Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimky, kan me heel goed voorstellen dat je even uit het veld geslagen bent. Door het bloedverlies had je toch een betere echo voorgesteld. Ondanks dat, knippert er wel een hartje en dat is het allerbelangrijkste.

Even niet nauwkeurig genoeg meten ( is immers ook lastig nu) kan dagen schelen.

Het vertrouwen houden is makkelijker gezegd dan gedaan en daarom zit er niets op dan afwachten.....aftellen naar de volgende echo die pas over, een lange week voor jullie, is.

Toch wil ik je zeggen, ondanks de groeiachterstand het voor nu hoopvol klinkt. Maar ik begrijp je gevoel, echt waar.

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimky, herken de teleurstelling maar geef niet op en probeer positief te blijven meid.

Wanneer moet je terug?

Ook hier gister bloedverlies, misschien door de lange autorit? As woensdag weten we het, duurt lang maar probeer er de moed in te houden.

Lekker hoor Canarische eilanden ha ha ben jaloers;-)

Geplaatst

Kimky wat vervelend dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent....maar een kloppend hartje is echt heeel goed nieuws hoor!! Weet je dat de kans dat het misgaat na een echo met kloppend hartje nog maar heel klein is! En die metingen Ijn niet altijd even betrouwbaar, als ze het streepje net iets te laag of hoog zetten scheelt dit gelijk een aantal dagen... Dus don't worry meis, ik denk echt dat het goed komt! Wanneer is nu je tweede echo? Hopelijk zul je dan gerustgesteld worden! P.s Wordt intra-uterien een intacte vrucht aangetroffen, dat wil zeggen een vrucht met kloppend hartje, dan is de kans dat de zwangerschap intact blijft 95%. Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/NHGStandaard/M03_std.htm

Geplaatst

Kimky wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Hoop dat je komende week een echo hebt waarbij ze tevreden zijn over de groei.

Denk zoals de anderen schrijven dat je moet proberen erin te vertrouwen. 1mm tijdens het meten kan nu zoveel uitmaken.

Hoop dat het je lukt te genieten zonder je continue zorgen te maken. Wat duurt een week dan weer lang zeg!

Quin welkom thuis! Hoop dat jullie voorspoedige reis hebben gehad. Las dat je bloedverlies hebt gehad. Is het nu weer helemaal gestopt?

Hoop dat het niets te betekenen heeft en je donderdag een mooie echo hebt.

Armanda wat fijn een mooie echo met kloppend hartje! Nu lekker genieten:-)

E82 ook jij al bloedverlies. De Gyn vertelde mij dat het heel veel voorkomt en het niets hoeft te betekenen. Zo te lezen ook bij jullie komt het inderdaad veel voor.

Ik heb het alleen in het begin gehad en daarna niet meer. Ze konden bij de echo vorige week nog wel restanten stolsels bloed op de echo terugzien dus gaven ook aan dat ik nog wel wat oud bloed kon verliezen.

Uiteindelijk niet meer gehad daarna. Veel succes met de echo morgen.

Hier alles okay. Lekker druk weekend gehad. Vrijdag een verjaardag en gisteren met een vriendin uit eten. Vandaag weer een verjaardag dus nu wel erg moe.

Duik dus maar snel mijn bedje in zodat ik morgen weer beetje uitgerust ben.

Fijne week allemaal!

Geplaatst

E, spannend, nog een paar minuten :)

Hier vanmiddag voor het eerst de angelsound weer uit de kast getrokken. Ik durfde niet, maar manlief vond al gauw het hartje. Toen wildeik de koptelefoon natuurljk ook even op. Wauw het blijft zoooo mooi en wat een geruststelling weer.

Geplaatst

En zo goed en bewust ik aan het eten was afgelopen drie jaar......zo'n vreseljke lekkere trek heb ik. Kan niet van de snoep afblijven. Erg slecht vanwege insuline, maar goed....een paar kan ik niet laten. Te lekker.

Een broodliefhebber was ik al nooit, maar dat gaat er met moeite in haha. Qua. Warm eten eet ik ook veel minder.

Maar chips en snoep? Mmmmmmmm,m,m,m,mmm

Geplaatst

e82 hoe was de echo??? ik hoop dat je nu met een glimlach thuis zit. ben zo benieuwd!

quin weer helemaal terug van weggeweest? hoe is het met je moeder?

nog even volhouden, pffff nog twee nachtjes..... zal niet makkelijk voor je zijn. hoe laat moet je woensdag? geen bloedverlies meer???

miekske, hoeist met jou meid? wanneer heb je weer een echo???

inflame en hoeist met jou en je korreltje? hmmm het is helemaal geen korreltje meer!

kimky trek jij het nog??? donderdag weer een echo??? ach wat moet je onzeker zijn.

genieten zit er zo niet in he? geen bloedverlies meer?

Puck ook bezig met van alles! kost allemaal net wat meer energie he?

Armanda hoe voel jij je? kan jij nu genieten?

Jose hoe kom jij aan zo'n angelsound? waar koop je dat en is dat duur? oh lijkt me ook leuk. zit je vanaf nu elke avond met dat ding op je buik?

maar je bent je je dus lkkr ah volvreten! je zei iets over insuline.... lees ik hieruit dat je dit gebruikt?! of meer in de zin van hoe meer koolhydraten hoe meer insuline je lichaam moet produceren?! ;-)

ik eet niet anders als anders. probeer zo min mogelijk lkkrs in huis je hebben en dat werkt echt.

even voor mijn informatie.... puck jij gaat ook voor combi test he?

verder niemand toch???

hmmm dan ben ik één van de weinige die zich hier 'druk' om maakt. hahaha

meiden ik heb echt zo'n leuke kinderwagen gezien het weekend. kan niet wachten met bestellen! :-) :-) :-)

Geplaatst

E, ben ook benieuwd, hopelijk goed nieuws!

click, welke, welke? Ben niet een beetje nieuwgierig ;)

Wat betreft de insuline...ik ben insulineresistent. Mijn insulinegehalte is te hoog.

E dat is min of meer gekomen toen ik nog te zwaar was en een hele dikke buik had. Koolhydraten worden omgezet nasr vet. Inmiddels erg veel afgevallen en ontzettend slank, mar ja.....die resistentie heb ik dus nog.

En aangezien snoep veel koolhydraten bevat, kun je het wel uitrekenen. Dus mijn trek stil ik, maar met mate haha......

Geplaatst

hey dames, zit idd met een big smile op bank. alles was goed, hartje klopte mooi, metingen waren goed. Helemaal blij nu. En durf zo langerzamerhand echt te geloven dat het goed is, whoehoe.

Click super mooie wagen, als wij nu ook een wagen moesten kopen dan werd het ook de joolz. Maar wij hebben de bugaboo cameleon nog van zoonlief staan en die ziet er nog uit als nieuw. Maar echt gaaf hoor die wagen, lekker gaan bestellen.

Jose, heerlijk zo'n angelsound lijkt mij.

Geplaatst

Yes, jihaaa, joehoeeeee e.....fijn dat alles goed was.

Oh en die angelsound kun je gewoon via internet kopen Click. Ik heb de roze variant. Of kijk even op mp, ook altijd handig en stuk voordeliger.

Geplaatst

Heyyy allemaal,

Yess E, wat een goed nieuws joh!!

Ik wil ook de joolz, maar meer omdat t een van de weinige keuze is voor lange mensen :-D en ik vind hem wel

Mooi.

Quin: hoe is t met jou? Geen bloedverlies meer gehad??

Hier al een paar rotwerkdagen achter de rug en als klap op de vuurpijl vandaag voor de neus van mijn studenten vol op mn giegel van de trap gestort. Kwam de beveiligjng ook nog even melden dat ik nr 10 was vandaag.. Lekker dan doe er meteen wat aan! Heb een dikke enkel dikke knie en wat bulten pfff lekker dan, schrok me een hoedje!

JOSe is een angelsound t zelfse als een dopler? Ik heb een dopler nl! Maar waar houd je hem precies (ja duhu op je nuik maar waar kan je t beste zoeken?)

Kimky hoe is t met jou??

Puck wat goed dat t zo goed met je gaat!!

Clickstar: hier geen combitest maar met vlagen de k ik ineens.. Wat als.... Maar daarom dus geen combitest om die stress te mijden! Ga jij het wel doen of nog geen knoopdoorgehakt? Moeilijke keuze, telkens als ik iemand er over hoor begin ii ook weer te twijfelen.. Irriantttttt

Geplaatst

Jaaa inflame snap je twijfel. Lastig lastig lastig he? Want niets in het leven is zeker. I know....

Maar...wij gaan ws toch voor de nipt. Doen dan geen combitest. Vandaag met g.endia a.ntwerpen gemaild....

Geplaatst

Spannend Click, hopelijk gauw antwoord op je mail. En wat betreft die wagen , je hebt nog even de tijd om doekoe's te sparen ;)

Inflame, jeee, wat en schrik en je gaat af als een gieter. Nu maar met t pootje omhoog? Rustig aan doen! Lekker laten vertroetelen door manlief.

doppler, angelsound, ach als het beestje maar een naam heeft. Je moet nu echt nog zoeken bij je schaambot,,harde stuk zeg maar. Volume voluit ;)

Bij mijn dochter was de eerste keer 11,5 wken dat we t probeerden. Maar ja, we weten inmiddels hoe het hartje klinkt en die ging als een tierelier. Er bestaat l een kans dat je je eigennhartslag hoort en dat je wellicht helemaal niks hoort.

Geplaatst

Jeetje Inflame wat zal je geschrokken zijn. Hoop dat de schade meevalt.

E82 wat fijn dat alles er goed uit zag!

Clickstar ja wij gaan voor de combinatietest. Mocht er een verhoogde kans zijn dan besluiten we op dat moment wat we gaan doen.

Wat leuk hè om alvast een beetje rond te kijken voor een kinderwagen:-) Gewoon goed het internet in de gaten houden want als ze ergens een aanbieding hebben doet babydump altijd mee omdat ze laagste prijs garantie hebben.

Wij gaan daar nu ook weer heen om duo kinderwagen te bestellen. Wij zijn allebei ook lang dus hebben daar toen we vorig jaar kinderwagen kochten ook rekening mee gehouden.

Ja het kost allemaal best veel energie zeker omdat er al zo'n kleintje rondkruipt. Hoop dat hij snel los loopt zodat ik hem wat minder hoef te tillen.

Jose wat lastig zeg dat je zo'n lekkere trek hebt.... Hoop dat het snel een beetje afneemt. Anders een lekkere zoete appel;-) Nog even van het geluid van het hartje genoten? :-)

Had vandaag een off-day... Ik heb al gedurende aantal jaren flinke lichamelijke klachten waarvoor ik ook onder behandeling ben in het ziekenhuis. Ineens gaat het weer heel slecht. Maak me wel beetje zorgen hoe het de komende tijd zal gaan.

Hoop dat het van tijdelijke aard is en ik me toch weer wat beter voel. Manlief vanmiddag eerder naar huis gekomen omdat het niet meer ging. Donderdag maar even met Gyn bespreken.

Duik zo lekker mijn bedje in :-)

Geplaatst

Hey meiden, ja ben me echt de tandes geschrokken. Lig nu

Lekker op bed tv te kijken. Merk dat mn arm en ribben ook zeer doen.. Lekker dan..... En idd jose: flinke afgang bij mn studenten.. Hahaha heb ik weer.

Hahha mn dopler is batterijloos gahahaha morgen maar eens halen.. Zal ik eens kijken! Vorig jaar nooit hartje gehoord, wel een heel grappig soort zwemmend geluid. Ik dacht dat t mis mn darmen konden zijn dus na mn curretage nog s geprobeerd maar dat speciefieke geluid nooit meer gehoord ... Was zown leuk geluidje, alsof de tweeling toen echt aan t zwemmen waren hiji, herkenbaar voor iemand?

Tjeeh Puck dat js balr van je klachten, wat vervelend voor je zeg! Denk goed om jezelf, juist nu met je kleintje erbij! Welke kinderwagen hebben jullie als 'lange' mensen? Haha

Clickstar: owja de nipttest, ben benieuwf hoe snel je terecht kan! Hoop snel!! En ja die joolz is wel duur maar van t weekend vertelde mn ouders dat we hem van hen krijgen! Zowww lief!

Ja babydump is top! Ik durf nog niet echt ets te kopen maar snuffelen mag hahahahashhaa

Wij wachten tot de 14 weken echo, als alles dan goed gaat ga ik t mn studenten en andere vertellen! Ik wil eerst de 13 weken voorbij zijn..

Maar dat komt puur door

Vorig jaar :-( :-(((

Geplaatst

Inflame, oeps echt een uitglijder dus:-(

E82, fijn dat je het hartje hebt gehoord. Lekker genieten nu.

Clickstar, wij gaan ook eerst voor de combi en als dat een erg verhoogd risico is gaan wij voor de nipt.

Hier geen bloedverlies meer, wel zenuwachtig voor morgen en helaas sta ik er morgen ook alleen voor;-(

Geplaatst

Quin...... hoe laat moet je morgen?

Gaat er niemand met je mee morgen omdat je zegt dat je er alleen voor staat? Dat zal toch zeker niet?

Och ik hoop op goed nieuws meid! DUIM UIM DUIM

inflame nu zeker bond en blauw? en vast spierpijn na die val....

Jose heb je nog naar het hartje geluisterd???

vandaag reactie gekregen van g.endia. di 17 sept kunnen we terecht. wij doen de combitest in NL niet.

voor de liefhebbers ik vond dit interessant:

het filmpje staat rechts op de pagina halverwege... duurt 12 minuten

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/540156-verboden-test-toch-in-nederland.html

Geplaatst

Om 10 uur morgen, ben niet helemaal alleen heb mijn kleine mannetje bij me, als ik daar naar kijk kan ik alles aan.

Houden jullie er rekening mee dat niet bewezen is dat een angelsound geen schade kan aanrichten? Wil jullie plezier niet bederven maar wetenschappelijk zijn ze er nog niet uit.

Spannend 17 sept, wil je ook het geslacht weten?

Überhaupt meiden die het wel of niet willen weten?

Wij wel ivm de spullen die ik dan opruim of niet. Wij maken het dan ook gewoon bekend.

Geplaatst

Quin en Jose, spannend voor jullie vandaag!

Inflame gaat het nu weer een beetje? Soms kan je een oaar dgn na een val nog veel meer pijn hebben..? Niet op je buik gevallen?

Wij willen ook zsm het geslacht weten hoor Quin!

En dan houden we het ook niet voor ons zelf.

Kan ik ook onze meisjesspullen weggeven of bewaren :)

Hier alles goed.

Alleen veel moe en oh zo zere (.)(.) en slaap slecht door het vele plassen. Ik eet ook wel regelmatig iets want anders zo'n raar gevoel!

Heb ook al wel s bandenpijn gehad. Auwie! Jullie ook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden