Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wijze woorden Wen, maar waarschijnlijk een dilemma waar veel van de dames tegenaan lopen, ook al is er een kindje. Tijdens mijn zwangerschap hebben we steeds gezegd dat dit de enige keer zou zijn dat ik zwanger zou zijn, dat we het hier bij zouden laten omdat we de stress en spanning van de procedure niet meer in willen. Mijn man heeft dat standpunt nog steeds, ik wil eigenlijk al vanaf het moment dat ik Q in mijn armen had toch wel voor een tweede gaan. Maar ja, zelfde bouwjaar als Wen... Wel met een verschil dat het leeftijdsverschil tussen mij en mijn man 5 jaar is, en dan is mijn man 5 jaar jonger dan ik. Dus wat dat betreft... Maar ja, voor Q geldt nu dat alleen ook maar alleen is. Ik denk dat het voor Q wel geweldig zou zijn om een broertje of zusje te hebben! Tuurlijk voel ik me meer dan gezegend met dit gezonde, vrolijke, mooie jochie, maar af is het nog niet... Ik heb het overigens wel aangekaart bij mijn man, hij denkt er over na. Ik heb niet het gevoel dat ik erg moet gaan pushen... Heb nog geen antwoord van hem gekregen. Hij was overigens niet bepaalt verbaasd dat ik er over begon, had het wel al verwacht. We moeten sowieso weer helemaal opnieuw beginnen, ik heb bij mijn drie pogingen nooit cryo's gehad. En ja, ik wordt aankomende zomer al weer 42.... Dus eigenlijk wil ik een afspraak maken bij de FA als Q een half jaar oud is, dus in februari. Toch binnenkort maar weer eens informeren bij mijn man...

In grote lijnen zitten we wel op een lijn, hoewel mijn man ook meer wil laten doorhuilen (voor zover hij huilt dan). Maar ja, ik ben er meer bij dus hij heeft makkelijk praten denk ik dan. Op dit moment slaapt Q nog bij ons op de kamer (advies is toch tot 6 maanden?), we hebben nu afgesproken dat we met 16 weken (dus over een week) gaan starten met hem 1 nacht per week op zijn eigen kamertje te laten slapen. Daar slaapt hij overigens overdag ook al. We bouwen het dan op, met 1 nacht per week. Dus tegen de tijd dat hij 6 maanden is slaapt hij dan fulltime op zijn eigen kamertje. Wel slaapt hij altijd in zijn eigen bedje.... Soms kan ik ook wel boos op hem worden, heb dan het idee dat hij zijn oude leven kan blijven leiden terwijl ik met de kleine thuis zit. Het is voor ons beiden water bij de wijn doen. Gelukkig komen we er tot nu toe wel uit, al is het niet altijd even makkelijk... Aandacht moet nu verdeeld worden en dat is best lastig als je al 17 jaar met z'n tweetjes bent geweest...

Crisje, je dochter is dus eigenlijk niet aangekomen sinds de 4 maanden? Op zich was ze dus toen bijna het gewicht dat Q nu ook heeft, wat me prachtig lijkt. Maar met 6 maanden 7 kg lijkt me dan weer weinig... Ik weet wel dat ze op een gegeven moment minder snel aankomen (dat moet ook wel, anders is Q volgend jaar al 25 kg denk ik!) maar zo weinig... Zolang je er zelf niet echt zorgen over maakt is het niet zo erg, laat je idd niks door het CB aanpraten! (bij mij noemde de kraam het niet het consternatie bureau maar het concentratie bureau...). Jij bent dus eerder groente en fruit gaan geven dan pap? Heb je daar ook een specifieke reden voor? Ik was wel al begonnen met een klein beetje rijstebloem toevoegen aan een fles, maar vandaag heeft hij er geloof ik toch wat krampjes van... Dus toch maar weer even niet doen. Ik denk dat ik toch nog wel even ga wachten met groente aanbieden, nog een maandje of zo. Ik heb overigens ook 'Opperdepop' gekocht, leuk boek volgens mij! Staan wel goede tips in ook!

Crisje, ik heb je een PB gestuurd voor FB. Mooie tattoo trouwens! Leuk idee ook! Ik heb er ook 2, maar wil er ook nog een met 2 (of 3) vlinders. Voet of enkel lijkt me wel heel mooi! Maar manlief is tegen... Wat we wel hebben gedaan: op de dag vorig jaar dat ik positief testte, hebben we zo'n P.andora armband gekocht met een paar bedels, waarbij 2 vlinders. Bij elke mijlpaal hebben we hem uitgebreid, waardoor hij nu bijna vol is... Nu zitten we bijna een jaar later. Ik denk er regelmatig aan terug... Vorig jaar 23 november was de dag dat ik begon met stimuleren. Deze datum staat me erg goed bij, was namelijk ook de uitgerekende datum van de MA die ik in april vorig jaar had van de eerste IVF. Op 5 december was de punctie, wat Q dus feitelijk het mooiste sinterklaascadeau ooit maakt. Op 8 december was de TP, op 21 december de positieve test. Het idee is om op 21 december de armband 'af' te maken....

Sas, wat goed om weer van jou te lezen... Wat doet je mannetje het fantastisch! Lekker doorslapen dus ook en ook al zo'n kanjer! Ben zo blij voor je... Zo lief he, als ze hele verhalen houden! En die grote lach, ik word daar toch zo blij van! Kun je er nu ook echt van genieten? Heb je eigenlijk afspraken gemaakt over werk, of blijf je voorlopig thuis bij S.? Ik hoop voor je dat je binnenkort kunt stoppen met de bloedverdunners. Dan kan dat infuus er ook uit... Heeft hij daar geen last van?

Wat veel is er trouwens geschreven vandaag! Gezellig! Zo is het ineens een heel 'druk' topic!

Tiktak, ik ga zo nog ff reageren op je PB!

Geplaatst

Tiktak. Wij hebben 2 wondertjes via ivf 4 jaar en 10 maanden, ik zou in de toekomst

Heel graag nog een keer de mmm in willen voor een 3e.. Maar manlief vind het wel best zo, hij sluit net niet uit. Eerst huis verkopen en verhuizen en dan beginnen :)

Beanie begrijpelijk dat je voor een 2 wil gaan, leeftijd speelt ook mee.. Hoop dat als het zover is, het snel raak mag zijn!

Geplaatst
Wen wat fijn dat bv zo goed gaat! Hier beiden keren maar 2 maanden bv kunnen geven. Heb 2 x ks gehad.

Hoezo maar 2 mnd?

Maar wilde verhuisplannen? Het is momenteel wel lekker kopen, maar verkopen....

Mmm kan nog wel toch gezien je leeftijd. Is het moeilijk je man te overtuigen? Heb je een lang (ivf) traject gehad?

Geplaatst
In grote lijnen zitten we wel op een lijn, hoewel mijn man ook meer wil laten doorhuilen (voor zover hij huilt dan). Maar ja, ik ben er meer bij dus hij heeft makkelijk praten denk ik dan. Op dit moment slaapt Q nog bij ons op de kamer (advies is toch tot 6 maanden?), we hebben nu afgesproken dat we met 16 weken (dus over een week) gaan starten met hem 1 nacht per week op zijn eigen kamertje te laten slapen. Daar slaapt hij overigens overdag ook al. We bouwen het dan op, met 1 nacht per week. Dus tegen de tijd dat hij 6 maanden is slaapt hij dan fulltime op zijn eigen kamertje. Wel slaapt hij altijd in zijn eigen bedje.... Soms kan ik ook wel boos op hem worden, heb dan het idee dat hij zijn oude leven kan blijven leiden terwijl ik met de kleine thuis zit. Het is voor ons beiden water bij de wijn doen. Gelukkig komen we er tot nu toe wel uit, al is het niet altijd even makkelijk.

Is het advies 6 mnd? Mijn vriend heeft het elke x over 3 mnd. Maar inderdaad wel goed idee om het op te bouwen. Ik zit het nu te rekken dat ze maar niet naar haar eigen kamer hoeft. Maar 's nachts voor de borstvoeding pak ik haar toch uit de wieg en laat haar 'stiekem' naast mij liggen. Zo gezellig!! ;-)

Mijn vriend zegt ook tegen iedereen dat er niks veranderd is sinds de kleine. Moet ik wel heel hard om lachen. Nee!!! Niks voor hem inderdaad. Maar aan de andere kant missen 'ze' natuurlijk ook wel bepaalde dingen doordat ze hun eigen dingen blijven doen. Ik hem me er maar bij neergelegd.

Geplaatst

@wen: de freestyle, aha! Ik heb zelf de swing (enkele) en heb de symphony gehuurf. Dat was echt een enorm apparaat. Hebben ze ook in het ziekenhuis. Zag op mo dat de freestyle 2de hands al gauw €200 is en nieuw € 350. Pfff. Ik weet ook niet of mijn vriend er achter staat dat ik op mijn werk wil kolven. Vindt hij denk alllemaal denk ik nogal een gedoe.

Heb je er nooit 'last' van als je ergens naar toe gaat met haar je spontaan 'moet' gaan voeden? Qua locatie etc?

Ik kolf denk ik niet zo veel per x. Wat is dan handig om voor de volgende dag toch een voorraadje aan te leggen? Moet je dan bijv een paar dagen van te voren beginnen oid?

En ik kan bijv ook niet langer op mijn werk blijven om te compenseren omdat de creche dan dicht is. Ik heb zelfs gevraagd of ik eerder weg kan en misschien thuis wat kan werken. Wat een dilemma's hè.. ;-))

Geplaatst

@wen: ik ben in het begin naar een lactatiedeskundige geweest toen ik een borstontsteking had. Heb toen weer opnieuw leren aanleggen zeg maar. Ik kan wel via het cb naar een lac.deskundige. Weet niet of ik daar wel weer zo'n zin in heb.

Geplaatst
Is het advies 6 mnd? Mijn vriend heeft het elke x over 3 mnd. Maar inderdaad wel goed idee om het op te bouwen. Ik zit het nu te rekken dat ze maar niet naar haar eigen kamer hoeft. Maar 's nachts voor de borstvoeding pak ik haar toch uit de wieg en laat haar 'stiekem' naast mij liggen. Zo gezellig!! ;-)

Mijn vriend zegt ook tegen iedereen dat er niks veranderd is sinds de kleine. Moet ik wel heel hard om lachen. Nee!!! Niks voor hem inderdaad. Maar aan de andere kant missen 'ze' natuurlijk ook wel bepaalde dingen doordat ze hun eigen dingen blijven doen. Ik hem me er maar bij neergelegd.

Ja, advies is 6 maand: http://www.veiligslapen.info/Veilig%20slapen

Dus, alle reden om je vriend te overtuigen.. Anders ook zo'n afbouwschema voorstellen?

Mannen? Tja, zonder die hormonen zal het allemaal ook wel heel anders zijn. Ja, er is een poppetje bij gekomen. Zolang ze maar hun ding kunnen doen lijkt het allemaal wel okay... Manlief is overdag werken, maar verzucht toch ook wel regelmatig dat hij het gevoel heeft veel van Q zijn ontwikkeling te missen...

Geplaatst
@Sas: fijn dat het zo veel beter gaat met je mannetje!!! Joh wat schrokken we met zijn allen toen we je verhaal lazen.

Hoe gaat het verder? Is je andere mannetje nu meer thuis of is hij nog steeds zo veel weg? Mijn partner maakt ook lange dagen. Vaak 7 uur weg en 21u weer thuis. Heb daardoor overdag zo weinig tijd om wat voor mijzelf te doen. Zoals nu slaapt ukkiepuk dus kan ik even snel achter de pc. Maar met alle dieren hier...

Manlief is nog thuis. Hij gaat in januari weer weg. Dit keer naar Jordanie, 6 weken werken een kleine 3 weken verlof en dat voor een langere periode. Zo is hij dus minder lang achtereen weg, maar ook minder kort achtereen thuis.

Geplaatst

Wij gaan zeker niet meer voor een 2de ondanks nog 4 cryo's. Ik ben 46 en manlief is 55. Maar ik zou het gezien alles wat we met S.am hebben meegemaakt niet aankunnen om dat nog eens te moeten beleven. Ook al is er geen enkele reden dat dit nog een keer zou gebeuren, ik durf niet meer. Dat voelt als de goden verzoeken. Ik ben superblij met mijn mannetje en tel mijn zegeningen.

Geplaatst

@sas: je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik denk omdat we allemaal zo gek zijn met je ukkepuk gaat het toch kriebelen. Mijn partner is 43 en vond zich een paar jaar geleden al te oud. Ik denk dat ik mij er bij neer moet leggen. Hoop maakt me alleen maar gestresst.

En zo blij voor je dat het goed gaat met Sam! Jonge jonge wat een traject hebben jullie doorgemaakt.

Geplaatst

Beanie, ik ben ziek gemeld op het werk. Ik wacht op een afspraak bij het UWV om te beoordelen of ik ziek ben tgv zwangerschap/bevalling. Zo ja dan krijgt mijn werkgever daarvoor compensatie omdat hij mijn loon doorbetaald. Zo niet dan betaald hij ook door en heeft hij pech. Ik denk dat ik in januari weer ga starten met 2x1/2 dag ofzo. Lastige is dat ik vaak of bij klanten in huis ben of op locaties door het land ben. Echt alleen op kantoor werken doe ik amper. Maar goed we zullen zien. Ik moet er nu nog niet aan denken. Ik mis mijn werk absoluut niet terwijl ik het altijd een leuke baan heb gevonden. Ik mis wel mijn collega's maar die zijn pas geweest.

Het infuus, is een klein naaldje in zijn beentje. Hij heeft er bij het inbrengen geen pijn aan want we gebruiken van te voren een zalfje die de huis verdooft. Ook heeft hij er geen last van als het erin zit. Misschien als hij zou gaan kruipen dat het dan vervelend is. Wel heeft hij telkens heel veel blauwe plekken van het prikken en door de bloedverdunners.

Geplaatst

Tiktak, maar dan snap ik nog wel dat de wens voor een 2de er bij jou wel is. Ik denk dat als we niet dit met S.am hadden meegemaakt we misschien nog wel geneigd waren naar nog een poging.

Nu moeten we nadenken wat we met de embryo's willen doen...moeilijke beslissing

Geplaatst

Dat lijkt mij idd een moeilijke beslissing. Ik zou idd ook even de tijd nemen om te beslissen hierover. Er zijn meerdere opties. Best moeilijk om definitief te beslissen wat je er mee wilt doen.

Weet jij overigen wat de oorzaak is geweest mbt S.am? maw: zou het een volgende keer (met zekerheid) voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld medicijngebruik oid?

Ik kan mij volledig voorstellen dat jij je zegeningen telt en het lot niet wilt tarten.

Geplaatst
@wen: de freestyle, aha! Ik heb zelf de swing (enkele) en heb de symphony gehuurf. Dat was echt een enorm apparaat. Hebben ze ook in het ziekenhuis. Zag op mo dat de freestyle 2de hands al gauw €200 is en nieuw € 350. Pfff. Ik weet ook niet of mijn vriend er achter staat dat ik op mijn werk wil kolven. Vindt hij denk alllemaal denk ik nogal een gedoe.

Heb je er nooit 'last' van als je ergens naar toe gaat met haar je spontaan 'moet' gaan voeden? Qua locatie etc?

Ik kolf denk ik niet zo veel per x. Wat is dan handig om voor de volgende dag toch een voorraadje aan te leggen? Moet je dan bijv een paar dagen van te voren beginnen oid?

En ik kan bijv ook niet langer op mijn werk blijven om te compenseren omdat de creche dan dicht is. Ik heb zelfs gevraagd of ik eerder weg kan en misschien thuis wat kan werken. Wat een dilemma's hè.. ;-))

Die freestyle is idd megaduur. Het voordeel bij mij was dat ik al positieve ervaring had met langdurige borstvoeding en kolven op het werk. (bij mn zoontje had ik een 2e hands kolf gekocht, de almeda lactaline of vergelijkbaar. ik weet de exacte naam niet meer. Toen mijn dochtertje geboren was en ik die kolf weer uit de kast had gehaald, bleek die het niet meer goed te doen).

Nadat bleek dat mn dochter de borst goed pakte en de BV goed liep, heb ik de freestyle gekocht met het excuus dat flesvoeding ook geld had gekost dus dat ik mijzelf en mn dochter best plezier mocht doen met een goede kolf.....(even voor mijzelf goed praten dat ik even 350 euro uitgaf).

Voeden doe ik trouwens gewoon in het openbaar. Ik hou er uiteraard wel wat rekening mee. Maar dat is meer om mijn omgeving niet direct in verlegenheid te brengen. Zelf ben ik er heel makkelijk in. Middels een leuke sjaal, poncho of doek kan je best "verantwoord" BV geven. Dus als ik bij de zwemles van mijn zoontje aan de kant zit te kijken, kan het zomaar voor komen dat mn dochter lekker ligt te drinken. Ik vind het juist wel makkelijk. Ik heb het altijd bij mij en hoef niets op te warmen. Het geeft mij juist vrijheid.

En mocht ik een avondje weg gaan met vriendinnen, dan gaat mn kolf gewoon mee. De freestyle werkt ook op een accu (dus niet alleen in het stopcontact) waardoor je echt overal kan kolven.

Wat betreft een voorraad opbouwen. Je kan de afgekolfde melk zo'n 4 dagen veilig in de koelkast bewaren en gebruiken. In de vriezer kan het tot maximaal 6 maanden worden bewaard. (afhankelijk van je vriezer).

Zelf ben ik na een paar weken al begonnen met een voorraad op te bouwen in de vriezer. In het begin kolf je gewoon minder. Het lijkt wel of je kolven ook moet opbouwen.

Je zou eventueel na een voeding, nog even af kunnen kolven. Die restjes bijelkaar leggen en dan kom je tot een voeding. Of als ze een paar uurtjes niet drinkt vanwege bijvoorbeeld een slaapje. Dan zou je ook tussendoor kunnen kolven. Desnoods 1 borst zodat je altijd drinken voor haar hebt in je andere borst, mocht ze onverwachts toch komen.

Wil je het invriezen dan moet dat wel binnen 24 uur na afkolven.

Met het kolfrecht mag je in overleg met de werkgever ook thuis voeden. Mijn zoon was een flesweigeraar. Ik heb toen afgesproken dat ik tussendoor 1 keer heen en weer reed. Daarnaast ging ik aan het einde van de dag eerder weg. Dat hield feitelijk in: 1 uur kwijt vanwege het heen en weer rijden en voeden. Ongeveer 1 uurtje eerder weg om thuis weer te voeden. gelukkig ontdekte wij dat hij met 4 maanden wel uit een tuitbeker wilde drinken, dus toen kon ik gewoon kolven op het werk.

Mijn dochter geef ik voeding, vlak voordat ik de deur uit ga. Ik begin dan op mijn werk om 7.45 - 08.00 uur ipv 7.30 uur (dit in het kader van kolfrecht!) . Een kwartiertje cq half uurtje later dus. Dan kolf ik rond 10 uur en rond 14.00 uur. Om 16.00 uur ga ik naar huis en geef dan weer voeding als ik haar heb opgehaald.

Geplaatst
Hoezo maar 2 mnd?

Maar wilde verhuisplannen? Het is momenteel wel lekker kopen, maar verkopen....

Mmm kan nog wel toch gezien je leeftijd. Is het moeilijk je man te overtuigen? Heb je een lang (ivf) traject gehad?

Zijn al veel huizen bij ons in de wijk verkocht. Dus hoop dat het bij ons ook snel gaat :)

We zijn onwijs gezegend met ons wondertjes.. Zo blij elke dag weer..

Nee denk niets dat het een punt word haha.. Ik ga niemand overhalen of dwingen, we moeten er samen voor gaan.

Ik ben 30 heb dus gelukkig nog wel genoeg tijd.

Geplaatst

Dat is lekker dat je dan nog even hebt, mijn baby. Eerst het huis in orde en dan gewoon zien hoe de toekomst op dat gebied loopt.

Vanwege onze leeftijden (ik ben 41 en manlief 51) hebben wij die keuze niet. Maar ik ben het helemaal met je eens: je moet er samen voor gaan en niet dwingen oid!

Staat je huis al lang te koop dan?

Geplaatst

We gaan ons huis vanaf jan te koop zetten spannend...hoop dat we snel een koper hebben..( kan ook jaren duren maar probeer positief te zijn :). )

Ik hoop dat jullie laatste cryo dan lekker blijft plakken!

Geplaatst

Spannende tijd mbt de verkoop van een huis. Hopelijk heb je mazzel en is jullie huis binnen korte tijd verkocht. Ik heb het idee dat het de laatste tijd langzaam weer wat beter gaat met de verkoop van huizen. Al een paar keer gehoord dat het redelijk snel verkocht is. Zou wel zo fijn zijn! Hebben jullie al wat nieuws op het oog?

Geplaatst

Dat is idd ook mijn punt... Je moet het toch echt samen doen! Dus manlief moet ook willen. Het zwaarste deel is voor mij, technisch gezien dan (de hormonen spuiten, maar na 9 maanden tijdens de zwangerschap een dagelijkse injectie draai ik daar uiteraard mijn hand niet meer voor om) maar het gaat hem voornamelijk om de tijd na de punctie. De wachtweken, eventueel als we mazzel hebben de verlengde wachtweken... Dan of alles goed is. We hebben bij Q heel bewust de keuze gemaakt om geen combinatietest te doen en dat zal bij een eventueel volgende zwangerschap weer niet gebeuren. Ik denk dat we in dat geval wel voor de NIPT zullen kiezen. Dat was vorig jaar nog niet zo aan de orde, hoewel ik toen wel informatie heb ingewonnen bij het LUMC hierover. Ik kwam er toen echter niet voor in aanmerking ivm het terugplaatsen van 2 embryo's die in eerste instantie ook beiden ingenesteld waren. Inmiddels heb ik begrepen dat het in België in zo'n geval wel gedaan wordt (en nog veel goedkoper ook, dan in Leiden!).

Wat ik niet weet, is hoe snel we eventueel weer zouden mogen beginnen. Ik weet dat ze in de V.U de regel hanteren 1 jaar na de geboorte van een kindje. Maar ja, zolang zou ik in dat geval echt niet willen wachten! Ik loop niet in de V.U maar wel in een ziekenhuis waar het labgedeelte in de V.U plaatsvindt. Dus of ze dan die regel ook moeten volgen? Geen idee. Daarbij komt dat ik natuurlijk een KS heb gehad. De gyn die de KS heeft gedaan zei dat ik na 3 maanden weer zwanger zou mogen worden wat haar betrof, als er maar minimaal een jaar tussen de 2 bevallingen zit. Nou ja, voorlopig is er überhaupt nog geen beslissing over genomen, idd pushen is geen goed idee! Maar ja, de tijd dringt wel een beetje... En dan moet het ook nog maar net lukken! Ik realiseer me steeds weer dat ik al zo veel mazzel heb gehad, 2 zwangerschappen in 3 pogingen (helaas 1x een MA), dat geluk is ook een keertje op vrees ik!

Ach, eerst maar eens afwachten wat manlief zijn antwoord is en daarna evt. een afspraak maken met de FA in februari. Voor we dan op z'n vroegst gaan beginnen is het denk ik zo april...

Mijn Baby, is idd lekker jong! Gewoon rustig aan doen... Of zou je liever een kleiner leeftijdsverschil hebben tussen je jongste nu en een evt. volgend kindje?

Sas, voor jou kan ik me je afweging zo goed voorstellen... Gelukkig hoef je niet op korte termijn beslissingen te nemen over je cryo's!

Wen, jij zit dus een beetje in het zelfde parket als ik. Ik hoop voor jou dat je cryo lekker blijft plakken! Dat zou natuurlijk fantastisch zijn! Enne, qua leeftijd, als jij het gevoel hebt dat je er nog niet te oud voor bent, zou ik er zeker nog voor gaan! (ik heb dat gevoel iig niet, dat ik al te oud ben).

Geplaatst

@wen:

Hoeveel dagen werk je dan dat je zelf ook een voorraadje moest aanleggen?

Ik werk maar 2 dgn, moet toch te doen zijn. Ik weet alleen niet hoeveel ze per dag drinkt.

Mijn vriend staat er niet zo achter, op zijn zachtst uitgedrukt. Nu komt het... Hij zegt:

-op een gegeven moment moet je ook verder. Ik zeg 'wat is dan verder volgens jou?'. Hij zegt je moet verder op babypoeder.

- en hij vindt dat je andere mensen geen gekolfde melk moet laten geven. Vindt hij 'smerig'. Ik zei dat ze het toch niet zelf op hoeven te drinken.

Grrrrrr....wat een domheid. Zucht.

Maar goed. Ik heb nu een swing. Zou het werken om een 1de hands swing erbij te halen? Ik heb verder wel alles al qua slangetjes, flesjes etc. Mijn vriend valt ook over het geld. Maar een 2de swing scheelt in tijd.

Ik ben overigens niet zo iemand (denk ik) die de kolf meeneemt als ik op stap ga. Kijkt niemand daar raar van op.

Heb je ooit wel eens opmerkingen gehad over kolven in het openbaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden