Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn Sas, dat alles zo goed gaat met jullie mannetje!!! Wat een kanjer!!!!

Hoe is het nu met jou?

Zie je er tegenop om weer te gaan werken Beanie?

Ik vond het zo onnatuurlijk gevoel om mijn kind te moeten wegbrengen. Die allereerste keer.....slik. Ik heb toen echt even een traantje weggepinkt. Gelukkig wordt het op den duur wel makkelijker, maar ik blijf het niet leuk vinden.

Dat betreft zou ik best een "ouderwetse" huismoeder kunnen zijn. Een groot gezin met minimaal 4 kinderen en mama de hele dag thuis om alles te regelen en de kinderen op te vangen. Helaas.......

Ik werk normaal 4 dagen per week maar heb nu ouderschapsverlof waardoor ik 1 jaar lang maar 3 dagen per week werk. Dat laatste bevalt mij erg goed, dus ik wil gaan kijken of het financieel haalbaar is om part time (3 dagen per week) te blijven werken.

Maar zoals je al schreef, Beanie, is het soms best even lekker om er tussen uit te zijn en even helemaal jezelf te kunnen zijn. Dat realiseerde ik mij tijdens een vriendinnen date. Even ouderwets een wijntje, kletsen en lachen (zonder 10 keer verstoord te worden door de woorden: mama, weet jij......? vul maar in. hihi).

Hier is het eten klaar, dus ik reageer later weer.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

@Wen, ik heb mij in overleg met mijn directeur ziek gemeld. Nu wachten op een oproep van het UWV of ze dit zien als ziek tgv bevalling en ik dus recht heb op een uitkering. Zo niet dan blijft het gewoon ziek en zijn de kosten voor mijn baas. Kostte wel even moeite om mij ziek te melden; loyaliteit gevoel is groot. Maar ik merk ook wel dat werken nu niet lukt. Ben minder geconcentreerd, kort lontje, vergeetachtig enz.

Geplaatst

Sas wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie prinsje...

Beanie: fijn dat je nog even heb voor voor de kleine naar de kdv moet,

Het is idd even wennen, je kind weg brengen en andere de controle er over geven..

De babyshower was super leuk, we hadden een een mooie taart en cupcakes, en ik had allerlei

Hapjes en salades gemaakt samen met mijn zusjes... Nog even ik word tante, voor de eerste keer.. zooo leuk!

Geplaatst

Btw slapen gaat hier steeds beter :) geen nachtflesje meer.. Hooguit 1 of 2 keer tutje in zijn mond doen..

Hij slaapt van 1900 tot 0.700/7.30 heel soms rond 6 uur beetje zeuren, geef hem dan zijn speen en dan slaapt die verder..

Geplaatst

Hier een nacht van 0.30 tot 7! Ik ben trots!

KDV zal heus wel gaan wennen maar hij is nu natuurlijk altijd in mijn buurt, dus ik denk dat ik het nog wel moeilijk ga vinden om hem weg te brengen! Hij gaat over anderhalve week voor het eerst uit logeren, ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden... 2 nachten zonder! (Maar wel lekker uurtjes slapen natuurlijk....).

Wat leuk mijnbaby, de babyshower... Wanneer is het zo ver, dat je tante wordt? Wij zijn al 4x oom en tante, maar in maart worden we dat voor de vijfde keer. Dat is dan het volle neefje (het is een jongetje!) dat het dichtst qua leeftijd bij ons mannetje zit. Zo leuk!

Sas, wat goed dat je voorlopig thuis kunt blijven. Ik kan me zomaar voorstellen dat het UWV je wel ziek zal rekenen ivm bevalling... dat is toch ook zo? Je hebt nogal wat voor je kiezen gehad de afgelopen tijd, nu hoop ik echt dat je eerst eens kunt gaan genieten van Sam! Dat heb je wel verdient!

Geplaatst

Sas, wat fijn dat je nu even thuis kan blijven. Heel terecht dat je je ziek hebt gemeld. je hebt (te)veel om je oren gehad, dus nu even rust voor jezelf en jullie S.am! Lekker genieten van je mannetje!

Is jouw man nu ook thuis of is hij voor het werk weer weg? (ik meen mij op het DD topic te herinneren dat jouw man vaak voor een aantal weken weg was).

Beanie en mijn baby, lekker hoor die nachten doorslapen! Kunnen jullie kids even aan die van mij vertellen hoe dat moet? Hier er nog steeds iedere nacht uit voor de voeding, maar gelukkig slaapt ze daarna direct weer door.

Ik ben vandaag naar de schoolarts geweest met de oudste. Dat is een soort vervolg op het CB. Ook hij is weer door de keuring (maar ik had ook niet anders verwacht want hij gaat echt gewoon heel goed). Over 5 jaar moeten wij weer terugkomen.

Ik heb verder vandaag maar ven slofjes voor dochterlief gekocht. Zij heeft er een ontzettende hekel aan om sokjes oid aan te hebben. Ze wil continue in blote voetjes liggen. Zodra ik mij omdraai zijn de sokken alweer uit. Ook buiten.

Bij onze gastouder had zij het zelfs voor elkaar gekregen om haar hele maillot uit te trekken. Lag ze ineens met blote benen in haar bedje met haar maillot naast haar.. Dat had onze gastouder nog nooit meegemaakt (en die zit al ruim 10 jaar in het vak).

Hopelijk kan ze door de slofjes haar sokjes wat minder snel uittrekken. Thuis vind ik het geen probleem, maar buiten....brr.

Geplaatst

Wendy: grappig ons zoontje is ook altijd bezig met zijn sokjrs uit doen :) een maillot gaat hier prima..

Btw hij is helemaal dol op beschuitjes hahaha..

Geplaatst

Sas, las ik nou elders dat de sonde bij jullie manneke er af is?

Hoe is het met iedereen? Het is rustig hier.

Gaan jullie doen aan sinterklaas? (ookal zullen de meeste ukkies er nog niets van begrijpen? ).

Met een vijfjarige kleuter ontkom je er haast niet aan. Tijdens de intocht was hij ineens een grote stuiterbal...hihi. Vol met spanning.

Ik heb inmiddels de sint aankopen geregeld (dankzij internet), dus wij gaan het dit jaar maar eens echt vieren. Alle voorgaande jaren deden wij ook wel iets met sint maar nog erg matig. Maar zoonlief had dit jaar zijn verlanglijstje helemaal klaar. :).

Voor onze dochter heb ik voornamelijk wat praktische cadeautjes gekocht zoals een nieuw zwempakje voor het babyzwemen en wat speelgoed voor als ze iets groter is. Ik heb namelijk nog zo ontzettend veel babyspeelgoed (nog bewaard van zoonlief) dat ik het zonde vind om daar allemaal nieuwe dingen voor te halen.

Geplaatst

Hi dames,

Is idd rustig hier, maar daar maak ik me ook schuldig aan...

Wat grappig, Wen, van die maillot! Volgens mij kun je iig bij de prenatal, misschien ook wel bij andere winkels? van die sock-on's kopen. Is dat wat voor F.? Q blijft af van zijn sokjes maar als hij schoentjes aan heeft (meer een soort leren slofjes eigenlijk) dan probeert hij ze wel uit te krijgen. En krabwantjes ook als hij even de kans heeft.

Volgens mij is dat onwijs leuk, sinterklaas met een kleuter! Ja, jullie kunnen het voluit vieren! Bij ons viert mijn man zijn familie, met de kindjes, het elk jaar samen. Wij zijn er al jaren niet meer bij geweest, het is zo niet leuk als je als enigen er tussen zit zonder kind(eren)! Dit jaar slaan we ook nog over, Q snapt er toch nog niks van. We gaan wel zijn schoentje zetten uiteraard, maar ja daar past natuurlijk echt nog niks in...

Sas, wat fijn dat de sonde er uit is! Dus S. drinkt nu voldoende zelf? En hoe gaan de nachten? Slaapt hij al een beetje door of moeten jullie 's nachts ook flesjes geven? Hoe is het met het stolsel? Moeten jullie nog steeds bloedverdunners geven of is dat ook gestopt? Heeft S. trouwens al zijn tweede serie prikjes gehad?

Mijnbaby, hoe gaan de nachten? Doet hij het nog steeds zo goed?

Bij Q is het nogal wisselend. Er is altijd wel een moment van de dag dat hij 6 uur aan een stuk doorslaapt, maar soms is dat ook voor middernacht. Overigens is dat de laatste week gelukkig niet meer voorgekomen! Wel een heel druk weekend achter de rug, en Q had een dipje van 2 dagen. Humeurig, hangerig, huilerig, verzetten tegen slapen... Vanmorgen sliep hij ineens door tot 7 uur (laatste fles daarvoor was 0.45 uur) en hij lijkt nu weer een stuk vrolijker! Hopen dat dat nu weer even zo blijft! Volgende week de volgende serie prikjes, zo geen zin in...

Geplaatst

Sas, sorry, misschien een iets te enthousiaste reactie van mij, maar ik was zo blij om het te lezen. Het was idd via FB. Op de een of andere manier waren de instellingen van FB weer eens veranderd en zag ik dat 2 van mijn FB vrienden (welke kennelijk ook bevriend zijn met jou) een reactie hadden geplaatst op jouw berichtje. Normaal gesproken zie ik geen mededelingen als een van mijn FB vrienden elders een reactie plaatst. (ik heb dat ooit allemaal uitgeschakeld), echter gisteren zag ik dus van meerdere FB vrienden reacties die elders (waaronder bij jou) geplaatst waren.

Zodoende las ik het bericht van ene Sas, inclusief foto. Gezien de namen in het bericht en de foto concludeerde ik eigenlijk direct dat jij dit moest zijn.

Inmiddels heb ik overal weer de beveiligingsinstellingen aangepast, dus hopelijk krijg ik nu geen meldingen meer als een van mijn FB vrienden elders (bij derden) een bericht plaatst.

Dus sorry als ik het te enthousiast had medegedeeld hier. Ik had niet door dat het hier nog niet geplaatst was. Maar ik was zo blij om dit bericht te lezen.

Geplaatst

Beanie, , Bedankt voor de tip. Binnenkort maar eens bij de prenatal kijken.

Heeft Q geen last van de beruchte sprongetjes? Dan zijn ze even wat van slag en meer hangerig. Daarna zijn ze weer wat vaardigheden rijker.

Hier helaas ook nog steeds gebroken nachten, terwijl ze al bijna 8 maanden is. pfff. De afgelopen 2 weken kwam ze zelfs om het uur! Ik dacht dat ht kwam door haar verkoudheid, maar nu die over is, blijft het door gaan. Het is wel zo dat ze sinds dit weekend ineens weer een stuk verder is in haar ontwikkeling. Mogelijk dat het eea dus met elkaar in verband staat. Nu maar hopen dat het nachtbraken weer wat minder gaat worden.

Geplaatst

Heftig hoor Wen, nu nog steeds die gebroken nachten! Zal jou ook wel aardig gaan opbreken lijkt me... Maar wellicht dat F. ook weer in haar regeldagen zat? Of een groeispurtje? Zal bij Q idd ook wel het geval zijn hoor, hij maakt weer 'nieuwe' geluidjes en hij kan ook duidelijk weer nieuwe dingen. Hij is ontzettend bezig met zijn hoofd steeds optillen, ziet er erg lief uit! Hij groeit iig als kool, qua gewicht zit hij op de +1 lijn. Volgende week weer meten en wegen, ben benieuwd!

Geplaatst

Wen: hoop dat jullie babygirl snel door gaat slapen.. Y is verkouden, zo sneu hij word er soms wakker van..

We zijn van het flesje van 5 uur af, soms komt 2 x soms niet.. Ik geef hem dan zijn speen en dan gaat die weer slapen...

Ons oudste heeft gisteren zijn schoentje gelegd haha.. Hij kreeg een chocolade letter en pepernoten.. Hij gaat het nog zo vaak vieren pfff.. Bij oma en de rest, op school, op papa's werk, thuis nog x schoentje zetten... Hahaha beetje te veel van het goeie...

Geplaatst

Ahhh, Ja dat kletsen en brabbelen! Dat is echt zo enorm vertederend! Als ik naar het gebrabbel luister dan smelt ik volledig. Zij zegt nog geen duidelijk mama of papa, maar brabbelt er wel vrolijk op los. Zo leuk!

Geplaatst

Beanie,

Sam heeft nog wel de bloedverdunners. 6-12 wordt er weer een echo gemaakt om te zien of het kleiner is geworden. Ik hoop dat ie zo klein is of weg is. Als dat zo is moeten we toch nog 6 weken doorspuiten. Maar ja dan weten we wel wanneer het einde in zicht is.

Ik geef hem rond 01.00 de fles, dat doet hij slapend en dan om 07.00 weer, ook slapend. Hij komt dus zelf niet. Overdag laat hij zich wel horen voor de fles. Hij groeit goed en is lekker aan het lachen, met zijn vingers aan het spelen, brabbelen en helemaal tevreden.

2de sessie prikken afgelopen week gehad. Geen kik terwijl het in zelfde been moest omdat in andere het infuusnaaldje zit. Tja ons mannetje is zoveel geprik en gepor gewend dat hij hier niet van verblikt of verbloost.

Geplaatst

Klinkt goed en erg positief Sas, wat fijn voor jullie! En ook zo fijn dat het zo'n lekker makkelijk mannetje is! Het zal nu dubbel genieten zijn.....

Lief he, als ze zo aan het brabbelen zijn! Hier ook heel veel, met heel veel binnenpretjes en gelach. Kennelijk is het erg grappig wat hij allemaal te vertellen heeft. En handjes bestuderen, soms ook voetjes, komt me erg bekend voor. Sinds kort bestudeerd hij er onze handen ook maar bij.... Hij heeft net zijn stem ontdekt geloof ik, dat hij harder en zachter kan 'praten'.

Geplaatst

Oooh, dat is zo leuk als ze net hun stem hebben ontdekt! Dan gaan ze van alles uitproberen en kunnen er dan nog verbaasd bij kijken (doe ik dat???). Videocamera paraat.

Geplaatst

Sas klinkt goed en hoop snel dat het helemaal klaar is met prikken...

Lief he dat gebrabbel en geklets.. Hele verhalen blablablabla... Ons kleine zegt al een tijd

Mama en papa.. Maar alleen wanneer hij zin heeft :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden