohoo!!!

Die arbo komt ook wel goed, het moeilijkste is gewoon mijn werk even loslaten en toegeven dat het niet meer lukt.

Zo.... Over tot de orde van de dag weer! Melis ik heb ook nog geen babykleertjes gewassen, ik heb me eerst volledig geconcentreerd op Linck zijn nieuwe kamer die zo goed als klaar is. Alleen een muur geverfd in de babykamer, maar verder moet er nog veel gebeuren. Ik heb het badje en de tummytub al wel opgehaald en neergezet en het bedje weer omoog gezet. Ook staat de wieg al weer naast mijn bed, dan kan Linck daar ook een beetje aan wennen.

(heb eigelijk best al weer een heleboel gedaan als ik het zo opnoem!)

In ieder geval moet de hele aankleding nog.

Ik heb me (bij Linck) trouwens helemaal gek gegeten aan beschuiten met muisjes.... Heeeeeerlijk!

Eve wat fijn dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad! En nu nog lekker thuis relaxen... Beter!

ik herken de bultjes en jeuk op de buik niet, ik zelf heb wel enorm jeukende borsten gehad en heb aldaar dus ook best striae (?) ging van een mooie Dcup naar F en terug naar een slappe D. Nu al weer op F zonder voeding... Dat gaat nog wat worden!

Wat is trouwens een septumverwijdering? Heb ik nog ooit van gehoord...

Freggel hoe is je box? En je badje? Nu wel goed geleverd?

En ben je al weer een beetje bijgekomen?

Geplaatst

Mogguh!

Judith, gefeliciteerd met je 28 weken:-)) laatste trimester, laatste loodjes!

fijn dat je nu tot rust kan komen. Begrijp je heel goed, hoe lastig dat het is. Als je je werk goed doet, voel je je verantwoordelijk. Zeker als je ook veel patiënten op de agenda had staan. Maar inderdaad, het is overmacht. Je gezin en jijzelf gaan voor.

Hier goed, thx. Badstandaard heb ik niet opnieuw laten komen. Nu elders besteld en goed geleverd. Staat al klaar op de kamer ;-)

Box nog in elkaar zetten. Verder voel ik me prima! Buik groeit goed, en dat voel ik...maar hoort erbij en geniet er erg van. Pijntjes of niet! Ben erg trots op buik en mannetje! Vind het zo'n raar idee dat hij over 9 weken al geboren mag worden! Jij niet?

Melis, hoe voel je je? Nog erg last van je VH ontsteking? Je treft het wel hè....

hoe gaat het met V?

Eef, hoe gaat het met jou? Nog nieuws, en al begonnen met de kamer?

Lindaah, en met jou? Heb je nog waardes laten prikken of is dat pas bij elke controle gyne, en niet tussendoor?

Geplaatst

Moggûhhh!!

Freggel, fijn dat je buik goed groeit en jij je lekker voelt, dat is toch genieten? Ook al 28+ weken, jemig! Voor je het weet is de kleine man er, pfff.

Judith, goed dat je je hebt ziekgemeld, het is nu echt tijd om aan jezelf en de baby te denken icm de zorg voor L.inck! Gefeliciteerd met je 28 weken mijlpaal!

Hier alles goed, thanks! VH ontsteking is vrijwel over en ik kan neusspray-vrij door het leven, yeah! V.ince gaat ook goed, leert dagelijks nieuwe dingen ennik ben zo godsgruwelijk dankbaar voor en trots op hem! Gisteren heeft hij zelf een heel bord gekookte wortels met aardappels en een kipburger gegeten, wauw!

Zo maar 's douchen en richting Zeist, m'n moeder een dagje vervelen haha!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Vanaf hier ook een goede morgen.

Judith wat goed van je dat je naar al het advies heb geluisterd en je hebt ziek gemeld...toppie meid!

Ga nu maar eens fijn aan je zelf denken en aan je mannetjes...die patienten redden dr eigen wel...al geloof ik goed dat het moeilijk is om het los te laten.

Het went vanzelf...eer het februari is denk je oh moet ik nu al weer aan t werk...(

28 weken vandaag heerlijk nog even en jullie kleintje is er.

Freggel jij ook al zo goed als klaar super.

Wat voor badje en box heb je?

Ook jij al 28 weken heerlijk idd nog 9 weken en dan mag hij komen...)

Ik moet iedere 2 weken bloed laten prikken de waardes blijven nu lager dan 10% hopen dat dat zo blijft.

Zou afgelopen woensdag de uitslag hebben gehad maar deze was nog niet binnen nu krijg ik hem aanstaande woensdag gelijk met de groeiecho en controle.

Heb sinds dinsdag ongelofelijke zere bekken... dat samen met een zwakke rug is niet alles.

Mijn buik is flink gegroeid.....

[ATTACH=CONFIG]5407[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5408[/ATTACH]

Ze beweegt goed zit al een ritme in....zo fijn

Showen jullie het buikje ook nog eens ben erg benieuwd.

Melis en Eve hoe is het met jullie?

Geplaatst

Mooie buik Lindaah!

Wel minder dat je zo'n last van je rug en bekken hebt. Heb je iets van bekkenfysio? Wellicht helpt dit ter verlichting van de klachten.

Judith, hoe is het met je? Beetje opgelucht/last van je schouders nu je in de ziektewet zit? Heel verstandig dat je naar je lichaam hebt geluisterd!

Freggel, hoe gaat het met jou? En Eve, met jou?

Ga lekker bankhangen en op tijd naar bed, manlief is aan het werk op het Jordaanfestival.

Geplaatst

Damn... Werkgever belde net en vroeg of ik woensdag niet toch een paar uurtjes kan opvangen.... En ik domme trut kan natuurlijk weer geen nee zeggen!Ik zie er nu al weer als een berg tegenop en aan de andere kant denk ik 'wat stel ik me nou aan, het is maar een paar uurtjes'Pfff... Dit bedoelde ik nou toen ik van de week tegen haar zei dat ik me niet gehoord voel.

Geplaatst
Damn... Werkgever belde net en vroeg of ik woensdag niet toch een paar uurtjes kan opvangen.... En ik domme trut kan natuurlijk weer geen nee zeggen!Ik zie er nu al weer als een berg tegenop en aan de andere kant denk ik 'wat stel ik me nou aan, het is maar een paar uurtjes'Pfff... Dit bedoelde ik nou toen ik van de week tegen haar zei dat ik me niet gehoord voel.

Ik zou ze terug bellen en heel duidelijk maken dat het echt niet kan!

Jou gezondheid en die van de baby staan bovenaan nu.

Volgende keer bellen ze je weer en weer.

Blijf op je strepen staan en luister alsjeblieft naar je lichaam.

Liefs

Geplaatst

Ik ben er niet tegen opgewassen op het moment... En normaal gesproken sta ik er om bekend dat ik altijd alles durf te zeggen...Ik heb haar nu een hele lange whatsapp gestuurd en misschien komt het dan aan? Mijn hemel wat een gedoe...

Geplaatst

Wat een rotstreek van je baas zeg, jakkes!

Ik zou niet gaan werken, ook al is het slechts een paar uurtjes. Je hebt je niet vooe niets ziek gemeld en op deze manier kan ze je klachten in twijfel trekken doordat je wel komt werken. De grens wordt dan erg dun: wat lukt wel en wat lukt niet.

Denk aan jezelf meis, straks zit jij met de gebakken peren en dan draait het leven van je baas ook gewoon door!!

Geplaatst

Precies.... Ik ga ook niet. Punt.

Ennieweej... Supermooie buik Lindaah!! Ik heb bij Linck ook behoorlijke bekkenklachten gehad en een heeeele goeie fysio.

zo veel mogelijk alles symmetrisch doen (in en uit auto/bed stappen) en trappen trede voor trede lopen enzo...

Ik ga zo ook even een buikfoto plaatsen.

Freggel wat fijn dat je badje kan staan. Welk badje heb je? Ik was toen helemaal weg van het hoppop badje en tummytub. Allebei heel veel gebruikt trwns

onze box heb ik al die tijd laten staan... Net de mobiel er weer in gedaan, maar die draait elass niet meer. Goeie tip trwns is er een op batterijen nemen ipv opwinden... Daar werd ik toen helemaal gek van en deze had zelfs een afstandsbediening! Hihi

En 9 weken... Wat gaat het allemaal snel zeg!

Geplaatst

Niet met je laten sollen hoor Juud, eind februari zijn ze weer aan de beurt!!

Hot sexy mama! Enne... die kont valt wel mee hoor ;-)

Ik zit er een paar kilo aan te eten met behulp van beschuit met muisjes, hemeltjelief wat zijn die krengen lekker!! Straks Thaise nasi met vissaus eten en misschien daarna een patatje, ik heb vandaag een vreetkick waar je bang van wordt! Ach, 1x in de week mag dat!

Geplaatst
Niet met je laten sollen hoor Juud, eind februari zijn ze weer aan de beurt!! Hot sexy mama! Enne... die kont valt wel mee hoor ;-)Ik zit er een paar kilo aan te eten met behulp van beschuit met muisjes, hemeltjelief wat zijn die krengen lekker!! Straks Thaise nasi met vissaus eten en misschien daarna een patatje, ik heb vandaag een vreetkick waar je bang van wordt! Ach, 1x in de week mag dat!
Wahahah.... Klinkt lekker allemaal Melis! Wij gaan vanavond voor spinazie en mijn specialiteit: wiener schintzel... Hmmmmmm
Geplaatst

Waarschijnlijk roep ik dat alleen maar omdat ik de hele dag zo'n trek heb... Maar geef er niet altijd aan toe! Heb vandaag nog niet veel gegeten, dus als ik een bord nasi op heb zit ik tot de nok gevuld, whahaha...

Spinazie en schnitzel, klinkt goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden